vissen met slecht weer

Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-08-2006 18:33

heey mensen

laatste tijd onweert het regelmatig nu vroeg ik mij af boeken jullie nog een beetje resultaten of zeggen jullie van niet vissen veelste gevaarlijk en de vangsten zij ook bagger

kijk ik heb namelijk geen idee of de karper last heeft van onweer ?


dus kun je me meer vertelle laat me het dan even weten

MVG robert klapman
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-08-2006 20:57

als jij de situatie veilig acht dan zou ik gewoon lekker gaan vissen met slecht weer..

ik heb me visjes ook gevangen in de regen.. dus neem voor de zekerheid wel een extra setje kleren mee voor als je nat word door de regen..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-08-2006 21:07

Vis juist graag met onweer.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

22-08-2006 21:14

okeej maar als je nu een aanbeet hebt en het onweert ga je dan gewoon staan drillen
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

22-08-2006 21:52

Misschien stom,maar ja als ik een aanbeet heb dan dril ik hem ook.
Wat voor weer het ook is.
Mijn ervaring is dat de aanbeten vlak voor of vlak na het hoogtepunt van het onweer komt.
Merk wel dat onweer de visssen tot azen aan kan zetten,maar heb zelf nog nooit een aanbeet gehad tijdens wanneer het onweer op zn heftigst is(gelukkig maar misschien).
Toch denk ik dat ik ook wanneer het echt heftig is mn hengel uit zn steunen zou pakken en de vis zou drillen.
Wel met mn hengeltop zo laag mogelijk natuurlijk.

Maar is het nou dat je carbon hengels de bliksem aantrekken of alleen maar vreselijk goed geleid?
Ik denk dat het alleen maar geleid maar ik kan er naast zitten
Mzzl Bart
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-08-2006 22:56

bart grandia schreef:Misschien stom,maar ja als ik een aanbeet heb dan dril ik hem ook.
Wat voor weer het ook is.
Mijn ervaring is dat de aanbeten vlak voor of vlak na het hoogtepunt van het onweer komt.
Merk wel dat onweer de visssen tot azen aan kan zetten,maar heb zelf nog nooit een aanbeet gehad tijdens wanneer het onweer op zn heftigst is(gelukkig maar misschien).
Toch denk ik dat ik ook wanneer het echt heftig is mn hengel uit zn steunen zou pakken en de vis zou drillen.
Wel met mn hengeltop zo laag mogelijk natuurlijk.

Maar is het nou dat je carbon hengels de bliksem aantrekken of alleen maar vreselijk goed geleid?
Ik denk dat het alleen maar geleid maar ik kan er naast zitten


Bliksem zoekt de weg met de minste weestand naar de grond.. dat is de theorie en de praktijk!! dus het maakt niet met wat voor hengel je vist.. of waar je je bevind. .als jij de minste weerstand bent raakt die jou!!

Gr. Remko
peter andrae

23-08-2006 05:31

Yup en dan vis je de volgende dag niet meer.


mvg peter.
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

23-08-2006 06:41

Bedankt voor de uitleg Remco.
Maar om mn hengel maar gewoon te laten liggen als er een aanbeet is gaat me toch echt niet lukken ben ik bang voor.
Daarvoor stroomt er op dat moment teveel adrealine door mn lijf.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
sybe mellema
Berichten: 82
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: franeker

23-08-2006 07:26

Mijn ervaring is, dat de meeste aanbeten komen, als de regen of het onweer, voorbij zijn.
Volgens mij weten de vissen, dat ik niet graag in de regen sta te drillen, en houden ze daar rekening mee, en wachten ze op een droge periode. :wink:
Als het al zeer ernstig onweert, en gevaarlijk wordt, dan ga ik gewoon een paar minuten in de auto zitten, en wacht het gevaar af.
Mijn leven is belangrijker dan een aanbeet.
BOILIES DRAAIEN : leuker kunnen we het niet maken , wel makkelijker
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

23-08-2006 09:29

Ik heb 1 keer staan drillen met onweer.
Lag te slapen in mijn tent en de wind en bewolking kwam van achter.
In 1 keer barste de hel los.
Snel schepnet en othaakmat vast leggen en toen kwam het voordat ook maar de hengels kon indraaien kreeg ik een run in de stromende regen met een onweersbui boven je hoofd.
Doorweekt was ik toen toch al, dus het beste leek mij me zo klein mogelijk te maken.
Schoenen uit op mijn gat gaan zitten in de modder of op de hurken en zijwaards drillen.
Pas op het allerlaatst de hengel omhoog en hopen dat je de vis zo snel mogelijk schept.

groeten Joris
Niels Mook
Berichten: 109
Lid geworden op: 13-06-2006 11:21

23-08-2006 11:22

joris Leferink schreef:Schoenen uit op mijn gat gaan zitten in de modder
groeten Joris


Dat is dan weer niet zo verstandig.... Dit zorgt voor de beste geleiding...
Real carpfishers soak their balls in love juice.
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

23-08-2006 12:08

hoezo dat dan?
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

23-08-2006 12:30

Niels Mook schreef:
joris Leferink schreef:Schoenen uit op mijn gat gaan zitten in de modder
groeten Joris


Dat is dan weer niet zo verstandig.... Dit zorgt voor de beste geleiding...



