voerboot


Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-10-2009 10:28

Heren, houden jullie het wel ontopic?
Gebruikersavatar
Paul van Rhoon
Berichten: 181
Lid geworden op: 19-09-2009 14:33
Locatie: Albrandswaard

22-10-2009 18:14

remon van dusschoten 2 schreef:lovende berichten zijn leuk maar een powercatcher is puur bagger of de man moet het een en ander bij geleerd hebben dat hij tegenwoordig wel goeie booten bouwt.Ik ben in iedergeval aan het sparen voor een Baiter


Naja dit is dus zo'n rare niet gemotiveerde opmerking waarmee je een product naar beneden haalt ... waarschijnlijk zal jij er dus een probleem mee gehad hebben ??? maar puur bagger is gewoon onzin ..
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

22-10-2009 19:15

Remon is niet de enige die er zo over denk.
Als je ff de zoekfunctie gebruik kom je er meer tegn die er precies zo over denken met motivatie en al.


Gradus....
....................
Gebruikersavatar
dennis boellaard
Berichten: 6
Lid geworden op: 26-10-2009 17:01
Locatie: Delft

26-10-2009 22:28

Ben ook van plan een voerboot te kopen,
door al deze reactie wordt het er allemaal niet makkelijker op! :-?
Omdat het kan!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

26-10-2009 22:56

wil er ook nog steeds 1 kopen maar ik zou voor een VIPER STORM gaan.
ben er nog voor aan het sparen :lol:

anders vraag je aan Jan Peter Teerling of je een proefvaart kan komen maken.
die kan je ook alles uitleggen.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

29-11-2009 12:39

Dag allemaal,

Ik ben me al een tijdje aan het oriënteren op een (ander die ik nu heb) goede voerboot en heb er nu een gevonden, maar deze staat nog niet benoemd op deze discussie.

Waarom deze??

Het grote punt is waar letten we op bij de keuze van een voerboot, wij als karpervisser?, (van mooi kan je niet eten is een spreekwoord, laat je hierdoor dus niet verleiden! :wink:
Als eerste natuurlijk de BETROUWBAARHEID!

1e: Nu weten we bijna allemaal wel dat er verschillende componenten te koop zijn om een voerboot mee samen te stellen en als je alle verhalen leest komt Graupner/Robbe/Spectrum enz.. en materialen zoals ABS 3mm, 4mm, 5mm, enz goed uit de bus.
2e: Wat wil je ermee doen en wat zit er allemaal op, welke opties zijn mogelijk?
3e: Capaciteit voer en rig/rigs wegbrengen, accu prestaties!!!!!! (gewicht accu`s, backup accu`s, je bent niet de eerste die niet meer terug kan komen omdat de accu leeg is)(zeker bij het "voor"voeren een belangrijke, 2 x of 6x of 10x en misschien wel veel meer keer?? heen en weer varen op lange afstand. (dit heeft ook met de snelheid van een boot te maken)(Aantal voerbakken)
4e: Stevigheid, hufterproof, (zo min mogelijk uitsteekbare delen, knopjes, antennes, beugeltjes, bakjes, enz...) we zijn karpervissers en werken vaak in het donker! (makkelijk schoonmaken, want dan gebeurt het ook)
5e: Compact/Gewicht dus zeker niet te zwaar!!! (we hebben al genoeg rotzooi)(maar niet in capaciteit in moeten inleveren), deze vind ik ook een hele belangrijke in de keuze want als je stekken hebt waar je toch een stukje voor moet lopen, een klein snel opzetbaar tentje gebruikt,
enz....... dat hij dus makkelijk in transport en opbergen is!!(past hij onder je strecher)
6e: Strak en Laag in het water liggend, (onder struiken en andere obstakels varen, dus niet blijven hangen, weinig of bijna geen wind vangen, snelheid.)
7e: Prijs/kwaliteit verhouding.
8e: Garantie termijn (hoe zeker is de bouwer van z`n zaak)
9e: Service (een eigenbouwer boot)
10e:Last but not least, hij moet eraan meewerken dat er MEER vis op de kant komt!! want uiteindelijk kopen we hem daar voor.

