Voerboot Baiter, Fishfeeder, navigator, of Big Dropper


eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

01-01-2010 14:02

@ K.van den Herik, ik las in een oud topic dat jij zelf ook last had van de dieptemeter na 6 meter. Is dit inmiddels verholpen of heb je het probleem nog steeds?

Ben benieuwd

Groet Eumir
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

01-01-2010 15:58

Bootje van mijn vismaat deed idd ook na 6mtr vreemd, is ermee terug geweest en het euvel was een te dunne antenne draad, hij heeft een nieuwe draad gemonteerd alles kosteloos opnieuw getest en tot nu toe geen problemen mee gehad, perfect bootje :wink:
CN
Unicorn Carp Fisching
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

01-01-2010 16:22

Ik ben ook dik tevreden met de Big dropper.
Was deze week nog bij Ivo en de service is echt perfect, zo als hier al man vertelde.
Hij gaan een vijzel bouwen die op alle boten van hem te monteren is.
Dus zeer mooi nieuws lijkt me.

Vlekkie
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

01-01-2010 20:57

Ten eerste geen ervaring met de ander genoemde boten echter mijn bevindingen van mijn nacvigator

Ik heb geen aandelen btw :wink:

Na mijn pech jaar met de smartboot ben ik een 1/2 jaar geleden overgestapt naar de Navigator. Deze boot is weliswaar veel groter maar ik vind deze veel betrouwbaarder dan mijn vorige boot. En echt nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik heb de full option versie. Dus de boot is buiten alle standaard opties (en dat zijn er nog al wat) ook voorzien van een dieptemeter (Hummingbird RF15E) en een GPS systeem van Visvinder-Oost. Nu ik de boot zo'n 1/2 jaar in gebruik heb denk ik een aardig verhaaltje kan maken over het gebruik van de voerboot.

Afbeelding

Bootje compleet met 3 antenne's die nodig zijn voor de dieptemeter, een hummingbird RF15E en een GPS systeem van de firma Visvinder Oost.

Afbeelding


Dan wat specificaties.
Standaard is de boot voorzien van;
> Boot is een catamaranmodel
> Heeft twee voerbakken die middels kleppen aan de onderzijde geopend worden
> Voercapaciteit 3 kilo (elke bak ca 1,5 kilo)
> Voorzien van 2 hookreleases aan de achterzijde
> Voorzien van ledverlichting (2xblauw achter en 2x wit voor)
> Voorzien van een verstraler
> Voorzien van Grauber PROFI electronica en 1 motor

Afbeelding

Extra's op mijn boot;
> Humminbord RF15E draadloze dieptemeter met een bereik van 300+ meter
> Visvinder-Oost GPS systeem met bereik van 300+ meter

Die 300 meter is minimaal bereik en hij gaat tot verder.

Afbeelding

Dan de bevindingen. Boot vaart stabiel, Ook bij hogere golven. Doordat de boot breder is dan de gemiddelde boot is deze ook zeer stabiel met wat ruiger weer. De voercapaciteit is voor mijn soort visserij ruim voldoende. Doordat de boot groter is en maar 1 motor heeft is deze op zich niet zo snel maar voor mij is dat snel genoeg. Bediening is goed, Hij reageerd goed op de zender en de verstraler, verlichting zijn vanaf de zender bedienbaar. De accu capaciteit is goed voor zo'n 4 uur varen. Doordat de accu 10AH is t.o.v. de meeste boten een 7AH accu is de boot wel wat zwaar. Kortom een aanrader en een boot waar ik zeer tevreden mee ben
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

02-01-2010 13:02

Als er een vijzel-optie op de Big Dropper komt wordt dat voor mij DE boot.
Voor mij is een boot met een onderlos-bak of hookrelease icm een vijzel de ultieme boot.

Ik vind de vijzel op de Schrijver BT-V nu een fantastische optie, maar het feit dat deze boot met een kiep-bakje ipv hook-release of onderlos-systeem werkt vind ik een groot nadeel.

Wilco
K. van den Herik

02-01-2010 13:37

Nee ik heb absoluut geen last met de dieptemeter. Alleen wordt de smartcast dingen toegedicht die dieptemeters van 10 keer de prijs amper kennen kunnen

http://www.filmpjes.nl/v/67128-SC-15-test
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

02-01-2010 15:21

@Cor Nannings, je hebt PB
eumir teterissa
Berichten: 276
Lid geworden op: 30-08-2005 08:40

03-01-2010 17:09

@Cor Nannnings nogmaals, je PB klopte niet, kan je niet bereiken namelijk , heb je een nieuw PB gestuurd, lees maar.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 19:12

ik zal dan ook maar een reactie plaatsen wat mijn mening is.

