3 hengels en langere periode nachtvissen

Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

18-11-2007 16:03

wordt het niet eens tijd om ons massaal hard te maken voor deze 2 onderwerpen?? is er iemand die, bv een redactielid van deze site, een digitale handtekeningen actie op deze site start en die bij een minister aanbied???
wie of wat doen we nou pijn als we met 3 hengels vissen tijdens een koude oktobernacht? de boete voor 3 hengels is schandalig en je wordt nog harder gestraft dan een pedofiel.

gr tristan
K. van den Herik

18-11-2007 16:10

waarom actie?

Mag gewoon.

Moet alleen ff via de visrechthebbende een ontheffing aanvragen.

zie http://www.karperstudiegroep.nl bij downloads.

suc6

MVG

Klaas
Laatst gewijzigd door K. van den Herik op 19-11-2007 07:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

18-11-2007 16:19

en de 3 hengels dan? het is toch gewoon makkelijker als dit in de wet wordt opgenomen? nachtvissen toegestaan van april t/m oktober bijvoorbeeld.
K. van den Herik

18-11-2007 16:28

staat er gewoon
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

18-11-2007 17:05

iets specifieker zou niet verkeerd zijn.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-11-2007 18:07

Hoofdstuk 5 Visserijwet 1963

http://wetten.overheid.nl/cgi-bin/sessi ... script=yes



Graag gedaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-11-2007 19:34

De heren doen er wel erg laconiek over, het mag dus niet gewoon, het is ook nog maar de vraag of de HSV ook visrechthebbende is.
Beetje voorzichtigheid is geboden heren jullie weten ook heel goed dat er slecht gelezen wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

18-11-2007 19:56

Ligt dat aan de heren :-? of aan de lezer !

Niks laconiek dus.

Wijzig binnen de posting van Klaas HSV in visrechthebbende. Klaar.

Met de toestemming van de visrechthebbende in de vorm van een derde hengelvergunning mag je dus gewoon wel met 3 hengels vissen.

Probleem is alleen om die toestemming te krijgen.

Nu serieus genoeg heer Bijlsma ?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

18-11-2007 20:03

Er is inderdaad wat verwarring ontstaan met de invoering van de vispas. Maar als vanouds geldt de visserijwet zoals gegeven door onderstaande regel uit de visserijwet.

In deze wateren mag door de houder van de VISpas worden gevist met maximaal twee hengels (welke ten hoogste zijn voorzien van drie stuks één-, twee- of drietandige haken) voorzien van alle wettelijk toegestane aassoorten.

Deze regel kan alleen veranderen met een wetwijziging. Afdwingen van een wetswijziging is een moeilijke weg met weinig kans op succes.

De visrechthebbende kan zelf wel afwijken. Voor hem is het makkelijker geworden meer dan 2 hengels toe te staan. Dit vergt nog steeds het uitgeven van een derde hengelvergunning, maar deze hoeft niet langer aangevraagd te worden bij het ministerie.

Eerlijk gezegd maken vele visrechthebbenden geen haast. Als er actie gevoerd moet worden, dan niet bij het ministerie maar bij Sportvisserij Nederland en/of de federaties. Kan wel melden dat Sportvisserij Nederland niet onbekend is met deze problematiek. Of een actie op dit moment dus zinvol is valt te bezien.

Zelf naar de HSV/houder van het visrecht toestappen is verreweg de snelste weg op dit moment. Wil niet zeggen dat dit zonder slag of stoot gaat. Ligt ook voor de hand dit alleen toe te staan waar er ruimte voor is. Er zullen dus altijd beperkingen blijven.

Groet, Kees

Zo volledig genoeg? :roll:
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bob wensveen
Berichten: 25
Lid geworden op: 11-09-2004 15:08

18-11-2007 20:58

ach ja je mag zo veel niet joh zo lang mensen goed omgaan met de karpers vis zelf vaak met 4 hengel,s zowel op de boot als op de kant maar wel op rieviren en grooten kanaalen en gringputten :D
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

19-11-2007 02:08

Foei, Bob!!! :(
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

19-11-2007 06:16

wij hebben sinds dit jaar een aantal "boswachters" lopen in rotterdam en die denken dat ze jezus zelf zijn. van die lui die uit de soos komen en die vroeger werden gepest op school. deze boswachters zijn machtsgeil en doen alles volgens de regeltjes. geen enkele speling van hun kant.
vandaar mijn frustratie over dit onderwerp.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

19-11-2007 06:59

Tristan, je kunt het ook omdraaien. Door je zelf als Jezus op te stellen en meent je alles te kunnen permitteren hou een gedoog cultuur in stand waarin bijna alles moet kunnen als het even niet uitkomt. Neem men bepaalde risico’s moet je niet klagen als je de deksel op je neus krijgt. Personen die de afglijdende schaal hanteren en overbrengen op andere als b.v kinderen kom je dagelijks tegen in onze samenleving. Vervolgens nemen we het de overheid weer kwalijk dat zij daar tegen niet optreden.

