Kleine Wielen (Friesland)

Gesloten
Willem Barnas

16-05-2006 19:49

Mensen,

Ik ben niet meer zo happig op het serieus van leer trekken hier omdat ik er o.a. van overtuigd ben geraakt dat je discussies face to face moet voeren omdat anders dingen vaak heel verkeerd overkomen. Ook zogenaamde grappen of dingetjes uit de ik-bedoelde-het-niet-zo-sfeer doen soms meer pijn dan goed/leuk. Ook iet swat ik zelf door schade en schand eheb moeten leren...

:oops: :D :wink: :P

Toch wil ik even wat kwijt in dit topic. Noem me een zwaarmoedig man of een zeikerd, het is mij om het even.

Dit gepraat over wateren, vissen en gewichten met alles er op en er aan is allemaal niet slim en we weten allemaal wat dit soort openbaringen los kunnen maken, ook bij vissers, ook op wateren.
In dit topic wordt nu zelfs iemand -die het beste voor heeft met de visserij en de lokale belangen- met wat rare steken onder water te pakken genomen.

Jongens, aandacht is aandacht, vaak zelfs teveel, ook deze posting van mij schenkt die aandacht. Dat weet ik en ik kan er een hele motivatie achter hangen, onder plakken, tegenaan gooien of bij doen, maar daar heb ik geen behoefte aan en het is niet nodig.

Nou ja, dat dacht ik zo plotseling...

Vang ze en geniet er van,
loop er niet mee te koop...

HANG LOOSE 8)

Groeten,
WB :wink:
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

16-05-2006 20:55

goede beslissing van je Gert.
ook instant kan je daar goed vangen 8) 8) 8)
doe de groeten even thuis van mij!

Henk,
lou van houten
Berichten: 73
Lid geworden op: 12-09-2005 16:34
Locatie: Giekerk-Friesland

17-05-2006 08:13

Zeg ho es even, als jullie allemaal van plan zijn om zoveel gaan voorvoeren, hoe moet het dan met mijn 425kg boilie's, die heb ik echt niet voor de kat z'n streep gemaakt hoor! :roll: :roll:
dennis wilemsma
Berichten: 240
Lid geworden op: 02-01-2005 11:32
Locatie: leeuwarden

17-05-2006 13:32

jongens jongens jongens ........
hou nou alsjeblieft op met al die gewichten man t is al moeilijk genoeg om op de wielen een 30er te vangen.Het word er zo niet minder druk op !!!
Als we zo doorgaan is het water binnen 1 jaar helemaal VERNEUKT!!!!! :evil:
En geloof me ik woon op 200 meter afstand van het water en mensen die me kennen weten dat ik al 4 jaar elk weekend er slijt en de jaren ervoor ook regelmatig te vinden was.Er zit echt geen 40er een vis van 35+ word al moeilijk!!!! Allemaal fabeltjes!!! :evil:
En het putje....... laat dat gewoon met rust het is er al druk genoeg....

En Leeuwarders en mannen uit omstreken!! laten we nou eerst zorgen om zelf een visje te vangen en niet meteeen zulke verhalen op het net te plaatsen wat heeft het nou voor zin !!!Moeten we nu even stoer doen voor de rest van het land !?! We moeten hier gewoon blij zijn met een hoge 20 er!!! Dat is GEWOON DE KEIHARDE REALITEIT!!!!!!!!

zo en nu zal ik s ff die 40 er vangen..... hahahahaha tot over 10 jaar dan is ie er mischien:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

17-05-2006 15:27

Heb net met enig trommelgeroffel uit een plek iets ten noorden van leeuwarden mogen vernemen dat het niet om een 40-er ging....

het ging om een 50-er!!!!

Eenieder die serieus op deze topic is ingegaan de afgelopen dagen... bedankt! het was vermakelijk.
peter andrae

17-05-2006 17:07

:o Dit water sla ik maar over zwemmen toch geen 40 ponders,rijd wel een stukje door :lol: .


groetje,s peet.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-05-2006 17:41

Gert Jan het is maar goed dat ik je te goed ken, mij nep je niet maatje 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
frits kuiper
Berichten: 11
Lid geworden op: 11-05-2006 18:56
Locatie: Hurdegaryp

