Reviews van Tenten, Tassen, Foudraals, Voerboten en Boten


Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

23-01-2010 10:13

Na mijn pech jaar met de smartboot ben ik een 1/2 jaar geleden overgestapt naar de Navigator. Deze boot is weliswaar veel groter maar ik vind deze veel betrouwbaarder dan mijn vorige boot. En echt nadelen heb ik nog niet kunnen ontdekken. Ik heb de full option versie. Dus de boot is buiten alle standaard opties (en dat zijn er nog al wat) ook voorzien van een dieptemeter (Hummingbird RF15E) en een GPS systeem van Visvinder-Oost. Nu ik de boot zo'n 1/2 jaar in gebruik heb denk ik een aardig verhaaltje kan maken over het gebruik van de voerboot.

Afbeelding

Bootje compleet met 3 antenne's die nodig zijn voor de dieptemeter, een hummingbird RF15E en een GPS systeem van de firma Visvinder Oost.

Afbeelding


Dan wat specificaties.
Standaard is de boot voorzien van;
> Boot is een catamaranmodel
> Heeft twee voerbakken die middels kleppen aan de onderzijde geopend worden
> Voercapaciteit 3 kilo (elke bak ca 1,5 kilo)
> Voorzien van 2 hookreleases aan de achterzijde
> Voorzien van ledverlichting (2xblauw achter en 2x wit voor)
> Voorzien van een verstraler
> Voorzien van Grauber PROFI electronica en 1 motor

Afbeelding

Extra's op mijn boot;
> Humminbord RF15E draadloze dieptemeter met een bereik van 300+ meter
> Visvinder-Oost GPS systeem met bereik van 300+ meter

Die 300 meter is minimaal bereik en hij gaat tot verder.

Afbeelding

Dan de bevindingen. Boot vaart stabiel, Ook bij hogere golven. Doordat de boot breder is dan de gemiddelde boot is deze ook zeer stabiel met wat ruiger weer. De voercapaciteit is voor mijn soort visserij ruim voldoende. Doordat de boot groter is en maar 1 motor heeft is deze op zich niet zo snel maar voor mij is dat snel genoeg. Bediening is goed, Hij reageerd goed op de zender en de verstraler, verlichting zijn vanaf de zender bedienbaar. De accu capaciteit is goed voor zo'n 4 uur varen. Doordat de accu 10AH is t.o.v. de meeste boten een 7AH accu is de boot wel wat zwaar. Kortom een aanrader en een boot waar ik zeer tevreden mee ben
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Wesley Waelkens
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-07-2008 22:03
Locatie: Oudenaarde, België

22-02-2010 21:01

Trakker Specimen Brolly

Afbeelding

Veel kan ik niet toevoegen daar het grotendeels om hetzelfde systeem gaat als de aqua uit de post van Patrick Kip.
De kwaliteit van het doek is wel wat minder als het doek van aqua, maar nietemin een slijtvast, waterdicht doek.

Product Features.

* Deluxe infi ll panel with mozzy windows/door
* 2 x 26” storm poles
* 2 x 48” storm poles
* Groundsheet
* 16 x ‘T’ pegs
* 4 x storm caps
* Carry case

Zoals bij de aqua is er geen overwrap maar dankzij het inritsbaar paneel kan je deze ook gebruiken voor een nachtje te pakken of bij slecht weer e.d.

Mijn ervaring.

De brolly is zeker geen slechte koop, staat zeer snel en is ruim genoeg voor 2 zittende personen of 1 liggend.
Het gaas aan het inritspaneel is wel wat fragiel, dus daar moet je even mee oppassen.
Er zit een groudsheet bij maar deze gebruik ik zelden.
Als je toch de groundsheet gebruikt samen met het inritspaneel is het wel even passen om alles strak te krijgen.
Kan ook aan mij liggen daar ik niet de handigste ben met dit soort dingen.
Al bij al een goede brolly voor een dagtrip of één enkele nacht.

Kostprijs: destijds 220 euro's bij bever hengelsport in willebroek.
Wesley Waelkens
Berichten: 24
Lid geworden op: 28-07-2008 22:03
Locatie: Oudenaarde, België

22-02-2010 21:29

Trakker Armo Multi Hod.

