Karpervissers Ede e.o.

Plaats reactie
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

06-04-2007 10:52

Karpermannen- en vrouwen.

Sinds gisterenavond 05-04-2007 maak ik deel uit van het bestuur van HSV Voor Ons Plezier (VOP).
Hierbij wil ik dan ook gelijk een aantal zaken aankaarten, zodat een ieder binnen onze 'uitgebaggerde' regio weet waar de Stichting Georganiseerde Hengelsport Ede(SGHE) en de VOP mee bezig zijn.

Ook hier in Ede is het weer hetzelfde verhaal, iedereen heeft de afgelopen jaren lopen klagen dat er een nachtvis-verbod in Ede geldt.
Niemand, maar dan ook niemand heeft ook maar iets ondernomen.
Ja, het forum laten plat gaan door suggetieve opmerkingen, maar meer dan ook echt niet.

Vorige week hebben een drietal heren vanuit de Heem-tuinen (verboden visgebied) op de Proosdij-put zitten karpervissen, zonder vergunningen en na tien uur.
Dit moet gewoon afgelopen zijn, want geloof me als jullie willen nachtvissen, dan kan dat geregeld worden.
Er wordt harder gewerkt achter de schermen dan menigeen denkt, en zeker aan het karpervissen gaat veel aandacht worden besteed.

Wil je meer weten te komen over wat er gaande is (en er is een hoop nieuws onder de zon) of heb jij misschien belangstelling om actief te worden tav de karpervisserij.

Mail dan even naar: pacohpe@hotmail.com

met afwachtende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-04-2007 20:55

Goed werk Hans-Peter.
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

07-04-2007 00:57

Klinkt erg goed Hans-Peter! Ikzelf ben niet echt een goede prater dus kan weinig betekenen voor jullie denk ik. Waar ik wel zeer benieuwd naar ben, is wat er met Bennekom gaat gebeuren. Komt er nog nieuwe vis in de wateren?
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

07-04-2007 10:49

Roy

Ga naar de site http://www.vooronsplezier.nl .
Via deze site kan jij door-linken naar de site van Waterschap Eem en Vallei.
Daar vind jij alle informatie die jij zoekt.

De wateren in Bennekom zijn niet verpacht.
Het beheer ligt in handen van de gemeente.
Dit gaat echter veranderen.
Vermoedelijk komen deze wateren bij de POS in het beheer.
Wat de bezetting van de wateren precies gaat worden dat is nog niet bekend, als het goed is gaat dat straks bepaald worden door een VBC.

Roy, jij hoeft ook niet te praten.
Het enigste wat momenteel belangrijk is dat wij te weten komen, wie er allemaal op karper vist binnen de gemeente Ede, dus ook de Bennekommers.
Dit vooral in verband met het nachtvissen.
Een ieder die zich aan de regels wenst te houden, en tevens bereid is mee te werken aan een stukje sociale controle, komt in aanmerking voor een nachtvis-pas.

met koffie-drinkende groet

HPE

p.s. Edese karpervissers, een beter imago begint bij jezelf :lol: :lol: :lol:
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

10-04-2007 23:06

goed werk hans,
Voor zover ik weet ben je de juiste man op de juiste plaats! (slijm slijm, weggelate)

Alleen niet het heilig boontje uit gaan hangen t.o.v. het nachtvissen binnen de gemeente ede. Aangezien je zelf menig nachtje gedraait hebt vorig jaar (jaren ervoor mischien ook)terwijl het nachtvis verbod er al 3 jaar ligt. begrijp wel dat je dat nu zegt


Wat zo jammer is (niet aleen hier maar her en der in het land) er staat momenteel al een paar weken lang een groep van 40 man 20 scooters en auto's in bij het park met alle overlast van dien. ook na 10 uur, als vissen verboden is! GEDOOGD DOOR POLITIE!!! Dan evrtik ik het om om 10 uur op te ruimen als ik net zo lief de nacht blijf. Niemand heeft last van mij, of mijn medevissers.

