Reviews van Tenten, Tassen, Foudraals, Voerboten en Boten


Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

11-01-2011 14:39

jan de jager schreef:Fox heeft er bewust voor gekozen om tenten als totaalpakket te leveren waar bij andere firma’s vaak nog een los grondzeil, haringen en stokken om de tent op spanning te zetten, moeten worden bijgekocht. Dat alles krijg je dus bij de tent en straalt dezelfde degelijkheid uit als de tent zelf. Wel is voor de echte die-hard, die de hele winter doorvist, voor beide uitvoeringen een extra winterskin te koop.

Voor mvg; jan


Vaak bij andere firma's?

Ook weer zo'n leuk verkooppraatje van Fox. Is tegenwoordig gewoon standaard op dit model bivys, op trakker misschien na.
Bij de goedkopere shelters kan het misschien zo zijn. Maar bij JRC, NASH, Chub, Soul, etc. zitten de opties op vergelijkbare tenten er gewoon standaard bij.

Neemt niet weg dat het een mooi ding is hoor, jammer van het prijskaartje. 450 euro voor een stuk doek met frame en accesoires vind ik niet mis. Over de adviesprijs nog niet eens te praten...

Ontopic:

Spro Strategy XP'dition Rucksack XL

Zeer ruime rugzak van het merk Spro.

Heb de rugzak nu 1 jaar en ben er niet ontevreden mee.
Er is 1 rits die soms z'n eigen wil heeft, maar dit is een kwestie van terugritsen en opnieuw proberen.
De overige ritsen zijn sterk en scheuren niet uit, ookal zit de tas propvol.
Tas is ook prima gevoerd, en heeft ruime vakken voor al je t*ringzooi. 2 vakken hebben een speciale dikke waterdichte voering, wat ook gelijk mooi isoleert.
Tas is logisch ingedeeld en heeft op elke beschikbare plek wel een mooi vak. Voering op de rug is ook prima, geen last van striemen/prikkende delen in je rug.
Grootste voordeel is dat je de rugzak tijdens het vissen liggend gebruikt zodat alles makkelijk te pakken is zonder heel de tas te moeten doorzoeken.

Nadeel is dus een rits die bij mij niet helemaal 100% functioneert. Indirect nadeel; de tas is groot en ruim, er past TE veel in waardoor ik steeds meer mee neem. Dat weegt toch door na een poosje lopen!

Gr.
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-01-2011 17:34

Was het trouwens niet FOX waar je die meuk altijd los moest kopen. En was het niet FOX die dit het langste heeft volgehouden. En is het FOX die nu het tegenovergestelde beweert?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Rutger Van Der Hoeve
Berichten: 28
Lid geworden op: 08-11-2009 18:50
Locatie: delft

30-01-2011 13:39

nieuwe aanwinst
Afbeelding
:oops:
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-01-2011 15:02

Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

30-01-2011 17:47

inderdaad.
Zou je daar een leuke review van kunnen schrijven dat is altijd handig voor toekomstige kopers
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-02-2011 21:21

Als er enkele naar de beurs gaan

En zien toevallig de nieuwe Nash Globetrotter Bivvy,zou ik graag willen weten hoe hij er in het echt uit ziet,en of hij degelijk in gebruik is,

Ik zag deze tent op een Engelse site,en was gelijk verkocht. Ikzelf loop al anderhalf jaar naar een perfecte tent te zoeken,en deze lijkt me wat!

Dus mochten er mensen op de Beurs deze tent zien en aanschouwen,laat het hier even weten als er iemand zin heeft.

Wat info

Ik vis vaak lange sessie's 4 nachten tot 2 weken. Daar zou deze tent ideaal voor moeten zijn zeggen ze.
Ene kant de stretcher en aan de andere kant ZOU er voldoende ruimte moeten wezen voor opslag )Tafeltje/stoel/tassen en kleding)


Met vriendelijke groet

Leen

Afbeelding

''''A great new bivvy design that illustrates the unique innovation that only Nash can bring to carp fishing.

Nash have even managed to re- invent the pram hood ! Where the Globetrotter differs from standard pramhood bivvies is that instead of the frame swiveling up from the back it has two frames swiveling from left and right that connect in the middle. The benefits are significant providing a great roomy bivvy that will provide two anglers all the space they could dream of for themselves and there kit , and in hot summer weather the twin vents being positioned next to each anglers bedchair maximizes air flow and comfort.

A Twin skin design that goes up in one action for rapid erection with the inner mesh capsule providing total protection from bugs such as mosquito’s.

Supplied with pegs and carry bag.

Dimensions ( internal compartment ): 255cm ( depth ) x 300cm ( width ) x 150cm ( height )''''
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-02-2011 20:39

Wauw, de perfecte tent nu door een merk gebracht.

2 hengelaars met een eigen slaapkamertje en een middendeel voor stoelen en tafel.

