“Karpercollectief Nederland” deel 1

Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-08-2004 15:54

Beste Klaas

Alle hulp is welkom, dus als jij me iets toe kan mailen wat ik kan gebruiken dan graag.

Jammer toch dat een hoop mensen zoveel angst hebben om hun stek kwijt te raken. Ze vinden het wel een leuk idee, maar .........

Ik probeer in ieder geval de komende tijd de discussie een beetje op gang te houden, en dan zie ik wel wat er van komt. Hopelijk ziet men de voordelen ervan in om in een gespreid bedje in een andere provincie te gaan vissen.

En je hoeft toch niet meteen naar je beste stek te gaan. Ik vis zelf in een kanaal van zo'n 40 kilometer lang, natuurlijk heb ik een voorkeursplek, maar dat wil toch niet zeggen dat je ze op een ander gedeelte niet vangt? En met een goede maat wil ik mijn stek wel delen, maar ik weet pas of iemand een goede maat is als ik een paar keer met hem ben weggeweest. Tot die tijd ...........

Als het gaat lopen zal ik je zeker informeren. Als het wordt afgeblazen vind je het terug in dit forum.

groeten van Jos (en bedankt)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-08-2004 16:05

Jos,

2 man is al een vereniging he.

Zou voor de 2e gaan.

MVG

Klaas




Oprichtingsvereisten
Alle verenigingen zijn rechtspersonen. Er zijn twee soorten verenigingen:

Verenigingen met volledige rechtsbevoegdheid. Dit zijn verenigingen die zijn opgericht bij notariële akte, waarin de statuten zijn opgenomen. Verenigingen met volledige rechtsbevoegdheid moeten worden ingeschreven in het handelsregister. Zolang dit niet gebeurt, is iedere bestuurder hoofdelijk aansprakelijk.
Verenigingen met beperkte rechtsbevoegdheid. Dit zijn verenigingen waarvan de statuten niet zijn opgenomen in een notariële akte. Deze verenigingen kunnen geen erfgenaam zijn en geen registergoederen verkrijgen. Een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid mag, maar hoeft niet te worden ingeschreven in het handelsregister.
In de statuten worden de belangrijkste regels van de vereniging vastgelegd. Als de vereniging bij notariële akte wordt opgericht, moeten de volgende punten in de statuten worden opgenomen:
de naam
de plaats van vestiging
het doel
de verplichtingen van de leden tegenover de vereniging
de wijze van bijeenroeping van de Algemene Vergadering
de wijze van benoeming en ontslag van de bestuurders
de bestemming van het batig saldo van de vereniging na ontbinding
Voor wijziging van de statuten van een vereniging die bij notariële akte is opgericht, is ook een notariële akte vereist. Naast statuten wordt er door verenigingen vaak een huishoudelijk reglement gehanteerd, waarin de specifieke regels voor de vereniging zijn opgenomen.

Naar boven

Aansprakelijkheid
De bestuurders en leden van een vereniging met volledige rechtsbevoegdheid, zijn niet aansprakelijk voor de verplichtingen van de vereniging. Ook na ontbinding en faillissement is dit nog steeds niet het geval.
Alleen als de vereniging onder de vennootschapsbelasting valt, is de anti-misbruikwetgeving van toepassing. Bestuurders van deze verenigingen kunnen onder omstandigheden aansprakelijk worden gesteld (zie bij BV).
Bestuursleden van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid zijn, net als de vereniging zelf, hoofdelijk aansprakelijk. Het bestuur van een vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid, kan de vereniging inschrijven in het handelsregister. Hierdoor zijn de bestuurders slechts hoofdelijk aansprakelijk ,wanneer de wederpartij aannemelijk maakt, dat de vereniging niet aan haar verplichtingen zal voldoen.