Afbeelding

Deze quiver kan tot 6 hengels dragen aan de buitenzijde in zogenaamde sleeves. De sleeves worden vastgemaakt door middel van riempjes.
het binnencompartiment biedt plaats aan een brolly of plu met groundsheet, schepnet, weegzak,....
Er zijn tevens nog andere compartimenten die plaats bieden aan bvb banksticks, werppijp...
De sleeves opzich zijn geschikt voot 12' hengels maar ook beschikbaar in een 13' uitvoering en bieden plaats aan toch wel grote molens.
Ikzelf vis met shimano ultegras xsb 10 000 en deze gaan er makkelijk in en zijn tevens goed beschermd.
De quiver is gemaakt van cordura en zéér slijtvast.

kostprijs: destijds 200 euro voor de quiver + 2 sleeves en 30 euro per afzonderlijke sleeve bij bever hengelsport te willebroek

Voordeel: als ik ga statisch vissen hoef ik maar de quiver in de auto te laden en heb alles bij me. Als ik er met de markerhengel op uitga hoef ik maar één sleeve mee te nemen.

Nadeel: volgeladen is de quiver best zwaar.

Conclusie: Wens je een goed foudraal dat toch wel enkele jaren zal meegaan kijk dan zeker eens naar deze.
Michiel Boersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-09-2009 09:45

04-04-2010 10:32

Fox Explorer X
Afbeelding
Door het frame-systeem dat nog het meest doet denken aan een spin; een centraal uitvouwpunt voor de stokken in het midden is de Explorer X een bijzonder ontwerp. Het grote voordeel is dat je zo een relatief hoge tent hebt waar je gemakkelijk in kan zitten. De stokken hebben echter plastic scharnierpunten en die zijn erg kwetsbaar. Een nieuwe stok met scharnierpunt kost je EUR30. Een stretcher past er prima in, twee wordt lastig. Komt inclusief groundsheet en Fox bivvypegs en de draagtas. Er is ook een winterskin voor verkrijgbaar.

Al met al een tent die mij niet lag; wat lastig/ onhandig op te zetten en zeer kwetsbare scharnierstukken. Je ziet ze dan ook regelmatig defect voorbijkomen op marktplaats e.d.. En dat voor de hoofdprijs. :cry:
Michiel Boersma
Berichten: 5
Lid geworden op: 20-09-2009 09:45

04-04-2010 10:57

Afbeelding
JRC Sti 1 man 10.000 Single skin. (oud model, Kuperus heeft er nog een paar).
Afbeelding
Een kleine lichtgewicht tent van JRC. Geen fratsen, geen problemen. Niet te verwarren met de vele andere modelen van JRC die erop lijken. Ik pikte de mijne mee in de aanbieding (laatste zonder doos) voor EUR100 en verkochte haar later vanwege iets te klein (ik heb een grote stretcher en raakte soms de buitenkant). Een hele fijne tent waarvan het me spijt dat ik haar verkocht heb.

Afbeelding
Het opzetten gaat heel simpel; buien in elkaar en uitvouwen, dwarstok erin, haringen en klaar.. Afbreken ging in de regen wat lastiger doordat de buizen met natte handen moeilijk uit elkaar bleken te halen. De voorkant heeft gaas maar kan je bij mooi weer ook gemakkelijk helemaal openzetten zodat het bijna een shelter is. De tent bleek bij mij waterdicht (de andere goedekope JRC tenten hebben 5.000 doek ipv 10.000 of dat uitmaakt weet ik niet) en staat als een huis. De metalen buizen zorgen voor grote stevigheid
De reden tot verkoop was het formaat, met mijn 185 cm pas ik er zittend niet echt lekker in, de stoel moet dan in een lage stand staan en ik ben geen 20 meer.

De tent komt inclusief draagtas, groundsheet en bivypegs en is lekker licht van gewicht.

Er is een winterskin voor verkrijgbaar maar die lijkt me weinig toe te voegen.
sander koster
Berichten: 36
Lid geworden op: 30-03-2010 17:34
Locatie: brielle

05-04-2010 18:13

die tentjes van JRC zijn prachtig materiaal, ik heb op de visma de contact 2 man bivvy gekocht zeer ruim en met me eerste nacht zeker een paar aardige regenbuien op me kop gehad en gewoon waterbestendig en ik heb de 5.000 doek alleen van het grondzeil is het even puzzelen en owja 1 tip!!! doe je deurtje dicht met opvouwen is veel beter :P
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-04-2010 19:32