Ben zelf ook gelangere tijd op zoek naar een goede voerboot op zoek geweest en door zelf lang speurwerk te doen ben ik zelf gevallen voor de The Baiter. jou vraag was dat je op zoek was naar een voerboot die gewoon zo min mogelijk mankementen toont. ik weet cker dat er meerdere voerboten zijn die aan deze optie zullen voldoen. omdat ik zelf in het bezit van een Baiter ben en een aantal collega,s van andere voerboten kan ik mijn mening hierin plaatsen.

het bootje is al gelangere tijd de nummer 1 onder voerboten, ( er zijn meer goede voerboten ).

het bereik van the baiter is gewoon perfect bijna zover jij kan kijken kan je het bootje ook nog besturen. één nadeel waar zendmasten torens dicht in de buurt staan wil het wel eens gebeuren dat het bereik hierdoor kan worden verstoord maar dit zal even goed bij andere voerboten gebeuren.

hij is makkelijk mee te nemen door de stevige handbeugel en het is een lange voerboot van bijna een meter lang. door zijn lengte ligt de boot ook lekker stabiel in het water en maakt het eigenlijk niet uit wat voor weer en wind het is hij is altijd inzetbaar. en door zijn 12V 7ah yuasa accu kan je gegarandeerd 2,5 uur varen. wanneer je het bootje koopt geldt deze 2,5 uur niet direct de accu,s zullen eerst een paar malen vol opgeladen en uitgevaren moeten worden en zullen de eerste keren wel wat sneller leeg zijn. maar je zult merken nadat je de accu,s na 4 a 5 maal vol hebt opgeladen dat de vaartijd iedere keer langer duurt voor ze leeg zijn. ( mijn accu,s waren de eerste keer sneller leeg door hoge golven harde wind ).

wat ook geen overbodige luxe is en wat ik zelf erg prettig vond toen ik op de bouwer zijn site keek was dat hij nu tegenwoordig standaard met de grotere voerbakken wordt afgeleverd. zeker altijd handig. ook kan je lijnen voer leggen omdat wanneer je de bakken kiept niet direct het hele bakje leeg klapt maar je kan met een draaiknop op de afstandsbediening het bakje langzaam leeg gooien of een helft er uit gooien en dan verder varen en daar de rest uitgooien. droog voer altijd bakje netjes leeg, nat voer blijft soms nog wel eens even iets hangen maar het grootste gedeelte ligt meestal ook altijd wel in het water.

de wendbaarheid en het sturen is een makkie, hij stuurt erg goed en het bootje is ongelooflijk stil eigenlijk hoor je het bootje bijna niet. hij reageert goed en heeft bij mij zelf nog nooit mankementen vertoont. ook is het bootje vrij snel waardoor je hierdoor ook sneller bij je plekken bent en terug bent op de kant om de volgende lijnen weg te varen. hij heeft ook standaard 2 hook releases maar ik vaar altijd maar één tegelijk uit want daar heb ik de handen al aan vol haha.

zelf heb ik een zwarte Baiter maar laatst bij de karper beurs in assen stond de bouwer met nieuwe kleuren. een groene en las op de site dat ook rood aanwezig was. toen ik het bootje kocht was alleen de kleur geel en zwart aanwezig. ook de boot is verder van binnen totaal netjes afgewerkt. de accu,s zitten netjes en stevig op hun plaats, draadjes netjes opgeborgen en accu,s zijn ook makkelijk weer los te halen en aan te sluiten. de deksel is trouwens ook netjes en totaal water dicht ik heb bij mijn baiter nog nooit het water binnen gehad. doormiddel van maar 2 draaiknopjes los te draaien ben je al snel binnen in het geheel.

de wachttijden vallen ook reuze mee en wanneer je hem ophaalt krijg je natuurlijk een demonstratie. toen ik mijn bootje voor het eerst zag vond ik hem nog mooier dan dat ik hem op de foto,s had gezien. ook dankzij zijn felle leds zie je hem ook goed in het donker, voor nog beter opvallen in het donker neem dan ook een felle kleur en niet de kleur zwart zoals mij. zelf heb ik het bootje met full options gehaald. de fishfinder werkt ook prima en ook qua bereik nog nooit geen mankementen vertoont.

ik denk verder als je iets wil weten dat je dit beter aan de bouwer van de boot zelf zou moeten vragen. dit was mijn mening en hoe ik het tot nu toe heb ervaren. heb eigenlijk BIJNA ook alles nu wel vertelt. maar blijf altijd rustig je research doen want er zijn meerdere goede voerboten op de markt aanwezig en de voerboten die jij hebt beschreven is ook niks mis mee.

ps; service en zo van de BAITER is niks op aan te merken is prima.

mvg; jan de jager