grote of achterwaterschap (ook wel zijde genoemd) nachtvisse

Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

21-11-2007 23:34

het gaat om het grote of achterwaterschap te nieuwlekkerland (ook wel zijde genoemd).
mag je daar nou WEL of NIET het hele jaar door nachtvissen! de ene week krijg je een prent voor het nachtvissen en de andere week is alles in orde en word er glas hard gezegd, ja hoor je mag hier het hele jaar door nachtvissen.
nou schiet mij maar in een condoom! ik snap er geen reed meer van! worden we als karpervisser dan genaaid of niet door die BOA's.
K. van den Herik

22-11-2007 07:39

88.
- het Nieuwe Waterschap van de Nederwaard, vanaf 3 meter uit de brug nabij de Blokweerse molen tot 25 meter voor het boezemkanaal te Kinderdijk;
- de Alblas/Graafstroom, vanaf de uitmonding in de Noord te Alblasserdam tot aan de Nieuwe Zijdebrug te Oud-Alblas, met inbegrip van de "groep", en
- de Lage Boezem van de Nederwaard vanaf 3 meter uit de Kortlandse brug (gemeente Alblasserdam) tot 3 meter ten oosten van de eerste voet- en fietsbrug voorbij de Blokweerse molen, met dien verstande dat voor Lage Boezem van de Nederwaard tot aan het meest zuidoostelijk gelegen deel van de kade van de Hoge Boezem van de Overwaard, de vrijstelling slechts geldt voor de periode vanaf 1 september tot en met 14 april.


jammer

Misschien dat er nog iemand zich geroepen voelt om zich in te spannen? Jij?

MVG

Klaas
Jan Peter Teerling

22-11-2007 22:14

Ik denk dat het na 1000 posten zo langzamerhand wel duidelijk is,dat als de heren karpervissers iets veranderd willen zien,ze daar zelf wat moeite/vrije tijd/vistijd voor voor zullen moeten opofferen.Tijd om je stokpaardje op stal te zetten en desnoods doormiddel van een sticky in elke rubriek het duidelijk te maken.

BTW niet iedere persoon is geschikt om zich hier voor te kunnen inspannen.Sommigen zullen te jong zijn,anderen zullen geen poot aan de grond kunnen krijgen bij het witvis bestuur,simpelweg omdat de karpervissers in de desbetreffende vereniging zwaar in de minderheid zijn. Zo kan ik dr nog wel 10 bedenken.Let it go..
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

23-11-2007 00:53

geachte heer k. van den herik, artikel 88 heb ik nu al duizend x gezien en gelezen en heb ook daar mn stekkie en ik krijg zo af en toe toch een prent! je hebt het landelijk nachtvis seizoen van 1 juni tot en met 31 aug. + de vrijstelling van artikel 88 dat geld voor de periode 1 sept tot en met eind maart. en in die periode vis ik altijd maar krijg toch zo nu en dan wel is een prent voor het nacht vissen. rara hoe kan dat! dus je word gewoon genaaid!
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

23-11-2007 01:02

en u Jan Peter Teerling snapt hem geloof ik niet helemaal. er is daar al een vrijstelling voor het nacht vissen. je mag daar het hele jaar door nachtvissen behalven de maanden april en mei. en toch krijg ik wel eens een prent voor het nacht vissen. daar gaat het om!
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

23-11-2007 01:43

erwin nederlof schreef:geachte heer k. van den herik, artikel 88 heb ik nu al duizend x gezien en gelezen en heb ook daar mn stekkie en ik krijg zo af en toe toch een prent! je hebt het landelijk nachtvis seizoen van 1 juni tot en met 31 aug. + de vrijstelling van artikel 88 dat geld voor de periode 1 sept tot en met eind maart. en in die periode vis ik altijd maar krijg toch zo nu en dan wel is een prent voor het nacht vissen. rara hoe kan dat! dus je word gewoon genaaid!


Vind je 't leuk alles op 1 regel te zetten? :cry:
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

23-11-2007 07:53

let it go?

als iedereen dat deed? Never Hoewel mijn tijd duurt het wel uit.


Erwin,

Tijd voor de volgende stap: zorgen dat ook in de overwaard een vrijstelling komt.

