Vissen in de omgeving van Sneek

Plaats reactie
tm hegeman
Berichten: 16
Lid geworden op: 16-06-2010 13:30

01-07-2010 12:05

Hoi

FF een misschien ‘pikant’ vraagje .
Ik ga over 2 weken een weekend naar Sneek. Hier huren m’n vriendin en ik een bootje om een beetje door de omgeving te varen.
Maar ik heb sinds kort het (karper) vissen weer opgepakt na ongeveer 10 jaar, en lijkt het me dus perfect om m’n hengels mee te nemen en het ergens in de omgeving of bij het aanmeren te proberen.
Maar nu heb ik al het een en andere gegoogled om te kijken naar leuke kanaaltjes of meertjes (ben niet echt van de hele grote meren). En ook hier rondgekeken op het board. Maar het stikt er in de omgeving van Sneek van het water...:-)

Ik ben er zelf dus niet bekend en wil dus eigenlijk vragen of er iemand tips heeft wat een goed water (kanaal, meer) zou kunnen zijn om het te proberen op karper?
(We zullen in de omgeving rond Sneek blijven).

Ik weet dat dit eigenlijk ‚not done’ is en dat ik dit eigenlijk zelf moet uitzoeken wat ik ook zeker verder zal doen. Maar hoop eigenlijk dat iemand mij misschien tips/aanwijzingen kan geven. Ben dus niet op zoek naar stekken van anderen maar meer naar water waar al bewezen is dat er karper zit, zodat ik in die paar dagen dat we er zijn in ieder geval in de goed richting bezig ben en wat meer kans kan maken wat te vangen.
Mag me ook wel een PB sturen.

Gr Tom
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

02-07-2010 20:39

Tim

In de regio sneek heeft zeer recent een spiegelkarperproject plaatsgehad. Ik vis zlf niet in de buurt, maar ik raad je aan lekker relaxed te gaan vissen en met name in de kanten te vissen. Gewoon 2 hengeltjes, verspreid strak onder eigen over leggen tegen het riet. Beetje voeren met boilies en vissen maar! Op dit soort wateren zijn in de zomer toch echt de donkere uurtjes favoriet.

mvg martijn
Jeroen Tuinder
Berichten: 12
Lid geworden op: 10-07-2010 07:19

10-07-2010 08:36

In die omgeving is zoveel water dat je van gekkigheid niet weet waar je moet gaan zitten.
Ben zelf meer van de gesloten meertjes (en heb daarnaast echt geen benul waar ik daar nou succesvol een hengeltje moet uitgooien) dus heb laatst een verkenningsronde gelopen iets verderop, in Heerenveen.
http://www.skpdeheide.nl/
Wellicht een alternatief voor jou.

Groet.
Plaats reactie