Wateren omgeving Wageningen/Bennekom/Ede

Plaats reactie
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

27-02-2007 16:06

Hallo boarders,

Zoals de mensen wel weten die hier in de buurt wonen, zijn ze al zon 1-2 jaar bezig met alles uit te baggeren hier in de gemeente. Op het moment van schrijven is Bennekom aan de beurt. Alle vijvers/watertjes worden leeggehaald en uitgebaggerd (waar de vissen heen zijn? > kattevoer wellicht).

Nu was mijn vraag waar in de buurt zou ik nu kunnen vissen. Voordat er weer wat uitgezet wordt en het een beetje vissen wordt zijn we weer een jaar verder namelijk. In Ede ken ik misschien een paar watertjes waar ze 1-2 jaar geleden hebben gebaggerd waar misschien weer wat karper zou kunnen zitten (omgeving straat Liebeek etc te Ede).

Hebben jullie misschien wat tips? PB ook welkom
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

27-02-2007 22:09

je hebt pb
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

28-02-2007 00:03

Niets ontvangen helaas Jeroen! :(
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

28-02-2007 09:37

Ok, dan maar zo,

Ik zag daar ook een watertje helemaal droog staan, is er nu nog water waar ze nog niet begonnen zijn? Dan kun je daar uitvinden wat er met de vissen gebeurd...

Is het water van de gemeente of een vereniging?

Groeten,

Jeroen
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

28-02-2007 16:07

Het water was van de gemeente geloof ik, ze hadden het verkocht aan een een of andere instantie ofzo. Die wou alle bodems weer netjes hebben of iets. Dus alles wordt uitgebaggerd. Er is op het moment 1 watertje waar nog water in staat ja. Staan ook nog geen hekken omheen. Maarja waneer ze daar beginnen weet ik niet.
Robert Lamboo

28-02-2007 16:27

Ik weet dat je in Barneveld leuk kan korstvissen:

1: cultuurwaterstelsel met veel vis en redelijk makkelijk vangbaar. Zal tot 75 cm zitten ongeveer, geen groters.

2: vijver met fontein, overbezet met graskarper maar er zitten ook wat mooie spiegeltjes op. Ook geen echte bakken erop maar wel leuke vissen.
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

28-02-2007 23:06

Roy,

Het water bij de sportvelden is inmiddels weer afgevuld of hier wat inzit,..
eerlijk gezegt ben ik er bang voor :cry:
Net als het water bij de Tango, niet dat ik hier zat maar zag er regelmatig jongeren vissen dus het (ZAT) er wel.

De smalle slootjes in NW hoef je ook eigenlijk niet te proberen, het lijkt er af en toe of er goud te vinden is zoveel tentjes dat er staan.

Verder is is weinig in de omgeving te vinden, ja richting Rhenen en of Kesteren.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

01-03-2007 12:28

Ze zijn nog niet helemaal klaar denk ik. Het water wordt er nog steeds uitgepompt namelijk. Denk door de laatste paar dagen hevige regen, dat ze gewoon weer vol gelopen zijn hehe. Die bij de tango zijn ze idd bijna mee klaar. Daar zaten ook jammer genoeg de mooiste (allemaal onbeschadigd) en grootste (grootste 28 pond).

Daarna gaan ze denk ik verder met de plas bij de sportvelden. Want dat ziet er allemaal nog scheef uit qua oever enzo.

Ik ben pas wezen kijken bij NoordWest maar volgens mij wordt dat inderdaad teveel overbevist. Niet echt leuk om bij te gaan zitten.
Herman Esveld
Berichten: 1188
Lid geworden op: 18-04-2006 19:09
Locatie: nomaad

01-03-2007 15:18

Robert Lamboo schreef:Ik weet dat je in Barneveld leuk kan korstvissen:

1: cultuurwaterstelsel met veel vis en redelijk makkelijk vangbaar. Zal tot 75 cm zitten ongeveer, geen groters.

2: vijver met fontein, overbezet met graskarper maar er zitten ook wat mooie spiegeltjes op. Ook geen echte bakken erop maar wel leuke vissen.