In campingwinkels vaak gezien, maar niet voor vissers ( kleur, stevigheid etc) niet gezien op de beurs dacht ik :(
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Rene Kooijman
Berichten: 52
Lid geworden op: 27-09-2010 16:17
Locatie: Volgens mijn vrouw overal waar water is dus niet thuis.
Contacteer:

09-02-2011 14:19

Ik heb die Globbetrotter niet zien staan op de beurs maar als je hem koopt dan zie ik graag een review van je, ben wel benieuwd of er ook een winterskin voor gaat komen en of het doek wat de tent in tweeen deelt ook deels of compleet verwijderbaar is. Ben nu zelf ook voor een nieuwe tent aan het kijken en mijn vismaat heeft net de double top extreme MK3 van Nash en dat is toch ook wel een erg mooie tent.
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-02-2011 14:57

Voor de globetrotter van Nash is net zoals bij de vele andere tenten van Nash dat er ook gewoon een winterskin bijpassend is.
Dus ook voor de globetrotter, Zullen binnenkort wel wat meerdere revieuws hierover gaan volgen. Een maatje van mij heeft deze tent gister in zijn bezit gekregen, dus zal binnenkort wel een revieuw hierover plaatsen.

mvg; jan
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-02-2011 20:32

Winterskin in het voorjaar waarschijnlijk beschikbaar
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

10-02-2011 22:27

Winterskin globetrotter idd in nl dan beschikbaar, Buiten de nl sites bij sommige webshops al verkrijgbaar.

( beetje moeite beetje zoeken )

mvg; jan
Gebruikersavatar
Quentin Memel
Berichten: 57
Lid geworden op: 30-01-2011 11:05
Locatie: Het mooie zuiden

13-02-2011 21:01

Trakker Trident AS

Gewoon een super tent. Makkelijk en snel op te zetten, super kwaliteits doek en lekker ruim voor een 1 persoons tent. Gewoon ruimte zat voor je bivvytafeltje en tassen / foudralen. En de vensters achterin maken het in de zomer helemaal af..!

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us
Gebruikersavatar
jasper van gelderen
Berichten: 625
Lid geworden op: 25-09-2009 17:04
Locatie: wamel

27-03-2011 20:58

iemand ervaringen met de trakker nxg 5 rod sleeve??
groeten, jasper

"There Are No Shortcuts To A Place Worth Being"
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

27-03-2011 21:08

leen goudappel schreef:Als er enkele naar de beurs gaan

En zien toevallig de nieuwe Nash Globetrotter Bivvy,zou ik graag willen weten hoe hij er in het echt uit ziet,en of hij degelijk in gebruik is,

Ik zag deze tent op een Engelse site,en was gelijk verkocht. Ikzelf loop al anderhalf jaar naar een perfecte tent te zoeken,en deze lijkt me wat!

Dus mochten er mensen op de Beurs deze tent zien en aanschouwen,laat het hier even weten als er iemand zin heeft.

Wat info

Ik vis vaak lange sessie's 4 nachten tot 2 weken. Daar zou deze tent ideaal voor moeten zijn zeggen ze.
Ene kant de stretcher en aan de andere kant ZOU er voldoende ruimte moeten wezen voor opslag )Tafeltje/stoel/tassen en kleding)


Met vriendelijke groet

Leen

Afbeelding

''''A great new bivvy design that illustrates the unique innovation that only Nash can bring to carp fishing.

Nash have even managed to re- invent the pram hood ! Where the Globetrotter differs from standard pramhood bivvies is that instead of the frame swiveling up from the back it has two frames swiveling from left and right that connect in the middle. The benefits are significant providing a great roomy bivvy that will provide two anglers all the space they could dream of for themselves and there kit , and in hot summer weather the twin vents being positioned next to each anglers bedchair maximizes air flow and comfort.

A Twin skin design that goes up in one action for rapid erection with the inner mesh capsule providing total protection from bugs such as mosquito’s.

Supplied with pegs and carry bag.

Dimensions ( internal compartment ): 255cm ( depth ) x 300cm ( width ) x 150cm ( height )''''



Volgens mij is de beurs erin gehouden ! :lol:
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

09-04-2011 12:58

Iemand ook een idee of er ook een bush overwrap voor de Fox eclipse 2 man dome verkrijgbaar is net als de nash titan tent.

zo ja willen jullie me dit dan even weten waar ik deze kan krijgen.....

mvg; jan
Gebruikersavatar
richard brands
Berichten: 8
Lid geworden op: 04-04-2010 14:47
Locatie: Urk

10-04-2011 15:51

Hey, kan iemand een review over de Fox warrior hood&winterskin maken, wil deze gaan kopen. maar wil weten of hier goede/slechte ervaringen over zijn.
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

05-05-2011 11:48

Trend Micro Voerboot
Afbeelding

Ben nu zo'n 3 weken in het bezit van dit bootje en eigenlijk kan ik er niks negatiefs over vertellen.
In het begin was het sturen even erg knutselen om dit onder de knie te krijgen maar dat gaat nu al perfect.