8.9.10

Kheb tot 10 geteld Jan Peter.

Het is verdomme wel zo dat bijvoorbeeld op 26 november a.s de paar goedwillende weer totaal voor lul staan bij groot rotterdam en daar is geen excuus voor te verzinnen. Alleen een keer aanwezig zijn. Moest dat teveel moeite zijn ( zelfs afmelden van een vergadering is al te veel) dan verdienen we het niet om maar iets aan uitbreiding te verkrijgen.

Lullige feit is dat er meer en meer druk op die wateren komt waar wel genachtvist mag worden.

Met alle problemen van dien.


MVG

klaas

Nachtvissen? Alleen voor leden van de KSN!!!!!

Ow en ik zit in de ballotage commissie :lol: :lol:
Jan Peter Teerling

23-11-2007 13:06

Ik zeg niet dat ik het niet met je eens ben Klaas,maar wie zijn billen brand moet maar op de blaren zitten.Lees wie te beroerd is om zich in te spannen voor zijn ontspanning,moet niet lopen piepen na een prent.

Roepen in de woestijn..

Vraag aan de moderators of er een (of meerdere) sticky(s)kan/kunnen komen,met de uitleg hoe het een en ander te regelen,en de te bewandelen weg.

Mss kan Visserij Nederland de leden eens aanschrijven,of er wat ruimte voor vrij maken op hun site,waar het een en ander uit de doeken word gedaan.Er moet toch een manier zijn om de geintresseerde/betrokken bij hun hobby karpervissers te bereiken die wel bij machtige en de wil hebben om wat te doen.
K. van den Herik

23-11-2007 13:59

tot die tijd leef ik me wel uit. Ene keer iets genuanceerder dan de andere...
:lol:
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

23-11-2007 21:14

he erwin,normaal gesproken weinig problemen daar,z zijn alleen op oorlogspad laatste tiid,het vele vissen van de laatste jaren,zal er zeker mee te maken hebben, succes daar, het is de moeite waard
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-11-2007 11:48

hallo klaas en jan peter. kunnen jullie wel lezen. zoals ik al zij daar is een vrijstelling! het normalen nachtvisseizoen (1 juni tot en met 31 aug.) + de vrijstelling ( 1 sept tot en met half april) en dan vind ik het niet echt nodig dat je een prent krijg.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-11-2007 11:59

he danny, ja is zeker de moeite waard daar. ik vis er al zo'n 5 jaar op dezelfde stek. heb al mooie vissen gevangen. daarom vind ik het ook zo jammer dat er controleurs zijn die de regeltjes die eens kennen. en daar worden wij dan de dupe van. jammer jammer jammer! he maar volgens mij ken ik jou wel. van gezicht dan. ik zat vroeger nog wel eens in het lammetjeswiel, en jij ook volgens mij.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-11-2007 12:04

of ben jij die gene die altijd langs komt rijden met z'n volgeladen scooter met vispullen.
K. van den Herik

30-11-2007 12:21

Ik wel. Jij?


K. van den Herik
BerichtGeplaatst: 22-11-2007 08:39 Onderwerp:
Citaat:
88.
- het Nieuwe Waterschap van de Nederwaard, vanaf 3 meter uit de brug nabij de Blokweerse molen tot 25 meter voor het boezemkanaal te Kinderdijk;
- de Alblas/Graafstroom, vanaf de uitmonding in de Noord te Alblasserdam tot aan de Nieuwe Zijdebrug te Oud-Alblas, met inbegrip van de "groep", en
- de Lage Boezem van de Nederwaard vanaf 3 meter uit de Kortlandse brug (gemeente Alblasserdam) tot 3 meter ten oosten van de eerste voet- en fietsbrug voorbij de Blokweerse molen, met dien verstande dat voor Lage Boezem van de Nederwaard tot aan het meest zuidoostelijk gelegen deel van de kade van de Hoge Boezem van de Overwaard, de vrijstelling slechts geldt voor de periode vanaf 1 september tot en met 14 april.


jammer

Misschien dat er nog iemand zich geroepen voelt om zich in te spannen? Jij?

