Vissen in Breda

Gebruikersavatar
kevin bogers
Berichten: 73
Lid geworden op: 24-03-2011 21:57
Locatie: breda

24-03-2011 22:23

in breda heb je genoeg vis wateren

zo heb je als je op snoek wil de singel vlakbij de maurits brug ( oud bierbrouwerij)

en karper en brasems kan je het beste vlakbij de kma richting station breda
t Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Gebruikersavatar
Ruben Dekkers
Berichten: 8
Lid geworden op: 21-02-2011 17:49
Locatie: Meerle

26-03-2011 15:00

Alle vergunninghouders van de baroniesche hengelaars zullen nu ook een nieuwe editie aan hebben gehad van "Den Almonak".
Hierin staan enkele waters beschreven, alsook een heel stuk over het nieuwe water "De Emerput".
Er staat een korte beschrijving over dit water met als bijlage een, ietwat beperkte, dieptekaart.
Zoals jullie kunnen lezen wordt hierin ook gesproken over een eventueel spiegelkarperproject dat ze in de toekomst willen bekomen.

Dus, schrijf de Emerput niet te snel af zoals zovelen hier gedaan hebben.

Ruben.!
Gebruikersavatar
kevin bogers
Berichten: 73
Lid geworden op: 24-03-2011 21:57
Locatie: breda

04-04-2011 02:20

in de emmerput zit wel degelijk vis alleen geen karpers

het gaat daar om een paaiproject
er zit tot nu ik weet alleen maar kleine visjes deze dienen ook voor de vogels in dat natuurgebied

http://www.westbrabantsevwg.nl/eropuit/ ... merput.pdf

daar kan je verder lezen

en heb er ook 2 dagen gezeten en niks gevangen dus hoop dat er snel wat aan dat water gedaan wordt want het is ontzettend mooie plek
t Mag vloeien, ‘t mag ebben’ Die niet waagt zal 't niet hebben.
Joep Vermeer
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-07-2012 00:22

03-07-2012 00:30

In de Emerput hoef je niet te gaan zitten. Hier zit niet tot nauwelijks vis op. Heb van meerdere (zeer gevorderde) vissers gehoord, die er een goed aantal uren hebben gevist, dat ze niets hebben gevangen.
Als je een leuk watertje wilt waar je op de karper wilt gaan vissen stel ik voor dat je een vergunning aanvraagt voor de Wilhelmina vijver (bij de Poolse tank). Hier zit een aardig karper bestand op. Let op: deze vergunning valt buiten de vergunning van de Baroniesche Hengelaars. Een aparte vergunning is vereist. Hoewel je hier 's nachts niet echt rustig kunt vissen. Je zit midden in de stad en zult al gauw junks en en ander uitgaans tuig tegen komen.
Daarnaast zit er op de vijver bij de middelbare school "Mencia de Mendoza" ook een leuke karper bestand.
Het zijn er niet veel, maar menig karper stijgt boven de 20 pond. De grootste die op dat water zit, is naar ik meen 26 pond. Daarnaast zit er ook een graskarper op van boven de meter en een mooie koi.
Verder kun je op de mark en in de singels prima vissen.
Zo zit er in de mark (achter het CBR) onze Gerrit. Die in Breda en omstreken algemeen bekend is. Deze mooie spiegel reikt tot boven de 30 pond.
En zoals je weet is het met karpervissen.. Proberen is weten.
Uren investeren. Maar hier heb je een klein idee over waar je mooie vis kunt verwachten.
Gr. Joep
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-07-2012 01:53

Nou, weet ik niet of onze Gerrit er zo blij mee is met deze info....

Toevallig is dat de vis stek waar ik vanaf jongs aan heb gevist, en nog steeds. Had mijn twijfels over die ''verbouwing'', maar het ziet er echt fantastisch uit.

Wilhelminavijver niet aan beginnen, die vereniging is niet aan te raden, en alles wat er zit is al wel zo een tig keer gevangen daar.


De emerput, die waterkaart heb ik gemist, maar vroeger lag door heel die plas allemaal van die grote buizen. Hebben ze die nu weg gehaald? Als je dat al op die kaart kan zien, maar misschien weet iemand het.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

04-07-2012 13:25

Beetje jammer dat alles weer zo open en bloot erop wordt gegooid zonder aan de mensen te denken die veel moeite er voor doen om een water nog een beetje fatsoenlijk te laten blijven... Want net als de vijver waar je het over hebt bij het mencia mendoze is weinig tot niks meer van over van welke vijver het toen zo was.
Catch safetly
release the safest
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

04-07-2012 22:04

Heel af en toe vis ik in de omgeving van Breda. Voor mij 100km rijden.

Van een maatje had ik van Gerrit gehoord. 'S avonds had ik wat gevoerd en de volgende ochtend heb ik erop gevist. Ik had de eerste hengel nog niet op de steunen liggen of hij ging al!! Met als resultaat Rikkert..
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

04-07-2012 23:53

Zijn er vliegvissers uit Breda op het forum? Want ben pas begonnen, en zoek nog wat plaatsen waar ik wat ruimte heb en wat ruisers kan vangen.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
kevin schopenhouer
Berichten: 312
Lid geworden op: 20-05-2008 22:04
Locatie: Breda

05-07-2012 12:02

Probeer is gewoon wat in de parkjes Josef zoals westerpark ben ik toen begonnen met vliegvissen maar was niet zo mijn ding.
Catch safetly
release the safest
seb dijk
Berichten: 39
Lid geworden op: 09-07-2014 13:04

09-07-2014 13:06

Hoe gaat het nu met jullie vangsten op de singels van Breda ? Dit jaar heb ik er 3 mogen vangen tussen de lelies aan de oppervlakte.

gr,
Seb