voerboot


Gebruikersavatar
robert heutmekers
Berichten: 27
Lid geworden op: 11-10-2009 17:18

11-10-2009 17:57

wat is een goede voerboot,ik wil hem gebruiken op kanaal en grind putjes,dus het hoef geen grote te zijn
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

11-10-2009 18:56

Zal je waarschijnlijk weer veel verschillende antwoorden op krijgen , maar ik zelf heb goede ervaring met de powercatcher van m'n maatje ... ding heeft nog nooit storing gehad (diegene die die daarvoor had ook powercatcher ook niet) en gaat geruisloos en snel door het water, ook met een flinke wind houd die zich prima, en de schijnwerper erop is fantastisch ... de dieptemeter vind ik persoonlijk beetje tegenvallen maar dat zal voor alle boten gelden denk ik, heb er niet veel vertrouwen in ..
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-10-2009 08:56

Over de Anatec Spektrum voerboten hoor ik de laatste tijd veel goede berichten.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

12-10-2009 11:28

robert er zijn zeer veel goede voerboten. en iedereen denkt hier anders over.
misschien kan je meer vertellen over de afstanden wat ze moeten kunnen halen. prijsklasse laad vermogen, hoeveel gebruik (per jaar) hoelang moet de accu mee gaan. dat soort dingen
iets meer specifiek wat je wil zoeken.

zelf heb ik de navigator vind het een zeer goede boot met veel pluspunten waaronder de prijs. voor meer en intenciever gebruik zou ik voor de baiter gaan.

gr Patrick
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

12-10-2009 11:47

Patrick,

Ik ben zeer benieuwd wat je bedoeld met:

patrick hoep schreef:voor meer en intensiever gebruik zou ik voor de baiter gaan.


Tip: maak eens een proefvaart voordat je overgaat tot aanschaf.
Marcel Testerink
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-08-2008 22:02

18-10-2009 21:12

Ik heb samen met een maat van me de powercatcher.
Hij is stil en snel en er zit een 2de voerbak in met een worm.
Hiermee kan je een mooi plekkie maken rond je eigen boilie.
Het probleem met die dieptemeter vind ik nu goed opgelost,door deze aan de buitenkant te plaatsen[onderkant].
Ok hij kost wat maar dan heb je er wel 1 met eerste klas spul.
Succes met je beslissing
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

19-10-2009 10:58

Reinder van Lune schreef:Patrick,

Ik ben zeer benieuwd wat je bedoeld met:

patrick hoep schreef:voor meer en intensiever gebruik zou ik voor de baiter gaan.


Tip: maak eens een proefvaart voordat je overgaat tot aanschaf.



sorry voor de late reactie dat ten eerste.

wat ik hiermee bedoel is als je meerderen keren per week gaat vissen en op grote zware meren zware rivieren enzo dan lijkt me een baiter (in vergelijking met een navigator) een betere keuze.
de navigator blijft een fabrieks ding niet dat daar wat mis mee is maar heb toch het idee dat de baiter sterker en beter is. ik heb de keuze voor een navigator gedaan door een goede aanbieding. (2de hands)

gr Patrick
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

19-10-2009 10:59

Marcel Testerink schreef:Ik heb samen met een maat van me de powercatcher.
Hij is stil en snel en er zit een 2de voerbak in met een worm.
Hiermee kan je een mooi plekkie maken rond je eigen boilie.
Het probleem met die dieptemeter vind ik nu goed opgelost,door deze aan de buitenkant te plaatsen[onderkant].
Ok hij kost wat maar dan heb je er wel 1 met eerste klas spul.
Succes met je beslissing


marcel op internet stonden ook slechte dingen over de powercatcher slechte serves en dat soort dingen.
heb jij hier nog niks van gemerkt??

gr Patrick
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-10-2009 11:56

Deze mening is dus nergens op gebaseerd, maar puur op gevoel 8)

Voor 'grote zware meren en grote zware rivieren' zou ik dan eerder voor een Anatec Spektrum gaan.
Dit bootje heeft absoluut geen moeite met golven van 1 meter . . .
Zie het filmpje op de site van fishfun.nl

patrick hoep schreef:sorry voor de late reactie dat ten eerste.