Naar boven

Belastingen
Het antwoord op de vraag of een vereniging BTW moet afdragen, is erg ingewikkeld. Raadpleeg hiervoor dan ook een belastingdeskundige of de belastingdienst. Als een vereniging een onderneming drijft, moet over de winst uit die onderneming vennootschapsbelasting worden betaald. Grofweg gesteld, is er sprake van een onderneming als er:

voldoende mate van arbeid en organisatie bestaat waarmee stelselmatig winst wordt gemaakt
concurrerende werkzaamheden worden verricht.
Sociale zekerheid
Bestuurders van verenigingen zijn in principe niet in loondienst en vallen daarom niet onder de werknemersverzekeringen. Vanzelfsprekend kunnen verenigingen wel werknemers in dienst hebben.
Continuïteit
Verenigingen worden aangegaan voor onbepaalde tijd. Ze worden onder meer in de volgende gevallen ontbonden:

als de algemene vergadering besluit de vereniging op te heffen
door het ontbreken van leden
als gevolg van een faillissement
Rik Lemmens
Berichten: 295
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00
Locatie: Gulpen

17-08-2004 16:32

Hoi Jos,

Nog effe een korte reactie op mijn vorige. Ik zal waarschijnlijk jouw reacties verkeerd hebben geinterpreteerd, dus bij deze mijn excuses.

In ieder geval succes met de verdere gang van zaken en we horen wel hoe en wat.

Mvg

Rik
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

17-08-2004 18:30

Voor mekaar Rik, en mocht het je toch nog wat lijken ben je van harte welkom.

En Klaas;

Als ik het allemaal zo lees blijft het gewoon een vriendenclub. Financieel speelt er toch helemaal niks mee, het gaat alleen om de eerder genoemde doelstellingen. In ieder geval toch bedankt.

Jos
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

17-08-2004 21:52

Beste Jos,

Hoe ga jij de leden van je clubje selecteren? Op welke zaken ga je iemand beoordelen? Een selectie door één enkel persoon is zo subjectief als de pest. Hoe weet jij wanneer je "het goede vlees in de kuip" hebt?

Ik ga er vanuit, dat is duidelijk, dat je er al een behoorlijk lange tijd mee bezig bent.

Ik ben gewoon nieuwsgierig.

By the way, ik sta niet negatief tegenover het idee, ik heb alleen mijn twijfels over de uitvoering ervan.

Groeten,
Raymond
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

17-08-2004 23:00

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ht=#168104


Ben niet alleen hoor Jos. Zie Grumm. Als je je zo opstelt zal contacten leggen nooit een probleem zijn.

Maareh Is het ver van almere naar Zwolle?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 00:17

Beste Raymond

Inderdaad is dit iets wat me al tijden bezighoudt, en iedere keer als ik denk dat het zo moet, dan blijkt weer dat het ook anders/beter kan. Uiteindelijk heb ik de stap genomen om het op internet te zetten. Ik verwachtte (en kreeg) veel scepsis, maar daar kan ik natuurlijk weer veel leermomenten uit halen.

Zoals ik al eerder heb gemeld ben ik nu uitsluitend nog bezig met stemming peilen. Ik ben er ondertussen wel van overtuigd dat er animo is, maar men is toch wat huiverig, achterdochtig misschien.

Over de uitvoering:
liefhebbers kunnen zich tzt melden (dat wordt dan hoofdstuk “Karpercollectief Nederland deel 2”), en de eerste contacten lopen via de mail. Je krijgt een soort sollicitatieformulier waarop je wat dingen van jezelf vermeld zoals:

naam (echt of fake, maakt niet uit)
leeftijd
woonplaats / visomgeving
vis je alleen, of neem je een vismaat mee?
motivatie
ben je bereid om naar een kennismakingsdag te komen?
Als bijlage een foto meesturen. Van jezelf, maar liefst ook van je visomgeving (dus niet van je stek!).

Tot zo ver volledig anoniem (behalve dan de foto).

Ik maak van de gegevens een soort database, en iedere belangstellende krijgt dit ter inzage. Iedere belangstellende kan dan aangeven wie per provincie het beste scoort, en mailt dit weer terug naar mij. De eerste democratische selectie heeft dan plaatsgevonden. Er komt geen notaris bij te pas, ik zal naar eer en geweten handelen. Een meeting op een centraal gelegen locatie lijkt me zeer belangrijk, dus dat wordt de volgende stap.