JRC STI Brolly

10.000mm hydrostatisch waterdichte Buitenlaag
Met speciale tape afgedichte naden
Wordt geleverd met verwijderbare grondzeil
Ultralicht 6061 aerospace kwaliteit aluminium stokken
Wordt Geleverd met 3 stokken om de tent op spanning te brengen
Dubbel gestikte sterke bevestigingspunten voor de bivvy pegs
Dubbel gestikte sterke bevestigingspunten voor de scheerlijnen
Wordt geleverd met zware kwaliteit JRC bivvy pegs
Ontworpen om zoveel mogelijk bruikbare ruimte op te leveren

Positie 1: 290cm x 220cm x 125cm
Positie 2: 270cm x 210cm x 130cm
Positie 3: 250cm x 205cm x 132cm

Adviesprijs: € 175,00

HARECOPRIJS.......................................€ 134,95

***********************************************************

JRC STI Brolly Wrap

10.000mm hydrostatisch waterdichte Materiaal
Met speciale tape afgedichte naden
Dubbel gestikte sterke bevestigingspunten voor de bivvy pegs
Wordt geleverd met zware kwaliteit JRC bivvy pegs

Adviesprijs: € 119,95

HARECOPRIJS........................................€ 89,95

Gewoon super spul

Voordelen

* lekker licht
* zeer sterk
* zeer strak op te zetten
* staat als een huis

Nadelen

* redelijk groot met vervoeren

Groetje,s uit Amsterdam met een grote A :D
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

09-06-2010 11:42

sander kunst schreef:JRC STI Brolly


JRC STI Brolly Wrap


Gewoon super spul

Voordelen

* lekker licht
* zeer sterk
* zeer strak op te zetten
* staat als een huis

Nadelen

* redelijk groot met vervoeren

Groetje,s uit Amsterdam met een grote A :D


Vind het vervoeren van de shelter juist beter dan zo'n 5delige stokken tent. In principe net een paraplu qua formaat. Welke je gewoon in je Quivertje of foudraal kunt proppen. Overwrap past in de vistas en bijgeleverde grondzeil gebruik ik niet (heb een DoubleTop 1man zeil erin liggen). Dingetje is lichtgewicht en staat als een huis. Er kunnen rondom ontzettend veel haringen in.

Pas geleden na 4 jaar een nieuwe wrap gekocht, die was na intensief gebruik in de winter waarbij ik vaak met ijs en alles inpakte een beetje aan het overlijden. Dus voor 9 tientjes weer een tentje dat jaren meekan.

Er kunnen twee stretchers in de breedte in, maar echt aan te bevelen is dit niet.

In de winter gebruik ik vaak het kleinere deurtje in de overwrap als inkom, dan hou je net wat meer warmte vast in je hutje en blijft de koude wind ook wat beter tegengehouden. Plus dat je over de vloer geen nare tocht hebt.
Bijlagen
STI_Winter.jpg
In de winter het kleine deurtje
(225.22 KiB) 5329 keer gedownload
STI aangepast.jpg
Ruimte genoeg voor één persoon..
(233.92 KiB) 5323 keer gedownload
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
gerard mesman
Berichten: 88
Lid geworden op: 20-05-2008 11:12
Locatie: Valkenswaard

09-06-2010 18:10

Ultimate Dreamcatcher

Afbeelding
Deze tent onlangs gekocht, tot nu toe erg tevreden over, zeker voor de prijs/kwaliteit verhouding.
Enige "nadeel" voor mij is dan ook dat deze erg lomp is om te vervoeren, maar aangezien wij altijd met de auto gaan geeft het niet zoveel.

Voordelen:
-zeker ruim genoeg voor 2 stretchers + materiaal
-snel op te zetten
-klein "ventilatieluik" achterkant tent
-prijs /kwaliteit verhouding
-standaard goed grondzeil + haringen meegeleverd

Nadelen:
-vrij massief om te vervoeren



Ultimate Pro^tect Quiver Pouch
Afbeelding

Heb deze nu zo'n maand in bezig, erg makkelijk om hengels opgetuigd toch fatsoenlijk te vervoeren.

