vaste stekken

Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

24-08-2006 10:02

tjsa
Gebruikersavatar
sebastian brugman
Berichten: 55
Lid geworden op: 01-09-2006 00:08
Locatie: Oisterwijk
Contacteer:

04-09-2006 23:24

Hulde aan niels!!

Niels Schouten schreef:Sorry hoor, maar wat een slap geouwehoer :evil: Water is nu eenmaal gemeenschappelijk goed. Dat je al 10 jaar een vaste stek hebt wil nog niet zeggen dat je deze zondermeer kan claimen. Bij mij gebeurt het ook wel eens dat er iemand op mijn ''vaste'' plekje zit, ook dat hoort bij het vissen.

Dus Bas, trek je geen reet aan van dit soort trieste eikels. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Zo simpel is het. En dan krijg je maar een paar boze blikken, met dat soort figuren hoef je toch geen vrienden te worden.
Wie niet waagt wie niet vangt.. Gewoon het schepnet vullen..
rene pilske
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-09-2006 19:01
Locatie: Terheijden

11-10-2006 23:11

Ik zat vorige week lekker te vissen komt er ook een gast aan met de mededeling of ik ff wilde verkassen want dat was ZIJN stekkie. Ik antwoorde dat ik er weinig voor voelde om te verkassen. toen volgde er een stilte van drie minuten gevolgd door een Oh. Maar dan kom je er toch bijzitten ruimte zat zei ik. Oja dat zou ook kunnen ja. Op het eind van de avond allebij 2 leuke visjes gevangen en ik heb hem vriendelijk bedankt voor het voorvoeren. Zijn reactie was volgende keer mag jij het voer op de stek gooien.
Gebruikersavatar
Yuri Monster
Berichten: 840
Lid geworden op: 22-05-2006 19:52
Locatie: papendrecht

12-10-2006 02:01

kijk zo kan het ook de meeste karpervisser gaan al boos kijken als er iemand in de buurt van de stek komt.
Rick Jansen
Berichten: 618
Lid geworden op: 04-01-2006 11:49
Locatie: Wijhe

13-10-2006 09:36

bij ons zijn ook van die karper visser die denken gewoon dat ze een heel water voor hun alleen hebben mooi niet en zeggen ze dat ze er niet meer vissen neem je hun stek over vinden ze goed en dan opeens boos woden dat we op zijn stek zitten zit ie later toch weer op zijn stek te vissen :-?
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

13-10-2006 11:34

Waarom zou je op iemand anders zijn stek willen zitten? Op een stek waar iemand zijn / haar voer in het water gooit?
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

10-01-2007 21:05

Ik heb er een gruwelijke hekel aan dat als ik op een bepaald water aan het voeren ben dat iemand anders van mijn voeren profiteerd, zodat ik later een blank kan bijschrijven.

Echter ben ik ook van mening dat ik die persoon dat niet kan verbieden.

Dat ze daarbij er nog een puinzooi van maken en hun rommel netjes achterlaten op de visstek is helemaal kl#te.

Daarnaast heb ik ook een hekel aan drukbezet water.

Gelukkig is voor alles een oplossing. Verandering van water is de eerste optie, mensen die al jaren op karper vissen hebben ervaring zat dus neem moeilijker water, daarmee ben je al een hoop semi-karpervissers kwijt.
Daarnaast is vissen in de winter een heerlijk rustige bezigheid, en de kou daar heb je tegenwoordig een hoop middeltjes voor.

Ik zoek mijn water uit naar mijn wensen, en vangen doen we toch wel, uiteindelijk worden we op elk water wel ervaren......als je er maar tijd in investeerd.
Gebruikersavatar
robert klapman
Berichten: 342
Lid geworden op: 11-01-2006 14:19
Locatie: Nootdorp
Contacteer:

10-01-2007 22:35

John Dobbe schreef:Vaste stek :o

Tegenwoordig lijkt het er wel op dat ze een karperstok krijgen als ze in groep 8 komen :lol:

Dat betekend veel meer vissers als 10,20,enz. jaar geleden.
Wij vissen nu ongeveer 26jaar gericht op karper,maar als ik nu langs stekken rijd waar we jaren met plezier en heel veel rust hebben gevist,zitten er al mensen (vissers)

Het lijkt nu wel zo erg,dat we zoiets hebben van,zullen we wel gaan vissen :-?
Niet voor het vissen,maar om in drukte te zitten,en achter in de rij aansluiten,kunnen we dus even niet opbrengen.

Voorvoeren is al een aantal jaar een risico,niet met opzet,maar wel door meerdere vissers,eerder stekken bezet.

En NEE je kan niet zeggen:ik vis hier al jaren,dus ik heb meer recht als iemand die er voor de 1e keer zit.
Praten kan altijd,maar als iemand al zijn spullen al heeft staan,en van plan is een heel weekend daar te blijven,kan ik ook begrijpen dat ze niet elders hun vissen willen proberen te vangen.

Ja er zijn mensen die graag op plekken gaan zitten waar ze anderen hebben zien voeren/vangen.
Maar ook daar is niets aan te doen.


Denk dus ook aan mensen die voor jou al fanatiek met karperen bezig waren,nog voor de bolie tijd,die hebben dat gevoel nog erger :wink:

Ook zijn er mensen die het weer eens op willen pakken,zo even op een stek waar ze jaren terug zo lekker hebben kunnen vissen,en vangen.
Blijkt dat nu (jouw) een stek te zijn die vaker bezet is,maar deze man/vrouw is gewend om lekker vroeg te beginnen,en de andere visser komt een uurtje later,heeft die andere dan het recht om deze visser(s) weg te sturen :roll:

Leer ermee leven, zo is een stek vrij,volgende keer is de stek bezet.
Pak een andere stek,en balen kan altijd,maar vertellen of klagen dat diegene op (jouw) stek zit is de grootste onzin die er maar bestaat.

Een goede optie is: sparen en dan een eigen water kopen,dan kan je zeggen dit is MIJN stek (water) :P

Geniet zolang het nog kan :wink:

Franca.




ik heb nu zoown beetje 450 liggen denk dat ik over 75 jaar ongeveer iets kan beginnen :lol:
Robert

Niet zeiken,, Gewoon vissen!!
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

11-01-2007 00:29

Je heb gewoon te veel karpervissers, om met elkaar rekening te houden.
Anders kan je wel op elk water weg blijven, ik hou alleen rekening met jongens die goed ken, ik wil namelijk ook een visje vangen.

Dat gezeur om plek, graaf een gat in je tuin dan heb je een eigen stek.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

11-01-2007 10:47

Ik heb in het verleden ook op dit water (SP) gevist, en toen werd er ook geclaimd als de pest.
Hiervan was ik van te voren op de hoogte, en heb het water eerst een aantal maanden alleen bezocht.
Er visten en voerden toen slechts een paar karpervissers (waaronder Patrick van Leur en zijn maat).
Op het moment dat ik plaatsnam met de hengels aan het water, begon het claimen van stekken, terwijl ze er niet eens visten.

Tip: Wil je hier instant vissen, draai een EA-bol daar zijn de vissen jarenlang mee bevoerd.

met hengelende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Martin Kamp
Berichten: 84
Lid geworden op: 04-02-2005 12:48
Locatie: Overijssel

11-01-2007 14:19

Kijk dat bedoel ik, wel een stek claimen en er niet gaan zitten.
Daarom vis ik alleen nog maar in frankrijk of op waters waar bijna niemand vist. Als ik een stek heb aangevoerd en er zit een, dan heb ik gewoon pech volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

11-01-2007 17:00

Martin Kamp schreef:Kijk dat bedoel ik, wel een stek claimen en er niet gaan zitten.
Daarom vis ik alleen nog maar in frankrijk of op waters waar bijna niemand vist. Als ik een stek heb aangevoerd en er zit een, dan heb ik gewoon pech volgende keer beter.


Ja dat bedoel ik nou, je ken die persoon wel de schuld geven maar zoek gewoon minder bezet water en ga een ander niet wegjagen als die toevallig op jou stek zit.......
Arjan Brand1
Berichten: 57
Lid geworden op: 06-01-2007 23:48
Locatie: Ridderkerk

12-01-2007 18:58

Ik vind dat je een stek niet kan claimen.

Als ik weet dat iemand er veel voert ga ik niet zijn stek inpikken, maar als ik nergens van weet dan heeft ie gewoon pech.
Tenslotte betalen we allemaal ons deel aan dat water. Ik net zoveel als hij (of zij).
Daarom vind ik het een moeilijke situatie zeker als ze ook nog eens agressief zijn of worden.
Ik probeer altijd vriendelijk te blijven in ieder geval.
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

13-01-2007 22:13

Hier heb je van die mensen die weten dat je er ervoert en dan gaan ze er gewoon vissen. Als je aankomt en je vraagt waarom ze op deze plek zitten zeggen ze gewoon, omdat we hier iemand hebben zien voeren. :-?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-01-2007 22:47

Conclusie: Stekken claimen en stekkenpezen is bijna even erg.
Vooral op kleinschalig of druk bevist water zou claimen uit den boze moeten zijn. Samen kom je er meestal wel uit en anders moet je gewoon lekker gaan vissen op dat veelbelovende plekje. Als het dan maar niet veelbelovend is puur en alleen omdat de claimer er gevoerd heeft...

En blijf vooral weg bij MIJN stek trouwens! :wink:

gr.
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Ronnie van Berlo
Berichten: 330
Lid geworden op: 16-04-2003 02:00
Locatie: Mariahout
Contacteer:

14-01-2007 11:08

Op dit moment ben ik weer gaan vissen op een stuk kanaal waar meerdere mensen vissen.

Zo kwam gisteren een collega visser ff een praatje maken.

Zo hoor ik van hem waar hij aan het vissen is en die persoon gaf ook aan dat hij het helemaal geen probleem vond als ik een endje verderop zou gaan zitten. Gewoon relaxed, niks moeilijk doen....

Dus een praatje maken met een local is nog niet zo onverstandig, en mss zijn we hier in brabant iets relaxter.....
jurrien stam
Berichten: 304
Lid geworden op: 28-09-2004 14:13
Locatie: haarlem

07-02-2007 14:16

Samen zullen we alles delen/wie het eerst komt we het eerst maalt?

Keuze genoeg toch?
pieeeeeeeeeeeeeeeeeeeep