stekken info

Plaats reactie
joris jongeneel
Berichten: 38
Lid geworden op: 14-01-2003 01:00
Locatie: warmenhuizen

20-04-2006 22:04

Beste medevissers,

Waarom doen veel van jullie zo terughoudend met betrekking tot het geven van stek informatie? Naar mijn mening is dit namelijk niet nodig!

Ik vind persoonlijk dat dit niet nodig is omdat wanneer je gezamenlijk informatie deeld het gemakkelijker wordt om de puzzelstukjes in elkaar te passen en de vangsten zullen stijgen.

Nu las ik al elders op een soortgelijk topic dat sommige van jullie bang zijn voor een enorme toeloop naar je eigen stekken. Echter als de karpervisser de ene stek betreed is er ergens anders een vrije plek. Dus als veel vissers gewoon open zijn zal er hoogstens een verplaatsing zijn van en naar wateren maar niet direct een toename op bepaalde wateren.

Nu ben ik mij ervan bewust dat bepaalde "dikke vissen wateren" meer vissers aantrekken als andere wateren maar over het algemeen zijn deze wateren ook moeilijker te bevissen dus zal er ook een deel snel weer afhaken.

Tot slot: Ik vis en communiceer al mijn volledige 4 karperjaren op deze wijze en heb hier alleen nog maar leuke contacten mee opgebouwd en je krijgt er ook informatie voor terug. Voor mij persoonlijk neemt het visplezier op deze wijze toe! En ik ben absoluut een serieuze visser die gaat voor een goed resultaat! Hoe denken jullie hierover?

Groeten Joris.
Anton Nijhof
Berichten: 27
Lid geworden op: 18-04-2006 21:33

20-04-2006 22:24

Hallo,Joris
Hier ben ik het toch niet helemaal
mee eens persoonlijk zou ik toch niet
mijn stekken op een openbaar topic
zetten ik zou het niet prettig vinden
als ik een mooie vis zou vangen en het
andere weekend komen en er zit
iemand anders op mijn stek.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

20-04-2006 22:26

En op een dag word je wakker Joris.

Zo zou het moeten kunnen.

Realiteit is echter dat het zo niet kan.
mark mol
Berichten: 110
Lid geworden op: 06-02-2006 10:58
Locatie: roosendaal

21-04-2006 09:31

heb zelf ook al eens info over een water gegeven, meteen was er geklaag. In eerste instantie had ik dezelfde gedachtegang als jij Joris. Dit zal echter allemaal veranderen als het gaat om dikke vissen moet je uitgaan van je eigen kracht en hoe meer rust er op het water is hoe makkelijk het % wordt je vissen te vangen. Concurrentie heb je altijd maar hoe meer, hoe lastiger!!

Iedereen wil graag zijn ding doen op zijn eigen stek!! alhoewel het claimen van stekken er natuurlijk niet bij is. Echter echte vissers komen er samen uit of niet Patrick :wink:

denk dat je gedachte snel bijgesteld zal zijn als je op een water naar je hart terechtkomt, je vissen vangt en het plots druk wordt omdat iemand zo slim geweest is de vangsten en stekken openbaar gemaakt te hebbe!!!
blijf doorzetten dan komen de vissen vanzelf!!
joris jongeneel
Berichten: 38
Lid geworden op: 14-01-2003 01:00
Locatie: warmenhuizen

21-04-2006 10:29

Ik ben met jullie eens dat dit een redelijk idealistisch standpunt is!

Wat ik al wel heb meegemaakt is dat ik erg waardevolle informatie terugkreeg waardoor ik meer vissen ging vangen!

Ik heb echter ook wel gehad dat mijn stek bezet was toen ik aankwam (wie niet) Naar mijn idee hoeft dit geen probleem te zijn. Ik ga dan simpelweg op een andere stek vissen. Hier hou ik vooraf wel rekening mee met mijn voerbeurten. Ik kies er dan voor om wijd verspreid te voeren zodat ik niet stekgebonden ben. Elk water heeft immers meerdere goede stekken. Echter op groot water waar de stekken ver uit elkaar liggen zal dit een probleem gaan vormen.

Gr Joris.
Gebruikersavatar
Johan Huijsmans
Berichten: 181
Lid geworden op: 24-03-2006 16:33

21-04-2006 13:08

IK geef aan iedereen zoveel info als ze willen.
Maar alleen met pb want ik zeg eerlijk...