wat ik hiermee bedoel is als je meerderen keren per week gaat vissen en op grote zware meren zware rivieren enzo dan lijkt me een baiter (in vergelijking met een navigator) een betere keuze.
de navigator blijft een fabrieks ding niet dat daar wat mis mee is maar heb toch het idee dat de baiter sterker en beter is. ik heb de keuze voor een navigator gedaan door een goede aanbieding. (2de hands)

gr Patrick
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-10-2009 12:43

Toch wel raar dat jij altijd maar de dieptemeters en boten van Fishfun de hemel in prijst, meneer van Lune
Komt dat omdat jij de website voor Henk gemaakt hebt en ook veel bij Henk van Fishfun op de stand staat? Of ben je echt onafhankelijk aan het posten.
Op een gegeven moment begint het op te vallen dat je echt elke gelegenheid aangrijpt om de firma fishfun naar voren te schuiven terwijl het meestal ergens anders om gaat.
Ik heb jouw berichten even op een rijtje gezet, het valt echt op :roll:
Doe mij en vele anderen een lol. Laat Henk op een normale manier zijn ( over het algemeen) goede producten verkopen. Maar gun een ander dat ook.

Amen.

Grt Cor Hendriks
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Harry Koreman
Berichten: 105
Lid geworden op: 19-10-2009 12:33

19-10-2009 13:22

Het filmpje van de Spektrum werkt bij mij niet. Bij anderen wel?

Heb zelf geen ervaring met de Anatec. Ken wel iemand die hem had, daar was de naam Anapech beter toepasbaar.

Ik heb zelf een Navigator. Goede prijs voor kwalitatief goed boot. Ik heb daarvoor een Smartboat gehad samen met mijn vismaat. Die beviel ook goed, maar aangezien we niet altijd samen vissen heb ik uiteindelijk voor de Navigator gekozen.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

19-10-2009 15:45

Reinder van Lune schreef:Deze mening is dus nergens op gebaseerd, maar puur op gevoel 8)

Voor 'grote zware meren en grote zware rivieren' zou ik dan eerder voor een Anatec Spektrum gaan.
Dit bootje heeft absoluut geen moeite met golven van 1 meter . . .
Zie het filmpje op de site van fishfun.nl

patrick hoep schreef:sorry voor de late reactie dat ten eerste.

wat ik hiermee bedoel is als je meerderen keren per week gaat vissen en op grote zware meren zware rivieren enzo dan lijkt me een baiter (in vergelijking met een navigator) een betere keuze.
de navigator blijft een fabrieks ding niet dat daar wat mis mee is maar heb toch het idee dat de baiter sterker en beter is. ik heb de keuze voor een navigator gedaan door een goede aanbieding. (2de hands)

gr Patrick



Reinder het gaat allemaal om iemands mening. ik heb ervaring met de navigator en de baiter. hier kan ik wat over zeggen.
heb de anatac wel gezien en goede en slechte dingen over gehoort. maar zolang ik daar zelf niks van heb gezien zal ik hier ook geen slechte info over geven.
de powercatcher hoorde ik ook slechte dingen over dus wilde het wel is horen van iemand die zown aparaat heeft en niet via via. dan word er toch altijd wel wat verdraaid en zal je nooit de preciese info krijgen.

het promoten van een zaak moet iedereen voor zich weten Cor die gene zal daar zelf meestal baat bij hebben.
We kunnen hier zwaar over discuseren maar het gebeurt toch. en jammer genoeg laten genoeg jonge karpervissers hier door verleiden.

gr Patrick
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-10-2009 16:03

Het is geen geheim dat ik een enorme fan ben van de Anatec Spektrum voerboot en de fishfinder van Fishfun (en vele anderen met mij) :lol: .

Ik heb dit bootje namelijk zelf ook naar volle tevredenheid. Ik heb hiervoor 2 andere voerboten gehad en dat was niet zo'n succes (lees ramp). Het heeft geen zin om deze nu te noemen :oops: .

Dit is tevens de reden dat ik bij het bezoeken van de karperbeurs in Zwolle wel eens wat langer ben blijven hangen bij de stand van FishFun, en ook niet te beroerd ben om aan standbezoekers mijn verhaal te vertellen (de praktijk) :wink: .

Ik ben nou eenmaal actief op dit forum en als er iemand vraagt wat vinden jullie een goede voerboot, dan reageer ik daar op 8) .

Ik vindt het een beetje raar dat hier nu wat achter gezocht wordt . . . (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?) :o .

Als iemand vraagt wat vinden jullie een goede boilie dan zal ik ook mijn reactie hierop posten, en ik kan je verzekeren dat ik geen aandelen Mainline heb :lol: :lol: !!

Maar goed, wij zijn al weer off topic.

Groet, Reinder :evil:
Gebruikersavatar
Reinder van Lune
Berichten: 389
Lid geworden op: 06-12-2006 08:49

19-10-2009 16:06

Harry,

Het filmpje staat volgens mij ook wel op youtube !