Je maakt je zo klein mogelijk dat je minder kans hebt dat de bliksem inslaat.
Ook is het volgens mij zo hoe beter de geleider is hoe meer je kans hebt om te overleven.(hoe minder je voelt)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

23-08-2006 13:00

joris Leferink schreef:
Niels Mook schreef:
joris Leferink schreef:Schoenen uit op mijn gat gaan zitten in de modder
groeten Joris


Dat is dan weer niet zo verstandig.... Dit zorgt voor de beste geleiding...



Je maakt je zo klein mogelijk dat je minder kans hebt dat de bliksem inslaat.
Ook is het volgens mij zo hoe beter de geleider is hoe meer je kans hebt om te overleven.(hoe minder je voelt)


het is zowiezo niet fijn dat die in je slaat.. 8)
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

23-08-2006 13:08

ik zag laatst een programma, waarin een golfer geraakt was door de bliksem. de stroom ging er in zn hoofd in, en zn rechterarm in, en dan via de ijzeren golfclub de grond in. doordat hij erg zweette, het was erg warm, ging de stroom door het oppervlakte van zn lichaam, door het zweet zeg maar. dit geleid nogal goed. hierdoor is de bliksem dus niet door zn hele lichaam gegaan, maar juist over het beter geleidende oppervlakte.
dus als je in het onweer staat te drillen, zorg dan dat je goed nat bent, dan heb je meer kans om het te overleven, omdat je beter geleid. 8)
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-08-2006 13:35

dus eerst in het water springen, en dan pas de hengel pakken :P

Maar mij maakt het niet uit wat het weer me brengt, zolang me tent maar blijft staan..
Etienne Joha 2
Berichten: 258
Lid geworden op: 12-06-2005 17:44
Locatie: Gulpen

23-08-2006 13:42

Na het onweer en regen is het vaak goed vangen, vooral op n kleine (ondiepe) put waar ik weleens vis. Er komt door de regen dan meer zuurstof in het water en dat kan, de vissen aanzetten tot azen.......
Regen is voor mij wel kut, als ik nu op de Maas wil/ga vissen. Het watergroen (vooral wier) begint nu al flink los te laten, vooral als het iets harder gaat stromen. Binnen een mum van tijd hangt er 3 kg groen in de lijn....... Nachtvissen is dan om het half uur/ uur eruit voor het groen eruit te halen......... Ik heb hier momenteel erg veel last van op de Maas...... Maar binnenkort zal het meeste groen wel al hebben "losgelaten"..... Hoop ik.....
Kan niet zeggen dat ik op de Maas meer vang na een onweer?! Daarvoor heb ik tot nu toe te weinig gevist na een onweer......

groeten Etienne
carpangling rocks society sucks
Gebruikersavatar
mario laseur
Berichten: 513
Lid geworden op: 09-04-2006 14:14
Locatie: amersfoort
Contacteer:

23-08-2006 15:19

Ik vis graag net na de regen, vang altijd beter dan, zeker als het een poosje erg warm geweest is kun je je helemaal scheel vangen na onweer :lol:
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

23-08-2006 15:56

Tim Schless schreef:ik zag laatst een programma, waarin een golfer geraakt was door de bliksem. de stroom ging er in zn hoofd in, en zn rechterarm in, en dan via de ijzeren golfclub de grond in. doordat hij erg zweette, het was erg warm, ging de stroom door het oppervlakte van zn lichaam, door het zweet zeg maar. dit geleid nogal goed. hierdoor is de bliksem dus niet door zn hele lichaam gegaan, maar juist over het beter geleidende oppervlakte.
dus als je in het onweer staat te drillen, zorg dan dat je goed nat bent, dan heb je meer kans om het te overleven, omdat je beter geleid. 8)


Tim,

Klopt ja ik heb het ook gezien op National Geografic Channel. Er boeient om allemaal te zien.

OT:
Mij maakt het persoonlijk niet echt uit om met onweer te vissen. Vaak vang je toch wel wat beter als het zware weer voor bij is. Ik heb ook wel eens in de onweer staan drillen. Maar het probleem is als je pieper afgaat vergeet je de rest om je heen, dus ben ik gewoon gaan drillen. Wel een nat pak maar dat moet je er maar voor over hebben :) .

