Geestemerambacht

Plaats reactie
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

08-07-2005 13:02

Heren,

Ik ben op zoek naar wat info over Geestemerambacht.
Ik ben niet opz oek naar stekinformatie of het preciese bestand. Ook wil ik niet weten hoe zwaar de topvissen zijn, puur wat globale informatie over het water.

Waar het mij ook om gaat is informatie over nachtvissen. Is het toegestaan of niet, zijn er speciale nachtvisgebieden, hoe is de concurrentie onder vissers, enz.

Ik kan op internet namlijk helemaal niks vinden over deze zaken.

MVG,

Marijn
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

08-07-2005 16:39

Marijn,

Voor het nachtvissen bij het Geestmerambacht gelden de gebruikelijke regels. In principe mag je overal vissen er zijn geen speciale plaatsen voor gecreeerd. Let wel controles zijn scherp. Eventueel kan je het navragen bij de beheerders van het geestmerambacht.

Veel succes en misschien komen we elkaar nog wel tegen!

MVG Michel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-07-2005 06:58

Michel,

De gebruikelijke regels? Gebruikelik zoals in NL, gebruikelijk zoals in HHW waar je 365 dagen per jaar mag nachtvissen, waar men NIET moeilijk doet over tentjes enz enz?

Ik denk niet dat het antwoord dat jij geeft Marijn echt verder helpt.

Blijkbaar heb jij ervaring op dit water, vertel dan gewoon eens OF je mag nachtvissen, OF je mag slapen in een tentje / shelter. Waar controleren ze streng op dan?

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-07-2005 07:03

http://www.geestmerambacht.nl

Klik klik klik vissen .......

Vissen
Bij het beheersbureau is een (gratis) visvergunning af te halen voor het vissen met een gewone hengel. Houder van die vergunning dient de wettelijke bepalingen in acht te nemen en dient tevens in het bezit te zijn van een geldige sportvisakte, met uitzondering van personen onder de 15 jaar. Er kan een vergunning worden verkregen bij het informatiecentrum voor het vissen met één hengel en met de door de minister aangewezen aas-soorten t.w. brood, deeg, kaas, granen, worm, steurkrab, insecten, insectenlarven (b.v. maden) en nabootsingen daarvan, mits niet groter dan 2,5 cm.
Met betrekking tot deze visvergunning gelden de volgende bepalingen:
Het is onder meer verboden:
a. te vissen binnen een afstand van 20 meter van beroepsvistuigen;
b. het in bezit hebben van meer dan één karper en/of één snoekbaars;
c. op zodanige wijze te vissen met brood of andere aassoort, dat tot voedsel kan dienen, dat daarvoor gevaar voor vogels ontstaat; als bewijs voor zo’n voor vogels gevaarlijke situatie wordt zonder meer aangenomen het vastslaan van een vogel of indien deze alleen door actieve handelingen van de visser of derden kan worden belet het aas te nemen;
d. overtollig aas en/of afval in het water te werpen of op de oever achter te laten;
e. de oever en/of de beplanting te beschadigen, of zich in het riet te bevinden;
f. een metalen leefnet te gebruiken;
g. een pikhaak of gaffel te gebruiken;
h. rode of gekleurde maden en/of gekleurd lokvoer te gebruiken;
i. te vissen in het water genaamd “’t Lamslik” anders dan vanaf de daarvoor bestemde vissteigers en keersluiskade.

Bij overtreding van één of meer bepalingen wordt men geacht zonder vergunning te vissen.


1 hengel? Dagvergunning? de gebruikelijke regels?