Voordelen:
-Redelijk dik materiaal
-prijs 17.95 (henk koster)
-uiterlijk
-handvatten

Nadelen:
-rits is niet in volledige lengte te openen waardoor de hengel er echt ingeschoven moet worden
-Op 1 plek wat smal, zeker als je een groot startoog hebt
Te koop: Winkler prins encyclopedie. Reden: Vriendin weet alles beter.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

29-07-2010 15:58

paar weken geleden de ultimate dreamcatcher duo mkII gekocht vor een hele leuke prijs van 90 euro en ja hij was nieuw (ze hebben er nu nog iets van 44 ;)
Afbeelding

Ik heb alles goed bekeken en vind het een top tent zeker voor dit geld (had ook wel de 200 voor over gehad) hij is zoals eerder gezegd snel opgezet en echt mega ruim!! weegt rond de 13,5 kilo en alles zit erbij. De naden zijn goed afgesloten en heb bij de eerste keer aardig wat emmers water er overheen gegooid en heb alleen maar een paar druppels gevonden bij het ventilatie raampje achter, maar dat kwam omdat die niet goed zat ;) verder vind ik de ventilatie ramen aan de zijkant echt super want de jrc en zo hebben dit niet en de pegs hadden van mij wel wat beter gemogen, want er zijn er al 2 krom :S en heb die moeten vervangen verder is het een complete tent, wat ik ook goed vond is dat er tension bars bij zaten verder heb ik hem nu 2x gebruikt naar volle tevredenheid en heb niet echt een nadeel kunnen vinden aan de tent..ook zullen veel mensen zzeggen van ja maar het is een ultimate... nou ik dus niet want het is zijn geld echt dubbel en dwars waard..

ben benieuwd wat voor extra warmte de winterskin brengt als het weer winter is... alloewel ik liever de hitte heb van de zomer :D

en als enigste nadeel zoals ook eerder beschreven:
hij is best zwaar voor je fietskar, maar het is wel te doen maar toch...
en betere pegs zou ook wel een vooruit gang zijn..maarja ultimate is er niet meer dus die zullen wel niet meer komen ook :S
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Marcel Suchan
Berichten: 372
Lid geworden op: 19-09-2009 13:14
Locatie: jrc one man sti (Z-H)

01-08-2010 18:11

Wil even nog een tent toevogen aan dit topic.
Namelijk de ultimate 4 seasons.
Mijn zoon heeft deze in zijn bezit en vist er nu al bijn a 2 jaar mee.
Het is een grote tent kompleet met grondzeil,spanbuizen,bivypegs, en winterskin.
Voordelen:
grote tent waar 2 strechers in kunnen.
kompleet geleverd
extra winterskin
goede aftapping van de naden
zijn zeer scherpe prijs(140 euro)

Nadelen:
Bivypegs vann een mindere kwaliteit
Na 2 jaar wat ruimte op de buizen van de tent.

Voor zijn centen meer dan waard is mijn mening.
+=Ik ben geen echte karpervisser,maar vis op karper=+
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

06-08-2010 15:53

Hoi,

Voor de korte vlugge nachtjes ben ik afgelopen tijd op zoek geweest naar een compact en betaalbaar alternatief voor mijn Fox Euro Easydome. Mijn voorkeur ging uit naar een brolly vanwege de kleine footprint en korte opzettijd. De volgende modellen heb ik in de achtertuin gehad om een degelijke vergelijking te maken:

Afbeelding
1: Jrc 60" oval brolly. (159,95) inclusief korte zij-poles, stormpoles optioneel.

Afbeelding
2: Jrc Stealth brolly, zip front. (199,95) stormpoles niet inbegrepen!

Afbeelding
3: Soul Conquest, full options. (159,95) inclusief 4 goede stormpoles.

Dit leek me wel een geschikte plek om mijn bevindingen even met jullie te delen, dus bij deze...

De Jrc 60" is de lichtste en kleinste in transport, er zijn alleen geen lange frontpoles bijgeleverd. Wel een set goede pegs, korte zij-poles en relatief karig grondzijl. Het doek is van dezelfde kwaliteit als dat van de Jrc Stealt. Dit is helaas niet te zeggen over het frame dat opvallend minder degelijk is. De baleinen zijn dunner en lopen langs de naden, de dwars-baleinen staan ook tamelijk krom. Het plastic knooppunt is van lagere kwaliteit, enz...
Ondanks zijn betere transporteigenschappen viel de Jrc 60" oval brolly voor mij dus af. Ook omdat er geen front-stormpoles meegeleverd zijn maar hij wel net zoveel kost als de beter afgewerkte Soul Conquest full options. Een ander irritant detail is dat het klemsysteem van de meegeleverde korte stormpoles precies ter hoogte van een geleidingsstrip zit, hierdoor kan je er niet bij om hem af te stellen wanneer hij is opgebouwd.

