Nachtvissen in het nieuws

Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

04-06-2004 15:40

precies gewoon beleefd blijven ! het zijn tenslotte ook maar mensen die hun werk doen ! alleen meot ik zeggen er zitten af en toe echt KL**TZAKKEN bij !! ... maarja veel karpervissers zijn daarintegen ook kl**tzakken met een grote bek

en aangezien het tegenwoordig niet meer veilig is om snachts in je eentje te vissen vind ik het soms wel beter dat er een agent of een controleur langs komt ! zolang ik maar geen prent krijg
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

04-06-2004 15:46

Tja ik kan het toch niet laten om een reactie te plaatsen. Want dit is eigenlijk te sneu voor woorden. Het zijn eigenlijk maar een klein deel die het voor de rest verpest. Degene die alles in orde heeft (vergunningen en geen rommel) die zijn er weer de dupe van.
Ook moet ik zeggen dat er aan de rivieren (en in mijn geval de Maas) veel Polen en Duitser overnachten. Dit is namelijk goedkoper dan een camping. :roll: Dat de politie deze gasten maar eens flink aanpakt ipv karpervissers die ook serieus aant vissen zijn. Want het gros van de vissers heeft echt geen kwade bedoelingen (daar ga ik even wel van uit :) )
Ik kan iedereen alleen aanraden om alles in orde te hebben, zoals vergunningen en ruim vooral je rommel op. Kost het nouw zoveel meer moeite om je afval in een zak te deponeren dan op de grond??? Als iedereen zich nouw hier aan houd (maar dat is nu net het probleem) dan zijn we al een stap verder.

mzzzls Bart
Jack Chong
Berichten: 15
Lid geworden op: 20-03-2002 01:00
Locatie: Almere

07-06-2004 08:42

Ach ja de politie he,

Je leest nooit dat de politie optreedt tegen het vuil op straat, tegen de bushaltes die maandelijks vernielt worden, tegen de drugshandel op straat en in het algemeen, tegen TBSers, tegen agressie, tegen, ja vul zelf maar in.

Neen dan meer een paar vissers pakken da's makkelijk.



Jack.
mr sasseplas
Berichten: 4
Lid geworden op: 25-06-2004 20:48
Locatie: gronigen
Contacteer:

25-06-2004 21:18

jammer dat mensen hun troep niet opruimen of snacht hun piepers vol open zetten in woonwijken...hoe vaak ik wel niet stukken lijn en zakkies loop te rapen....maar om nu iedereen over een kam te scheren!!!! belachelijk. nachtvissen moet voor degenen die netjes zijn en geen overlast veroorzaken toch mogelijk blijven!!??? verder moeten mensen niet zo zeiken over de kleur van een tent want iemand van bijvoorbeeld een jaar of 16 moet ook de mogelijkheid hebben om te vissen zonder eerst een vermogen uit te geven aan een groene bivy. karpervissen is al duur genoeg!
vissen zonder de papieren of met teveel hengels is echter uit den boze, en van mij mogen ze van dit soort lui echt wel het spul in beslag nemen want dan kunnen ze 'de goeden' tenminste ook geen slechte naam meer bezorgen!
die lui verpesten het voor de rest!


-joost-
de meeste vis zit tussen de kop en de staart
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

27-06-2004 22:52

[quote]of met teveel hengels[/quote]

Ik denk dat een goede karpervisser wel met 3 hengels om kan gaan.
Hierbij ligt het probleem ook denk ik niet.
Het probleem is meer de overlast die "karpervissers" aan de waterkant veroorzaken.
Mijn water laat zeker 3 hengels toe, maar toch mag het niet met een gewone akte en vergunning.

Verder houd ik me aan alle regels ook de ongeschreven.
En ik denk dat juist een paar van deze ongeschreven regels, geschreven moeten worden.

- samenscholing: nee. 2 vissers max.
- Onthaakmat: verplicht.
- BBQ/kampvuur: nee.
- Misbruik beetmelders: niet boven een bepaald db. sounderbox verplicht.
- Verplicht een vuilniszak mee te nemen naar het viswater.
- nachtvissen: 18 jaar en ouder. (tenzij onder begeleiding en dus verantwoording van.)

Maar ook:
- nachtvissen: heel het jaar.
- 3 hengels: bij water boven ... Hectaren.
- Andere watersporters bij hun vaarbewijs, theorie:
U ziet een groene tent, met hengels. Hoe ver moet je uit de kant varen?
a.) 2 meter.
b.) 10 meter.
c.) 50 meter. :wink:

- Bij overtreding: inname vergunning/akte.

