vissen in omgeving Breda

Plaats reactie
erik hermans
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2006 17:42
Locatie: breda

22-07-2006 17:48

hoi mede vissers
Ik vis al een tijdje op diverse plaatsen aan de mark in Breda. Vang leuke karpers, maar over het algemeen niet zo heel groot. (meestal tussen 10 en 16 pond, 1 uitschieter van ongeveer 28 pond)
Heeft iemand van jullie nog tips voor een andere visstek in omgeving Breda? en uiteraard ben ik ook benieuwd naar jullie ervaringen aan de mark.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-07-2006 18:17

heej erik bedoel jij het mark kanaal..?
k kom uit breda en vis veel bij de suikerfabriek op het kanaal mijn vader werk tegen over de suikerfabriek en mag daar vissen heb al veel gevange zwaarste 33 pond
erik hermans
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2006 17:42
Locatie: breda

22-07-2006 20:00

ik bedoel de mark zelf, op de grens met bavel/ulvenhout.
Mark kanaal nog niet gevist, wilde daar wel eens gaan proberen.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

22-07-2006 22:31

oww oke dat water ken k wel ja...28 pond is idd een uitschieter daar heb er wel een keer gevist allemaal kleintjes...ken je de aveerijs.?dat stroomt in effen zo na belgie zit leuke vis op mooie 20ers er bij heb daar veel gevist en kei veel gevange toen wij er vistere 7 runs op een nachtje maar er is veel verandert..
erik hermans
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2006 17:42
Locatie: breda

23-07-2006 13:31

nee dat watertje ken ik niet.
Zat jij trouwens vanochtend bij het markkanaal met een pennetje? Ik zat er vanmorgen met een vismaat, helaas niets gevangen.
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

06-08-2006 07:51

daar bij ulvenhout heb ik ook al wat uurtjes gezeten. En idd wij hadden ooit 1 uitschieter van 20 pond de rest allenmaal tussen de 10 a 15 pond.( is leuk om een nieuwe visser verslaaft te maken aan het karperen )
wij zitten tegenwoordig ook of bij de suiker fabriek of bij de therheidense brug.
en vergeet onze altijd zo mooie singel niet. heb gehoord van een gast dat zijn record van deze zomer in de singel 36 pond was
dus ik ga de maandag op dinsdag eens proberen bij de koupel of de suikeruni , ben er nog niet aan uit :-? :-? :-?
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
ronny geens
Berichten: 174
Lid geworden op: 18-08-2003 02:00
Locatie: beverlo

06-08-2006 23:01

Ik heb 15 j geleden op de singel een karper van + 16 kg gevangen ! Heb toen ook een + 18 kg zien vangen opde singel. Dit was aan de bowling en mijn vis was 300 verder naar rechts als je aan de kant van de bowling staat. De vriendin van mijn vader was van breda en als hij er in het weekend naar toe ging ging ik vissen op de singel. Voor degene die aan het suikerfabriek zitten neem eens een snoekhengel met matriaal mee heb er vroeger veel en grote snoek gevangen.
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

07-08-2006 01:31

shit en ik ben begonnen met een voerplek aan de suiker unie
achja na de vakantie eens de singels afstruien heb de tijd :wink:
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

07-08-2006 08:20

waar zit jij altijd bij de suikerfabriek dan..?k zit altijd tegen over de suikerfabriek op eigen terein ..jij zit zeker bij de brug..?k zal ma beetje uitkijken als k jou was om aan die kant te vissen.nogal wa junke daar heb er veel als k zit te vissen ..k heb daar geen last van niemand ken daar komen waar k zit..
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

08-08-2006 18:34

Zit net voorbij de brug bij tilburg bastiaanse, en dit was een van de eerste nacht sessie's daarzo en een nieuw pr 23 pond en hij wilde maar al te graag van me weg zemmen :wink: . En heb zo'n voorgevoel dat dit niet de laatste pr is dit jaar, begin het door te krijgen :D
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

09-08-2006 10:28

dan ben jij ook nie bang met al die junke daar...kijk maar uit..k zit tegen over de suikerfabriek..vang altijd als k daar ga nachte vis..ga aanstaande vrijdag weer een nacht'
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

09-08-2006 12:09

ik vertrek vrijdag naar griekenland voor 2 weken anders was ik wel effe een praatje komen maken. Ik denk dat elke nachtvisser wel een knuppeltje bij heeft :D en we zijn altijd minimaal met zijn tweeen
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
erik hermans
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2006 17:42
Locatie: breda

09-08-2006 20:31

ik ga het binnenkort toch ook weer eens op het markkanaal proberen.
Vind het toch een leuk water en verwacht daar groter te vangen als op de mark.
Kom jullie wellicht noch wel een keer tegen.
Succes vrijdag en een prettige vakantie.