17-05-2006 18:53

Na het volgen van dit onderwerp kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat dit een opmerkelijke ommezwaai van je is Dennis,metname jou berichtjes met je dertigers en supervangsten(die ik je volkomen gun),hebben dit mede uitgelokt.SUCCES PONDENJAGERS!!! Ik als zogenoemde import fries zoek mijn vertier en liefde voor het karpervissen en de karpers wel elders!!Zonde was er met vrouw en hond even langsgelopen,SUPERWATER!!!Zulke mooie circuitwateren hebben wij weinig in Utrecht.Wees zuinig op je water!!!!! Succes allemaal!!!!!!!! :-? :-? :-? :-?
life is what you make of it!!!!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

17-05-2006 19:18

Frits trek je er niets van aan als het water je leuk lijkt ga je gang voor een nieuweling is er genoeg te ontdekken.

Het blijkt dat Dennis ook kan luisteren, dat is nog belangrijker dan praten.
Doe je ding Dennis.
Vissen is een hobby, geen religie!
karel meester
Berichten: 56
Lid geworden op: 24-02-2005 09:33

17-05-2006 19:29

dennis wilemsma schreef in zijn laatste bericht.

jongens jongens jongens ........
hou nou alsjeblieft op met al die gewichten

Twee berichten terug schreef hij.

hoppaaaa 31,2 pondjes op de kleine wielen seakele je was niet zo lang weg !!

Drie berichten terug schreef hij.

t was weer raak zelfde stekje (politie post) alleen nu 8 vissen en de zwaarste weer boven de magische kleine wielen grens !!!!

Vier berichten terug schreef hij.

@ anton nou die 2/3 30ers?..
hele mooie vissen k heb ze allemaal gezien volgens mij...

[u]vijf berichten terug schreef hij.


k had zaterdagnacht nog wel een leuk vissie 22 pond...

Enz enz
Omdat je onderschrift Anti-fries vermeld, wil ik nog even zeggen.
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten.
Is dit fries genoeg????


Ik snap niet waar je je zo druk om maakt ?
Het is nergens rustiger als in friesland.
Waarom probeer je mensen weg te houden door de gewichten te ontkennen ?
Kom eens een keer bij ons in noordholland, dan weet je wat drukte is.
En toch verzwijgen wij de zware vissen niet.
De vis is van iedereen , en er is plaats genoeg op de kleine wielen.
Willem Barnas

17-05-2006 19:49

Alez,

Wil niet vervelend wezen, maar hier nog een ommezwaai; ik ga toch even weer een keertje typen, hoezeer ik het ook afgezworen had...

Ik vind het jammer dat er op dit board topics verschijnen waarin wateren bij naam genoemd worden. Nu is er iets te doen over een niet nader te noemen water onder de rook van de Friese capitol, een andere keer gaat het over een water ergens anders. Hoe het ook zij, ik denk en heb altijd gedacht dat het niet goed is, niet eens echt nodig. Via mail, face to face of aan de waterkant krijg je dingen vaak op een presenteerblaadje. Hier moet je gaan zitten filteren in 'discussies' die ook deze keer weer ontaarden in geouwehoer, gebewijs, gestook en geshow. Hoezo onhandig...

We zijn het er allemaal denk ik wel over eens dat binnen de karpervisserij sommige zaken wat in de taboesfeer hangen. Wat mij betreft is dat denk ik niet eens zo raar of vervelend. Moet alles maar altijd op tafel liggen? Moet alles maar openbaar zijn? Mag niets meer een klein beetje stiekem of geheimzinnig zijn? Het is toch leuk iets zelf uit te zoeken en zelf ergens naar toe te werken en dan stiekempjes wat geheimzinnig te genieten van wat je geflikt hebt?

Ik vis zelf maar zeer, zeer zelden op het water in kwestie. Je zou je dus kunnen afvragen waar ik me druk om maak... Wel om de kwestie an sich. Dit keer is het een al redelijk druk en bekend water, de volgende keer is het een water dat nog oh zo rustig is, wat weinig kan hebben en waar geen golf met vissers overheen moet, want die wateren zijn er nog zat.