Bepaling C. Ik lees dat je niet met korst of anderszins drijvend mag vissen?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-07-2005 11:06

Marijn,

Over het karpervissen daar kan ik niet veel bijdragen. In het verleden kwam ik er alleen om te vliegvissen. Het is een recreatiegebied en er gelden de standaard regels ten aanzien van overnachten. Niet toegestaan dus. Hoe ze daar nu in de praktijk mee omgaan weet ik natuurlijk niet. Ik begrijp dat er wel wat karpervissers actief zijn (geweest?). De plas is steil afgegraven en vanaf de meeste oevers zit je niet ver uit de kant al heel snel dieper dan 10 meter. Peilen naar de (schaarse) ondiepere plekken voor je aan de gang gaat is dus aan te raden. Eerlijk gezegd heb ik het zelf nooit aantrekkelijk genoeg gevonden om er mijn kansen op karper te gaan wagen. Maar dat komt ook door het karakter van het water. Karpers zijn er wel.

Groet, Kees
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

09-07-2005 11:49

Marc,

Inderdaad het antwoord was niet echt duidelijk.

Als ik mij niet vergis is nachtvissen toegestaan in de maanden juni, juli en augustus. Zoals eerder aangegeven kan er bij een beheerder verder navraag gedaan worden. Er wordt vrijwel dagelijks gecontroleerd op de benodigde vergunningen (een grote vergunning en lid van een visvereniging volstaat).

Voor de rest worden tentjes toegelaten, mits er geen oevergewas beschadigd word. Maar dat spreekt voor zich.

Marijn heeft overigens al een PB-tje gestuurd en daar heb ik wat meer informatie ingegeven. Als Marijn meer informatie wilt hoor ik dat vanzelf wel.

Groetjes Michel
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-07-2005 13:04

Marijn, ik heb hier jaren ervaringen, nachtvissen is gewoon toegstaan.
Let wel! met de auto kan je moeilijk op visstekken komen, soms moet je heel ver met je spullen lopen. het beste is om met een bootje naar een stek toe te varen.

Op dit water geld 100% controle, reken maar als je daar gaat vissen dat je gecontroleerd wordt. doe altijd aardig tegen de controleurs, zij kunnen idd heel lastig doen, maar als je gewoon aardig blijft is er niks aan de hand.

Als je info wil over stekken, bestand, of andere zaken kan je even mailen.

p.s Momenteel hebben ze het water 2 meter laten zaken, waardoor het water vrij troebel is geworden. Ik duik ook vaak in deze plas, ook beschik ik over een leuke onderwater film waar je kan zien hoe de bodem enz eruit ziet..

groetjes
Alex Poot
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

14-07-2005 15:16

Alex ,
weet jij ook of een buitenboord motor is toegestaan?
En onder welke hengelsport vereniging valt het water??
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-07-2005 16:16

Hoi Bart,

Buitenboordmotoren zijn streng verboden. Ook niet proberen
Wel zijn elektromotoren toegestaan. Maar hier heb je een speciale vergunning voor nodig van de recreatieschap.

Het water valt onder de de VLS, verenigde langedijker Sportvissers. Het beheer ligt bij recreatiegemeenschap Geestmerambacht.

De vergunning zit in de bekende POS vergunning. Of vind je deze in de grote vergunning. (Check het even na)

Mvg
Alex Poot
Gebruikersavatar
Bart van Doesburg
Berichten: 125
Lid geworden op: 08-11-2003 01:00

15-07-2005 08:59

Oke bedankt voor de info. Ik begrijp dat ik er dus wel met een bootje mag gaan roeien en evt mijn lijnen uitvaren?

Kan je me in een pb misschien iets vertellen over het bestand aan vis wat er zit?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
maurits alberda
Berichten: 679
Lid geworden op: 19-08-2004 10:48
Locatie: Trakker Trident As

19-05-2006 21:43

Nachtivissen mag pas vanaf juni.

Het meer is nu zeker niet in goede conditie, ze zijn aan het rommelen geweest met het waterpeil en nu bezig met grote verbouwingen.
Er is een dam neergelegt en overal in het water zijn ze Zwemstrandjes en dergelijke aan het graven. Maar als het klaar is dan ziet het er zeker mooi uit :D

Mvg Maurits
Een mens met lange armen heeft veel bereik in het leven..
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

21-05-2006 23:08

marijn ik heb een dieptekaart voor je!

ooit eens met een maatje van me van een boswachter gekregen!
Plaats reactie