Karpervijver & Paul de Leeuw & goed doel zieke kinde

ben jij bereid om hieraan mee te doen

natuurlijk doe ik er aan mee
16
22%
als ik weet waar het is
8
11%
Nee ik denk dat dit ten koste gaat van de karper
48
67%
 
Totaal aantal stemmen: 72
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 15:57

Ik ben zeer positief tav de goede doelen.
Ik ben zeer negatief tav hoe ze dat doel in dit geval willen bereiken.
Het doel mag niet ten koste gaan van de vis punt.

Jij begrijpt het echt niet geloof ik, ik weet heel goed wat het betekent.
Voor de rest laat ik het er maar weer bij.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

21-10-2005 15:59

Bart,

Goed weekend en pak een paar dikke!

Oh... Ik ben ook een klootzak!
Maar dat wisten de meesten al...
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

21-10-2005 16:24

marijn ham schreef:Bart,

Goed weekend en pak een paar dikke!



Zal ik doen Marijn, heb nog steeds miijn 40'er niet te pakken gekregen, moet er toch een keer van komen. ;)

marijn ham schreef:
Oh... Ik ben ook een klootzak!
Maar dat wisten de meesten al...


Och valt toch wel mee? :D Jij ook succes dit weekend! ( de rest die gaan vissen ook natuurlijk ;) ).


Nu met echt bijna weekend hebbende groet,

Bartje

Toedels!!
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-10-2005 18:42

[Quote]

jammer en dan te bedenken dat het een put is van 100x50meter en 2 meter diep.....

en dan 600 koi's en nog normale karper die er al op zat + heel veel brasem en andere witvis!!!
_________________
[end Quopte]

Het water lijkt me toch echt wel een stuk groter en op de site staat dat er alleen maar karper zit.
En de vissen op de foto's zien er toch gezond uit?
Maar al met al ben ik het met Douwe eens:''Ipv er gaan vissen is een storting op een rekening van de doelen beter en veel diervriendelijker"
Alhoewel ik daar miss. wel een karper op het droge krijg 8)

Mvg...
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

21-10-2005 19:02

Het is gewoon een betaalwater met als doel geld te verdienen
(al dan niet voor het goede doel) dat doet er niet toe
Net als extra vis uitzetten zodat iedereen maar tevreden naar huis gaat.
En iedereen heeft toch zo'n sterke mening over betaalwateren?
Ofnie, omdat het NLs is en BNer
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-10-2005 21:16

Douwe Bijlsma schreef:Ik ben zeer positief tav de goede doelen.
Ik ben zeer negatief tav hoe ze dat doel in dit geval willen bereiken.
Het doel mag niet ten koste gaan van de vis punt.

Jij begrijpt het echt niet geloof ik, ik weet heel goed wat het betekent.
Voor de rest laat ik het er maar weer bij.

Douwe en overigen
Heb alles maar vluchtig kunnen lezen..moet weer weg,
Kan mij geheel vinden in bovenstaande woorden van Douwe.

Met een kantekening dat de beheerders van deze put blijkbaar geen kaas hebben gegeten van visstandbeheer ...zoals ik al schraaf, een gemiste kans.
tot laters
Hans
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 21:22

Er komen toch wel veel klootzakken die principieel tegen goede doelen zijn en alleen maar aan de karper denken.
Met die score zou ik het weer eens veranderen in : ik ga er niet vissen maar maak het bedrag var 5 sessies over aan een goed doel wat ermee gesteund had kunnen worden.
Is het wederom manipuleerbaar.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

21-10-2005 21:42

Wéér gaan veranderen Douwe.... :roll: :o

Hé we blijven niet aan de gang! :D
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 21:45

:D :D :D :D Je weet maar nooit 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-10-2005 22:23

wat een ongeloofelijk hypocriet gelul van sommige hier, daar zakt me werkelijk de broek van af.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

21-10-2005 22:33

Specificeer sommigen eens Peter.
Vissen is een hobby, geen religie!
Arno Jacobs
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-03-2005 16:06
Locatie: heeswijk-dinther

21-10-2005 22:54

beste rob, ik ben het met je eens dat de vijver veel te vol zit maar er zijn geen bewijzen dat er gejatte vis op zit. dit zijn verhalen die je gehoord hebt. als je 100 man op een rij zet en je zegt tegen de eerste dat je de griep hebt dan ben je bij de laatste al dood. er gaan zoveel geruchten maar we weten niet wat er waar van is. met de structor ton valt ook wel mee ik ben er van de zomer wezen vissen en heb er geen dode vis gezien.
Arno Jacobs
Berichten: 43
Lid geworden op: 30-03-2005 16:06
Locatie: heeswijk-dinther

21-10-2005 22:57

peter en rob volgens mij klopt de tijd van jullie pc het niet want ik stuur na jullie een bericht en hij komt er tussen te staan
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

21-10-2005 23:18

Peter Otte schreef:Als je dan maar niet net op die motor zit :lol:


