Heineken Zoeterwoude

Plaats reactie
Gebruikersavatar
nico van der meij
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-07-2004 09:18
Locatie: Den Ham (ov)

29-03-2007 19:11

Is er iemand die wel eens bij heineken in zoeterwoude heeft gevist,
ik bedoel niet op het terrein van heineken zelf(dat wordt bewaakt) maar het water dat ermee in verbinding staat met het spoor bruggetje.
Ik heb er in mijn jeugd ongeveer 30 jaar geleden al grote karpers zien zwemmen maar er nooit echt op gevist, de omgeving is daar erg veranderd door de aanleg van een nieuwe weg.
Ik ben gewoon nieuwsgierig of iemand daar ooit karpers heeft gevangen,
laat dat is horen.
Een soort jeugd sentiment ik vis nu drie jaar op karper en woon nu in het oosten van het land, had ik toen geweten hoe je op die beesten moest vissen was ik 30 jaar geleden al op karper gaan vissen.

alvast bedankt nico
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

29-03-2007 20:54

Hallo Nico,
Hier in de omgeving is het tamelijk goed bekend en waarschijnlijk meer om de paling als om de karpers.
De karperstand zelf behoorlijk terug gelopen, er is in het verleden het 1 en ander gebeurd.
Overzettingen en ziektes , en wat er nog zit zijn geen hoge twintigers maar wel leuke vissen.
De weg die jij bedoeld is de N11 naar Bodegraven daar liggen enkele interesante water(tjes )met verrassingen.
groet Henk
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

01-04-2007 13:35

Is dit niet gewoon open water, ik dacht dat het in verbinding stond met de Rijn? Of bedoelen jullie een ander water?
Groet Frank
Gebruikersavatar
nico van der meij
Berichten: 46
Lid geworden op: 26-07-2004 09:18
Locatie: Den Ham (ov)

01-04-2007 14:06

Het klopt dat er een vaart loopt van de rijn langs heineken onder het spoor langs, die bedoel ik niet , er is bij heineken een vijver en vroeger was er een verbinding onder het spoor door en dat stond in ver binding met de polderslootjes en vooral de poldersloot parallel aan het spoor daar lagen grote karpers in het zonnetje was niet zo diep misschien een meter.
Als je onder dat spoorbruggetje doorkwam stond je met je neus op de bewakings camera an heineken, dus je kon ze alleen vangen langs het spoor.(wat me nog nooit gelukt is trouwens)

mvg nico
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

01-04-2007 17:49

Hallo Nico, volgens mij bedoel je de grootte vijver onder het kantoor zelf, deze staat in verbinding met de rijn doormiddel van een vaart die onder de rijndijk zelf loopt ,
degene die ik beschreef heeft wel een verbinding met de rijn alleen via een gemaal . deze komt aan de andere kant uit in de wetering van zoeterwoude en loopt door Hazeswoude
groet Henk
Plaats reactie