de juiste keus


Plaats reactie
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

10-04-2014 16:44

Beste forumleden,

Ik ben al maanden lang bezig met het maken van de keuze wat betreft een goede beetmelder.

Allereerst wil ik melden dat ik niet van plan ben een discussie op te hoesten die al meerdere keren is gemaakt tussen fox en delkim ik wil dus nuttige informatie winnen door hier een vraag over te stellen. De meningen zijn al jaren verdeeld maar ben opzoek naar ervaring.

Wat zoek ik:

- een beetmelder met duidelijke registratie
- een beetmelder die jarenlang zijn werk doet zonder problemen (uitgezonderd fabrieksfouten natuurlijk)
- een beetmelder met nachtverlichting
- een beetmelder die geen onzin uitspreekt (piepjes terwijl er niks is)
- een beetmelder die weinig vermogen vraagt en zo dus een langere batterij levensduur heeft.

Op dit moment vecht ik tussen de keus van Fox Ntx-r en de delkim txi plus piepers.
laten we voorop nemen dat de keus van de nxr er ook was maar omdat deze geen nachtverlichting heeft en de prijs toch hetzelfde is als de delkims zou je dus beter voor de delkims kunnen gaan maar ook daar zitten haken en ogen aan. Ik heb opgemerkt dat de garantie van delkim erg moeilijk is alles moet opgestuurd worden en duurt 8 a 10 weken voordat het eindelijk terug komt, de nightlights gaan vaak stuk en wanneer het om de beetregistratie gaat vind ik het toch een vrij gevoelige pieper ook al staat hij op de - functie (gezien bij kennissen). Dan de fox piepers een mooi design goede garantie maar toch vind ik het jammer dat er bijvoorbeeld geen d-lock system op past en de snagears die los aangeschaft moeten worden, kwa informatie is er weinig over te vinden ik hoor wel eens van de oudere modellen maar die zijn allang van de markt ik koop ze namelijk nieuw mocht ik iets gaan halen. Ook de prijs zit me best dwars, Ik zou dus zo'n 200 euro meer moeten betalen om goede garantie te krijgen is het dat wel waard?

Beide merken zijn top maar zou toch graag zoals eerder al gezegd is eens wat meer gebruikerservaring krijgen.

Alvast bedankt.
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

11-04-2014 00:46

Ik ben inmiddels al geruime tijd in het bezit van een fox ntx-r set. Op de piepers heb ik niets aan te merken, doen het in ieder weer type vanaf tenminste -15 tot en met +35 graden, in de volle zon maar ook in keiharde (langdurige) regen. Qua gevoeligheid zijn ze prima in te stellen, op het aller gevoeligste krijg je iedere aanbeet of poging daar toe door. Op de minder gevoelige standen heb je geen last van wind en of (extreme) stroming / water verplaatsing door schepen (ik vis veel op de rivier) De baterijen van de piepers gaan lang mee, zijn bij mij nu bezig aan het derde seizoen terwijl ik toch gauw zo'n 40 a 50 nachten per jaar aan het vissen ben. (Moet wel zeggen dat ik geen nightlight gebruik ivm stekken waar ik niet mag komen ;)) De receiver is een iets ander verhaal; het ding werkt prima onder alle omstandigheden en heeft een erg (te) ruim bereik. In praktijk zul je altijd alle signslen van je piepers doorkrijgen, zonder enige vorm van storing. De levensduur van de baterijen (duracell) van de receiver is echter bedroevdnd slecht te noem. Ik mag van geluk spreken als het ding zonder klagen een nacht of drie a vier volhoudt. Hij blijft ook daarna prima functioneren, maar begint dan wel irritant zijn ledjes een voor een geel te laten knipperen.

Al met al is het wel een set die ik je zou aanraden. Ik heb zelf recentelijk een vierde pieper er bij gekocht om mijn set compleet te maken.
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

16-04-2014 11:40

Michael Lintvelt schreef:Ik ben inmiddels al geruime tijd in het bezit van een fox ntx-r set. Op de piepers heb ik niets aan te merken, doen het in ieder weer type vanaf tenminste -15 tot en met +35 graden, in de volle zon maar ook in keiharde (langdurige) regen. Qua gevoeligheid zijn ze prima in te stellen, op het aller gevoeligste krijg je iedere aanbeet of poging daar toe door. Op de minder gevoelige standen heb je geen last van wind en of (extreme) stroming / water verplaatsing door schepen (ik vis veel op de rivier) De baterijen van de piepers gaan lang mee, zijn bij mij nu bezig aan het derde seizoen terwijl ik toch gauw zo'n 40 a 50 nachten per jaar aan het vissen ben. (Moet wel zeggen dat ik geen nightlight gebruik ivm stekken waar ik niet mag komen ;)) De receiver is een iets ander verhaal; het ding werkt prima onder alle omstandigheden en heeft een erg (te) ruim bereik. In praktijk zul je altijd alle signslen van je piepers doorkrijgen, zonder enige vorm van storing. De levensduur van de baterijen (duracell) van de receiver is echter bedroevdnd slecht te noem. Ik mag van geluk spreken als het ding zonder klagen een nacht of drie a vier volhoudt. Hij blijft ook daarna prima functioneren, maar begint dan wel irritant zijn ledjes een voor een geel te laten knipperen.

Al met al is het wel een set die ik je zou aanraden. Ik heb zelf recentelijk een vierde pieper er bij gekocht om mijn set compleet te maken.



ik neem aan dat je dan over de oude versie praat met de opladers erbij ? of is dit ook met het nieuwe set ik weet dat er namelijk wat problemen vroeger waren met de receiver...
stephan wils
Berichten: 29
Lid geworden op: 10-04-2014 16:29

29-05-2014 16:49

toch maar even voor de andere forumleden terugkomend op dit verhaal:

Ik heb Toch gekozen voor de Delkim TXI-Plus en waarom?

Dit zijn de gebruikersgemakken van de txi plus vergeleken met de foxen:

- dubbele led fox heeft dit niet daar liep ik toch flink tegenop als ik smiddags even ging vissen en ik zat met de stoel in de schaduw aan de verkeerde kant waar ik de led niet kon zien ik wist dus ook niet echt welke kant er af ging. en dan heb ik het wel over de M+ microns.
- Alarm functie is niet continu alleen 3 piepjes en als je dan wakker word ben je een lichte slaper.
- de roller waar je lijn in kan blijven hangen vriend van mij heeft dat probleem met zijn rxen heel vaak gehad. en ook bevroren rollers is iets waar ik geen zin in had.
- garantie is wel gelijk aan beide partijen maar krijg je wat aan fox heb je je hele leven wat aan fox piepers heb ik zo gemerkt.

niet om het af te kraken er waren ook hele mooie dingen bij die delkim niet had. zoals het alarm wanneer je ze eraf draaide doormiddel van een tril plaatje. de drop-back functie had ik graag gezien bij delkim maarja verschil moet er zijn. het grootste obstakel was nog de prijs ik heb nu all inclusive dus ES indicators, snag ears, d-lock system, hard case, gewichtjes etc voor dezelfde prijs als dat ik alleen de piepers van fox had.

de afwerking van de foxen waren ook niet zo degelijk als de delkims op de tx-r receiver leek het net alsof de ledjes met de hand geplakt waren met seconden lijm ofzo erg jammer.
Plaats reactie