Peter,
nee gelukkig niet op dit moment :lol:

Douwe,
laat het wijselijk hierbij een verdere definitie en invulling laat ik graag aan anderen of misschien "sommigen" over. Maar goed het is bekend dat er in deze nerderlandse maatschappij altijd wel iets te zeuren is en waar men of sommigen denken zich dan weer druk om te moet maken.

mvg,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 21-10-2005 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

21-10-2005 23:18

kunt ook geld storten voor het goede doel en maar gaan vissen op het overbezette putje in je buurt :wink:

Deze acties moet je maar voor lief nemen, ieder voordeel heeft zijn nadeel. Iets oplossen maar er komt een ander probleem.

so be it.

dion
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-10-2005 23:27

Als je dan maar niet net op die motor zit :lol:
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-10-2005 23:55

:-? de meeste denken er toch anders over dan ik had verwacht,ieder zijn meug en dat neemt mijn mening niet weg :wink:

Vind dit toch een ander geval dan andere btw'en.


Mvg...
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

21-10-2005 23:58

En nu even mijn mening,

Ik ken het water, ik ken het water al 10 jaar, het water ligt krap 5 kilometer van mij af ik ken de situatie zoals deze nu is ook wat is het verhaal:

het is begonnen als de Sonse visvijver, van HSV Son en breugel. jaar of 8 geleden was het er redelijk druk met vissers, het werd steeds minder er werd minder gevangen etc en er werd door polen/russen veel mee genomen, het water bevind zich namelijk midden ergens tussen weilanden en varkensboeren. het karper bestand bestond ongeveer uit 40 karpers tot 25 pond maximaal.

het verhaal zo als het nu is ( ZOALS IK HET DENK EN BEKIJK DUS ALS HET ANDERS IS VAL ME NIET!!!!! AAN MAAR VERTEL GEWOON JE VERHAAL). dhr lucius regelt ff een stichting zodat hij alle steun en subsidie krijgd voor dat water hij tieft der een scheepslading kleine karper op daar word je eng van dan nog eens 600 koikarpers van een lokale visopkweker alle B rommel die hij niet meer kon verkopen.

het is een water van 100 bij 200 meter maximaal je kan er ongeveer over de vis heen lopen zo vol als het zit. en meneer lucius heeft 40 ponders gekocht in belgie (aldus de beheerder) (uit eerste hand) en deze zwemmen op het water en hij is vanplan om er nog meer grote vissen op uit te zetten.

het vissen kost 7.50 voor 1 nacht en 3.50 per dag geloof ik.

nu is het plan er om een 6 hectare water langs te graven enkel voor grote karpers door zijn stichting natuurlijk alle steun van de overheid want het is immers een goed doel HU HU kiepen ze daar weer even een hoop gejatte vis op en karperputje is klaar.

ik herhaal nog een keer dit is mijn mening en alles wat ik gehoord cq gezien heb maar het visbestand gaat gewoon helemaal nergens over. komende zomer als dat een warme word kan hij een dieplader van de distructor bestellen om dooie vissen af te voeren wat dit kan gewoon niet goed gaan op amper 2 hectare water!

Rob
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-10-2005 00:19

Heren,
zoals ik al schreef...een mooi initiatief da's zeker.
Enkel de uitvoering laat veel te wensen over!
.
Lees hier en daar om geld te doneren voor het goede doel, dit biedt geen oplossing in mijn ogen voor dit doel.
Een deel van de doelstellingen is juist om mensen met een handicap een plezierige dag te geven in combi met vissen, waar niks mis mee is, deze help je niet door enkel geld over te maken.
Ben het volledig eens met Douwe dat dit niet ten koste mag en hoeft te gaan van de karpers.
(Mobiel) Gehandicapt zijn is vervelend en velen wateren zijn niet of nauwelijks toegankelijk voor deze doelgroep. Zielig zijn ze niet en willen ze vaak ook niet voor uitgemaakt worden.
Deze groep kan uitstekend op weg geholpen worden door faciliteiten te plaatsen (vissteigers, gehandicaptentoiletten, goede paden ect etc). Nu wil iedereen natuurlijk ook een visje vangen zo'n dag, nu kun je daar in mijn ogen wel iets aan doen door iets meer uit te zetten dan wat in wezen verantwoord is...maar het moet natuurlijk wel vissen blijven he :wink: ..en daar hoort blanken ook bij..toch?
Wat er nu gebeurt is lijkt sterk op het ontbreken van enige visie op visstandbeheer en men is geheel de verkeerde weg ingeslagen door ook nog eens koi's uit te zetten op dit water. Dit is gewoon vragen om moeilijkheden (lees: Garantie voor vissterftes binnen aanzienlijke tijd).
Daar zit niemand toch op te wachten?
En dan kom ik terug op wat Douwe schrijft...dit gaat ten koste van de karpers, en dat is gewoon verkeerd, gehandicapt of niet maakt dan niks uit.
Verder...op hun site staat ook een gastenboek, deze kun je natuurlijk invullen en ook daar kun je je verhaal kwijt..maar houd het wel netjes he :wink: , want als we met modder gaan gooien bereiken we eerder het tegen overgestelde.
gr
Hans
jan van kranenburg

22-10-2005 01:45

Doe alleen mee als ik hulp krijg om de gevangen Karper op de BBQ te leggen. :cry:
jan van kranenburg

22-10-2005 01:48

Hans B.