JE zal dit wel zien als geschreeuw van de zijlijn, je hebt me er al een keer eerder op gewezen.
Er zijn meer luiwe donders zo als ik, maar begin meer en meer in te zien dat we een team moeten zijn anders wordt het nooit (meer) wat.

m.v.g. johan
Laatst gewijzigd door Johan Boersen op 28-05-2007 18:14, 2 keer totaal gewijzigd.
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

10-04-2007 23:20

mischien dat een grote opruimdag al een begin is. Zoals laatst hier opt forum al georganiseerd werd elders int. land.
animo genoeg, weet niet wie er ook degelijk is komen opdraven
Oude/nieuwe fietsen, kluizen, kassa, bushaltes takken, zakken, biervaten ach ja.

zeg nou eerlijk met 30 min en een paar man zijn we klaar op de vic!!!!
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

12-04-2007 10:17

Johan

Fijn dat jij reageert.
Dat ik in 2005 en 2006 een aantal nachten aan de waterkant heb vertoefd dat klopt inderdaad (van 1998 t/ 2004 heb ik Maarssen gewoond, dus in die jaren heb ik er niet gevist).
Dat ontken ik ook niet.
Ze hebben mij op een gegeven moment zelfs bekeurd (welke ze later weer hebben ingetrokken).

In 1995 werd de Proosdij-put toegewezen aan het VOP.
Met vijf man zijn wij toen meteen naar de eerst volgende voorjaarsvergadering gegaan.
Daar hebben wij toendertijd afgesproken dat het nachtvissen geen enkel probleem was mits de regels werden nageleefd (Marcel H. was hier trouwens ook bij aanwezig).

Dat een aantal lieden in de daar opvolgende jaren verantwoordlijk zijn geweest voor het nachtvis-verbod(wat in principe een gemeentelijke verorderning is, waarvoor men als HSV zijnde ontheffing aan kan vragen).

De afgelopen twee jaar heb ik de deur platgelopen bij het VOP.
Vergis je niet, er wordt daar hard gewerkt aan een aantal zaken.
Veel van deze zaken heb ik de afgelopen twee jaar aangekaart en ze zitten echt niet stil.

Afgelopen dinsdag hadden we bestuursvergadering.
Daarin is door Chris en mij aangekaart dat er sprake is van zware samenscholing en overlast door jongeren op het stenen-plateau.

Wat die opruim-ronde betreft, in december hebben Dirk en ik er al één gehouden.
Er zijn foto's van beschikbaar.
Tevens is het afval meteen afgehaald door de gemeente-werken.
Ook de politie is langs geweest i.v.b. met het aantal fietsen wat wij boven water hadden gehaald.

In de toekomst zullen er vaste data komen wanneer er een opruim-ronde is.
Elke hulp is welkom.

Johan, bedankt voor jouw aandacht.

met vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

12-04-2007 19:14

goed bezig!!!!!!!!!!!
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

12-04-2007 22:47

mmm mischien dan toch eindelijk iets gebeuren in ede?
ik heb al veel gehoord en zo maar wil nou wellis zien dus ik juig niet te vroeg
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

12-04-2007 22:49

en als ik dan eindelijk zie dat er wat gebeurt dan zal ik ook beloven dat ik zelf ook zal helpen.
en somige weten wat ik daar mee bedoel
en over die "hang jeugd" ik ga hier niet het heilig boontje uit hangen ik sta regelmatig ook bij die groep,
eerst stonden we bij de AH op het rozeplein.
nou opzich niks mis mee maar wij werden weg gestuurd door de politie die zij gaan jullie maar naar de vic(de vijver dus) en daar is het dus toestemming enzo voor gegeven.
waarom we nergens anders heen gaan is heel makkelijk er is nergens een hang plek voor jongeren overal worden we weg gestuurd.
en nu zal wel iemand schreeuwen ga thuis zitten ofzo maar er zijn bepaalde dingen die je thuis niet kan kwieeren(hoe je da ook spelt) het is kei gezellig en met 9 van de 10 jongen en meisjes valt ook te praten over de overlast.
greets
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
Johan Boersen
Berichten: 106
Lid geworden op: 28-01-2007 19:55
Locatie: ede

