Veeningerplas

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Elwin Bruins
Berichten: 213
Lid geworden op: 26-02-2012 09:55
Locatie: Zuidwolde (Drenthe)

22-05-2012 21:20

Hallo medeboarders,

Ik heb wat lopen zoeken op het forum over de Veeningerplas nabij Zuidwolde en Hoogeveen, maar dit is niet echt recent meer.
Het laatste bericht is geplaatst in 2007.

Zijn er hier nog boarders die mij meer kunnen vertellen over de Veeningerplas?

Ik heb veel verhalen gehoord over beren van karpers, en ook over meervallen van 1.50m +

Nu heb ik afgelopen jaar redelijk wat sessies gemaakt op de Veeningerplas +- 400 uur.
Van die 400 uur heb ik 2 karpers gevangen van 11 en 14 pond. Dit leek mij het minimum van de plas, zijn er mensen die hier meer over weten?

Ook heb ik zo'n 200 uur doorgebracht met observeren. Er zijn sinds Januari 2011 3 nieuwe zelfaangelegde stekken gemaakt door naar mijn mening 'kampeerders'. Mij is ook opgevallen dat wanneer het water warm begint te worden, erg veel vis naar het achterste deel van de plas zwemt. Hiermee bedoel ik het meest westerlijke deel van de plas.

Dit jaar ook zo'n 150uur aan de waterkant gezeten, maar helaas alleen maar geblankt.
Kan het zijn dat ik zelf iets niet goed doe? Of zou dit kunnen liggen aan de Veeningerplas zelf?

Ik vis voornamelijk op een afstand van 70/90m. Ik gebruik geen voerboot maar ik maak gebruik van een spod en een werppijp. Afgelopen jaar ben ik zo'n 10 keer over de plas heen geweest met een boot en fishfinder. Ik heb de bevisbare kant van de plas zo secuur mogelijk in kaart proberen te brengen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen
Alvast bedankt

Greetz
Hengelsportvanderwal.nl
AOC de Groene Welle / SPORTVISACADEMIE!
Evert Jan van Schaik
Berichten: 159
Lid geworden op: 25-01-2007 22:38

06-06-2012 21:57

Denk niet dat de mensen je gaan vertellen hoe je daar moet vissen.
Plaats reactie