vissen in het paddegat, braassemermeer, wijde aa

Plaats reactie
dave pronk
Berichten: 66
Lid geworden op: 25-04-2007 18:32
Locatie: Scheveningen

04-08-2013 00:23

hallo mede karpervissers,

ik vroeg me af of er mensen zijn die ervaring hebben met het vissen in het paddegat, braasemermeer of wijde aa.
heb hier zelf wat verschillende wat korte sessies gedaan maar helaas nog geen vis op de kant gekregen. Ik ga het binnekort in ieder geval wel proberen met een sessie van 4 of 5 nachten maar hoop hier wat informatie te kunnen verzamelen. Ik heb al wel wat stekken op het oog vooral in het paddegat/ wijde Aa maar hoop of iemand mij wat kunt vertellen of het misschien beter is om voor te voeren of gewoon tijdens de sessie te voeren (ben geen grote fan van voorvoeren ivm stekkenpezers of vissers die misschien toevallig in mijn gevoerde zone zitten). ben zelf van plan om aan het begin van de sessie wat stekken te zoeken zoals taludjes, kuilen en eventueel mosselbank(jes) en op een 5 meter brede stek 2 hengels te zetten en (uiteraard met de derde hengel vergunning :) ) een derde hengel met een klein beetje voer daar een meter of 20 vanaf te leggen.

ik hoor graag tips, meningen en misschien andere aanvullende dingen.
weet je wat het is

zonder hengels geen vis
Dennis Berg
Berichten: 2
Lid geworden op: 29-05-2013 17:00

14-08-2013 14:10

mosselbanken zitten er genoeg op de wijde aa alleen waar is mij ook een raadsel
voorvoeren is hier denk wel het beste want je heb veel te maken met het vaarverkeer
Schubkarper : 13
Graskarper : 1
Spiegelkarper: 1
Rijenkarper : 1
Meerval : 1
Chris Haazebroek
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

05-08-2014 10:35

Ik ben dit weekend van plan om naar het wijde aa te gaan.

Maar kan je er aardig met de auto komen ?
En mag je hem bij je stek laten staan ?

En hoe zit het met varen op het wijde aa met je bootje met electromotor mag dit gewoon ?

Ik hoop dat iemand mij wat info kan geven.
Gebruikersavatar
Roy den Dubbelden
Berichten: 87
Lid geworden op: 06-03-2008 08:57
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

14-08-2014 11:12

Het varen met een boot is zeker toegestaan. Het is een water waar veel scheepsvaart is dus zelfs met een benzine motor is dit toegestaan.

De stekken waar je met de auto kan komen zijn beperkt. Dit zijn tevens de minste stekken.

Het bestand is echter erg klein waarvan veel, heel veel vissen rond de 5 a 6 kilo.
m.v.g. Roy den Dubbelden
Chris Haazebroek
Berichten: 34
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-08-2014 12:03

Hoi Roy.

Bedankt voor je reactie.

Roy den Dubbelden schreef:Het varen met een boot is zeker toegestaan. Het is een water waar veel scheepsvaart is dus zelfs met een benzine motor is dit toegestaan.

De stekken waar je met de auto kan komen zijn beperkt. Dit zijn tevens de minste stekken.

Het bestand is echter erg klein waarvan veel, heel veel vissen rond de 5 a 6 kilo.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-09-2017 09:47

Heeft er nog iemand gevist in deze regio de laatste tijd. En hoe is het gegaan?
Let op slagboom !
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

28-09-2017 08:35

Mijn vraag was niet zomaar eigenlijk. Ik heb vannacht met mijn bootje op de kruising gelegen. Gisteravond net voor donker de lijnen uitgevaren(omdat de bodem zo zacht is), maar bij 1 lijn twijfelde ik of het solar toploodje er nou af viel. Het was al zo donker dat ik het niet goed kon zien. Moe van het werk plofte ik op mijn stretcher om vrijwel meteen in slaap te donderen. Om 23.00 al een run, het was alleen van een binnenvaartschip wat nog even een stukje de Wijde Aa in ging. Het toploodje was er dus toch vanaf geschoten. Verder niets meer gezien, maar dat is standaard de laatste weken in deze regio. Wel goed geslapen. Vandaag gewoon weer aan het werk, wel wat later.
Let op slagboom !
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

29-09-2017 10:09

Hi Dennis, ik ben niet bekend met de genoemde wateren maar ik zal wel een week terug iemand posten in een draad over het braassemermeer. Met vergelijkbare vragen :). Misschien kunnen jullie elkaar helpen?
Plaats reactie