Alles is natuurlijk afhankelijk van het aanbod, maar ik streef ernaar om te beginnen met een select groepje zodat onvoorziene problemen snel boven komen drijven.

Tot zover, dus kom maar op met jullie aanvullingen / tips / kritiek. Ik kan er altijd wel weer wat uit halen! En van Almere naar Zwolle is ongeveer een half uurtje rijden. Hoezo?

Groeten van Jos.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-08-2004 07:56

Jos,

Het invullen van een formuliertje ( tot 1996 geloof ik) achtervolgt de KSN nu nog. Niet in positieve zin helaas.

Is het mogelijk om je doelstellingen nog eens op een rijtje te posten?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 09:19

Jos,

Zoals ik het begrijp wil je voor 12 man een vereniging oprichten die dan samen afspreken om op elkaars stek te gaan vissen.

Oftwel, erg makkelijk vissen in de diverse provincies, omdat je een 'gids' mee hebt.
Het zal mijn 'vereniging' niet worden, ik vind het een beetje 'creapy' en gehimzinnig! Ik spreel af met Klaasje in Gelderland, maar wat als Klaasje en ik het helemaal niet kunnen vinden met elkaar... Wat gebeurd er dan met "de 12"?

Wordt er dan 1 persoon afgeserveerd en vervangen voor de volgende?
Mocht je nu in een andere provincie willen vissen, dan zijn er genoeg contacten die je kan aanspreken om de info te krijgen die je wil hebben...

Ik vind het leuk en origineel van je, alle lof... maar nogmaals, het zal niet iets voor mij zijn!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-08-2004 10:36

Ik zou wel een keer in Heemskerk willen vissen :D

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 10:43

Beste Marijn

Heb je wel eens in Flevoland gevist? Zo nee, zou je dat een keer leuk vinden? Nee? Jammer. Ja? Stuur me een mailtje met wie jij bent, Als het mij wat lijkt dan spreken we af. Neem maar een vismaat mee, geen probleem. Ik garandeer je een rustige plek, auto achter je, en altijd vangen (nou ja, bijna altijd). De juiste manier van vissen op mijn water vertel ik je, dus je steekt er nog wat van op ook.

Ik heb je een PB gestuurd waarop je kan lezen wie ik ben. Ben je nou nog steeds huiverig??? Ik neem je natuurlijk nog niet mee naar mijn echte stek, want ik wil eerst weten wie jij bent. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat ik ook een keer bij jou kom vissen. Tenzij je me echt niet moet, maar denk je niet dat je een redelijke inschatting kan maken van wie ik ben?

Het is moeilijk te selecteren aan de hand van een briefje, en toch denk ik dat ik een heel eind kom. Ik bedacht me later dat ook de vraag: vertel eens wat over je zelf (gezinssituatie, werk, hobby) er nog wel bij moet. Zo zie je, het is niet makkelijk, maar het gaat steeds beter.

Je stipt wel een probleem aan wat inderdaad lastig is: wat te doen met iemand die niet past. Dat is denk ik een onderdeel voor de meeting. En als die meeting er om wat voor reden dan ook niet komt zal je een beslissing moeten nemen, ga ik wel of ga ik niet met hem vissen. Ook de terugkoppelingen van anderen kunnen je daarbij helpen. Ik heb er in ieder geval geen moeite mee.

Groeten van Jos.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 10:46

Marijn, ik heb nooit eerder een PB gestuurd, als je hem niet hebt laat het even horen.

Jos
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 10:51

Precies Jos,
dat waren ook al mijn gedachten vanaf het begin !

Ik bevoer wel eens meerdere plekken tegelijk, en waarom dan niet de "beste" plek uitzoeken waar je met z'n tweeën goed kan zitten ?
Of stekken waar je niet in je eentje gaat zitten, kan je dan toch aanvoeren en samen gaan bevissen.

Hoeft toch niet je vaste eerste plek te zijn, maar een goede tweede plek van je kan je al sneller prijsgeven. Klikt het niet, kan je toch nog 10 andere provincieën bezoeken. Ook dan geld, je trouwt toch zeker niet met elkaar, maar gaat een nachtje vissen !