Zou in Griekenland ok mooie karper zitten?? :P
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

25-08-2006 11:45

nou nou was me een nachtje wel.
Onderweg naar therheiden kom ik op een paralel weg langs het water. Zo drassig het leek wel of the camel trophy er was gehouden ik denk moet lukken.
Je raad het al, zat zo vast als het maar ken.
maatje gebelt of hij me er effe uit kon komen trekken zo gezegt zo gedaan.
denk heb het hier wel gezien ik naar de suikeruni daar aangekomen effe een praatje gemaakt met kees :wink:
M'n m8 was er ondertusssen ook al wij alle hengels in het water.
Zitten we te genieten van een broodje knak worst zeg ik tegen hem let maar op krijgen we zo een run.
Wat denk je piepppppp. Spring van me stoel af flikker m'n blikje drinken om ren naar m'n hengel, om vervolgens 2 ratten de lamba over m'n hengels te zien doen.
Beestjes weg gejaagt en tijd voor een slaapje. 2:13 hoor ik ineens aan m'n tentje excussss me , hello , excussss me. Ik denk wat nou weer me maat zij al droog weer zo'n zatte en ja hoor die kwam vragen of wij het paaltje omhoog konden doen ( afgesloten weg daar) dus wij zeggen da kenne wij toch niet gek ( net wakker ) #$^&()
Toen besloot hij zijn wielen recht te zetten door er zo hard mogelijk tegen te schoppen en hij ging weer verder
2:25 piepp. Denk yess eindelijk, dat was het laatste piepje tot we gingen opruimen. oja en heb heel de binnenstad voorbij horen komen vanacht.
het nieuwe stopwoordje van deze week " hey daar staat een tentje "
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
erik hermans
Berichten: 6
Lid geworden op: 22-07-2006 17:42
Locatie: breda

25-08-2006 13:08

Dat was niet veel dan vanacht. Ben gisterenmiddag/avond nog naar de mark geweest. Eigen gemaakte bolies geprobeert. Vangst een brasem, een zeelt een winde en jawel een karper(tje) van 12 pond. Was wel afwisselend.
Voorlopig weer aangewezen op alleen de weekeinden te vissen, want de vakantie zit er na vandaag weer op.
kees peters
Berichten: 97
Lid geworden op: 02-07-2003 02:00
Locatie: breda

27-08-2006 17:40

eej dus je heb niks gevange..?k ben vrijdag nacht geweest had 2 weken gevoert om de dag..heb 1 brasem gevangen en s, morgens 1 karper verspilt was wel kut maja volgende week weer proberen..
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

02-09-2006 06:16

kees peters schreef:eej dus je heb niks gevange..?k ben vrijdag nacht geweest had 2 weken gevoert om de dag..heb 1 brasem gevangen en s, morgens 1 karper verspilt was wel kut maja volgende week weer proberen..


was het maar kut. Dan was het 37 graden en vochtig :wink:
Laat maar weten of het gisteren wat was
Heb vorige week een paar dagen aan therheiden gezeten. Piepjes zat maar geen run gehad. Ja een brasum die zijn eigen op een 25 mm bollie storte.
Vanavond gaan we weer een nachtje :P We zijn er nog niet helemaal uit waaro. Maar dat hoor je nog wel met de resultaten uiteraart :D
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
rene pilske
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-09-2006 19:01
Locatie: Terheijden

24-09-2006 19:19

In Terheijden aan de Mark zijn mooie vissen te vangen 25+.
Ik ben ook vaak in de Mark bij Ulvenhout geweest en daar zijn de vissen inderdaad wat lichter. De plek in Ulvenhout is voor het zicht wel wat mooier. In het Wilhelmina park zitten ook wel een paar leuke vissen.
h van den boogaard
Berichten: 80
Lid geworden op: 20-06-2006 13:30
Locatie: Breda
Contacteer:

24-09-2006 20:46

In Terheijden aan de Mark zijn mooie vissen te vangen 25+.
Ik ben ook vaak in de Mark bij Ulvenhout geweest en daar zijn de vissen inderdaad wat lichter. De plek in Ulvenhout is voor het zicht wel wat mooier. In het Wilhelmina park zitten ook wel een paar leuke vissen.


therheiden is idd leuk voor de grote maar wel druk.
En idd bij ulvenhout is het prachtig en als je ver genoeg loopt heerlijk rustig.
Het wilhelmina schijnt goed te zijn idd maar heb er dit jaar een dag of 4 a 5 gezeten met als resultaat 1 karper (M'n m8tje nog wel ) veel dresuur
zit tegenwoordig net buiten breda ( waar laten we er effe tussen uit ) en daar heeft me m8 vanacht een 28 ponder en een van 30 pond gevangen
heb je niks leuks te zeggen, zeg dan niets.
een dag de zon, Doet een week regen vergeten.
Is het beter om iets niet te hebben, Dan om het gelijk alweer kwijt te zijn.
Live your dream.
rene pilske
Berichten: 8
Lid geworden op: 24-09-2006 19:01
Locatie: Terheijden

24-09-2006 23:20

In Terheijden valt het wel mee met de drukte. Je kan aan beide kanten van de mark gaan zitten dus in de haagse beemden en aan de kant van traaie. Als je in de mark gaat vissen ter hoogte van terheijden is het wel aan te raden om een goede voerplek te maken voordat je gaat vissen. In de Mark bij ulvenhout is dit niet echt het geval en kan je zonder voerplek ook wat vangen. Het dresuur verhaal in het wilhelmina park klopt maar probeer eens een ander aas.
Plaats reactie