12-04-2007 23:03

en een heel grasveld omwoelen met een brommer /scooter doe je ook niet in je eigen achtertuin inderdaad.


valt inderdaad met deze gasten te praten over de overlast, dat het wat help is dan natuurlijk een heel ander verhaal.
laats met een stel geprobeerd, "ja je hebt helemaal gelijk van die kant hed ik het nog niet bekeken'', "inderdaad dat is niet helemaal onze bedoeling", en vervolgens rijden ze weg met 5 scooter door een wandelgebied.


maar als de karpers niet door mijn hoofd spookte had ik er mischien ook wel tussen gestaan, lekker de 13 jarige meisjes lastigvallen.
respect voor de karpers en de vissers

een schone kant begint niet aan de overkant!!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

13-04-2007 10:36

Jaime

Zelf woon ik vlak bij het Rozenplein, en ik weet dat de politie jullie naar deze plek heeft gestuurd.
Als men echter met zo'n grote groep aanwezig is op een 'aangewezen' plek, dan zorgt dat altijd voor overlast.
Dat is gewoon niet anders.
Toch lijkt het mij verstandig dat jullie wederom een andere hangplek verkiezen.
Ga lekker in het Peppelensteeg-gebied rondhangen ofzo..

Jij bent trouwens niet de enigste 'karpervisser' die deel uit maakt van dat 'groepje'.

'Er Staan is Raar en Asociaal, maar een vuurpijl afschieten vanachter een rod-pod, dat slaat alles.....'. :evil: :evil:

Jaime, ik heb afgelopen Paas-maandag zelf gezien dat er een opgetuigde hengel aanwezig was.
Ook werd er een plank in het water gegooid.
Dus helemaal geen overlast gaat niet op....

Johan

Erover praten is wat anders, dan ook echt na kunnen denken, laat staan begrijpen.
Nu wil ik niemand veroordelen, maar wat een 'kansloos' volk daar op dat 'Stenen Plateau'.

met hoofdschuddende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

28-05-2007 18:47

hans ik had een vraagje.
hoe kom ik aan een nacht vis pas voor de victoria vesta vijver zo 1 als die jij ook hebt (neem ik aan aangezien je ook zit te nacht vissen nu)??
want als ik zo een vis pas kan krijgen dan wil ik ook wel weer lidworden van jullie vereniging
mvg Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

28-05-2007 22:08

Jaime, je bent nog wel niet op de leeftijd van Hans-Peter maar toch is het misschien verstandig net als hij je levensstijl wat aan te passen. Je wilde haren zijn er nog niet af Hans-Peter :lol: waardeel zoals je nu bezig ben zeer.

Ga nog eens praten met elkaar een vriendelijke groet,

Peter
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

29-05-2007 09:59

Jamie

Kom gerust eens een praatje maken aan de waterkant.
Als jij aanwezig was geweest op de voorjaarsvergadering dan had jij van de hoed en de rand geweten.
En volg vooral de goede raad van Peter op.
Het zal jouw visserij absoluut ten goede komen.

met vis-vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Jaime Bennett-Leaver
Berichten: 305
Lid geworden op: 06-09-2004 19:20
Locatie: Ede
Contacteer:

30-05-2007 09:39

hans
zou je mij in kunnen lichten via PB? of zou ik een samevatting kunnen krijgen van de notaris van de vergadering?

greets Jaime
carpfishing is a why of life

behandel de karper goed of vis er niet op;)
Plaats reactie