En als iemand uit groningen vandaan komt en vangt op "mijn" plek een PB, zal hij dan de rest van mijn seizoen hier weer komen zitten en voeren ? Denk 't ook niet.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-08-2004 10:55

[quote="Foos"]
En als iemand uit groningen vandaan komt en vangt op "mijn" plek een PB, zal hij dan de rest van mijn seizoen hier weer komen zitten en voeren ? Denk 't ook niet.[/quote]

En wat als degene uit Noord Holland of Utrecht zou komen,maw een kilometertje of 60 hier vandaan ?
Zou ie het er dan wellicht wel voor over hebben om dat stukkie te rijden voor een superstek............ 8)
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 11:02

Hoi Dennis,
wanneer kom je een keer ? ( Je weet waar ik zit ! )

Als de afstand nog maar 60 km is, kan de kans groter zijn dat dat gebeurd, maar je kan toch beginnen met je tweede plek ? Oftewel niet je favoriete ( om wat voor reden dan ook ! ).
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 11:25

Robert,

Als je een keer in Heemskerk wilt vissen... Ben je van Harte Welkom!! :wink:

Jos,

Heb nog geen PB van je gekregen... Jammer, want ben nu wel even nieuwsgierig...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 11:29

Hee, Heemskerk lijkt me ook wel wat !

Of kunnen we niet een keer afspreken met iedereen van 't board op het ijsselmeer bijvoorbeeld, iedereen lekker de ruimte....... !

Visje vangen
Iedereen leren kennen
Gezellig
CarpeR Diem
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

18-08-2004 11:33

Hey ik ben de vismaat van Marijn, mag ik dan mee? :D :D :D

Mvgr. Rene
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-08-2004 11:38

Jos,

Zonder lullig te doen, maar ik denk, dat in Zwolle gebeurt wat jij wil.

http://www.karperstudiegroep.nl/Regios/ ... index.html

Stel nu dat je het naar 't zin hebt in/bij de Regio Zwolle. Niets let je om dan een zelfde soort iniatief t op te zetten. De start zal vele malen gemakkelijker zijn.

FF voorzet uit de losse pols. Organiseren van:

Viskamp ( ook voor volwassenen blijkt hier vraag naar te zijn)
Fish Inn.

Natuurlijk kan je zelf het wiel uitvinden, alleen in Zwolle heb je al min of meer 100 gelijk gestemden.

O ja De meeste regio's hebben inmiddels een smoelenboek.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

18-08-2004 11:38

marijn

ik heb een tweede poging gedaan, en volgens mij is het nu wel gelukt.

groeten van Jos
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 11:44

Jos,

Het is gelukt, dank je!

Rene,

Jij hebt toch nooit tijd om te vissen, jij bent teveel op huizenjacht!

Foos,

Kom gezellig een keer naar Heemskerk, of... we kennen 'ons' fortwater bevissen!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 11:59

Gezellig zal het zeker wel worden,
maar vangen is geloof ik moeilijker op het fort water,
ik in m'n eentje de slakken van de brug af peuteren en vissen langs de paaltjes.................
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

18-08-2004 12:07

Foos,

dan had ik de vorige keren toch wat meer geluk met mooie 25,26 en 31 ponds spiegels in 2 dagen tijd... En dat zonder slakjes te peueteren...

Maar goed... De volgende keer zal je misschien wat meer geluk hebben!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

18-08-2004 12:09

[quote="marijn ham"]Robert,

Als je een keer in Heemskerk wilt vissen... Ben je van Harte Welkom!! :wink:

Mooi man, dus als ik al die blanks zat ben kan ik bij jou mijn baterij komen opladen :D
Ik verwacht van jou natuurlijk wel op z'n minst een 30 plusser!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-08-2004 12:09

[quote="marijn ham"]Foos,

dan had ik de vorige keren toch wat meer geluk met mooie 25,26 en 31 ponds spiegels in 2 dagen tijd... En dat zonder slakjes te peueteren...

quote]


OK, tot vrijdagavond dan maar :lol:
CarpeR Diem