Hoe minder mensen op mijn water hoe beter!

En dan mag je mij een eikel vinden hoor. Als je maar niet op mijn stek gaat zitten. :lol:

Heb gewoon al eens mee gemaakt dat mijn voerstek ineens bezet was de derde dag. Nu kom ik altijd om 05:00 om te zorgen dat er niemand zit.
Want daar kan ik echt gek van worden!!

Heb alleen ik dat??
joris jongeneel
Berichten: 38
Lid geworden op: 14-01-2003 01:00
Locatie: warmenhuizen

21-04-2006 18:31

Ik ken dat gevoel. Is echt balen!
En aangezien ik meestal niet om 05.00 kan gaan zitten voer ik meestal over een gebied waar meerdere stekken in liggen zodat de kans dat alles bezet is wel erg klein wordt!

En ieder ze manier lijkt me zo!

Wie ben ik om jou te verplichten om de door jou soms met moeite vergaarde informatie in 1 keer vrij te geven. Ik denk alleen dat er ook wat voor terug komt zoals jullie hierboven hebben kunnen lezen.

Gr joris.
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

24-04-2006 14:22

Hij heeft wel gelijk maar ik ben er ook niet echt een voorstander van om VEEL info over een water te geven waar je zelf vist. Ik heb het ook allemaal zelf moeten uitzoeken. Dus waarom zou een ander dat niet moeten doen. Je kan best infomatie geven maar ik hou het dan zo ie zo wel beperkt. En niet iedereen is even vriendelijk aan de waterkant :)

GroetuHHH
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-04-2006 17:30

Oorzaak en gevolg

Je kunt van mij ook genoeg info ontvangnen. Hetzij over mijn zienswijze, rig, ANTIE DRESUURZAKEN en gewone kennis. Draag het ook graag over middels een artikel of andere zaken, no problemo.

Maar wat ik ben tegengekomen maakt mij mbt stek/waterinfo zeer terughouden. Als ik een stek opbouw of onderhoud en er geregeld op vis heb je altijdt te maken met visser die dan ook juist daar willen vissen. Niet ergens anders, niet verderop gewoon ook daar. Waarom?? omdat ik er soms een vang, of omdat ik er zit of gewoon omdat ze te lui zijn om verder te zoeken?

Nee als mij gevraagd wordt waar ik vis geef ik beina altijd mijn ''artiesten'' water aan :oops: :oops:. Vissen is een schitterende hobby en zeker het karpervissen is voor mij het topje van de ijsberg. Ware cracks zijn wij allen en proberen allen voor onszelf het hoogst te behalen doel te bewerkstelligen. Reden te meer om ervoor te zorgen dat wanneer wij aan het voorvoeren zijn willen weten wie er ook aan het water bezig is, waar, hoeveel voer enz. Respect, tolerantie en ervaring zijn voor mij sleutelwoorden binnen de karpervisserij.

Als ik op een water aankom waar ik wil vissen en ik zie dat juist deze stek waar ik graag zit bezet is zal ik er geen lijn in leggen. Respect en wil ik er toch vissen ga ik ergens anders vissen en ik ga gewoon normaal om met het feit dat er meer vissers op deze aardbol rondlopen.

Andere vorm van visser (gek he dat je juist sinds zo'n week of 3 weer van dit soort gasten tegenkomt...zo gek..) de Zonnebrandcreme vissers.
Deze komen simpelweg pas om 09:00 uur uit bed om zodoende rond 10:00 uur bij het water t.p te zijn. Vervolgens van mij verlangen dat ik vraag waarmee ik vis, waar ik vis, hoeveel ik vang, en of ik dan zoniet even mijn lijnen daar weg kan halen omdat hij met zijn maatje vanaf de overkant wilt gaan vissen op jawel.....dezelfde stekken.

Nu mag je van mij aannemen dat ik binnen mijn werk zeer veel tolerantievermogen heb opgebouwd en zeker wat kan en mag incasseren. Desalnietemin moet ik toch nog wel even vermelden dat deze vissers toch op de stek aan de overzijde zijn gaan zitten en met spodhengels e.d de stekken waar ik vis riant voorzagen van voer!!!!!!!!! Respect, tolerantie.......Waarom.....omdat ze gehoord hadden dat je juist daar goed kon vangen.........jawel en ik heb dus voor niets zoveel tijd, en voer gespendeerd in de stek, bodemverkenning en observaties om vervolgens door oplettende zonnebrandcremevissers je van je stek te laten jagen.


