Drijvend vissen aan de Sloterplas

Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

06-03-2010 10:07

Heeft u nog tips? Ik heb heel lang niet meer drijvend gevist. Sowieso nauwelijks gevist meer sinds 1996.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Robert Lamboo

06-03-2010 17:33

Koop 4 broden of een zak variantjes, fiets langs het water en voer waar je vis ziet zwemmen of waar je denkt dat ze zitten.

Als ze gaan azen wacht je toch de dikste (vaak de voorzichtigste vis) met wat meer vertrouwen gaat eten, en deponeer je aas daar in de buurt.

Probeer je lijn aan te passen aan te situatie, maar niet te dun als er obstakels in de buurt zijn. Je zal wel tegen veel dressuur aanlopen in die contreien vrees ik, er word erg druk gevist daar als de dagen weer wat warmer worden..

Succes ermee.

O ja, ik zou de sloten en vaarten om de plas heen proberen..heb je wat meer kans op het vinden van vis.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

06-03-2010 18:31

vergeet ook vooral de haventjes niet...lees anders het boek "Spiegelbeeld" van P. Vogel en K. Koops er eens op na...komt ook wel wat in voor...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

06-03-2010 20:49

Staan er geen Sloterplasfoto's in het boek "Een moment van verleiding"?
Ze lijken namelijk wel die van de Sloterplas. Is de Slotervaart(Plesmanlaan)
vergelijkbaar qua moeilijkheid met het drijvend vissen?
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Robert Lamboo

06-03-2010 22:01

Yep, allemaal het zelfde watersysteem.

En in "Een moment van verleiding" staan inderdaad foto's van de plas, maar ik denk dat je daar beter met de pen kan vissen. Kan me vergissen natuurlijk.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-03-2010 08:17

Chi Fai Man,

Leuk je weer te lezen, lang geleden...
Maar volgens mij heb jij genoeg gelezen, dat je geen bevestigingen van hier nodig hebt... :D

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

07-03-2010 10:19

Ik heb voor vele jaren in mijn woonplaats gevist. Al dan niet met drijvend brood. Het grootste nadeel met mijn karpervangsten in mijn woonplaats was dat er nauwelijks spiegels bijzaten! Meer spiegels gaan vangen, lijkt me aangenamer.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

07-03-2010 12:42

Een tip is om niet in de haventje,s bij de steigers te vissen doe je het wel dan kan je de vis geen mm geven anders is lijnbreuk het gevolg je kan niet 1 moment je aandacht verslappen zodra die brok naar binnen word gezogen moet je in je hengel hangen.

Beter is het om de zijvaarten te pakken en wat plekken aan te voeren op de plas zelf heb ik ze ook al met windstil weer onder mijn brokken gehad.

Piet is een zeer allerte visser die zijn aasje niet uit het oog verliest en iemand die je ook niet uit een tent hoeft te trekken omdat een karper het aas heeft gepakt die zit altijd klaar achter zijn stokken,maar hoeveel heb ik er niet zien vissen die dit niet doen met alle gevolgen van dien.

Een fiets is hierbij een handig hulpmiddel om je te verplaatsen zo kan je vele stekken eerst aanvoeren om ze later met een bezoekje te vereren.
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

07-03-2010 13:43

Helemaal mee eens Peter! :wink:
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

07-03-2010 15:31

Die techniek van het aanvoeren van stekken werkt alleen niet overdag, aangezien je binnnen 10 seconden 50 eenden en 100 meeuwen op je stekken hebt. Je moet dus echt bij je voerplek blijven staan. In het donker voeren wil nog wel eens werken, maar dan hebben de eenden het vaak na een tijdje ook in de gaten. Hoeft overigens niet altijd nadelig te werken, vaak zijn watervogels ook wel goede karperaantrekkers.

Verder kennen de karpers de klappen van de zweep bij de Sloterplas behoorlijk. Gewoon actief vissen en kijken of je vissen kan spotten, dan voeren met bijvoorbeeld kattenbrokken en niet te snel gaan vissen zodat ook de wat schuwere en grotere vissen na een tijdje gaan azen.

De havens zijn goede stekken, maar je kan er toch niet op komen, tenzij je natuurlijk een sleutel hebt van het hek.

Groet Frank
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

07-03-2010 17:08

Peter, net buiten de steigers kan toch best?? Oke, het is lastig vissen, maar het is wel mogelijk, als je scherp vist en een beetje kunt drillen moet het mogelijk zijn...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Rene Treffers
Berichten: 1318
Lid geworden op: 29-04-2006 19:51
Locatie: Voorhout

07-03-2010 18:39

Het probleem is dat de vissen juist tussen te steigers azen en je moet ook aan de visveiligheid denken.
Al kan je nog zo goed drillen, als je een torpedo achtige vis aan de haak krijgt daar dan kan je drillen wat je wilt, maar waarschijnlijk los je de vis door een lijnbreuk.