Groet, Reinder
Gebruikersavatar
Cor Hendriks
Berichten: 747
Lid geworden op: 15-01-2007 19:27
Locatie: Emmercompascuum

19-10-2009 16:27

Dit is tevens de reden dat ik bij het bezoeken van de karperbeurs in Zwolle wel eens wat langer ben blijven hangen bij de stand van FishFun, en ook niet te beroerd ben om aan standbezoekers mijn verhaal te vertellen (de praktijk) :wink: .

Ik ben nou eenmaal actief op dit forum en als er iemand vraagt wat vinden jullie een goede voerboot, dan reageer ik daar op 8) .

Ik vindt het een beetje raar dat hier nu wat achter gezocht wordt . . . (zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?) :o .



Groet, Reinder :evil:[/quote]


De waard is meestal nuchter Reinder. :wink:
En een nuchtere waard let goed op wat er om hem heen gebeurd.
We hebben twee jaar naast elkaar gestaan in Zwolle.
Ook stuur je mailtjes naar mensen om ze over te halen om bij Fishfun te kopen en niet bij een ander. Bewijs?? zeg het maar ik heb ze hier op mijn computer staan.
Jij staat volle dagen van voor en tot na sluitingstijd gewoon bij Fishfun op de stand.
Jij hebt ook een groot aandeel in de site van Fishfun.
Als iemand iets vraagt op dit forum over een powercatcher, Navigator, baitcruiser of bijv. een dieptemeter van een andere firma. Geef daar dan een antwoord op, of juist niet.
Maar laat dat ''ik heb gehoord'' verhaaltje a.u.b achterwege. Dat komt niet meer geloofwaardig over.
Henk kan zijn eigen boontjes wel doppen, hij verkoopt leuke producten, zelfs nu Anatec met goedkopere zooi wil gaan werken heeft hij ervoor gekozen om toch de boten af te bouwen met duurdere/betere materialen.
Ik laat het hierbij.

gegroet.
Bfp, baitboats for pirates. The instant, medium and Big Pearl.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

19-10-2009 16:49

Haha undercover 8) verkoper..? :D
©
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

19-10-2009 17:23

patrick hoep schreef:
Marcel Testerink schreef:Ik heb samen met een maat van me de powercatcher.
Hij is stil en snel en er zit een 2de voerbak in met een worm.
Hiermee kan je een mooi plekkie maken rond je eigen boilie.
Het probleem met die dieptemeter vind ik nu goed opgelost,door deze aan de buitenkant te plaatsen[onderkant].
Ok hij kost wat maar dan heb je er wel 1 met eerste klas spul.
Succes met je beslissing


marcel op internet stonden ook slechte dingen over de powercatcher slechte serves en dat soort dingen.
heb jij hier nog niks van gemerkt??

gr Patrick


Van deze kant ervaring met 2 verschillende powercatchers .. hoe de service is geen idee ... simpelweg omdat ze nooit kapot zijn gegaan , werd en word elke week gebruikt ...

Heb ook de slechte verhalen gelezen maar zelf dus geen slechte ervaring , nou is het natuurlijk ook zo dat iemand een slechte naam bezorgen zo gedaan is op internet door wat gal spuw berichten te posten, en de mensen die er een naar volle tevredenheid hebben hoor je zelden ...
Marcel Testerink
Berichten: 18
Lid geworden op: 07-08-2008 22:02

19-10-2009 20:38

Paul van Rhoon schreef:
patrick hoep schreef:
Marcel Testerink schreef:Ik heb samen met een maat van me de powercatcher.
Hij is stil en snel en er zit een 2de voerbak in met een worm.
Hiermee kan je een mooi plekkie maken rond je eigen boilie.
Het probleem met die dieptemeter vind ik nu goed opgelost,door deze aan de buitenkant te plaatsen[onderkant].
Ok hij kost wat maar dan heb je er wel 1 met eerste klas spul.
Succes met je beslissing


marcel op internet stonden ook slechte dingen over de powercatcher slechte serves en dat soort dingen.
heb jij hier nog niks van gemerkt??

gr Patrick


Van deze kant ervaring met 2 verschillende powercatchers .. hoe de service is geen idee ... simpelweg omdat ze nooit kapot zijn gegaan , werd en word elke week gebruikt ...

Heb ook de slechte verhalen gelezen maar zelf dus geen slechte ervaring , nou is het natuurlijk ook zo dat iemand een slechte naam bezorgen zo gedaan is op internet door wat gal spuw berichten te posten, en de mensen die er een naar volle tevredenheid hebben hoor je zelden ...