Nee, door dit soort zaken wil ik niet meer vertellen waar, hoe en vooral niet wat. Vangt peppie een 30iger zitten al zijn 20 vriendjes er ook te vissen. Hoort iemand van een goed lopende stek waar iemand al weken lang voert en vangt dan zul je mij op zo'n stek niet terugvinden. Gewoon uit respect voor zijn visserij, zijn tijd en inspanning. Dit doen veel karpervissers dus wel.

In sommige opzichten zijn we allemaal concurenten op hetzelfde water. Ik ken maar weinig wateren waar een goede hierarchie heerst en respect is t.o van een stek waar iemand veel vist.

Begrijp mij niet verkeerd, een water is openbaar maar sommige vissers willen echt totaal geen tijd steken in deze hobby en op zaterdagmiddag massaal op dezelfde stek vissen. En kan dat niet dan toch vanaf de andere kan 200 meter met rubberen badkuipen richting dezelfde stek.

Helaas realiteit, zelf op de grote wateren hier in de buurt komen ze als paddestoelen uit de grond. Respectloos met 6 hengels binnen een straal van 40 meter naast je gaan zitten op een plas van ruim 500Hectaren groot.....waarom....ze hoorden dat juist daar iemand vaak ving..

Als laatste dient mij nog iets van het hart. En degene wie dit aangaat en ook een gematigd Poster is binnen dit forum zou zich dan dus aangesproken mogen voelen. Deze persoon welke ik dus uit respect niet bij naam en toenaam zal noemen had gehoord van een water waar een heuse 40iger was gevangen. En jawel deze wilde hij ook wel even vangen. Hiet nieuws ging snel en niet veel later zat hij dus aan het water. Na veele gepoogde sessie's wist deze jongenman de vis te vangen op een gewicht van 38 ponden groot. Zeer mooi resultaat, was het niet zo dat te tering zooi die deze persoon achter zijn stek in het dichtbegroeide bos dumpte groter en zeker zwaarder woog dan deze vis!!!!! Herfts, winter en voila....jij of in dit geval ik wordt erop aangekeken door de controlerende instanties, want ik viste tenslotte ook op dat water........ Van de visser geen spoor te bekennen...slecht weer, koud wat was het.....?



Laat ik maar stoppen. My lips are sealed from now on...... :( :(
Je weet met info nooit wat voor type's je naar je water toe lokt, en voor je het weet verzieken ze het door 3 of 4 hengels te gebruiken, tering zooi achter te laten en voetgangers van voetpaden af te rijden omdat ze te lui zijn om een trolley te kopen of een stuk te moeten lopen!

Dit is mijn optiek, mijn mening en mijn gevoel. Zeker weten dat velen van jullie je zullen herkennen, en dat velen van jullie dit soort visser herkennen.

Heb respect voor een water, zijn vissers en de natuur. En indien je op een water vis waar je onderling goed met elkaar kunt opschieten en waar respect is voor elkaar is het zeker niet slecht om van elkaar te leren en bij elkaar 's avonds na het voeren ff een bakkie te doen toch!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

24-04-2006 17:48

Het zou natuurlijk heel mooi zijn als iedere karpervisser dezelfde mate van respect voor anderen en dezelfde mate van inspanning zou hebben. In dat geval zou je openlijk informatie kunnnen uitwisselen en daar allemaal van kunnen leren. De praktijk leert echter dat het anders is. Sommige vissers zullen alleen maar geven en vrijwel niks krijgen dat ze niet al wisten. Andere vissers zullen gaan profiteren van andermans inspanningen, want waarom nog voeren als anderen dat al voor je doen?
Als ik van een bepaald water het bestand bekend zou maken (op internet of erger nog aan de waterkant) zou het water binnnen een maand compleet vol zitten. Natuurlijk komen er dan andere plaatsen vrij, maar daar heb ik niks aan. Ik wil namelijk niet op die andere plaatsen vissen, ik wil op dat ene water vissen, waar ik moeite in gestoken heb om het bestand en het water te leren kennen. Bovendien heb ik graag wat rust aan het water, daarmee hou ik mijn eigen kansen ook zo groot moogelijk.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Plaats reactie