Ervaring: fox eos-r + RX3 receiver ??


Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

15-06-2007 15:17

Zolang hij knipperd zal hij wel aan het opladen zijn.
Geef het nog even de tijd.

Groet,

Edward
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

15-06-2007 18:58

Heb de eos-r nu al een paar maanden en moet zeggen dat ik er niet tevreden mee ben.
o.a verbruik
bereik sounderbox
verwisselbare frontjes veels te gevoelig
geluid
met een zakker gewoon een run aangeven

Een en al ellende met dat fox.
Vorig jaar ellende gehad met mijn tent dus dit was de laatste keer voor FOX op het kleine spul na dan.
Nu dus ook voor de delkims TXi gegaan ennuh top spul
Laatst gewijzigd door pascal astarte op 16-07-2007 18:44, 1 keer totaal gewijzigd.
jan witter

16-06-2007 10:52

Nou die oplaadbare batterijen die erbij zaten zijn bij mij naar het hiernamaals, 4 uur in de oplader gestaan en hij deed het nog niet dus heb ik er maar een setje normale in gepropt en hij deed het meteen.

Grzzzzz
Gebruikersavatar
Mitchel Bruinsma
Berichten: 323
Lid geworden op: 05-10-2004 22:56

16-06-2007 13:44

Dat bedoel ik.... koop je een setje van een paar honderd....

Dikke meug dus.!
¤¤¤PROOST¤¤¤
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

16-06-2007 17:18

Ik heb inmiddels twee blauwe delkim txi beetmelders + pro receiver!
En inmiddels heb ik er al een paar karper(tjes) mee gevangen.
Ik ben zeer tevreden met het setjes.

Mvg. Bert

ps: Bedankt voor alle reacties!!
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

06-07-2007 15:58

hallo jongens weet niet hoe dat bij jullie zit maar de meeste karpervissers gooien voor een vermogen het water in teminste ik wordt wel eens ziet als ik terug reken maar een paar mooie visjes en het is weer vergeten maar gaan we dan zeuren om een paar batterijen dat snap ik niet zorg dat je er een paar op vooraad hebt en ik zie dat probleem echt niet hoor

groeten patrick
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

16-07-2007 15:03

Ik heb toch gehoord dat er behoorlijk wat signaalstoringen optreden bij de Delkims. Mensen die echt serieuze vissers zijn altijd gek waren met Delkims maar de TXI plus bagger vinden en nu over gaan naar Fox. Ik ben zelf ook aan het zoeken naar goede piepers.

Er wordt hier trouwens nergens gerept over de zakkerherkenning die Fox wel heeft. Wil dit zeggen dat de Delkim fans hier geen nut van in zien? Ben benieuwd naar jullie reacties.
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 15:19

Jeffrey,

Je ziet en hoort dat je een terug zakker hebt, dit is opzich wel prettig... maar of je het echt nodig hebt is een tweede vraag.
Heb zelf Delkim (voorheen STD's icm txr en nu TXI Plusjes ) en Fox ( MMX en RX ) gehad.... maar moet zeggen dat ik die feature echt niet mis op mijn Delkims, heb zelfs mijn RX'en verkocht omdat ik toch de Delkims prettiger vind.
Bovendien heb ik geen last van signaalstoringen en vind ik het net als vroeger gewoon een geweldige pieper die gewoon doet wat hij moet doen!

Maar dat doen foxjes ook, het is een kwestie van wat je prettig vind en een persoonlijke smaak!

Groet,

Edward
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

16-07-2007 15:37

Edward,

Ik denk dat het heel belangrijk kan zijn. Moet je eerst opspoelen ja of nee als je je lijn strak wil zetten bijvoorbeeld. Dit kan het verschil zijn in het vangen of niet vangen van een vis.

Maar ik heb nog geen reacties gehoord van mensen die van atmosferische storingen heeft ondervonden van Delkims. kennissen van mij wel. Is dit opgelost met de 2e serie TXI?

Groeten
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 15:57

Jeffrey,

Een kennis van mij heeft ooit weleens wat vliegtuig verkeer erop gehad... o.i.d.

Het is en blijft een vrije frequentie, dus dit soort dingen kunnen ook met foxjes....
atmosferische storingen, bedoel jij dan ook beperkt ontvangst als er bomen tussen zitten? dit is ook mogelijk met alle andere apparatuur op deze frequentie.

Wat bedoel je met:
Ik denk dat het heel belangrijk kan zijn. Moet je eerst opspoelen ja of nee als je je lijn strak wil zetten bijvoorbeeld. Dit kan het verschil zijn in het vangen of niet vangen van een vis.


Ik krijg ook gewoon een signaal bij een terugzakker, en zie mij swinger zakken.... begrijp niet precies wat je bedoeld... is namelijk niet super anders als een fox... behalve dat fox een knipperend lichtje en ander signaaltje geeft.