Dit is ook onze 2de powercatcher.
Met de eerste 1 probleempje gehad.[ De worm werkte niet meer]
Dit probleem werd snel verholpen en kosteloos.
Verder niets mee gehad
Heb nu een nieuwe gehaald want deze is nog wat beter en mooier.
Men moet wel realiseren dat het een stukje techniek blijft en daar kan een keer wat mee gebeuren.
Ik heb zelf voor deze boot gekozen omdat hier allemaal merk onderdelen in zitten [Graupner].
Ik en mijn maat hebben beiden een gezin, dus die keren dat we kunnen vissen willen we ook een boot hebben waar we van op aan kunnen.
Wij hadden dus geen fijn gevoel bij een fabrieksboot uit China.
En ja er zijn ook andere boten die goed zijn, maar daar hebben wij geen ervaring mee.

Mvg Marcel
robert jager
Berichten: 67
Lid geworden op: 19-09-2005 17:47
Locatie: carpcity

19-10-2009 20:43

hoi cor,een goed antwoord kerel,was mij ook al vaak opgevallen van die man altijd de zelfde antwoorden richting zijn toko,alleen daarom zou ik er nooit een kopen.punt.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

19-10-2009 22:44

Even back ontopic dan maar. Ik heb twee voerboten gehad. De smartboot. Op zich een mooi compact bootje maar niet geschikt voor de wat hogere golven. Verder een laadvermogen van totaal 1,5 kilo als je de zijbakken (optioneel) ook er bij neemt). Ik heb helaas diverse keren problemen gehad met dat bootje. Lijn in de schroef, lekkage en een electronica probleem. Allemaal netjes opgelost en mijn vismaat heeft de zelfe boot zonder problemen. Bootje is door het gebruik van de 2 aparte motoren snel en heeft een korte draaicirkel. Electronica is van Gauber en dus van een goede kwaliteit.

Nu heb ik een navigator met alles er op en er aan. Dieptemeter en GPS beide van visvinder oost. Deze worden niet door de makers van de Navigator zelf ingebouwd maar geheel uitbesteed. Bereik is goed. Bootje is vele malen groter dan de smartboot en heeft een laadvermogen van totaal 3 kilo verdeeld over 2 bakken. Verder is deze voorzien van een goede standaard uitrusting. Verlichting, verstraler, hookreleases. Boot ligt stabiel ook bij windkracht 6/7. Boot heeft 1 motor ook van grauber maar dan de profi lijn. En daar ligt het verschil. Door gebruik van de profi lijn zijn zaken als de snelheidsregelaar etc veel beter en ook zwaarder belastbaar. Het nadeel van 1 motor is dat het een grote boot is en dat deze vergeleken met de eerste boot een stuk minder snel is.

Maar mij bevalt die navigator dus prima.

en ik heb bij geen enkele firma aandelen of maar reclame :roll:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-10-2009 22:58

Tja en het enige duidelijke antwoord op de gestelde vraag is..............

Test gewoon een paar boten uit. zo kom je er het makkelijkste achter.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
tommy foekens
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2008 00:53
Locatie: amsterdam

20-10-2009 03:45

ik zelf heb een ook een voer boot.
er staat op dat het een smart boat is maar hij heeft een schrijfers model dus ik weet het niet.
in ieder geval die ben ik nu met goed materiaal weer aan het opbouwen.
dit jaar ben ik naar frankrijk geweest en hebben we een navigator gehuurd en ben heer zeer tevreden over. hij is zeer degelijk afgebouwd en is zeer stabiel heb hem maar een weekje gebruikt maar toch.
(meschien een tip huur er een paar en test ze)
leef om te vissen, dus stel nooit iets uit tot morgen als je het ook tot overmorgen kan uit stellen
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

20-10-2009 07:06

lovende berichten zijn leuk maar een powercatcher is puur bagger of de man moet het een en ander bij geleerd hebben dat hij tegenwoordig wel goeie booten bouwt.Ik ben in iedergeval aan het sparen voor een Baiter
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Danny Withaar
Berichten: 58
Lid geworden op: 20-09-2009 13:56

20-10-2009 09:22

Baiter is gewoon beter :lol:
Kost wat, maar dan heb je ook wat.

Onn topic:
Ongeacht het merk van de onderdelen. Alles kan kapot.
Dus verwacht nu niet dat de boot met de beste onderdelen niet kapot kan gaan.
patrick hoep
Berichten: 215
Lid geworden op: 29-12-2005 23:39
Locatie: callantsoog (NH)

20-10-2009 12:50

zet jullie reviews ook eens op dit topic

viewtopic.php?f=38&t=44731

alleen ik sta er met een stukje van de navigator maar wil wel meerdere lezen.

gr Patrick