Peter
K. van den Herik

19-11-2007 07:24

heeeeel lang verhaal heeeeel kort:

Doe er iets aan en in 90/100 gevallen mag het. Loop in elk geval niet te janken als je er eens een prent krijg.

Demp het kalf voor de put verzuipt.


O en die prent kan weer meer kapot maken dan je lief is. Misschien is er wel een lummel bezig om het 1 en ander geregeld te krijgen en is jou prent net de druppel die de emmer ... vul het verhaal in en kleur de plaatjes.


Rotterdam Tristan? 26 November vet in de agenda? Zal wel niet.

http://www.groot-rotterdam.nl/

MVG

klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-11-2007 10:23

Mijnheer Hollaar dat ligt aan de lezer.

Het is blijkbaar aan "ons" om daar verandering in te brengen door niet laconiek om te gaan met dergelijke meldingen.

Je kunt de verschuiving ook hier weer lezen, zie Tristan die denkt dat de visser mag bepalen wat er gedaan wordt en de mensen die er toezicht op houden voor een goddelijk wezen uitmaakt.

Mijn vraag aan Tristan is dan, wie maakt de overtreding de visser of de controleur?
Is het de visser, wie speelt dan voor Jezus?
Vissen is een hobby, geen religie!
K. van den Herik

19-11-2007 11:23

ekst VUN :

Nachtvissen in de regio Utrecht!

Nachtvissen is erg populair onder sportvissers en in het bijzonder onder de karpervissers. Een groot deel van de sportvissers in Nederland vist wel eens 's nachts. Wat weinig vissers beseffen is dat er een wetswijziging plaatsvindt waardoor het gebruik van hulpmiddelen voor het overnachten aan de waterkant op de tocht kan komen te staan. Als er niet snel wordt ingegrepen bestaat de kans dat het aantal wateren waar 's nachts gevist mag worden vanaf 1 januari 2008 zal afnemen.

De Verruiming Utrechtse Nachtvisserij (VUN) is een initiatief van de KarperStudiegroep Nederland (KSN) regio Utrecht en valt onder de Regionale Commissie BelangenBehartiging (RCBB). Aan de hand van de nieuwe Visserijwet en het vervallen van de Wet op de OpenluchtRecreatie (WOR) is het doel van de VUN om te komen tot behoud en liefst tegelijk uitbreiding van de nachtvismogelijkheden in de regio Utrecht. Niet alleen voor karpervissers maar voor ALLE sportvissers die graag 's nachts willen vissen. Hierbij hoort het verkrijgen van vrijstelling van voor het nachtvissen benodigde hulpmiddelen in de Algemene Plaatselijke Verordening van betrokken Gemeenten. Er wordt op dit moment gewerkt aan een lijst van wateren (buiten de bebouwde kom en natuurgebieden) die hiervoor in aanmerking zouden kunnen komen. Wanneer deze lijst volledig is zal er contact worden opgenomen met de hengelsportfederaties en -verenigingen die de visrechten huren om in overleg te bekijken wat de mogelijkheden zijn.

De VUN zal zich richten op de volgende punten:
- Het behoud van en waar mogelijk verruimen van de toegestane wateren en periodes om 's nachts te vissen
- Het invoeren van kampeermiddelen voor de nachtvisserij bij de Gemeenten waarin die wateren zich bevinden

De VUN roept uw hulp in! Heeft u opmerkingen, ideeën of bent u bereid om zichzelf in te zetten voor de Utrechtse Nachtvisserij? Neem dan contact met ons op via het onderstaande e-mail adres. Binnenkort volgt meer informatie, houd daarom nauwlettend de website van de KSN in de gaten.

Contact informatie VUN:
E-mail: vun-utrecht@hotmail.com
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

25-11-2007 16:45

ik bedoel alleen maar te zeggen, lopen we niet achter in Nederland? omringende landen mogen al met 3 of zelfs 4 hengels vissen. ik heb zelf nog nooit geen bekeuring gekregen. niet voor nachtvissen of voor met 3 hengels vissen. ik vind dat deze regels moeten versoepelen. daarintegen vind ik ook dat er meer gecontroleerd moet worden op "de rotte appels in de mand"die denken dat de waterkant een plek is om je klem te zuipen en de rust te verstoren.

gr tristan
Gebruikersavatar
Eric Reeuwijk
Berichten: 284
Lid geworden op: 12-05-2007 10:53
Locatie: Utrecht

02-01-2008 12:31

Tristan van Duijl schreef: ik vind dat deze regels moeten versoepelen. daarintegen vind ik ook dat er meer gecontroleerd moet worden op "de rotte appels in de mand"die denken dat de waterkant een plek is om je klem te zuipen en de rust te verstoren.


hier ben ik het volledig mee eens !
Het bloed kruipt waar het niet gaan kan.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-01-2008 12:59

Elke appel die de regels overtreedt is rot. :evil:

Elk jaar gaan wij met de HSV op audientie bij de burgermeester, wethouder en hoofd politie. :

Overleggen de heren een elk jaar AKELIG DIKKER wordend dossier met het aantal aan de hengelsport gerelateerde processen verbaal in onze wateren. Dat gaat van openbare dronkenschap tot de " vergeten " VISpas.

Vrij vertaald komt het in dat jaarlijkse evoluatie overleg op het volgende neer.

" Als jullie normaal gaan doen langs de waterkant, gaan wij eens nadenken hoe we jullie kunnen helpen met extra steigers, inclusief bijbehorende parkeerplaatsen en misschien zelfs wel over uitbreiding van de nachtviswateren. "

GOEDEMIDDAG EN TOT VOLGEND JAAR.

Ik begin me echt af te vragen of ik volgend jaar uberhaupt weer een halve dag vrij wil nemen om dit soort "rotte appel " gesprekjes te gaan zitten voeren.

Na zo'n gesprek heb ik meer zin om appelmoes te maken. :wink:
K. van den Herik

02-01-2008 13:28

alles mag al. Moet alleen nog ff laten regelen, door die Hollaar of zo. :D

Belgie 2 hengels en lang niet overal nacht vissen.

Frankrijk, nog niet 1/3e waar je mag nachtvissen.

De VUN roept uw hulp in! Heeft u opmerkingen, ideeën of bent u bereid om zichzelf in te zetten voor de Utrechtse Nachtvisserij?
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-01-2008 13:54

Michel Hollaar;
Als jullie normaal gaan doen langs de waterkant, gaan wij eens nadenken hoe we jullie kunnen helpen met extra steigers, inclusief bijbehorende parkeerplaatsen en misschien zelfs wel over uitbreiding van de nachtviswateren. "


Is dat wat we willen, extra steigers??
Gewoon normaal doen aan de waterkant, en s'nachts stiekum extra hengeltje erin, hoor je niemand zeuren, krijg je wel controle moet je dat gewoon slikken.. 'gegokt en verloren'
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-01-2008 14:08

Jij snapt het niet he ? :-?

Die steigertjes is alleen maar een voorbeeld.

De gemeente werkt helemaal nergens aan mee( dus ook niet aan legalisering tentjes, en uitbreiding nachtviswateren ! ), zolang er nog tig overtredingen gemaakt worden door hengelsporters.

Met dat per jaar dikkere dossier hebben ze een knoert van argument.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-01-2008 14:17

Ik snap het prima michel, maar laten we nou niet doen of we allemaal engeltjes zijn!!
Waarom moet een derde hengel, op plekken waar veel wordt gecontroleerd, wordt ook vaak veel gevist dus uitsluiten die derde hengel.
Op plekken waar niet gecontroleerd wordt, wordt in de regel ook weinig gevist, op zulke plekken gooi ik idd een derde hengel uit. Nu ben ik toch niet de oorzaak dat een derde hengel niet mag.

En wat als het wel wordt toegestaan, danb zijn er weer gekken die er een vierde opgooien, onder het mom kan ook in frankrijk..
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-01-2008 14:21

Met dat dossier hebben ze zeker een argument, maar dan kun je wel door blijven gaan.
Ik denk dat er andere zaken binnen het karpervissen meer aandacht verdienen dan dat gezemel over een derde hengel, laten we maar zorgen dat we uberhaupt mogen blijven vissen!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-01-2008 14:38

MAAR

Ik heb het dus helemaal niet over een derde hengel ! Moet er niet aan denken in die smalle grachten en singels bij ons.

Maar o.a. de PV voor de derde hengel die JIJ sneaky 's nachts toch uitlegt zorgt ervoor dat het dossier dikker is dan nodig en dat de legalisering van tentjes en uitbreiding nachtvisserij ON HOLD staan.

Dat zijn de andere ietwat belangrijker zaken, als dat ene extra hengeltje uitleggen TOCH ?

En een engeltje ?

Nee hoor .

Michel Hollaar schreef: schreef op 22-05-2007 al

en die smeltende boterberg op mijn eigen kop :oops: heeft mij in ieder geval een gladde rug bezorgd. ( Helpt prima tegen azijnpissers ! )


Maar gladder dan nu kan mijn rug niet meer worden, boter is bijna op. :(
Laatst gewijzigd door Michel Hollaar op 02-01-2008 15:07, 1 keer totaal gewijzigd.