De Soul Conquest daarentegen heeft exact het zelfde (degelijke) frame als de Jrc Stealt, tot in de details. Ook de naden zijn exact (!) hetzelfde gestikt en geseald. Grote kans dat de brolly's uit dezelfde fabriek afkomstig zijn. Het verschil zit hem in het gebruikte doek, dat is in het geval van de Jrc Stealth wat soepeler en iets donkerder groen. Ook is het meegeleverde grondzijl van de Jrc Stealt wat degelijker dan dat van de Soul Conquest en de Jrc 60" oval.
De Soul Conquest en Jrc Stealt komen allebei met een inritsbaar voorpaneel. Het voorpaneel van de Jrc is een stuk lichter van gewicht en lijkt wat netter afgewerkt. Dit kan komen omdat de Soul iets meer opties heeft. Naast mozzy panels heeft hij namelijk ook nog clear windows in de zijflappen en deur. Dit maakt hem iets rommeliger overkomen. Maar aangezien ik dit voorpaneel nauwelijks gebruik is dit niet zo'n probleem voor mij. Voor degene die hun brolly meer als tent willen gaan gebruiken is de wat duurdere Jrc Stealth misschien een fijner product.

Bij het kiezen tussen de Jrc Stealt en de en Soul Conquest full options maakte ik dus de volgende afweging:

De Jrc heeft soepeler doek, een beter grondzijl en lichter voorpaneel. Het frame en de afwerking zijn exact hetzelfde. Het doek van de Soul lijkt wel wat dikker en laat minder licht door. Bij de Soul krijg je 4 stormpoles, 2 lange en 2 korte. Deze zijn mooi matgroen afgewerkt (in de zelfde kleur als het brolly frame) en van goede kwaliteit. Bij de Jrc ben je verplicht deze erbij te kopen omdat het voorpaneel anders nauwelijks te gebruiken is.

De Soul kost, waar ik hem kocht, compleet 159,95. De Jrc 199,95 zonder poles. Deze waren er wel los bij te kopen voor 2x 19,95 en 2x 9,95. Voor het zelfde pakket zou je bij Jrc dus +/- 260 euro kwijt zijn, oftewel, een verschil van 100 euro. Of de kleine verschillen zoals iets beter grondzijl en soepeler doek het geld waard zijn verschilt per gebruiker, voor mijn wensen in ieder geval niet.

Uiteindelijk ben ik dus voor de Soul Conquest gegaan.


Grs Sebastian

Edit: foto toegevoegd.

*Na een najaar met de Soul Conquest gevist te hebben ben ik nog steeds dik tevreden. Het doek is nog even regen-
afstotend als toen ik hem kocht en de naden geven vooralsnog geen kik. Het voorpaneel en grondzijl heb ik nog
steeds niet gebruikt. Wel heb ik een mozzy cover gekocht om de muggen buiten te houden.

Laatst heb ik ook nog een Trakker Brolly bekeken en wat opviel was dat ook deze gebruik maakte van het hier
boven genoemde gammele JRC 60" frame. Viel me een beetje tegen dus...
Laatst gewijzigd door Sebastian Huvenaars op 11-01-2011 15:45, 3 keer totaal gewijzigd.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

20-08-2010 19:14

Korum Total Protection 2 rod quiver:

Afbeelding

Ik heb zojuist mijn Korum foudraal binnen gekregen:

Wat een super ding !!! heerlijk zo'n slanke top (vond het altijd zo dom dat ik met een foudraal van bijna 30 cm breed moest lopen die voor 3 hengels is terwijl ik toch maar met 2 hengels mag vissen), 8 cm breed en 9,5 cm diep.

De foudraal is zowel onder als boven ''hard gevoerd''. door de bolling in de constructie staat deze altijd stijf en zorgt hij voor veel bescherming (in mijn ogen veeeeeeeeeeel meer dan normale ''zachte voering'')

De onderkant vd foudraal wordt beschermd door hard plastic (wat je ook weleens onder tassen ziet, zo'n soort plastic houder die er op is genaaid) en de molenvakken worden ook beschermd door hard plastic.

De hengels en molens worden in een apart deel opgeborgen (zit voering tussen)

Ik heb shimano ultegra's, hiervan moet ik de slingers wel wat losser draaien en tegen de molen aan doen (aangezien het vrij forse hendels/slingers zijn)

Voor de rest zitten er 2 zijvakken bij voor zowel een weight sling als een net (bijvoorbeeld)
Ook is er de mogelijkheid om langs het verlengde van de rits een plu mee te nemen (zit onderaan een ''houder'' en langs de rits lopen overal punten waar je de plu vast kan zetten met o.a. klittenband)

Het grootste voordeel behalve de protectie en het uiterlijk is toch wel de grootte van de foudraal, hij is voor 2 hengels en lekker 'klein' om mee te nemen. Aangezien ik z.g.a. altijd met de fiets ga is dit ideaal. Ik weet ook zeker dat als ik mijn foudraal laat vallen er niets kapot kan gaan aan mn hengels/molens.