Ik wil ook nog even op jou inhaken Frank.

Je kan de 'grote' haven gewoon inlopen zonder sleutel hoor, maar de eigenaar of boot eigenaren zullen je direct wegsturen.

Groetjes,

René
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

07-03-2010 22:29

PETER DE JONGE schreef:Peter, net buiten de steigers kan toch best?? Oke, het is lastig vissen, maar het is wel mogelijk, als je scherp vist en een beetje kunt drillen moet het mogelijk zijn...



Ik zeg ook niet dat het niet kan maar even weglopen om te pissen is er niet bij met dit soort van vissenrij,buiten dat zal je het matriaal moeten aanpassen elke meter die een vis op dit soort stekken neemt is er 1 teveel.

Zeker geen visserij voor de beginner en iets waar je goed over na moet denken alvorens je er aan begint.

Maar het kan mijn wintervissen speelt zich ook af bij bruggen geen mtr krijgen ze maar soms zijn de vissen zo sterk dat je alle zeilen bij moet zetten om ze te houden elke fout die je dan maakt word genadeloos afgestraft.


Het is bij vele een omstreden manier van vissen ik ken meer van dit soort plekken,ik zal mij er niet teveel over uitwijden maar er is een kanaal daar zijn de vissen van het caliber 20 tot 30 kilo kun je nagaan wat er gebeurd als er zo een vis opknalt dan zul je niet kunnen geven nog niet de meter anders is het over en toch word er volle bak gevist,een klein deel van de vissers moppert maar het grootste deel hoor je niet want die vissen er allemaal zelf.

Maar ik dwaal af het ging over drijvend vissen.


in het

Afbeelding

:wink:
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 18:01

Pieter we weten dat de mooie jongens nooit net naast de steigers zwemmen maar altijd er onder of ernaast bij de sloterplas.

Dus daar gaat het korst of pennetje naar toe met vaak slechte af loop voor de vis.
Ik vermijt dit soort stekken.

Ook kun je er tegenwoordig echt niet meer met een pen of korst vissen
Anders heb je ruzie met je buren vooral met mooi weer zitten ze er soms tent aan tent aan de overkant afstand vissers die ook met regelmaat veel te laat de tent uit komen met als gevolg weer een rond zwemmende karper met 15 meter voorslag in de bek.
Groeten
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-03-2010 18:12

Zeker geen visserij voor de beginner en iets waar je goed over na moet denken alvorens je er aan begint.

Maar het kan mijn wintervissen speelt zich ook af bij bruggen geen mtr krijgen ze maar soms zijn de vissen zo sterk dat je alle zeilen bij moet zetten om ze te houden elke fout die je dan maakt word genadeloos afgestraft.
maar er is een kanaal daar zijn de vissen van het caliber 20 tot 30 kilo kun je nagaan wat er gebeurd als er zo een vis opknalt dan zul je niet kunnen geven nog niet de meter anders is het over en toch word er volle bak gevist,een klein deel van de vissers moppert maar het grootste deel hoor je niet

ongeloofelijk en ik me maar af vragen waarom er op de plas zo veel vissen worden gevangen met een kapotte bek.
ik geef ze geen eene meter :lol: met wat vis je, met je spoel vol met staaldraad heb je ze met eigen ogen gezien daar karpers van 30 kilo ???
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

17-03-2010 19:23

Helemaal met je eens Peter!
Hoe arrogant het misschien ook klinkt, persoonlijk zou ik het met goed fatsoen durven proberen (heb wel 17 jaar opstakel/oppervlakte vissen ervaring) maar dan zou ik nog niet in alle situaties vissen. Op een ander water heb ik vroeger weleens de topvis voor mij gehad. Aldaar goed voor een 35 pond, bijna binnen handbereik. Zeker toen was dat voor mij echt een reus, mijn pb was toen pas 24 pond. Echter ik durfde het niet aan vanwege de situatie, 2 grote dode bomen voor een rij palen. Het was zeker weten een groot spinnenweb geworden.

Back on topic:

Ook al ben ik er slechts een paar keer wezen kijken zonder hengel, ik denk dat de meeste vissen idd in de vaarten zwemmen. Hier zou ik het dan ook proberen.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

17-03-2010 23:32

Laat ik het bij 30 kilo vissen nou net niet over de sloterplas hebben had je moeten weten Sander.


