DAIWA Longbow float special 2,25 LB


Plaats reactie
Ad janssen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-11-2012 16:54

26-08-2018 20:28

Beste schrijvers,
Deze hengel (daiwa longbow float 2.25 LB) kan ik bij géén enkele winkelier vinden in Nederland.
Heeft iemand tips waar ik deze hengel aan kan schaffen? De rest van de longbow serie lijkt wel leverbaar. Maar deze lichtere hengel blijkbaar niet. 2e hands is ook goed.
IK hoor het graag.
Cheers!

Ad.
robertino smith
Berichten: 752
Lid geworden op: 08-03-2016 21:43

27-08-2018 11:58

EBay, diverse aanbieders in de UK, ook ontzettende prijsverschillen voor die hengel. Keek ff met je mee, je zou ook eventueel kunnen kijken naar Free Spirit surface creeper, 2.25 11ft., ook geschikt voor eventueel de pen. Momenteel in de aanbieding bij Hareco, heb deze hengel ook zelf nog ( korst & brok), heb laatst nog twee afgestoten aan een maat. Ook hij zeer tevreden, gebruikt de hengels voor statisch nu, binnenwater! In ieder geval succes met de zoektocht,


Groet.
Ad janssen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-11-2012 16:54

02-09-2018 16:10

Bedankt voor je antwoord en tip robertino.
Ik verwacht problemen met verzenden van zo'n lang pakket uit Engeland. Ik heb nu wat mails uitstaan nu in Engeland.
Ik koop het liefst in Nederland. Minder inspannend.
Bij raven heb ik een 2.5 lb daiwa regal carp gezien. Wel wat stugger denk ik? Maar hoeft niet . Vaak zijn goedkope hengels wat slapper (en zwaarder). Wel goed te doen qua prijs.

Tight lines!
Groet.
Ad.
Arie Paauw
Berichten: 73
Lid geworden op: 21-06-2012 11:55

03-09-2018 17:39

Dag Ad, tips voor aanschaf heb ik helaas niet voor je.....Ik heb een exemplaar bij Raven gekocht, maar dat is anderhalf jaar geleden. Zie dat ie nu niet leverbaar is. De reden dat ik toch reageer is om je de tip te geven beslist verder te zoeken naar deze hengel. Ik bezit veel hengels, ook hengels die in waarde het dubbele gekost hebben, maar ik zet deze daiwa steeds meer in voor vrijwel al mijn visserijen. Oppervlakte, zwaarder penwerk, licht statisch. Ik vind het echt een tophengel! Licht, maar erg taai, mooie actie en voldoende ruggengraat als je die nodig hebt. Echt een top-hengel! Succes met je zoektocht. als je slaagt zul je zeker tevreden zijn! (helaas is de mijne niet te koop!! :wink: )
Ad janssen
Berichten: 8
Lid geworden op: 11-11-2012 16:54

03-09-2018 20:49

Beste Arie,
Ga jij me lekker zitten maken :-) . Op marktplaats heb ik er net 1 misgelopen helaas. Tijd zal het leren.
Ik weet niet of ik daar een nieuwe post voor moet maken? Maar; zijn er geen hengelbouwers in nederland die met schrink rubber werken als handvatafwerking ipv kurk? Ik wil een penhengel 2.0. Van 2lb. 3.60 met min 9 fuii ogen. The force rods heb.ik gemaild en wacht nog op antwoord. Weten jullie een bouwer die met het moderne schrink rubber blanks afwerkt ipv kurk?

Groet.
Ad
Plaats reactie