Je bent kampioen "goede doelen", maar ik vind je te mild in deze zaak.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-10-2005 10:40

Beste Jan,

Kampioen goede doelen....leuk gevonden :roll: ..maar dat is onzin natuurlijk! :wink:
Te mild?.....mischien?

Ben van mening dat deze beheerders de verkeerde weg in zijn geslagen en daarmee hun doel voorbij zijn geschoten.
Het heeft geen zin om deze mensen voor rotte vis uit te maken omdat ze waarschijnlijk door ontwetendheid en in hun enthouisasme fouten hebben gemaakt...denk dat ze gewoon niet beter weten of wisten?

Dan kun je met hen toch beter de dialoog aangaan en hen op het goede spoor zetten richting KSN waar wel de know how aanwezig is? Begin je gelijk met modder te gooien dan zet je jezelf mijn inziens direct buitenspel...daar zijn de karpers ook niet mee geholpen...al is het voor de uit gezette karpers al te laat :cry:
gr
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

22-10-2005 11:47

Ik als echte ajacied ben onder de indruk van Theo Lucius. Wat een geweldige vent. Ik kan me nog heugen dat de heer A. Winter tijdens een Staatsloterijuitzending namens de gehele Ajax selectie (waaronder een tiental multimilionairs) een waardecheque van maar liefst 15.000 gulden overhandigde voor het Ronald Mc Donald huis. Ik zou me doodschamen. Nee, dan doet Theo in ieder geval een stuk beter zijn best.

Theo doet zijn best om een geweldig initiatief te ontplooien. Met als sponsor onder andere “Hengelsport de Stek” en “Hengelsport de Molen”. En niemand die Theo even bijpraat. De plaatselijke koi-boer doet ook mee, en nog steeds praat niemand Theo bij. Inmiddels weten we het allemaal beter dan Theo, maar heeft iemand hem al bijgepraat? En waarom moet Theo naar de KSN? De KSN kan toch ook naar Theo? Of is dit al gebeurt? En zo nee, waarom dan niet? En er zit toch ook wel een plaatselijke HSV in de buurt die even contact op had kunnen nemen met Theo? Weet Theo veel, die heeft alleen verstand van voetbal.

Oh ja, en als je hem dan wilt helpen, dan liever geen belerende stukjes tekst via zijn site, want die leest iedereen en dat vind ik zo sneu voor hem. Zet je jezelf ergens voor in, is het weer niet goed!! Nederland op zijn sterkst. Dus gewoon een belletje of een briefje lijkt mij prima.

En hou eens op met die flauwekul van: ik ga er niet vissen, maar betaal gewoon voor een paar sessies. Cliniclowns en Ronald Mc Donald bestaan al jaren, en als je dit soort topics nodig hebt om te storten, laat het dan maar. Alhoewel …… betaal maar wel eigenlijk, het gaat per slot van rekening om een uitstekend doel. Maar dan wel doen, hé!!!!
Gebruikersavatar
louis kanters
Berichten: 130
Lid geworden op: 22-08-2005 20:49
Locatie: someren

22-10-2005 14:10

ik vind het opzich ook maar dom
dat ze er maar eerst een van 20000 15000 of 10000 maken
en dan zien we wel verder vind ik dan maar dan vang je weer te weinig met de vaste stok da gezeik wir :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-10-2005 14:19

Jos,

Dat niemand hem heeft bijgepraat vindt ik ook onbegrijpelijk. Of Theo enkel verstand heeft van voetbal kan ik niet beoordelen. Wel zou ik niet weten hoe je hem kunt benaderen ..een belletje :D , denk dat elke profvoetballer een geheim nummer heeft . Briefje...ok, dan kan dit toch ook per bericht via zijn eigen website??..waar is die website anders voor bedoelt?. Theo geeft zelf op die site aan vragen te zullen beantwoorden. Dat een ieder dit dan leest...jammer dan, had hij en de overigen betrokken zich maar eerst beter moeten laten informeren .
Wat betreft de KSN..vindt dat je de rollen nu wel aan het omdraaien bent, de KSN kan toch geen weet hebben van elk prive-initiatief welke er wordt ontplooit aan de waterkant.
En je vraag waarom ze naar de KSN moeten gaan, dit was enkel een suggestie van mijn kant. Daar er binnen de KSN mensen zitten die in mijn ogen de know-how bezitten omtrent waterbeheer, uiteraard zijn er meerdere instanties die deze know-how bezitten.

gr
Hans Brinkel