Van Starckenborgkanaal bij Groningen

Plaats reactie
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

20-02-2006 23:28

Beste Collega vissers,

Zijn er mensen die de afgelopen jaren op het van Starckenborgkanaal bij Groningen gevist hebben? Zit hier een beetje karper en is het dus al dan niet de moeite om hier gericht te gaan vissen. Let wel; ik ben niet op zoek naar stekken maar gewoon naar algemene info over een eventueel bestand? Ik hoor het wel. Avast bedankt.

Groet Gerard
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
Gerard Numan
Berichten: 62
Lid geworden op: 12-01-2005 22:44
Locatie: Groningen

24-02-2006 19:37

Is er echt zo weinig bekend van het Van Starckenborgkanaal? Alle info is welkom.

Groet Gerard.
Wanneer ik pas echt gelukkig ben? Jagend met de pen!
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

26-02-2006 18:58

he.

ik zou zeggen ga er vissen en dan kom je vanzelf collega vissers tegen,

die vertellen dan vanzelf wel wat over dat water!!!

en mischien vang je wel een paar helle mooie dikke vissen.

groetjes

marthijn
wees slim word lid van de KSN
martijn boer

26-02-2006 21:27

Beste Gerard,

Ik woon in Groningen en heb zelf nog nooit, afgezien van het penvissen bij de Korrewegbrug, serieus op het van Starkenborg gezeten.
Ik kan je dus weinig zeggen over het bestand. Op bijvoorbeeld het Boterdiep, dat open verbinding heeft met het kanaal, zit een zeer groot bestand, alleen is het gem gewicht van de vissen niet echt hoog.
Neemt niet weg dat dat op het van Starkenborg hetzelfde is.

Ik heb zelf veel op het Eemskan. gezeten. Daar is het gemiddeld gewicht zeer goed. Als je dat dan vergelijkt met het Winschoterdiep, die daar weer mee in open verbinding staat, zijn de gewichten op het Winschoter weer een stuk lager.

Op de Groningse kanalen, en het van Starkenborg zeer zeker, kun je voor hele mooie verassingen komen te staan. Op het Prinses Magrietkanaal, verlengde van het van Starkenborg, zijn ook al hele zware vissen gepakt. Wel denk ik dat het van Starkenborg, net als het Eemskanaal, een heel wispelturig en moeilijk water kan zijn.

Maar als je dan ook uiteindelijk begint te vangen, dan zul je goed beloond worden. Mijn zwaarste vis op het Eemskanaal is bijvoorbeeld 21 kg, en dat is alweer een jaar op zes geleden.


Heel veel succes,

Martijn.
Harald Bremmer

27-03-2006 18:26

Je hebt een PB
Plaats reactie