Stekken in Oost Nederland (Twente / Achterhoek)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

11-04-2002 23:08

hej steven, ik ken slechts heel weinig water in nederland waar geen karper zit, dus doe wat voorbereiding op een water, en ga er lekker vissen...daarvoor hoef je toch niet per se te weten of er grote vis zit. als je net begint is het eerder zaak om een beetje aantallen te vangen, zodat je wat ervaring opdoet met drillen, en conclusies trekken waarom je wel of niet vangt. veel succes
groetjes Da Fox
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

12-04-2002 18:45

Bedantk Kees! Ik ben ook zeker nog niet op de grote jongens gefocuses. Onlangs ving ik mijn eerste Nederlandse karper van 15,5 pond maar dat was redelijk ver weg. En aangezien ik vlak bij de Berkel woon zou ik graag wel wat tips willen hebben van mensen die er wel eens gevist hebben. Ik hoef echt niet te weten wat voor aas enzo je gebruikt, maar gewoon zoiets van: goh, op dat en dat stuk zit wel karper. Of: daar zou ik het niet proberen want daar zit te veel troep in het water en te veel brasem. Gewoon wat globale tips. Ik hoef echt de GPS posities en de exacte samenstelling van voeders niet te weten. Dus alle tips zijn welkom en alvast bedankt voor de mensen die me helpen.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

12-04-2002 22:07

Op alle stukken van de Berkel is wel karper te vangen en op de visvijver in Haaksbergen (glazen bomen) kun je ook vrij makkelijk een aantal karpers vangen.

Veel success,
LvDinter.
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

17-04-2002 10:55

Iedereen de tips heeft gegeven: bedankt! Voor de personen met alleen maar commentaar: als je net wilt beginnen wil je gewoon ff weten in welk water in de buurt karper zit. exacte locaties hoef ik echt niet te hebben en je favorite boliesmaak ook niet.
Hugo Huzen
Berichten: 44
Lid geworden op: 11-01-2002 01:00
Locatie: Almen

17-04-2002 23:23

Hallo Steven,

Zelf vis ik bijna altijd op de Berkel wat in mijn woorden echt een pracht water is. Er zitten karpers van klein tot groot.
Maar als je er wilt beginnen is het makkelijk om bijvoorbeeld mosselbanken/zandbanken, of diepe troggen in bochten op te zoeken. Ook delen waar veel waterplanten zijn hebben bij mij al tot succes gelijd.
Ook is het wel handy als je een tochtje te voet langs het water wandeld en zo op het water let. Met een beetje geluk zie je op sommige plekken wel vis, waar je het vervolgens eens kunt gaan proberen.
Het is dus even zoeken, maar zeker de moeite waard.
Met vriendelijke groeten,
Hugo Huzen
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

23-04-2002 09:19

Bedankt voor tips over de Berkel. Ik heb zondag een paar uurtjes gevist (moest eerst sporten) en een mooie schub van 20 pond gevangen. Nu zijn ze bezig aan een kant de zoden van de oever af te graven en die gooien ze net voor de kant in het water. Waar dit goed voor is weet ik niet, maar die mooie rietkragen verdwijnen zo wel. Iemand een idee wat voor invloed dit heeft op de karpers?
Pien Reinders
Berichten: 1
Lid geworden op: 23-04-2002 02:00

23-04-2002 17:49

Steven als je meer info wilt over de berkel bij jouw in de buurt. Moet je mij maar even je amail adres geven .
de vriendelijke groeten
Dennis Wijering
Berichten: 4
Lid geworden op: 07-04-2002 02:00

25-04-2002 19:05

Hoi,

Zelf enige ervaring op de Berkel nabij Lochem ( achter de politieschool ).
Mooie stekken en ontzettend veel karper ( gevangen tot 30,2 pond )

Ook het gehele Twentekanaal is prima karperwater. Afhankelijk van de stekken zijn ze overdag of s'nachts te vangen!

Veel succes.
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

14-05-2002 00:26

Hoi Steven,

Dus je zit in de buurt van de Berkel. Nu pas een 20 ponder. Meer gaan vissen dus! Ja, meen ik echt... daar zitten ze dikker. Ook in Eibergen bij de zandvang!!
Probeer anders het Twentekanaal.. in Enschede of op de zijtak naar Almelo.. het lukt je daar zeker je pb te verbeteren.
Is je vraag echt serieus.. mail me dan maar of word lid van de KGT ( karpergroep twente)
gaasbeek@home.nl
Groetjes
Rinus
Steven Stegeman
Berichten: 97
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rekken, Gelderland

16-05-2002 21:56

bedankt voor je tips Rinus! Inmiddels is de 2e vis van 20,5 pond in mijn net gekomen. Voorlopig blijf ik op de Berkel vissen omdat die door mijn woonplaats stroomt. Ik heb begrepen dat er tussen de Zandvang in Rekken en de eerste stuw richting Eibergen vissen tot 22 pond zitten, en verder stroomafwaarts dat alles veel groter wordt. Op dat stuk stroomafwaarts zie ik echter geen vissen, en op de inmiddels vertrouwde stek is regelmatig karper te zien waardoor ik veel vertrouwen in die stek heb gekregen. Kan iemand meer vertellen over het bestand in Rekken en het bestand richting Eibergen? En kent toevallig iemand de kleiafgraving achter de TBS Kliniek Oldenkotte in Rekken? Ik heb hier een paar keer geblankt in februari en maart. Er moeten vissen tot 30 pond zitten. Kent iemand dit water en kan die er meer over vertellen? MVG Steven.
Etienne Straatman
Berichten: 56
Lid geworden op: 18-05-2002 02:00
Locatie: Den Helder

18-05-2002 21:53

Ik weet wel een mooi plekje maar dat is een stukkie naar het zuiden. Hilgello (ven) bij Winterswijk, daar zou je eens moeten gaan kijken. Het schijnt dat je daar niet alleen karper vangt, maar dat de omgeving ook erg aantrekkelijk is om een langere sessie te gaan houden.
Plaats reactie