Die regel zoals die van die vuilniszak is misschien wel heel lullig.
Maar ja, als het zo moet. Dan moet het maar zo. Toch?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

27-06-2004 23:02

Beste Paul, de visrechthebbende op 'jouw' water kan bij LNV een aanvraag indienen om het hele jaar nachtvissen toe te staan.
Eveneens bij de Kamer voor de Binnenvisserij voor een derde hengel (alleen is wettelijk dan een grote visakte wel verplicht en de visrechthebbende moet aan de K.v.d.B. aangeven welke prijs zij gaan hanteren voor de driehengelvergunning).
Ook kan de visrechthebbende al jouw overige suggesties (behalve het hoever van de oever af te varen) in hun vergunningsvoorwaarden regelen.
Gebruikersavatar
Paul Rustwijk
Berichten: 323
Lid geworden op: 11-02-2004 13:34
Locatie: Zoetermeer

28-06-2004 13:10

Dat is nou in mijn opzicht een beetje het probleem.
Zoveel instanties die de belangen behartigen voor 1 groep vissers met vrij speciale wensen.

Ik denk dat we naar 1 regelgeving, 1 organisatie, toe moeten.
Met alleen uitzonderingen op privewaters.
Regels die algemeen toepasbaar zijn.
1 ingang bij de regering die de wetten handhaafd.
En dat de ambtenaren die hier toezicht op houden, ook overal dezelfde wetten toepassen.

1 vergunning voor die regio, 1 grote vergunning voor die wateren, grote akte, kleine akte. daar wel 3 hengels, daar niet.
Ik ben daar visrechthebbende, ik van die boom tot het bruggetje.
Wel/geen slaapzak. Wel/geen grondzeil.

Over het algemeen zijn alle vissers het hier eens over wat wel kan en wat niet kan.
Dan praat ik over de hardcore visser die er alles aan doet om zijn hobby zo goed mogelijk uit te voeren.
Als je het er niet voor over hebt om je aan de regels, die ik eerder genoemd hebt te houden, heb je niks aan de waterkant te zoeken. (mijn mening.)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-06-2004 13:29

Tja Paul, maar in de Visserijwet is nu eenmaal het een en ander geregeld wat niet zomaar gewijzigd kan worden.
Belangrijker is dat als alle HSV-en op één lijn zouden zitten er vanalles geregeld zou kunnen worden. Maar dat zijn zelfstandige verenigingen die niemand kan dwingen en helaas vaak 'koninkrijkjes' op zich die in een groot aantal gevallen alleen hun eigen belang nastreven.
Alleen de leden kunnen iets gewijzigd krijgen maar daarvan komt maar 1 tot 3% op de ALV en zolang dat zo blijft kun je rigoreuze veranderingen vergeten...
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

28-06-2004 15:31

hoe zit het eigenlijk met de hengelsport verenigingen !? hoeveel recht hebben hun ! ALLE rechten ? zit er nog een bepaalde instantie boven hun !? die een controlerende functie of iets dergelijks heeft boven de hengelsport verenigingen ?(naast het ministerie natuurlijk)

het lijkt mij ook handiger om 1 organisatie te hebben die alles regelt, 1 grote organisatie die alle belangen behartigd van de Nederlandse sportvisserij, 1 organisatie die de hengelsportverenigingen controleerd en waarnodig ingrijpt
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

28-06-2004 17:13

Lezen blijft blijkbaar moeilijk...
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

29-06-2004 11:02

idd aart!!

ik had het niet gelezen ! maar hierbij is mijn vraag beantwoord.
Gebruikersavatar
Marck de Jongh
Berichten: 491
Lid geworden op: 28-04-2004 17:27
Locatie: Blaricum/Velp
Contacteer:

05-07-2004 19:10

Ik denk dat in het artikel ook duidelijk staat dat er in weilanden word gekampeerd/gevist. Dit is toch wel illegaal, en ik denk ook dat deze mensen hard aangepakt moeten worden. Dat noemt men landloperij toch? ;) Tenzij er toestemming is gevraagd aan de eigenaar van het land, dan is het een ander verhaal. Maar dat het helemaal verboden zou moeten worden in dat bepaalde gebied vind ik niet terecht. Er zijn "slechte" vissers en "goede" vissers. De meeste zijn van het "goede" soort en krijgen haast nooit klachten. Er zijn ook "slechte" karpervissers, die niet goed met de vis omgaan, de stek vervuild achterlaten en op land van andere gaan zitten zonder de toestemming van de betreffende eigenaar. Deze "vissers" moeten wel aangepakt worden.

Tightlines and greetz Marck
The Carp, The Whole Carp, And Nothing But The Carp, So Help Me God...

Binnekort online, http://www.karpertotaal.nl!
PR NL: 24 pond spiegel
PR FA: 28 pond Spiegel