Nieuwe hengels, maar welke van deze?


Plaats reactie
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

16-05-2015 15:22

Beste medevissers,
Naast nieuwe molens is het ook de bedoeling om andere hengels aan te schaffen, echter er is te veel keus en stad en land af vliegen daar begin ik niet aan.
Waar ik mee zit is dat ik zwaardere stokken ( 3 lbs ) wil aangezien het merendeel van mijn visserij op afstand plaats vind of op de rivier.
De hengels die ik in gedachten heb zijn:

*Sonik SK3XTR

*Chub Outkast Plus

* JC TSI

* Nash Entity

*Free Spirit CTX ( 3,25lb )

Daar ik in Heerenveen woon en de hengelsportzaken in mijn omgeving niet alle hengels op voorraad hebben vroeg ik mij af wie ervaring heeft met een van deze hierboven genoemde stokken.
De specifieke vragen die ik heb zijn aangaande de:

*Werp eigenschappen
*Dril eigenschappen

Een hengel krom trekken in een winkel, leuk voor een eerste indruk maar werp eigenschappen vind ik ook belangrijk en die kan ik helaas in een winkel niet uit proberen.
Mocht iemand de JC TSI's of Free Spirit CTX hebben of iemand kennen met deze hengels dan kom ik graag met die perso(o)n(en) in contact voor wat foto's van de hengels aangezien ik er bijna niks over kan vinden.
Het spreekt voor zich dat ik zowel de positieve als de negatieve gebruikerservaringen wil horen :wink:
Alvast bedankt voor de hulp.
P.s Fox is uitgesloten die vind ik te stug
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-05-2015 10:26

Nou mensen een wereld aan bezoekers, maar niemand die ervaring heeft met de hengels die ik vermeld?
De Nash Entity's vallen af, ik hoor er te veel geouwehoer over. Hengels die breken, slechte kwaliteit blanks en ik werd gewezen door een winkelier ( welke ik niet zal noemen ) welke te veel problemen heeft met de Entity's en ze uit het assortiment heeft gehaald. Chub was iets beter, maar niet je van het. Volgens Markerworld verkopen de CTX stokken als zoete broodjes, maar echt ervaringen kan ik nergens vinden dus mensen met de 3,25 lbs stokken ik hoor graag uw mening.
robertino smith

19-05-2015 10:38

Nou Michel, bezit de SK3 XTR 2 3/4, naar mijn mening voor mijn, huidige visserij te stug! Aktie voornamelijk op het top deel!

Groet.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-05-2015 12:03

Blijft over JC TSI, heb zelf de 2,75lb, zeer tevreden over.
Gooit als een speer maar gaat ook mooi rond bij een dril, ook uit de boot.
Ga je geen spijt van krijgen.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-05-2015 12:36

robertino smith schreef:Nou Michel, bezit de SK3 XTR 2 3/4, naar mijn mening voor mijn, huidige visserij te stug! Aktie voornamelijk op het top deel!

Groet.


Ik vond de SK3XTR juist meevallen in de 3 ponds serie. Dat ik minder sport heb op ander water dan op een rivier het zij zo, maar ik wil wel weerstand kunnen bieden. De Fox warrior die ik vorig jaar eens in de handen heb gehad zijn bijna net zo stug als mijn spodhengel.
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

19-05-2015 12:39

bert kamp schreef:Blijft over JC TSI, heb zelf de 2,75lb, zeer tevreden over.
Gooit als een speer maar gaat ook mooi rond bij een dril, ook uit de boot.
Ga je geen spijt van krijgen.


Heb je niet wat foto's dan want ik kan enkel foto's vinden van de reelhouder, startoog en de gedeelde greep. Van de blank zelf vrij weinig, evenals de sluiting. En de Free Spirit blijft ook nog optioneel ;) Het is dan wel een 3,25lbs, maar het verschil tussen 3 lbs en 3,25 lbs is te verwaarlozen. Bedoeling op de rivier is toch zwaarder lood of een systeem met een steen om goed te blijven liggen in de stroming ;) Body heb ik enigszins wel nodig op dat vlak.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

19-05-2015 13:08

Zal volgende keer dat ik ze uitpak (morgen ?) wel een paar pics maken.
stefan broks
Berichten: 1085
Lid geworden op: 01-08-2008 10:34
Locatie: schijndel

19-05-2015 14:07

Als het verschil tussen een 3 en 3.25 te verwaarlozen is waarom dan geen werp kanon van 2.75lb hengel?
Ik heb een hengel van daiwa, 6 ogen en een flink startoog. Dat ding kan een behoorlijk afstandje gooien.
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