Ja klopt nogal, met fontein is norschoten. Geen reet aan daar, dikke overbezetting stervens druk en papegaaibekken. Deel van de singels wordt op dit moment ook uitgebaggerd. Grootste deel van die graskarpers zijn eruit gehaald.
PR Schub: 2,001 kilo
PR Spiegel: 2,003 kilo
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

01-03-2007 16:45

Roy

In Ede is het baggeren zo goed als afgerond.
De vissen uit de uitgebaggerde wateren zouden in principe afgevoerd worden naar een vismeel-fabriek.
Er zijn echter een aantal vissen richting Veenendaal verdwenen.
De karpers uit de Stroomberg/Steenbergen-vijver zwemmen nu op de Kraats-vijver.
Hier zwemt echt alleen maar karper.

Ook op de Proosdij-vijver (HSV Voor Ons Plezier) zit karper genoeg.
Voor de rest behoren alle andere wateren binnen de gemeente Ede visloos te zijn.
Tussen 20.00 uur en 06.00 uur mag er nergens gevist worden binnen de gemeente Ede.

Succes.

met vriendelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

01-03-2007 20:12

Ah kijk Hans-Peter, dus wat ik dacht (richting kattevoer) is toch deels waar. Helaas maar waar. Word de Proosdij-vijver ook toevallig "victoria vesta (ofzoiets) genoemd? In het midden zit een grote fontein dat weet ik wel.

De Kraats-vijver? Nooit van gehoord. Waar zit die ergens en belangrijker moet je daarvoor een vergunning hebben van een hengelsport vereniging?

Dat van het nachtvissen wist ik inderdaad, erg jammer.

Weet jij trouwens of er in Bennekom weer nieuwe vissen worden uitzet?
Gebruikersavatar
Bas Jansen
Berichten: 335
Lid geworden op: 10-02-2005 12:46
Locatie: Renkum / Wageningen

01-03-2007 21:58

Roy Pellegrom schreef:Ze zijn nog niet helemaal klaar denk ik. Het water wordt er nog steeds uitgepompt namelijk. Denk door de laatste paar dagen hevige regen, dat ze gewoon weer vol gelopen zijn hehe. Die bij de tango zijn ze idd bijna mee klaar. Daar zaten ook jammer genoeg de mooiste (allemaal onbeschadigd) en grootste (grootste 28 pond).

Daarna gaan ze denk ik verder met de plas bij de sportvelden. Want dat ziet er allemaal nog scheef uit qua oever enzo.

Ik ben pas wezen kijken bij NoordWest maar volgens mij wordt dat inderdaad teveel overbevist. Niet echt leuk om bij te gaan zitten.


Nw is idd niet leuk meer om te zitten, sommige proberen met ijzeren vuist "HUN" stek te claimen.
Veel schorem wat met honden, muziek en veel bier aan het water zit.

De plas bij de sportvelden is volgens mij klaar, hekken zijn weg en er staat alweer water in.
Meer zullen ze hier niet aan doen denk.

Ik weet niet of je beschit over een auto, zowel is het intressant om richting Rhenen te gaan zoals ik al eerder zei.

Het gat hier is ook (bijna) geen doen meer karper is beetje verzadigd en zeker niet zo gek om nog te happen voorlopig.
Heb hier vorig jaar vaak gezeten, maar de plas was in heinde en verre bekend bij de targetjagers vanwege een ongelovelijke knoeperd. (die er nieteens zit)
Kwamen op een gegeven moment lui uit Doetinchem op zondag ochtend die wel ff met het zodiacje de plas op zouden gaan om te peilen.
Dat op een plasje van ong 1,5 diep en nog geen halve hectare.
Een schone stek, begin bij jezelf!

http://www.eurobilltracker.com/?referer=22507
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

02-03-2007 14:31

Roy

De Proosdij-vijver heet in de volksmond inderdaad de Victoria-Vesta-vijver.

De Kraats-vijver ligt aan de Slotlaan en dat is richting Lunteren.
Er is hier geen HSV-vergunning nodig.

Wat er aan vis in Bennekom wordt terug gezet is nog niet bekend.
De gemeente Ede, het waterschap Eem en Vallei en de georganiseerde hengelsport in Ede e.o. kunnen daar momenteel nog geen uitsluitsel over geven.

met informerende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Roy Pellegrom
Berichten: 72
Lid geworden op: 12-12-2006 00:36
Locatie: Bennekom

02-03-2007 16:49

Oke toppie bedankt voor de info Bas en Hans-Peter :)
Plaats reactie