Voor een prijs van zo'n €60 ( http://www.fishing4u.nl ) is het een super foudraal en in mijn ogen al zijn geld waard.


'review': http://www.youtube.com/watch?v=kKy_c9wRn3k
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

13-10-2010 14:13

Taco ik citeer jouw even aangezien het elkaar niet veel scheelt.
Ik zelf heb de Soul Aquabuster all seasons dat is zeg maar dezelfde versie als de Alcatraz maar dan met winterskin
2 extra ventilatie openingen boven de ramen achter en apart muskietennet voor de gehele voorzijde, de tent is ook iets ruimer dan de Alcatraz (men zegt 2 pers maar ik vind het een ruime 1 pers). Verder zijn de voor en nadelen zoals je al aangaf en dan met name de hoogte is soms wel eens heel vervelend maar verder een prima tent die ik heb gekocht voor de prijs van 335 euro.


Taco van der veen schreef:Soul Alcatraz (http://www.soulcarp.com)

Afbeelding

Beschrijving :

De Soul Alcatraz is een stevige tent , die tegen een stootje kan.
Hij is groen/grijs van kleur en is makkelijk en snel op te zetten.
Hij heeft een voordeur met muskietennet , en daarvoor een pvc raam dat je kan oprollen.
Om het geheel af te sluiten kun je de flap die er nog voorzit dichtritsen.
Aan de achterkant zitten raampjes van muskietennet die dicht kunnen worden geritst.
Er worden stabilisator stangen bijgeleverd om alles lekker strak en stevig(er) te maken.

Afbeelding

Ik heb de tent gekozen , omdat ik een tent zocht met een harmonica systeem zocht en de kwaliteit goed moest zijn zodat die een hele tijd mee kan gaan!

Ruimte

Er is ruimte voor 1 stretcher en de benodigde spullen zoals tas , foudraal enz.
Het is een echte eenpersoons tent!

Voordelen :
-Stevig
-Niet te groot , niet te klein
-Snel en gemakkelijk op te zetten
-Goed waterdicht en sterk doek
-Tent kan uitgebreid worden met een overwrap
-Luifel tegen het inregenen bij open deur

Nadelen :
-De tent is vrij laag , dus niet praktisch voor mensen die lang zijn of willen staan in hun tent

Prijs : €225
Waar : Rien Rothfusz te Delft
Afmetingen : 250 x 230 x 125 cm.
Doek : 5000 MM Waterdicht

Afbeelding
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

13-10-2010 15:26

Zijn er ook al mensen met de Nieuwste Nash Titan of Globetrotter die hier wat over kunnen vertellen schrijven.

Wilde namelijk 1 van deze 2 gaan aanschaffen omdat de oude bijna tot vervanging toe is.

mvg; jan
Gebruikersavatar
melvin verhoeven
Berichten: 415
Lid geworden op: 05-04-2010 20:26
Locatie: Velp

17-10-2010 20:32

daar ben ik ook benieuwd naar.. wel zien staan in onze plaatselijke hengelsportzaak.
wat een doek! die durf ik best tussen de bramenstruiken te zetten wat een mooi doek maar iemand er al ervaring mee?
Gebruikersavatar
Rico Coolen
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2010 19:28

21-10-2010 23:53

wouter mer schreef:Korum Total Protection 2 rod quiver:

Ik heb shimano ultegra's, hiervan moet ik de slingers wel wat losser draaien en tegen de molen aan doen (aangezien het vrij forse hendels/slingers zijn)


Hey Wouter,
Wil je met 'de slingers wel wat losser draaien' zeggen dat je, het schroefje aan de andere kant van de molen los draait zodat je de slinger inklapt? (dat wordt toch meestal gedaan in een foudraal??)

Heb er namelijk aan zitten denken om deze foudraal aan te schaffen maar was bang dat mijn molens (USA 6500) niet paste.
Hielke Meijer
Berichten: 104
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00

27-10-2010 16:04

Ik ben sinds deze zomer de gelukkige eigenaar van een nieuwe Titan. Moet zeggen dat ik er tot op dit moment nog geen moment spijt van heb gehad. Hiervoor had ik een Titan uit de derde serie en in vergelijking daarmee zijn er een aantal zaken verbeterd echter ook enkele zaken verslechterd.