Hij heeft de volgende kenmerken:
Voercapaciteit 1 kg
Metalen hookrelaese
Voerklep werkt met magneet
Zeer wendbaar
Aandrijving d.m.v. twee motoren (onderhoudsvrij) 80 meter per minuut zonder schroefbescherming, 50 meter per minuut met schroefbescherming.
Catmaran model
Verlichting
Degelijke draagbeugel
Afmetingen (LxBxH) 470mm 320mm 205mm
Bereik tot 400 - 600 meter



Het enigste minpunt want ik kan noemen is dat je bootje op een afstand van 350-400 meter wel erg klein word. En met harde wind gaat ie wel wat slomer maar dat is volgens mij bij ieder bootje zo. maar voor de prijs is het een super bootje die alles doet wat een boot moet doen.
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

16-05-2011 10:20

Zijn er nog meer mensen die het Trend bootje hebben?

Moet je bij zo'n bootje nog onderhoud (laten) plegen door bijv. de as afdichting eens in de zoveel tijd te vervangen?

En de loodaccu's in zo'n bootje, moet je die nu altijd zo vol mogelijk houden?

groet,

Ruben
Raymond Slinken
Berichten: 42
Lid geworden op: 20-01-2008 20:26

17-05-2011 16:10

Het enige wat ik doe is af en toe even het beschermkapje eraf halen bij de propellers zodat je eventueel draadalg kan verwijderen. Accu's gewoon leeg laten lopen(niet helemaal leeg natuurlijk:lol: )
davy hendrix
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-12-2010 03:58

27-05-2011 22:27

zijn er nog mensen die een update hebben ivb de trend micro voerboot wil daar ne rf10 smartcast inbouwen heb hem open liggen maar jonge jonge jonge maar moet ik het allemaal plaatsen? mensen die me kunne helpen zijn echt welkom
Gebruikersavatar
Bryan van der Wal
Berichten: 141
Lid geworden op: 18-05-2010 17:20
Locatie: Bunschoten-Spakenburg

02-06-2011 18:52

kan je op de voerboot van trend
ook een fishfinder plaatsen??
davy hendrix
Berichten: 6
Lid geworden op: 02-12-2010 03:58

02-06-2011 19:43

ja idd opbouw raden ze aan
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

09-06-2011 14:30

Ik heb hem ook gekocht, volgens Paddy kun je er een visvinder op plaatsen maar zijn de gasten die dit moeten inbouwen dan niet blij. Het kan als het moet maar het is wel krap allemaal. Ze raden eerder een Skarp aan. Als ik echt degelijk stekonderzoek wil doen pak ik mijn Hobie kayak met visvinder en prikstok, op mijn Trend komt gèèn visvinder maar het is wel een handig budget bootje. Ik ga er op kleiner water mee uitvaren onder takken op 150/200 meter.

Over een tijdje zal ik mijn ervaringen met de Trend posten

Alvast een tip voor als je de Trend of de Skarp hebt: koop bij de Xenos een zuignappie (9 voor 1 euro). Als je de kappen van de accu's eraf haalt om de luchten haal je ze er zo af zonder krassen.

groet,

Ruben
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

22-08-2011 17:30

Warrior Brolly System

Afbeelding

Is wel aardig rap op te zetten, vind hem persoonlijk vrij laag. Een groot nadeel lijkt mij de popnagels waarmee het doek aan de baleinen vast zit. Ik denk persoonlijk dat de randjes van die dingen nog wel eens kunnen gaan snijden in het doek, en sowieso zorgt het voor gaatjes in je doet waar sneller water door kan lekken. Minpuntje in mijn ogen. Ritsen en haring-ogen zijn zeer degelijk en het tentje is ruim voorzien van die haring-ogen

Opvouwen met het frontje eraan en de paaltjes er ook nog op gaat goed, de paaltjes die je erbij krijgt zijn een beetje erg karig en in zachte grond niet lang genoeg, ook niet in uitgeschoven stand.

Aangezien we alleen maar mooi weer en 25+ graden zonder wind en regen hebben gehad kan ik niets over de stabiliteit van het ding in barre omstandigheden zeggen.
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Dennie ten Hoopen
Berichten: 298
Lid geworden op: 10-03-2008 09:35
Locatie: neede

27-08-2011 15:22

Die heb ik dus nou ook een tijdje sven,en ik ben er vol lof over.Ik heb er al wel wind er rotweer mee gehad,en hij staat erg stevig.
Ik vind zo'n paraplu altijd zo fijn opruimen,paar haringen eruit en inklappen maar.Thuis hang ik hem aan een haak boven een put in de schuur en een paar uur later is ie mooi droog.
ideaal ding en nog goedkoop ook als je hem vergelijkt met anderen.Ik heb 159 betaald,en dan heb je echt alles erbij:
4 stormpalen
voldoende bivvy pegs
grondzeil
dicht front
mozzy front
www.boilieboer.nl
www.hengelsport-henniekruidenier.com