quick drag vraagje


Plaats reactie
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

14-09-2012 23:22

als je met quick drag molen vist gaat de molen dan ook van de vryloop af als je aan de slinger draait?of moet je percee die halfe of kwartslag bovenop weer doen?

ik vind et namelyk relaxed om gewoon de hengel met rechts op te pakken en links te draaien en de haak te zetten.
sjoerd blauw
Berichten: 57
Lid geworden op: 17-07-2010 14:02

15-09-2012 10:20

Hi Frank,

Een quickdrag molen heeft juist geen baitrunner. Je zult dus voor het zetten van de haak aan de slip moeten draaien om de juiste weerstand erop te zetten. Maar door het quickdrag systeem hoef je slechts een halve-kwart slag te maken.

Mijn persoonlijke ervaring leert dat je hier heel snel aanwent en daarna net zo goed werkt als een baitrunner. En door een quickdrag ga je veel bewuster met de slip om. Bij een baitrunner stel ik een keer de slip in en kijk ik er eigenlijk bijna nooit meer naar. Bij een quickdrag systeem ben je elke keer bezig met de juiste weerstand instellen.
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

16-09-2012 09:50

ah ok bedankt.ik vis vaak dicht tegen opstakels,heb ik toch liever een beetrunner.jammer vond de daiwa crosscast x een mooie molen,toch maar een shimano nu.
Gebruikersavatar
Jeroen Visser
Berichten: 1013
Lid geworden op: 24-09-2009 13:33

17-09-2012 09:35

Waarom wil je in godsnaam een baitrunner omdat je tegen opstakels vist. Of je nu een traditionele slip, een QD slip of een baitrunner systeem hebt, tegen de obstakels vis je je molen toch dicht. Ruimte geven is out of the question.

Ik hoop voor de vis niet dat jij je baitrunners open zet tegen de obstakels aan.....??????
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

17-09-2012 14:11

Ik wel Jeroen.
Wat is daar mis mee als ik vragen mag?!
Er zijn een paar regels die je moet kennen als je tegen obstakels vist!

1. Gebruik een baitrunner, en stel deze zo los mogelijk.

2. Zet je piepers zacht, en doe je sounderbox uit.

3. Lijm je loodsysteem goed vast aan je wartel.

4. Zet je tent niet te dicht bij je hengels.

5 doe je tent goed dicht. Kruip in je slaapzak en zet je koptelefoon op.

Als je je hier niet aan houd ben je fout bezig :lol:
Welcome to the Goodlife..
frank klein
Berichten: 12
Lid geworden op: 14-04-2012 23:40

17-09-2012 22:48

ja ik vis met beetrunner aan dicht tegen de kant overdag,zit dicht by me hengel.nog nooit lynbreuk gehad,duss...
Gebruikersavatar
Marc vd Woude
Berichten: 160
Lid geworden op: 30-03-2007 19:21

17-09-2012 23:27

Beste Frank,

Even zonder gekheid, want ik maakte net een grapje natuurlijk.
Maar wat ik denk, en ik kan natuurlijk niet voor Jeroen spreken.
Maar misschien weet ik waar hij naartoe wilt.
Er zijn gewoon een aantal dingen die in je voordeel kunnen werken..
Kleine dingen die net even sneller gaan dan je baitrunner.

Het grote idee er achter is dat je met je slip erg dicht vist en scherp aan het vissen bent, zodat je de karpers kunt 'keren' nog voordat deze op snelheid komt.
Het is gewoon sneller wanneer je niet op je baitrunner vist.
Zelf maak ik maar al te graag gebruik van mijn baitrunner systeem.. Ik heb wel vaak met andere type molens gevist.
Toevallig vis ik momenteel ook tegen obstakels aan, overdag zit ik strak achter mijn hengels, en zorg ik dat wanneer ik even bij mijn hengels vandaan moet dat mijn maat paraat is.
Zodra het laat word haal ik mijn lijnen een meter of 30 terug en zorg ik dat ik als nog binnen no time bij mn hengels ben.

Nou wil ik hier helemaal niet gaan verkondigen dat het absoluut niet kan hoor met een baitrunner in de buurt van obstakels.
Wel is het zo dat het gewoon geen goede zaak is om tegen obstakels te vissen met een 'losse baitrunner'.
Dus waar het op neer komt is dat je baitrunner zo dicht moet staan dat het eigenlijk geen nut meer heeft om hem te gebruiken omdat je baitrunner stand (bijna) net zo zwaar moet staan als jouw gevechts slip.
Welcome to the Goodlife..
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-09-2012 07:07

Ik vis over obstakels. Moet ik dan ook met dichte slip vissen?


Ik doe het niet.

Beter is totaal GEEN druk zettten en zsm met de boot boven de vis.

En die run van 100en meters is in praktijk zelden 10 meter of meer. Ook op 350 meter.

Zwart wit en veel grijs.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

18-09-2012 08:36

Ik draag boxers, die kunnen niet open / dicht ...........

Daarnaast vis ik 9 van de 10 keer met de drag helemaal dicht, omdat ik er van uit ga dat de vis dan naar links of naar rechts zwemt omdat hij niet tegen de druk van de hengel in kan zwemmen. Kan me niet herinneren dat een vis bij mij de obstakels in gezwommen was.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Plaats reactie