Vissen @ Ruimzicht (Zwolle)

Plaats reactie
Ewoud Bakker
Berichten: 1
Lid geworden op: 10-09-2010 00:31

10-09-2010 00:34

Beste Vislui,

Ik en een maat van me zijn sinds een aantal weken weer aan het vissen geslagen. We zijn vol goede moed begonnen en het gaat allemaal goed. Nu sinds 2 weken zijn we opzoek naar karper en zijn via wat zoeken en vragen terecht gekomen bij Ruimzicht. Mijn maat heeft een karper-set op de kop getikt en is gericht op karper aan het vissen. ik ben nog met een feeder aan de gang met verschillend aas (maden, brood, kaas, mais) Nu hebben we 4 avonden achter de rug en hebben geen vis geland. (op die ene karper van de buurman die gefotografeert moest worden na) Wel af en toe een verdwaalde piep op de piepper, maar geen echte beten. Zelfs niet op de feeder met verschillend aas.
Ik heb echter begrepen dat het een populaire plek is en er met regelmaat karper uit getild word en zelfs meerval. Ook brasem zou er moeten zitten, maar die willen ook niet bijten. Misschien dat de vis daar wel weet waar ze niet op moeten bijten. Maar ja ze worden er toch regelmatig gevangen.

Kan iemand mij misschien een beetje wegwijs maken op welke manier jullie daar vissen? (welk aas en voer en lokatie)

M'n maat gebruikt momenteel +/- 100g vast lood met robin red boilies op de hair en pva zakjes met wat gecrushde boilies en pellets en wat standaard lokvoer.


Ook zagen we vanavond een heel klein visje op de bodem langs de kant liggen. zo'n 4cm lang en licht (wit/grijs) van kleur. ik heb een tekening bijgevoegd. Heeft iemand enig idee wat voor een vis dit is?

Afbeelding



Het zijn nogal wat vragen maar misschien heeft iemand antwoord.

mvg,

Ewoud Bakker

(Ruimzicht = een kleine kolk achter stadshagen, Zwolle. Waar veel op karper word gevist elke avond als we daar zijn zijn er minstens 3-4 mensen ook aan het karper vissen)
reinbert ras
Berichten: 5
Lid geworden op: 02-09-2010 11:25

10-09-2010 07:31

Weet niet hoeveel viservaring je hebt, maar dit is 1 van de moeilijkste wateren in de omgeving. Hier word al 35 jaar intensief op karper gevist. Dit is geen water om ff te gaan vissen en dan verwachten dat je een karper vangt. Tip uren draaien net zo als de rest. En anders doen dan de rest.

Heb gelukkig de toppers al gevangen, want zou nu gek worden als ik er moest vissen, lekker hutje aan mutje. Wil je wat info mail maar ff

gr rein
Martijn Blokzijl
Berichten: 5
Lid geworden op: 13-09-2010 23:53
Locatie: Zwolle

14-09-2010 00:46

Bedankt voor de info Rein! Ik sprak Ewoud vanavond nog even.
Hier hebben we toch leuke handvatten aan dacht ik zo.

Het zijn elke keer maar relatief korte sessies die we tot nu toe gehad hebben. Kwestie van uurtjes maken denk ik en dan zal die eerste vis wel komen.
Plaats reactie