Ik weet dat er een aantal hele goede boten op de markt zijn waar je voor kan kiezen ( je ziet door de bomen soms het bos niet meer ), en je moet er natuurlijk ook een beetje geluk mee hebben het blijft electronica, maar mijn keuze is deze boot geworden:

http://www.visvinder-oost.nl/fishmaster.php ( nederlandse site, dealer. )
http://www.fish-master.de/ ( duitse site, de bouwer )
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

05-01-2010 20:13

Toch nog ff een late reaktie.
Ik heb plm.15maanden een Scen bait boat gehad.
Deze boot stond meer in de winkel dan dat hij vaarde. Vaak kapot. 100 meter zwemmen :cry: Heb 1 nieuwe motor en een nieuwe onderkant vergoed gekregen .
Maar alle reparaties (heel erg veel! heb ik moeten betalen.Boot lekte,binnenkant altijd vochtig enz.enz.enz.
Dan nog afgezien van de tijd dat je de boot kwijt bent.Ze bellen als de reparatie klaar is. Dan de vaartijd!! Op een 12v 12amp vaart de boot max 45 min.!
Heb nu na veel zoeken,kijken,informeren en beurzen, sinds 1 jaar een nieuwe boot en wel de Baiter.
Kost wat, maar kwaliteit, duurzaamheid en lang varen op 1 accu is klasse.
Ik lees dat er mannen sparen voor een boot en er dan AL een mening over hebben :wink:
Slechts door veel gebruik onder ALLE omstandigheden maken dat je iets leert wat je met je boot kan doen.
Voor 2010 :lol: veel mooie vissen op de mat.
Mvgr. Aaron
Ps ook ik heb GEEN aandelen in wat dan ook.
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-01-2010 21:14

okeey vele bootjes gehoord en ook goede bootjes hoor zeker weten respect.

ik ben zelf in het bezit van de baiter voerboot tsja is wel een lange maar ook naar mijn mening en beleving een geweldige voerboot die mij tot nu toe nog nooit in de steek heeft gelaten en altijd met weer en wind inzetbaar is geweest. ( niet wanneer er ijs in de sloten ligt offcourse ).

voor foto staat een mooie nieuwe kleur baiter bij carp event assen met de bouwer op. ( er zijn verschillende kleuren ).

maar zoals eerder beschreven je zal er verschillende reacties op krijgen maar dit is mijn mening en mijn ervaring met de voerboot.

anders eens op de site kijken

http://www.baitervoerboten.nl/specs.htm

groetjes jan de jager
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

05-01-2010 22:13

het stukje over de anatec spektrum gedoe ja ga er niet over oordelen dat het wel een goed of niet een goede vooerboot is maar idd in het hoofdstukje 1 wat beschreven staat was ook voor mij de reden om niet meer een anatec te kopen. te veel praatjes dan het vullen van de gaatjes, een collega heeft de anatec en heeft er best veel problemen mee gehad. ja dieptemeter is inderdaad geweldig zitten en komen te zitten op meerdere voerboten maar jah ik blijf erbij dat het idd opvalt wanneer er zo,n topic geplaatst wordt direct die anatec spektrum meerdere malen naar voren wordt gehaald. blijf dit vooral doen laat wat je niet laten kan maar voor mij was dit de reden om dus geen anatec te kopen.

mvg; jan
Henk Teunissen1
Berichten: 308
Lid geworden op: 20-09-2009 16:56

05-01-2010 22:20

Jan ,jij hebt de baiter anders ook al aardig wat keertjes genoemd,nix mis mee,maar dan geen oordeel over de anatec vellen :cry:

P.s ik zelf heb GEEN Anatec en ken de boot ook niet!!
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

06-01-2010 00:38

Hoewel ik andere verhalen heb gelezen en gehoord heb ik sinds 1998 een angling techiks std baitboat met een zelf gefabriceerde Hummingbird visvinder.
Enigste wat ik eraan gehad heb is een nieuwe accu omdat deze over de laadcycli is gekomen , de accu verwisselen is met behulp van internet een fluitje van 1 cent maar je moet het wel durven(insnijden van siliconenkit op de bodem).
Ik gebruik hem tot windkracht 5 en verder overal waar de stroming niet hard loopt.
Door de jetmotoren loopt deze boot zonder problemen door waterplanten en algen zonder dat deze blijft haken.
enigste minpunt zover is dat je er aan moet denken om het gaatje in de punt voor het uitvaren moet afplakken, verder is deze behoorlijk stabiel.
Alleen smoelt deze boot niet op het water geen flitsende kleuren of merknaam, ziet het eruit als een drijvende schoenendoos, maar doet wel waar deze is voor aangeschaft .
Namelijk voeren en lijnen uitvaren,
als deze boot stuk gaat wil ik een Schrijver boot aanschaffen maar meer om de voerspiraal op de boot om karpers uit de struiken te krijgen doormiddel van een voerspoor
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

06-01-2010 08:52

Vandaar dat jij het meest actief bent in de post 'Voerboot THE BAITER' !!!

