Een stapje verder?


Plaats reactie
charles de beus
Berichten: 40
Lid geworden op: 14-04-2003 02:00
Locatie: den helder

13-04-2014 13:54

Hallo allemaal,

Doordat ik besmet ben geraakt met het Frankrijk virus en daar op groter water vis dan mijn thuiswater ben ik van plan om mijn molens te vernieuwen naar een zwaarder model.
Nu ben ik in het gelukkige bezit van 4 x 10000 xta super baitrunner van Shimano met 340 mtr 35/100 lijncapaciteit waar ik op zich heel tevreden over ben(op mijn thuiswater heb ik zeker geen grotere molens nodig).
Mijn motivatie om voor iets anders te kijken is dat volgens mij met een grotere spoel de werp afstand en de inhaalsnelheid verhoogd wordt.
Wat zouden jullie mij aanraden om als volgende stap aan te schaffen? en waarom?

Oja, in bijna iedere topic wordt er verwezen naar de zoekfunctie....ik weet het, over molens is al heel veel gesproken maar ik zie door de bomen het bos zowat niet meer.

Bedankt voor de eventuele reacties.
het leven is kort,begin bij het toetje!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

14-04-2014 10:04

Mijn motivatie om voor iets anders te kijken is dat volgens mij met een grotere spoel de werp afstand en de inhaalsnelheid verhoogd wordt.

Werpafstand is m.i. afhankelijk van je eigen werp-kwaliteiten, je hengel, hoe de lijn opgespoeld zit op de molen, de molen op zich, het gewicht, de vorm van het lood. Een combi dus. Of die afstand verbetert met een andere molen.....

Inhaalsnelheid: meestal bij grotere molens, is de inhaalsnelheid ook sneller. Meestal.

Is een (voer)boot geen optie?? De lijncapaciteit van je huidige molen lijkt mij voldoende. Uitvaren scheelt weer werpen (met kans op in de war gooien).
Plaats reactie