19-05-2015 18:07

Hallo Michel,

Allereerst even vermelden dat ik niet bekend met de door jou opgenoemde hengels.
Alleen snap ik niet zo goed waarom je hengels met zo een hoge teste curve denkt nodig te hebben op de rivier.
Ik vis zelf al jaren meerdere malen per jaar op de de Franse rivieren heb ook al meerde malen stuwmeren bevist en dan was het echt noodzaak om op afstanden te vissen boven de 300 mtr en met lood gewichten tot 300 gram te vissen.
Ik gebruik hier voor 2,75 lbs parabolische hengels en heb in het verleden zelfs lichter gevist maar echt nooit het idee gehad mijn matariaal niet toereikend genoeg was.
Wel vis ik met hengels uit de hogere prijsklasse en dit betekend gelijk dat de blanks dikker en dus sterker zijn.
Wanneer je een vis uit de boot drilt is een hengel die goed buigt echt veel prettiger als een stugge pook van 3,25 lbs, verder heb ik ook gewoon veel meer plezier van dril op een mooi buigende hengel.
Wanneer je de hengels wilt gebruiken voor met hoge lood gewichten grote afstanden te gooien is het misschien wel verstandig om een stuggere hengel met en hogere test curve in te zetten trouwens.
Misschien had je dit allemaal al bedacht en was je er al uit, mijn reactie is niet belerend bedoeld maar misschien zet het je toch aan het denken :wink:
Michel Hulshof
Berichten: 458
Lid geworden op: 28-01-2014 18:13

20-05-2015 01:29

mark bres schreef:Hallo Michel,

Allereerst even vermelden dat ik niet bekend met de door jou opgenoemde hengels.
Alleen snap ik niet zo goed waarom je hengels met zo een hoge teste curve denkt nodig te hebben op de rivier.
Ik vis zelf al jaren meerdere malen per jaar op de de Franse rivieren heb ook al meerde malen stuwmeren bevist en dan was het echt noodzaak om op afstanden te vissen boven de 300 mtr en met lood gewichten tot 300 gram te vissen.
Ik gebruik hier voor 2,75 lbs parabolische hengels en heb in het verleden zelfs lichter gevist maar echt nooit het idee gehad mijn matariaal niet toereikend genoeg was.
Wel vis ik met hengels uit de hogere prijsklasse en dit betekend gelijk dat de blanks dikker en dus sterker zijn.
Wanneer je een vis uit de boot drilt is een hengel die goed buigt echt veel prettiger als een stugge pook van 3,25 lbs, verder heb ik ook gewoon veel meer plezier van dril op een mooi buigende hengel.
Wanneer je de hengels wilt gebruiken voor met hoge lood gewichten grote afstanden te gooien is het misschien wel verstandig om een stuggere hengel met en hogere test curve in te zetten trouwens.
Misschien had je dit allemaal al bedacht en was je er al uit, mijn reactie is niet belerend bedoeld maar misschien zet het je toch aan het denken :wink:


Ik heb nog geen voerboot of gewone boot dus zal moeten werpen :wink:
Alleen van de Free Spirits kan ik nauwelijks iets vinden, ja dat mensen het mooie stokken vinden maar voor de rest niet. Ik begin bijna te twijfelen om pas op een grote beurs hengels die ik in gedachten heb een voor een uit te testen en daar aan te schaffen en nu te oriënteren op een voerboot of boot met elektromotor ;)
Alleen de keuze voerboot die ook inzetbaar is op groot water kost bijna meer dan een bootje met elektromotor en toebehoren.
robertino smith

20-05-2015 05:52

Michel, bezit een Free Spirit hengel sinds kort, nog geen aktie op gehad. Wel goed advies/ opgehaald/ aankoop, na bij bij Erwin te zijn langs geweest. Kan wat foto´s voor je schieten, maar de hengel zit in het lichtere segment! Zelf ben ik ook gecharmeerd van afbouw en gebruikte blanks van Free Spirit.

Groet.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

20-05-2015 07:27

Net als Bert ben ik ook in het bezit van de jc tsi hengels 2.75, fantastische hengels en in mijn geval de shimano longcast medium molens er onder. Top!!

Groet, Peter

Ps foto's van deze hengels zijn ook te bekijken op de ste van Hareco.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

20-05-2015 22:13

Michel, heb een foto van de sluiting gemaakt met mijn phone, kwaliteit is dus niet best.
Het onderste deel en een stukje van de top heeft een zichtbaar matje, de top is verder mat zwart.
Bijlagen
jc tsi.jpg
(159.44 KiB) 876 keer gedownload
Plaats reactie