Met Flitsende-Groet

PVL
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

23-08-2006 20:18

Tijdens het onweer heb ik nog nooit een run gehad.
De meeste runs komen tot nu toe bij mij als de onweer net gepasseerd is. Helaas van het weekend weinig van gemerkt ;)

Als ik ergens aan het vissen ben en het begint te onweren dan blijf ik gewoon zitten en draai ook (meestal) niet mijn hengels binnen.
Ik zal sowieso een run gewoon laten lopen tijdens onweer, ik blijf liever nog wat langer leven hoe klein de kans op een inslag in je hengel ook zal zijn.
Alleen als ik bij obstakels zou vissen dan zou ik altijd mijn hengels binnen draaien voordat het onweer gearriveerd is.

Als ik voornamelijk in de polder had gevist zonder hoge bomen / huizen etc dan was ik hem met onweer wel gesmeerd.
Jan-Willem Kroon
Berichten: 399
Lid geworden op: 28-11-2005 19:19
Locatie: Hardinxveld

23-08-2006 20:33

Ik heb een keer in een hele hevige onweersbui gevist. De bliksem sloeg twee keer zo dicht bij in dat mijn tent gewoon een klap kreeg door de luchtverplaatsing. Ik ben toen stil op mijn stretcher gaan liggen en durfde me haast niet te bewegen. Als ik toen een run zou hebben gekregen had ik mijn hengel echt niet durven te pakken.
Achteraf is het een spannend verhaal, maar ik hoop het niet nog een keer mee te maken!

Ik zet altijd mijn mobiel uit als het onweert. Ik weet niet of het zo is, maar ik ben altijd bang dat die bliksem aan kan trekken.
Run to the water.....
Vincent de Vlugt
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-06-2004 13:29
Locatie: Hengelo (ov)

23-08-2006 23:19

Ik geniet altijd vollop als het stormt. Heerlijk is het als de regen keihard op me oval plu kleterd en de wind de stormpalen uit de grond probeert te rukken en de flitsen uit de lucht schieten. Ik heb dan het gevoel dat ik de enige in de natuur ben en dat vind ik prachtig. op het moment dat je dan een run krijgt en je met een kromme hengel staat te drillen en helemaal doorweekt bent, dan realiseer ik me altijd wel dat het gekkewerk is maar daar moet je niet teveel bij stilstaan. Je moet gewoon lekker genieten en niet teveel nadenken, want de kans dat je wordt geraakt is wel heel erg klein.
Ik kijk ook niet meer naar de weersvoorspellingen omdat het me toch niets doet! Weer of geen weer, als er vissen op de planning staat dan moet het ook gebeuren.
Elk weertype heeft zo zijn eigen charme vind ik :wink:
Ik denk dat jullie het wel met mij eens zullen zijn dat die spanning ook wel wat heeft! of denken jullie daar anders over?
Wat een prachthobby toch dat karpervissen!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-08-2006 00:27

tot die stormpalen daadwerkelijk uit de grond worden getrokken, hagelstenen zo groot als kinkkers uit de lucht vallen in combinatie met veel heel veel regen en een wk van ca 10. Je boot op de wal wordt geblazen en je je eigen tent ternauwernood van de ondergang kunt redden, kan je vertellen dat ik dit echt verre van kikken vondt zoals jij het er neer zet. Dit soort gekkenhuis qua weer nu al twee keer meegemaakt.

Tevens is mijn leven mij een stuk liever, heb ook nog een vrouw en kind thuis dus de stokjes gaan mooi uit het water tot het onweer over is.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Vincent de Vlugt
Berichten: 44
Lid geworden op: 22-06-2004 13:29
Locatie: Hengelo (ov)

24-08-2006 11:50

Hoi Peter,

Wat jij vertelt is wel het uiterste. Ik heb nog nooit in me leven hagelstenen meegemaakt zo groot als knikkers! En als je het KNMI even naleest dan zeggen zij dat dit weertype zelden in het binnenland voorkomt. Het lijkt me wel logisch dat ik niet sta te genieten met hagelstenen zo groot als knikkers! En met dit weertype kun je niet in een oval plu vissen want die wordt in een ruk de lucht ingeblazen.
Peter ik denk dat je de intentie van mijn verhaal niet goed begrijpt en dat je het te letterlijk leest.
Wat een prachthobby toch dat karpervissen!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

24-08-2006 12:41

2 Jaar geleden met dit weer aan de waterkant gezeten..

Afbeelding

was geen pretje hoor.. en dat was hier in het oosten van het land.. dus het gebeurt ook hier..