Om met dit laatste te beginnen; De stormpalen zijn van een belachelijk niveau gezien de prijs en de rest van de tent. Ben al twee pinnetjes uit de schroeven verloren en het materiaal is heel erg dun. De oude palen waren vele malen beter. Tweede en voor mij laatste minpunt is het gewicht van de tent. Dit is aanzienlijk meer geworden, maar dit heeft te maken met het grootste verbeterpunt; het ultra dikke en waterdichte doek. Het extra gewicht neem ik derhalve op de koop toe, maar dit is wel een persoonlijke overweging.

In vergelijking met de oudere versie staat de tent aanzienlijk beter en strakker. Het doek is fenomenaal. 100% waterdicht en de naden zijn, voor wat ik tot nu toe heb kunnen beoordelen, sterk verbeterd. Ook het grondzeil is van zeer zware kwaliteit. In de oude versie moest er in de achterste tentstok een los eindeel geschroevd worden en ik ken twee vissers die deze in de loop der jaren wel eens zijn kwijtgeraakt. In de nieuwe versie is gelukkig gekozen voor een knikstok met elastiek. Het mooiste aan de nieuwe Titan vind ik de infill's eentje van hetzelfde materiaal als het doek met plastic ramen (af te sluiten) en eentje bijna volledig uit muggengaas. deze laatste is echt een uitkomst in de zomer!

Nu de winter er aan komt bedenk ik me nog één nadeel: de levertijden van Nash. Echt een drama. De bushwrap en de overwrap zijn beiden nog steeds niet leverbaar. (laatste bericht 5 weken, maar dan zitten we al in december... :( ) Vooral de overwrap is echt een aanvulling om condens te voorkomen in de winter. De bushwrap zie ik meer als gadget, hoewel er vissers zijn die op plekken vissen waar je liever niet gevonden/gezien wordt en dan is het wel weer handig.

Kort samengevat kan ik me geen betere tent wensen. Uiteraard is dit persoonlijk.
wouter mer
Berichten: 825
Lid geworden op: 20-09-2009 10:46
Locatie: Oegstgeest

05-11-2010 21:35

Rico Coolen schreef:Hey Wouter,
Wil je met 'de slingers wel wat losser draaien' zeggen dat je, het schroefje aan de andere kant van de molen los draait zodat je de slinger inklapt? (dat wordt toch meestal gedaan in een foudraal??)

Heb er namelijk aan zitten denken om deze foudraal aan te schaffen maar was bang dat mijn molens (USA 6500) niet paste.



Hey Rico, sorry dat ik zo laat antwoord, kijk hier niet zovaak meer.

Ja puur het schroefje losdraaien, bij me vorige (3 hengel) foudraal hoefde ik dat niet te doen met 2 hengels, vandaar dat ik het ff meld.

Ja als mijn Ultegra's passen passen jou USA's al helemaal, er is vooral veel ruimte aan de onderkant over, vind de molens vrij ver omhoog zitten in het molenvak (die echt heel groot is)
Gebruikersavatar
Rico Coolen
Berichten: 27
Lid geworden op: 16-03-2010 19:28

05-01-2011 13:06

Ah kijk,
Ik lees nu pas je reply.
Nog bedankt daarvoor.

Ik had nog contact opgenomen met fishing4U met de vraag of ze wisten of mijn Shimano's erin zouden passen waarop ik dit terug kreeg:

Hallo Rico,

Dat lijkt erg krap te worden, en dan met name de ruimte voor de molens. Lijkt geen goede keuze m.b.t. jou combinatie hengel/molen. We hebben geen molens van jou type hier liggen om uit te proberen, maar zo op het oog zijn de molenvakken te klein voor jou molens, of zou net passen, maar dan zit het er allemaal te strak in.

Met vriendelijke groet,
Gert en Rick


Vandaar dat ik je die vraag stelde. Maar mij keuze is uiteindelijk gevallen op de Korum total protection Holdalls 3 hengel uitvoering.

En inderdaad de molenvakken zijn ruim zat! Dus dit is geen enkel probleem!

