vissen in de stress ??

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

03-08-2011 18:11

bij ons in soest hebben we een aantal keer een extreme vissterfte gehad
dus alles wat naar lucht hapte scheppen en naar een andere vijver slepen in de hoop dat ze het overleven was een aardige reddingsactie
enkel zijn ze nu de vijvers wezen uitbaggeren etc en volgens deze draad ;
viewtopic.php?f=39&t=61865&p=764017&hilit=soest#p764017
allemaal in 2 vijvers ondergebracht
nu hebben ze zo goed als alle vijvers met elkaar in verbinding gezet (al denk ik niet dat ze daar doorheen gaan sommige 'overlopen' zitten 10 cm onder de waterspiegel)
iig zijn de vissen die we vangen niet rustig te krijgen (ook al zijn ze netjes uitgedrild)
nu is de vraag of het beter is (voor de vissen) dat ze een tijdje met rust gelaten worden ?
we vangen vele malen minder als 'normaal' ,normaal vangen we in 2 avondjes minimaal wel 1 vis nu al 3 avonden zonder ook maar een stootje
dus ik vrees voor stress onder de karpers ;
verschillende populaties door elkaar (er werd hier wel met vissen gesleept maar nu extreem natuurlijk)
vissen van een 'middelgroot' water zitten nu met z'n allen op een kleiner water
1 van de 2 wateren was altijd sterk bevist en nu nog aardig dressuur vissen bij niet dressuur vissen

graag jullie inzicht hierop

vissende groet sander
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

03-08-2011 18:53

Wat zegt betreffende hsv ?
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

03-08-2011 22:27

ik kreeg een antwoord van : als ze bijten heb je mazzel
ik ga eens met wat andere mensen van de hsv praten kijken wat hun ervan zeggen
wat deze 'overstorten' als voordeel zou moeten hebben dat als het hard regent er geen zuurstof gebrek meer mag voorkomen in bepaalde vijvers
toen ik aangaf dat als je nu een zuurstof tekort zou hebben ALLE vijvers er onder zouden lijden en dus een reddingsactie als eerder omschreven niet meer te doen zou zijn (of we moeten ze in de eem gaan uitzetten :o )
toen kreeg ik een reactie van dat mag en kan nu niet meer gebeuren :-?
dus door 6 vijvers (waar er dus 3 van zuurstof tekort hadden) aan elkaar koppelt dan heb je ineens geen problemen meer ?
iig zou de overstort van het riool nu beter geregeld zijn ook bij werkzaamheden!
Arno P Vink
Berichten: 22
Lid geworden op: 03-08-2011 19:31

05-08-2011 01:29

Vorige week nog een hele dag gezeten van 6 tot 22.00. bij aankomst zaten er nog 2 mensen. Die hele dag maar 1 karper gevangen. Daar die andere visser natuurlijk. Op de avond hoop drukte op de bodem, je zou zeggen karper. heb er alleen maar 3 brasems uit getrokken. wel groot trouwens :) paar weken daarvoor ander aangesloten vijvertje aangedaan, hele nacht gezeten maar geen spoor of tik te bekennen. Ben zelf verder niet bekend met de geschiedenis van het water, maar die laatste vijver waar ik het over had, lijkt wel of ze daar helemaal weg zijn en niet meer terug durven zwemmen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-08-2011 01:46

Gewoon door de mens zelf naar de klote geholpen,met al dat gesjouw en verbinden + het bevissen.
ieder heeft schuld en de vis is jullie te slim af.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sander Janssen vd L
Berichten: 220
Lid geworden op: 25-07-2011 08:50
Locatie: Soest

05-08-2011 07:30

nu is eerder de vraag gaan deze vissen hun rust nog vinden
er zijn er namelijk nogal een paar die nu meerdere verhuiskaarten hebben moeten sturen ...
vijverhof is idd gewoon kapot gevist er lagen soms wel meer dan 30 hengels in en dat op zon klein siervijvertje :o
morgenochtend maar eens elders mijn geluk beproeven
Plaats reactie