Het is geen kwestie van misgunnen, of eigenbelang, (misschien een beetje), maar vaak wel om gekte te voorkomen, een beetje te beschermen wat goed en mooi is. Laat de mensen het zelf uitzoeken om het maar even bot te zeggen. Vaak komt met een ongewenste golf van aandacht door de macht van het getal ook visvolk mee wat het allemaal niet zo nauw neemt met de heersende geschreven en ongeschreven regeltjes en karperviswetten. Vaak is het beter om elkaar toch plotseling op het scherpst van de snede aan het water tegen te komen. Vaak levert dat meer respect voor elkaar en het water op dan op deze manier. Je weet allebei wat nodig was om zover te komen en daar sta je dan beide... Moet je dan ruzie gaan schoppen? Nee, dan kijk je de kat uit de boom, schat het vlees in de kuip op waarde en dan ga je óf met elkaar om, óf je laat elkaar gaan, maar wel op een manier die het er voor beide niet minder op maakt...
Vaak leer je dan ook nog van die nieuwkomer en ga je uiteindelijk meer op één lijn met elkaar om dan wanneer je weet dat de 'aasgier' afkomt op de ponden van het Carpboard, dat schept op voorhand namelijk alles behalve een band.

Heb respect voor elkaar, heb respect voor elkaars geheimen en heb respect voor het water.

Maar ja... Dat kun je op voorhand al helemaal verzieken...

Ik wil echt niet pessimistisch doen, maar dat gezwaai met gewichten, hoe grappig bedoeld het soms ook is, laat vaak een indruk achter. Een indruk die voor vissers die het allemaal toch geen reet kunnen schelen genoeg is, teveel zelfs. Ik ken wateren die dus echt niet al te bekend moeten worden, want dan gaat binnen vijf jaar het slot er op. Verdomd mooie wateren waar verdomd mooie vissen zwemmen en waar met weinig druk uiteindelijk iedereen wel aan zijn trekken kan komen. Sommige van die wateren kunnen die druk niet aan. Veel vissers betekend automatisch dat er vissers tussen zitten die schijt hebben aan alles, zo is dat gewoon en het hoeft er soms maar één te wezen. Ik wil neimand afzeiken of al te pessimistisch zijn, maar we kennen de voorbeelden, die zijn er in overvloed!!!

Jan lul vergeet onderlijn. Koe graast, eet gras met onderlijn, koe krijgt bloeding, oh oh, koe naar dierendokter, dierendokter vette rekening schrijven, boer boos, boer afreageren, boer naar HSV of weet ik veel, dag looprecht, dag visrecht, welkom verbodsbord. Op slot, doei, dag.

(in het ergste geval)

Ik noem hier het voorbeeld van vee (ervaring mee namelijk), maar wat dacht je van afval, onnodige houtkap, het op eigen houtje uitvoeren van een maaibeleid in de oeverzone, karpervisserslatrines, beetverklikkerpiepfestijnen, bedreigingen van controluers door so called karpermakkers, toch dat tentje op dat eiland, toch maar schieten op die koeten, toch maar..... Het is wel bekend en het is bijna zover dat we er niet meer in geloven, soms maak ik zelfs grapjes over excessen...

...totdat het akelig dichtbij komt, want dan...

Zucht, laat maarrrr...

Dit was mijn mening.

Ik wil echt niet bijdehand, belerend of wereldverbeterend overkomen, maar ga gewoon lekker voor jezelf en in harmonie met je omgeving (in de breedste zin van het woord) een stevig potje vissen, geniet ervan, rammel die beren je net in, schiet je hele album vol en bescherm wat zo mooi is!!!

That's what carpfishing is all about!!!

KEEP IT REAL!!!!!

Groet'n,
WB :wink:

PS: Frits of wie ook, voel je niet aangesproken, da's niet nodig.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-05-2006 21:18

PS: Frits of wie ook, voel je niet aangesproken, da's niet nodig. :wink:

Ah, gelukkig :oops:

En een koe met bloeding moet naar de slager, of je maakt er ter plekke een mega bult T-bone steaks van voor de BBQ!
KEEP IT REAL!!!!! 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

17-05-2006 21:55

dennis wilemsma schreef:En Leeuwarders en mannen uit omstreken!! laten we nou eerst zorgen om zelf een visje te vangen en niet meteeen zulke verhalen op het net te plaatsen wat heeft het nou voor zin !!!Moeten we nu even stoer doen voor de rest van het land !?! We moeten hier gewoon blij zijn met een hoge 20 er!!! Dat is GEWOON DE KEIHARDE REALITEIT!!!!!!!!


