Karpervissers omgeving Best

Plaats reactie
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-05-2006 21:46

Gezocht: Karpervissers of andere mensen die iets zinnigs weten te melden (liefst via mail of pb) over het beatrixkanaal en andere wateren die in de buurt van de kazerne te Oirschot liggen.
Ik zoek geen info die al het hele klusje voor me opknappen maar een duwtje in de goede richting met betrekking tot het kanaal aangezien ik hier echt totaal onbekend ben en het zou moeten doen met nogal beperkte middelen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-05-2006 22:34

Voordat ik het vergeet. Vandaag met de fiets zeg maar vanaf de kazerne in Oirschot langs het kanaal tot in Best geweest. Daar ondere andere langs de T-splitsing met dat andere kanaal (wilhelminakanaal) geweest.
Het belangrijkste om te weten lijkt me nog over vergunningen en nachtvissen...
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Erik van der Mierden
Berichten: 348
Lid geworden op: 21-02-2003 01:00
Locatie: Veldhoven
Contacteer:

30-05-2006 08:27

Kevin,

Je bent gepeebeed!!

Groeten Erik
Never argue with an idiot. He'll only bring you down to his level, and beat you with experience
Gebruikersavatar
Sander vd Ven
Berichten: 20
Lid geworden op: 07-03-2005 21:13
Locatie: Best

31-05-2006 11:14

ik zal je een beetje in de goede richting duwen dan, niet in Best vissen, daar vis ik altijd ! geintje , je mag alleen nachtvissen in Juli Juni en Augustus ,
wat wil je weten dan? heb je en beetje ervaring met het vissen op kanalen?
volgens mij maak je de beste kansen als je een tijdje voert op een stek (een brug ofzo) , het lieftst na 10 uur dan gaan de sluizen en ophaalbruggen dicht en komen er over het algemeen geen boten meer.toploodjes kunnen je een hoop ellende besparen, maar na een boot altijd opnieuw ingooien, er is immers een storm van blaadjes en troep over de bodem gegaan en die hangt gegarandeerd rotzooi aan je haak. verder hoop ik dat je niet al te veel van spiegelkarpers houdt mijn vismaten hebben er afgelopen jaar misschien 3 gevangen. Ik geen 1 , en dat op een stuk of 50 karpers!misschien dit of volgend jaar beter ze hebben er een hoop in veghel op de zuidwillemsvaart uitgezet ze hoeven maar 3 of 4 sluizen te nemen en de goede afslagen te nemen en dan kunnen ze op je stek komen (geduld) . ow jah en nog iets ; ik weet niet wat jij in de regel doet met je gevangen karpers, maar als je ze in een bewaarzak doet kijk dan wel uit met de rand van het kanaal, ik zelf gebruik daarvoor een grote stormpaal die de bewaarzak een eind uit de kant houd( de vis heeft het al moeilijk zat als 'sochtend de eerste boot langskomt en jij ligt nog te slapen. ik zou zeggen veel succes, want het kan ooit goed tegenvallen.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

01-06-2006 14:18

PB :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
dennis van selst
Berichten: 227
Lid geworden op: 15-10-2005 19:38
Locatie: veldhoven

19-07-2006 16:24

er zitten nu toch veel karpers in de paaikommen daar?
helaas mag je er niet vissen.
nie lulle maor bewaarzakke vulleh
Plaats reactie