Ja staalkabel en al die stukkende bekken dat heb ik gedaan vis ook met longshanks lekker die bekken stuk trekken,ik vis ook over de afzetting van het zwembad een schepnet gebruik ik niet ik trek ze met die staalkabel zo op de kant een beetje leadcore erop om die zijkanten wat op te poetsen ja ik zorg wel goed voor mijn visje,s en als dank krijgen ze een schop onder hun kont zo weer het water in stel je voor ik stink naar vis.

Ik ben ook diegene die altijd eerst een krat bier naar binnen slaat en daarna lekker met een muziekje op zijn strecher gaat liggen bij een run wacht ik altijd eerst 10 minuten anders is er niks aan het drillen.


Joh heb je niets beters te doen ga lekker vissen,of ben jij soms dat jochie dat zijn tentje opzet samen met zijn vriendin daarna op de palen gaat liggen om vervolgens zijn vriendin in de tent te gaan vingeren en bij een run eerst zijn vingers moet schoonvegen anders zit er al een vislucht aan je handen voor je een karper hebt gevangen.

Lang leven het zwembad

Afbeelding


Kut he.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-03-2010 17:05

Helaas had ik er over heen gelezen dat het niet over de plas ging.
Ook heb ik het niet over een krat bier gehad.
Ook heb ik niets over long shanks gehad waarmee jij beweerd bekken stuk te trekken (je weet immers waar je het over hebt) dus zal je er ook wel aan mee geholpen hebben bekken sloper.
Niets gezecht over het liggen op een strecher en 10 min licht te wachten voordat je aan slaat waneer je beetmelder af gaat.
Ook niets over het niet scheppen van de vis of slecht behandelen van de vis.

Wel ben ik van mening dat Deze menier van visserij, wat er dus gebeurt in het haventje van de sloter plas onvrantwoordelijk vindt.

Mijn vriendin vingeren doe ik thuis in bad of in bed
En dat doe ik altijd voor dat ik ga vissen.
Mijn handen wassen hoeft dan niet meer (ik ga toch vissen)
Als je eventueel meer van mijn sex relatie wil weten ben ik bereid om je dat allemaal te vertellen,zodat je geen conclussie hoeft te TREKKEN
TREKKEN is voor jou zeker een mooi woord, een woord waar jij met veel regelmaat mee te maken hebt.
Waarschijnlijk mis jij een vrouw in je leven die je niet WIL of KAN bevredigen
Omdat mister pielemans niet meer naar behoren werkt. :lol: :lol: :lol:
groeten
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-03-2010 19:34

Trouwens ik denk te weten wie jij bedoelt met zijn vriendinnetje langs de water kant.
Maar dat moet je in die gene ze porem zeggen.
Denkt dat je dan een toontje lager zingt. :lol: :lol: :lol:
Slappe :lol:
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

20-03-2010 18:56

Zo te lezen, heeft het onderwerp een bizar bij-effect gekregen.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2010 19:20

:lol: :lol: :lol: kon het niet laten.
Zoals eerder aangegeven er zijn meerdere stekken doodlopende slootje,s om de sloterplas heen.
Waar met een beetje zonnetje de karpers zich al snel laten zien
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

25-03-2010 17:47

door mensen zoals jij sander
schrijven/zeggen mensen zoals pieter steeds minder
erg jammer....
je heb echt een verkeerd beeld over pieter andre

grt dennis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

26-03-2010 10:47

A.K.A. Peter Andrea :D (of heb ik het fout? )
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
dennis pieter
Berichten: 207
Lid geworden op: 15-02-2008 16:57

26-03-2010 14:47

nee zijn naam is p(i)eter van den hoogenband (nu in de karperwereld blz53)
een gek die een vastgezwommen vis gaat redden in 4-5 graden water :D
Pieter Andre
Berichten: 75
Lid geworden op: 04-01-2010 14:21

26-03-2010 16:55

[quote="dennis pieter"]door mensen zoals jij sander
schrijven/zeggen mensen zoals pieter steeds minder
erg jammer....
je heb echt een verkeerd beeld over pieter andre

Dat komt helemaal goed hoor Dennis trek mij er niets van aan ik weet hoe ik mijn vissen terugzet en dat is voor mij het belangrijkste ik snap Sander ook wel,ook bij mij stonden de tranen in de ogen bij sommige vissen soms te triest voor woorden.

Tja dit is niet raad de stek he :wink:.


Chi lekker de slootje,s opzoeken komt het helemaal goed.