MVG

Klaas


[/quote]
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-11-2007 19:36

nou dan! KLAAS! dan mag ik daar toch nachtvissen! daar doel ik toch iedere X op! waarom worden er dan toch ieder X domme antwoorden gegeven! of vat ik dat nou verkeerd op! en nog maals ik vind het nog steeds zonde van mn geld als ik een prent krijg terwijl ik daar legaal zit te vissen.
K. van den Herik

30-11-2007 20:40

ja de rust he.

je laat piepelen of je doet iets wat of wanneer niet mag.

Draai je prent om en er staat precies wat je moet doen om in beroep te gaan of moet ik je hand vasthouden?


goeiemoggel
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

30-11-2007 22:54

ja ja ja laat allemaal maar ook. de opzet was eigenlijk om te kijken of andere vissers hier ook last van hebben op dit water. als je al 5 jaar op een water vist en iedere week controle krijg en 9 x is het goed (wat nachtvissen betreft) en de 10e x komt er een heikneuter die zegt dat je er niet mag nachtvissen dan word ik het in beroep gaan wel een x beu. gegroet.
K. van den Herik

01-12-2007 07:01

de 10e x komt er een heikneuter die zegt dat je er niet mag nachtvissen dan word ik het in beroep gaan wel een x beu. gegroet.



Snap je nu wat je zegt? Ik dus niet.
Hoe vaak heb je beroep aangetekend? Hoeveel uitspraken heb je? Zit er 1 in je tas? Wil je verandering? Wil je... ja wat?

En nu on topic:

Misschien ter lering en te vermaak van anderen.

Hoe ben je met die prentenomgegaan?
Waar heb je beroep aangetekend?
Hoe heb je dat gedaan?
Wat moest je toen doen?
Hoe ging dat?
Moest je eerst betalen?
Hoe moest je bewijs leveren?
En... de uitspraak?





MVG

klaas
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

01-12-2007 17:24

he erwin,zat inderdaad veel op t lammetjeswiel..,jouw naam zegt me niks, zat je met ricardo te vissen toen?
Gebruikersavatar
danny den buitelaar
Berichten: 354
Lid geworden op: 27-10-2007 20:11
Locatie: alblasserdam
Contacteer:

01-12-2007 17:29

enne klaas ,je ben wel wel een beetje de wijsneus aan t uithangen,hij vraagt gewoon wat..,maar dat is mijn mening...
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

03-12-2007 11:35

dank je wel danny eindelijk iemand die het wel begrijpt.maar ik gaat er nu niet meer op in hoor.ik heb het idee dat de boel alleen maar opgenaaid wordt. maare dat klopt ja ik zat er wel eens met ricardo maar dat is wel lang geleden hoor he.
K. van den Herik

04-12-2007 11:01

Wat ik wel graag wil weten hoe er gereageerd is op het beroep en hoe dat gegaan is.

Als dat al raar is, zal het wel aan mij liggen te leggen.
Gebruikersavatar
erwin nederlof
Berichten: 38
Lid geworden op: 07-05-2007 21:12
Locatie: papendrecht

04-12-2007 11:32

in de vijf jaar dat ik er vis ben ongeveer een x of acht in beroep gegaan en heb ze ook allemaal gewonnen puur op het feit dat de kosten voor hun te hoog op liep (adminnistratie kosten etc) en de prent daar mee kwijt gescholden werd. en dan hoor ik jou alweer denken," nou dan wat zeik je dan" het mooiste komt nog. ik heb nog NOOIT gehoord of ik nu goed of fout zat. en het feit dat er controleurs rond huppelen die niet eens weten op welk water ze aan het controleren zijn.
K. van den Herik

04-12-2007 12:11

hoe kan jij nu voor mij oordelen wat ik zou denken. Kan ik zelf net.

Dus als ik het goed begrijp, zijn jou boetes geseponeerd?

Zonder enige opgave van reden?

MVG

Klaas
K. van den Herik

04-12-2007 12:25

Volgens mij moet hje dan met en een vergunning en een brief van sepot geen problemen meer hebben.

Voor de Zijde is nog wel een beetje werk te verzetten. Volgens mij Is er daar ook een vbc (in oprichting?) En volgens mij zit daar Bert Kooyman in.

MVG

Klaas