Hoe was het spreekwoord ook al weer met die splinter en balk . . . .

jan de jager schreef:het stukje over de anatec spektrum gedoe ja ga er niet over oordelen dat het wel een goed of niet een goede vooerboot is maar idd in het hoofdstukje 1 wat beschreven staat was ook voor mij de reden om niet meer een anatec te kopen. te veel praatjes dan het vullen van de gaatjes, een collega heeft de anatec en heeft er best veel problemen mee gehad. ja dieptemeter is inderdaad geweldig zitten en komen te zitten op meerdere voerboten maar jah ik blijf erbij dat het idd opvalt wanneer er zo,n topic geplaatst wordt direct die anatec spektrum meerdere malen naar voren wordt gehaald. blijf dit vooral doen laat wat je niet laten kan maar voor mij was dit de reden om dus geen anatec te kopen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 11:49

klopt als een bus jongens ben veel actief met een maatje geweest over de baiter en als het moet nog steeds wel. ben gewoon een tevreden klant en gewoon erg blij met onze aankoop. dit gun ik een ander ook. in het begin veel actief geweest om info net als anatec te verzamelen maar ben niet een persoon die mensen alleen maar naar sander willen sturen want er zijn meerdere goede voerboten en ik gun deze mensen het even goed om hun werk en hobby te blijven uit oefenen. ik ook hadf meerdere keuzes om een voerboot te kopen. zoals de navigator, powercatcher, scen maar omdat er gewoon weg veel goede verhalen uit karper beurzen en hier in de topics over de baiter waren geplaatst ben ik ook voor de baiter gevallen.

mensen mogen denken ens chrijven wat ze willen en ook vooral blijven doen anders raken de topics nooit vol maar ik schrijf ook wat ik vind en hoe ik het ervaar of ervaren heb. vandaar dat ik nu weer een nieuwe topic over de baiter heb staan.
wel dankzij mijn vragen over de baiter en actief te zijn geweest zijn mijn vragen die voor mij onduidleijk zijn geweest nu wel opgelost en weet ik waar het voor dient en hoe i problemen moet oplossen. ik denk dat iedereen die een voerboot willen kopen ook graag die info willen hebben die ze nodig hebben want jah meer dan 1000 euro uitgegeven is niet niks dus jah.




verders mensen denk wat je denkt,

mvg; jan de jager
Johan Willemsma
Berichten: 90
Lid geworden op: 18-01-2008 11:12

06-01-2010 11:57

jaja, jij bent een mooie.

In diverse topics strooien met postings over de baiter voerboot, en als iemand in een onderwerp over voerboten wat neerzet over de anatec spektrum digital gaan zeuren.

Succes met je aandelen baiter :wink:
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 18:39

ja juist zeuren noem jij het lekker off topic maar mij best,
als ik iets over de anatec te melden heb wanneer er gevraagd wordt wat een goede voerboot is dan mag ik dit best melden en ook dat ik de baiter een betere boot vind. de anatec persoon doet dit ook en krijgt hier net als mij positief als negatief bericht op terug.

maar laat iedereen toch lekker zijn gang gaan en laat elkaar lekker auwehoeren op die topics, wat is daar mis mee.

verder blijf ik bij mijn standpunt, baiter = beter.

mvg; jan de jager
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

06-01-2010 19:17

[quote="jan de jager"]ja juist zeuren noem jij het lekker off topic maar mij best,
als ik iets over de anatec te melden heb wanneer er gevraagd wordt wat een goede voerboot is dan mag ik dit best melden en ook dat ik de baiter een betere boot vind. de anatec persoon doet dit ook en krijgt hier net als mij positief als negatief bericht op terug.

maar laat iedereen toch lekker zijn gang gaan en laat elkaar lekker auwehoeren op die topics, wat is daar mis mee.
-------------------------------------------


verder blijf ik bij mijn standpunt, baiter = beter

Ja, dat vind ik ook :roll:
Mvgr. Aaron
--------------------------------------------------
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

06-01-2010 19:18

Ik ben zeer tevreden over mijn Navigator :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

06-01-2010 19:26

zie dat bedoel ik nou er zijn meer tevreden klanten met verschillende voerboten.

lang leve de lange en verschillende ervaringen yeah :lol:

mvg; jan de jager 8)
Gebruikersavatar
Jan-Willem Boer
Berichten: 47
Lid geworden op: 06-11-2006 20:52
Locatie: Midden van Nederland
Contacteer:

06-01-2010 21:49

Dag allemaal,
Inderdaad leuk al die voerbootjes, het belangrijkste is dat ze vis(karper) op de kant brengen, want dat brengt ons het ultieme genot!! TOCH??.......we zijn immers karpervissers????
Helaas zullen er op dit moment maar weinig bootjes zijn die de mogelijkheid erop hebben zitten om te kunnen VAREN..!!
Laten we juist nu onze tijd goed besteden in de voorbereidingen voor het nieuwe seizoen.

Allemaal goede vangste (en veel vaaruren) toegewenst voor 2010!!
K. van den Herik

07-01-2010 07:31

is een vorm van een complex.Sommige mensen hebben het nodig om zich zelf moed in te praten en zo bevestiging te krijgen voor hun beslissing.

Wordt in de verkoop handig gebruik van gemaakt, klant voor klant in welke vorm dan ook.