Amen Dennis!
Voor je leeftijd schrijf je heel verstandig mijn complimenten!
Doe lekker je eigen ding en laat je niet gek maken.
Volgens mij heb je het in je om een topper te worden, maar wordt niet eigenwijs want die redden het meestal niet. Een eigen mening is daarentegen niet verkeerd.

Henk,
Gert Jan Terluin
Berichten: 80
Lid geworden op: 15-08-2005 10:11
Locatie: Zutphen

18-05-2006 07:43

Willem Barnas schreef:
lang verhaal


Barnas,

Vat dat nou es bondig samen.. Dit kost te veel leestijd en volgens mij is et een echo van een herhaling.. of andersom.. :wink:

Douwe,

Ik weet niet hoe jij mij zo goed kan kennen?
Ik heb nooit iemand daar rond het water het gegund om mij goed te kennen. 8)

Verder ben ik het wel eens met Karel Meester en Frits over deze Dennis..... Ik ken em niet, maar zo verstandig schrijft ie nou ook weer niet... ik weet niet wat jullie als verstandig definiëren...

Nu zal ik es proberen verstandig te doen en me verder niet meer mengen in het clubje van de Wielen. Straks krijg ik nog klachten van die lange..
Excuses voor mijn inbreng en stennisschopperij...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

18-05-2006 11:02

Gert Jan ik zeg niet dat ik je goed ken, ik zeg dat ik je te goed ken om in je verhaaltje te trappen.
Ik weet heel goed dat jij goed kan afzien, alles doet om je doel te bereiken ongeacht de tijd die het kost.
Ik weet ook dat jij je kansen niet gaat vergooien door er massa's aas in te donderen daar waar jij weet dat gericht minder meer opbrengt.
Ik wens jou heel gemeend alle doelen toe die je najaagd.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
klaas de jong
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-01-2006 20:38
Locatie: friesland

19-05-2006 00:43

peter andrae schreef::o Dit water sla ik maar over zwemmen toch geen 40 ponders,rijd wel een stukje door :lol: .


groetje,s peet.


zeg peter zorg dan dat je tank vol zit, je zal de provincie frl moeten verlaten want daar zwemmen weinig tot geen veertigers. het is een echte knolluh provincie dat frl maar wel de mooiste van heel nederland :lol:
Frans Oudelaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 24-07-2005 11:11
Contacteer:

27-05-2006 18:24

Ik ga er met ksn kamp heen
weet iemand wat de grootste vis is op dit water?
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

28-05-2006 14:17

Frans Oudelaar schreef:Ik ga er met ksn kamp heen
weet iemand wat de grootste vis is op dit water?


ey frans ik ook. maar ik denk niet dat je veel moet hopen op de grootste vis. het zal wel ee hoge 30 zijn.
\
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

28-05-2006 19:28

Ben wel benieuwd naar de mooiste zwaarste visser, dat moet haast douwe zijn...lol
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
niels jansen
Berichten: 63
Lid geworden op: 22-05-2006 16:51

29-05-2006 17:58

[quote="marc heerema1"]Ben wel benieuwd naar de mooiste zwaarste visser, dat moet haast douwe zijn...lol[/quote]

eehh is dit een spiegel of een schub
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

29-05-2006 18:03

douwe is een kruising ertussen. lijkt op een leder.

nee zonder dollen douwe bijlsma is iemand uit de omgeving leeuwarden die daar controllert en ook actief is op t board.
\
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

29-05-2006 18:20

ivo pagen schreef:ey frans ik ook. maar ik denk niet dat je veel moet hopen op de grootste vis. het zal wel ee hoge 30 zijn.


Mind you... een hoge dertiger is toch best een heel aardige vis... of vat ik je post nu verkeerd op?
Laatst gewijzigd door Jan de Heer op 29-05-2006 18:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

29-05-2006 18:21

niels jansen schreef:eehh is dit een spiegel of een schub


:lol:
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

29-05-2006 22:02

Jan de Heer schreef:
niels jansen schreef:eehh is dit een spiegel of een schub



een korte voercampagne volstaat om deze ouwe karper te vangen. vooral chocolade boilies schijnt hij erg te waarderen.
behandel hem liefdevol en met veel respect. zodat de vissers na jou ook nog plezier aan hem kunnen beleven :wink:

succes ermee :wink:

henk
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

29-05-2006 22:48

Waar kan ik het beste gaan voeren Henk??
Ik hoorde van iemand dat hij bij het zandpad (waar je niet meer mag zitten ) veel rond hangt.....
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm