Putje bij Bavel/nieuwe wolflaar

Plaats reactie
Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

23-07-2010 09:59

Hallo,
ik ben gisteren even bij een putje aan de rand van Bavel/Breda geweest (bij het klooster )
weet iemand daar iets over te vertellen?
Volgens mij zit er alleen echt hele kleine vis, maar misschien weet iemand er meer over.

Gr
Rob
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

23-07-2010 14:58

Dat is bij de paters.

Ik heb er 30 jaar gewoond, nooit geweten dat daar vis zat totdat vorig jaar een forumlid mij erop wees. Vroeger hadden die paters een koivijver/slash goudvissen die ze onderhielden. Ik vermoed dat ze daar mee zijn gestopt en de vissen in de grote vijver hebben gestopt.

Ik ben er weesten spotten. Zit volgens mij niet zo heel veel, en ook niet zo heel groot.

Wel perfect water waar je het 1 en ander kan leren denk ik. Wel een goede stek kiezen, want het staat vol met waterplanten.

Het staat niet in de vergunning, maar je mag daar volgens mij wel vissen, zolang je het niet begaaid. (geen geluidsoverlast, het is en blijft een klooster, ;-) ).

Misschien kan dat andere forumlid (ben zijn naam ff kwijt, het spijt me) je wat meer vertellen.


Ik laat mijn hond daar wel eens zwemmen, en dan gooi ik wat pellets erin, en na een paar minuten stikt het al van de vis. Heel veel voorntjes. Maar de karpertjes melden zich ook al snel. Niet groot maar het zijn prachtige vissen als ik mijn spotoog mag geloven.
Zit hier wel vis?
Robster Zegers
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-03-2008 14:10

02-08-2010 11:37

Ik denk namelijk dat er juist wel veel vis zit, maar met name heel veel hele kleine.
Zou weleens willen weten wat voor bezetting er zit, ik hoorde dat de grootste rond de 60 cm zitten, maar gezien de oppervlak van het water,de hoeveelheid vissers en de vangst lijkt me dit ook niet heel waarschijnlijk.Weet iemand hou oud dit putje is en waar die vis vandaan komt?

Misschien kan dat andere forumlid (ben zijn naam ff kwijt, het spijt me) je wat meer vertellen.
Hopelijk meldt hij zich zelf nog :)

Ben benieuwd!
Plaats reactie