Rico
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

05-01-2011 19:49

Even een update wat mijn navigator betreft. Ik heb de zenderinrichting om laten bouwen naar een futuba 2,4ghz en deze is nog beter dan de oude. Met de oude 412 zender had ik nog wel eens op afstand dat mijn licht aan of uit ging (op 1 bepaald water) met deze nieuwe 2,4ghz zender is dit ook verleden tijd. En het voordeel is dat er weer een antenne minder op het geheel zit. :wink:
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

07-01-2011 22:10

Nou zoals in het Pats topic aangegeven heb ik een nieuwe Eclipse 2 man dome gekocht en kon er direct wel even een revieuwtje bij plaatsen!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Begin 2009 lanceerde Fox haar nieuwe tentenlijn met in eerste instantie drie modellen met elk hun specifieke vorm en eigenschappen. Het moment dat ik de Eclipse zag wist ik dat ik de tent had gevonden die me tijdens de komende Frankrijktrips het nodige comfort zou bezorgen en die verwachting heeft hij meer dan waargemaakt.

Het eerste dat bij deze nieuwe tenten in het oog springt is het nieuwe Ven-Tec doek waarmee ze zijn gefabriceerd: een met fluorcarbon gecoat polyester en daardoor 100% waterdicht, ademend en oersterk. Wat de Eclipse zo uniek maakt is zijn veelzijdigheid.

Afbeelding

Zo is de voorzijde in drie delen of zelfs in zijn geheel uitritsbaar. Achter het doek is deze voorkant volledig voorzien van eveneens uit drie delen bestaand muggengaas waarmee een open shelter kan worden verkregen en stekende insecten worden geweerd.

Voor echt hete weersomstandigheden kunnen aan de achterzijde twee ventilatiepanelen worden geopend die vanzelfsprekend ook van muggengaas zijn voorzien. Een mooie eigenschap van Ven-Tec is dat het niet gaat krimpen of uitrekken als het warmer of kouder wordt; strak opgezet blijft dus ook de hele sessie strak staan.

Waar vergelijkbare modellen van concurrenten nog wel eens vatbaar willen zijn voor inregenen bij de deur, is de Eclipse van een flinke luifel voorzien om dit sterk te verminderen. Al met al is dit een tent die me het afgelopen jaar in Frankrijk meer comfort heeft gebracht dan andere tenten voorheen deden, van nachtvorst tot zomerhitte, hij voldeed perfect.

Afbeelding

Zonder een krimp werd ook de herfststorm doorstaan die schuimkoppen op de golven bracht en onthaakmatten door de lucht deed vliegen; hiervoor hoefde ik de scheerlijnen nog niet eens te gebruiken. Wat dat betreft heeft Fox een tentenlijn neergezet die tot de allerbeste in de markt behoort.

Deze nieuwe tent, die in een 1- en 2-persoons versie verkrijgbaar is, is snel en eenvoudig op te zetten, het grondzeil is met behulp van snelsluitingen in een oogwenk bevestigd en weer verwijderd. Door zijn formaat en robuustheid is het geen lichtgewicht, wie dat wil zoekt beter een ander type shelter.

Wie echter tijdens een lange sessie op barre weersomstandigheden voorbereid wil zijn hoeft niet verder te zoeken, daarvoor is dit een ideaal onderkomen. De Eclipse wordt in een stevige draagtas geleverd waar hij ook na te zijn opgezet weer gemakkelijk en snel in past.

Afbeelding

Fox heeft er bewust voor gekozen om tenten als totaalpakket te leveren waar bij andere firma’s vaak nog een los grondzeil, haringen en stokken om de tent op spanning te zetten, moeten worden bijgekocht. Dat alles krijg je dus bij de tent en straalt dezelfde degelijkheid uit als de tent zelf. Wel is voor de echte die-hard, die de hele winter doorvist, voor beide uitvoeringen een extra winterskin te koop.

Voor meer informatie: http://www.foxint.com.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 17:58

Da's nou niet echt een eigen ervaring-review Jan..

Eigenlijk meer reclame.. Wordt je betaald? :lol:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-01-2011 18:31

Nee Sven totaal niet maar er staat revieuw van tenten tassen etc, dus ik plaatste de tent die ik gekocht heb met de duidelijk informatie die hierover te vinden is erbij.

Is inderdaad niet een eigen revieuw maar die zal wel volgen mag ik hopen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

10-01-2011 19:43

Aangezien er hier op het board altijd naar ervaringen wordt gevraagd lijkt het me niet echt noodzakelijk om de reclame die voor al die shit te vinden is te kopieren is. Geen merk die zegt dat zijn tent BUD is ;)

Ik ben zeer benieuwd naar je ervaringen met het beestje ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm