3 hengels en langere periode nachtvissen

Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-01-2008 15:06

Dit is niet op mij van toepassing, heb de laatste 10 jaar geen bekeuring ontvangen, ik weet voor mijzelf waar wel of niet kan maken, dit hoeft niemand mij voor te schrijven..

En wie heeft het over de KSN, met zulke antwoorden krijgt de KSN ook geen extra leden..
Door Carpboard is mij gevraagd geen one-liners te posten, weet niet wat je hiermee wil bereiken, maar dit draagt niet bij voor mensen om lid te worden..
En leg uit die rotterdamse wartaal, ik snap er geen reet van..
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

02-01-2008 15:15

Lijkt mij duidelijk genoeg.

Ik zeg je dat ik geen engel was.

Maar goed nog 1 keer dan.

Iedereen die de regels overtreed ( met of zonder PV maakt niks uit )maakt het moeilijker om bij de autoriteiten wat dan ook gedaan te krijgen ten gunste van de hengelsport.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

02-01-2008 15:28

Oke, daar kan ik je gelijk in geven.
Maar laten we ons niet te druk maken om derde hengel, want op veel plaatsen is 2 meer dan genoeg.
Verder doet de KSN idd goed werk en kan iedereen aanbevelen ook lid te worden!
Tristan van Duijl
Berichten: 96
Lid geworden op: 20-01-2005 07:46
Locatie: Barendrecht

04-01-2008 12:57

ik zie dat de 3 hengels en nachtvisproblematiek toch wel veel leeft onder de vissers. de echte visser wel te verstaan. de gemeente zegt; "eerst jezelf gedragen en daarna kijken we wel wat we voor jullie kunnen doen".
ik vind dat net als bij de voetbalsupporters die de boel verzieken. het gaat maar om een kleine groep die het verpest voor de rest. generaliseren noem ik dat, over een kam scheren. iedereen moet daaronder lijden.

gr tristan en een goede vangst in 2008
Jan Peter Teerling

04-01-2008 14:53

Wat je wat het mooie is Tristan?Je kan er zelf een hand in hebben om die problematiek,met die kleine groep,te verbeteren.Zorgen dat de weegschaal naar de andere kant,positief uitslaat.Zal je echter wel wat voor moeten doen,en wat voor moeten opofferen.
Daar hoef je echt geen lid van de KSN voor te worden :D
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-01-2008 22:40

Dit onderwerp is al zo vaak besproken en word een beetje eentonig.
De goede moeten in dit land altijd onder de kwade lijden.
Op de vraag waarom mag je hier hier niet met drie hengels vissen kan men geen goed antwoord geven,enkel ja het mag gewoon niet staat in de wet.
Vraag is wie doe je er kwaad mee?niemand toch zeker.
Als ik langs de waterkant loop en ik zie wat een puinhoop men er van maakt,dan denk ik bij me eigen ben blij dat ik dat niet doe,en af en toe met een 3e hengel vis.
Maar nu weet ik dat ik weer een hoop gezeur aan mijn kop krijg van moraal ridders,en daar heb ik geen zin,dus mensen A.U.B. kom niet van dat mag niet en dit mag niet.
Ik weet het allemaal hoor.

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-01-2008 22:56

Gradus toch ligt de oplossing in eigen hand.

De visrechthebbende mag zelf bepalen of er op bepaalde wateren een derde hengel vergunning afgegeven kan worden.

Ik herhaal maar niet waarop Klaas zo vaak hamert.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

04-01-2008 23:08

Ik begrijp dan ook echt niet meer waarom er mensen zijn die maar blijven door mekkeren over de Wet, of dat er van alles in nederland niet mag, terwijl je, voor wat het vissen betreft dan, zelf al een heleboel kunt veranderen, maar je moet het wel DOEN, en daar ontbreekt het bij velen jammer genoeg nou net aan,

Ik lees op het forum helaas nooit eens een vraag van iemand over"HOE ZOU IK DAT DAN KUNNEN DOEN"

GR.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

04-01-2008 23:21

Rick Van Derks schreef:Ik begrijp dan ook echt niet meer waarom er mensen zijn die maar blijven door mekkeren over de Wet, of dat er van alles in nederland niet mag, terwijl je, voor wat het vissen betreft dan, zelf al een heleboel kunt veranderen, maar je moet het wel DOEN, en daar ontbreekt het bij velen jammer genoeg nou net aan,

Ik lees op het forum helaas nooit eens een vraag van iemand over"HOE ZOU IK DAT DAN KUNNEN DOEN"

GR.


Oke WAT MOET IK DOEN??
Naar een vergadering gaan van mijn hsv?ga ik al.
Lid worden van ksn?denk niet dat ik lid mag worden als ik hier zo pretendeer dat ik wel eens met een 3e hengel vis.
Wat ik wel kan doen,is eigenlijk wat ik altijd al doe,mijn stek gewoon goed opruimen,zodat niemand kan zien dat ik er gevist heb.
Respect hebben voor natuur en omgeving,heb ik ook al.
Als er mensen zijn die hulp kunnen gebruiken,ben ik er als eerste bij om deze hulp te verlenen.
Ga nooit een gesprek met mensen uit de weg,die vragen waarom ik soms een of twee nachten aan de waterkant vertoef.
Heb een luisterend oor voor alles en iedereen.
Maar waar het om gaat is,ik ben niet te beroerd om de handen uit de mouwen te steken,maar ik ben geen crimineel omdat ik wel eens met drie hengels vis,al heb ik soms het gevoel dat mensen dat mij soms wel aan willen praten.

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-01-2008 07:33

Beste Gradus,

Zou niet weten waarom je geen lid van de KSN zou mogen worden. Gaat het om viswater waarbij het vissen met driehengels geen last veroorzaakt voor mede (wit)vissers en de hengeldruk er binnen de perken blijft. Zou je het aan de orde kunnen stellen binnen je HSV. Bij ons heeft het geleid tot het uitgeven van een derdehengel vergunning op water wat er voor in aanmerking kwam.

De KSN is zeker geen club die dergelijke regels stelt aan haar leden. Ga eens naar een KSN regioavond bij je in de buurt. Op Carp 2008 staan we ook met een grote stand. Ben je geïnteresseerd in spiegelkarperprojecten kom je me er ongetwijfeld tegen.

Groet,

Peter
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-01-2008 09:37

Gradus ;

Ksn leden zijn ook niet heilig , dus dat is geen argument.

Gewoon doen wat jij prettig vind, zowel met lid worden als met je 3e hengel.


Ken zat mensen die met 2 stokken vissen en geen lid willen worden.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-01-2008 09:54

Menno,

Zelf vissers uit Lapzwansland zijn welkom. :lol: :lol:

Door je lidmaatschap steun je de karpervisserij in het algemeen in ons land. Denk je zal mij allemaal een worst wezen moet je het beslist niet doen. Dat er nog veel vooroordelen zijn over de KSN als vereniging is mij wel gebleken.

Groet,

Peter
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-01-2008 10:02

Gradus voor de derde hengel hoef je geen lid te zijn van de KSN die doet wel sturend en voorlichtend werk dus dat kan een reden zijn om wel lid te worden.

Je moet echt bij je HSV zijn en het daar met een groep in de vergadering gooien.
Je kunt het best bij de secretaris een agendapunt aanbrengen met de derde hengel als vergaderpunt.
Zorg echter wel voor voldoende mensen om je heen die het voorstel steunen anders wordt je afgeserveerd.

Dat is het enige wat je kunt doen.
Voorwaarde is echter wel dat jou HSV ook VISRECHTHEBBENDE op dat water is anders heeft het ook geen zin.
Wat je dan wel kunt doen is dat jou HSV het meeneemt naar de federatie.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-01-2008 10:24

Heren,

Ik kom zeker op de beurs langs de ksn stand,en dan word ik lid.

En als het om vergaderinggen gaat, blijf ik heen gaan,al is bij ons bij de hsv alleen maar om het vooroordeel wat anderde hengelelaars hebben ten opzichte van karpervissers weg te nemen.

Mannen tot op de beurs.

Groet,

Gradus
....................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

05-01-2008 15:48

Met alleen heengaan verander je niets ten aanzien van de derde hengel.
Actief zelf bezig gaan is altijd beter dan daar op een forum over praten, het forum is het met je eens maar kan verder niets doen.

Of is het iemand anders die het maar moet gaan doen? dat kan ook nog natuurlijk.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

05-01-2008 16:48

Douwe Bijlsma schreef:Met alleen heengaan verander je niets ten aanzien van de derde hengel.
Actief zelf bezig gaan is altijd beter dan daar op een forum over praten, het forum is het met je eens maar kan verder niets doen.

Of is het iemand anders die het maar moet gaan doen? dat kan ook nog natuurlijk.


Dat lijkt mij duidelijk,met erheen gaan bedoel ik natuurlijk ook zelf dingen aan kaarten.
Maar misschien had ik dit erbij moeten zetten.

Groet,

Gradus
....................
K. van den Herik

05-01-2008 19:20

Mag van mij iedere aanwezige zijn mond houden en alleen de bitterballen opvreten, maar stel he, stel dat 35% van alle karpervissers de komende 4 alv's aanwezig zijn....

Stel he.

Ach je kan beter tegen een boom lullen, soms