-- niet meer relevant

Plaats reactie
Bjorn de Jong
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-07-2002 02:00

08-07-2002 01:39

-- niet meer relevant
Laatst gewijzigd door Bjorn de Jong op 25-08-2010 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

08-07-2002 09:36

Bjorn,

Ik denk dat ik wel weet welk water jij bedoelt. Weet je zeker dat je er mag vissen? Kan mij namelijk herinneren dat er van de foeilelijke bordje met "verboden te vissen" in het water gestaan hebben (wellicht nog staan). Het water zelf ziet er wel aantrekkelijk uit door de grote hoeveelheid plompen. Hoewel ik er al vaak langs ben gekomen heb ik er zelf nog nooit gevist en heb ik er ook nog nooit karper waargenomen. Ben echter niet verbaasd dat er een 30+ rond zwemt. Daar is het wel het water voor. Heb je ook enige info over de inham bij de EOD? Die vind ik er namelijk ook heel aantrekkelijk uitzien. Zal ook wel een 'no go area' zijn.

Groet,

Ron
Bjorn de Jong
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-07-2002 02:00

08-07-2002 10:30

Ey,

Die bordjes zijn mij echter nog nooit opgevallen (ik heb ze ook nog nooit gezien). Ik kom er ook sinds een jaar, en ik weet zeker dat er ook andere vissers komen (vooral karpervissers). Gewoon omdat als ik zit te vissen er regelmatig een paar andere mensen lopen met een penhengeltje.

En welke inham bedoel je? Die van het fort loopt naar de lek?? Die is inderdaad heel aantrekkelijk ja. De beste stek is hier als je de gracht helemaal volgt tot aan de lek (tot aan de sluis) en dan een meter of 30 terug.

See you,

Bjorn

PS: Klopt het trouwens dat vis (bijv. de karper) zich een beetje bevind in de buurt van obstakels in het water? Bijvoorbeeld een sluis, of steigerpalen.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bjorn de Jong op 2002-07-08 11:48 ]</font>
Ron van Setten
Berichten: 466
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: Culemborg

08-07-2002 14:03

Correct, karpers zijn gek op obstakels. Niet alleen omdat ze hier meer beschutting en daarmee bescherming vinden, maar ook omdat een obstakel een vergaarplek van voedsel is.

Ben er al een hele tijd niet meer geweest en kan mij de situatie dus niet helemaal meer voor de geest halen, maar is er trouwens geen activiteit aan de andere kant van de sluis, dus de Lek-kant?

De inham die ik bedoeld is die bij de Explosieve OpruimingsDienst, pal tegenover de ingang met de "kernkoppen" geloof ik.
Bjorn de Jong
Berichten: 17
Lid geworden op: 08-07-2002 02:00

08-07-2002 15:16

Ja klopt, aan de andere kant van de sluis is vooral in de ochtend en avond uren (heel) veel activiteit. Vooral voorn en brasem zwemmen daar veel. Ik ben er al vaak wezen zitten met de feeder. En dan vang je niet altijd veel maar wel flinke jongens. Bijv, kopvoorn van 45 cm.

Omdat er 's ochtend en 's avonds veel voorn in de ondiepe delen zitten, (zoals in die inham) Zou er waarschijnlijk ook wel af en toe een snoek zwemmen... Toch maar een keer mn Rapala Super Shad Rap meenemen :wink:.

Om nog even terug te komen op die sluizen, dan ga ik daar dus het beste gewoon met een pennetje, een stuk brood tegen die sluis aan vissen?

Vangse,

Bjorn

PS: sorry, ik weet echt niet welke inham je bedoelt...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bjorn de Jong op 2002-07-08 15:40 ]</font>
Plaats reactie