Groet,

Edward
pascal astarte
Berichten: 180
Lid geworden op: 10-03-2006 12:18
Contacteer:

16-07-2007 18:56

[quote="Edward van Berkum"]Jeffrey,

Een kennis van mij heeft ooit weleens wat vliegtuig verkeer erop gehad... o.i.d.

Het is en blijft een vrije frequentie, dus dit soort dingen kunnen ook met foxjes....
atmosferische storingen, bedoel jij dan ook beperkt ontvangst als er bomen tussen zitten? dit is ook mogelijk met alle andere apparatuur op deze frequentie.

Wat bedoel je met:
[quote]
Ik denk dat het heel belangrijk kan zijn. Moet je eerst opspoelen ja of nee als je je lijn strak wil zetten bijvoorbeeld. Dit kan het verschil zijn in het vangen of niet vangen van een vis. [/quote]

Ik krijg ook gewoon een signaal bij een terugzakker, en zie mij swinger zakken.... begrijp niet precies wat je bedoeld... is namelijk niet super anders als een fox... behalve dat fox een knipperend lichtje en ander signaaltje geeft.

Groet,

Edward[/quote]

De ledjes van de delkims branden ook 10x feller dus eigenlijk is je swinger dan al verlicht terwijl je bij die klote eosies niet eens je lichtje ziet branden omdat je hengel erboven rust.
En een hele zwik van die eosies geven by the way ondanks ze het moeten doen toch nog gewoon het geluid van een run terwijl je een zakker hebt.
Top spulletje he dat FUX
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 20:26

Pascal,

Om het meteen helemaal de grond in te douwen is ook weer niet nodig...
Maar iedereen een eigen mening... hetgeen jij zegt mbt de led had ik ook al last van met mmx'jes... ( maar dat terzijde ).

Ik wil vooral weten wat Jeffrey precies bedoelt met hetgeen ik heb geciteerd.

Groet,

Edward
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

16-07-2007 20:34

Pascal,

Ik weet niet hoe jij erop komt dat Fox tegenwoordig FUX heet maar ik weet van niets.

Ik heb alleen al van verschillende vissers, mensen die ongeveer 40 weekeinden in het jaar vissen, gehoord dat deze met steen en been klagen over de Delkim TXI vanwege storingen. Zoals signalen dat de ontvanger geen verbinding meer heeft met de Optonics, bij onweer sowieso geen verbinding mogelijk enz.. Deze mensen gaan overstappen naar Fox of zijn al overgestapt naar Fox en deze ondervinden geen enkele storing meer op deze. Mijn vraag is dan ook of de nieuwe TXI-tjes deze problemen niet kent.

Dat jij niet zo gecharmeerd bent van Fox, en zo heb ik jouw opmerkingen al vaker gezien op dit forum, hoef je niet te exploiteren.

Heel veel mensen zijn razend enthousiast over Fox, ook mensen die ook Delkim, Solar, enz waarderen. Gelukkig zijn er verschillende meningen.
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

16-07-2007 20:40

Edward,

Wat ik bedoel is dat als je 's-nachts je tent uit komt rennen dat het bij de Fox direct zichtbaar is of het een zakker is ja of nee. Soms is een zakker zo minimaal te zien op je swingers dat een registratie van een optonic toch erg handig is.

Groetjes
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 20:52

Jeffrey,

Een wijs antwoord! niets aan toe te voegen.... dat je iets niet goed vind wil niet meteen zeggen dat het slecht is.... Ik heb zoals ik al zei meerdere optonics gehad... Delkim en Fox, de reden dat ik rx'en heb weg gedaan is gewoon puur omdat Delkims mij beter liggen als rx'en, ik had al een jaar of 7 met Delkims gevist, en kon er niet aan wennen, perfecte pieper hoor met opzich alles wat je wil... zelfde gelde ook een beetje voor de mmx'en... ( ledje kon ik overdag niet zien met zonlicht... maar kon het ook niet zien omdat het achterste oog van me hengel precies voor het ledje zat... tevens vaak genoeg per ongeluk de pieper uitgedruk met het achterste oog waardoor hij dus uit stond )
Verder zijn de meeste piepers van Fox prima hoor, maar ik prefereer gewoon Delkim, vanwege de gevoeligheid en de prettige instelbaarheid... ten minste nog fijne draaiknopjes... en met terug zakkers nog nooit problemen gehad!

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 20:56

Jeffrey,

Mbt de Delkims, ik heb zelf nu alweer een jaar of 3, 4 txi plusjes met rx ontvanger ( niet de pro, die was er toen nog niet )
Ik heb nog never een probleem gehad met ontvangst, onder welke omstandigheid dan ook...
Weet alleen dus van een kennis, die dus soms vreemde zaken op zijn ontvanger hoorde... maar dit betreft de oude serie...

Groet,

Edward
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

16-07-2007 21:01

hee het gaat er mij niet echt om wat ik beter vind denk dat ket ook gewening is maar ik vind het uiterlijk van een eos gewoon mooi lekker klijn ik denk dat ze verder alemaal even goed zijn de een doet dat iets beter de andere dat weer is gewoon zeer perzoonlijk en ja dan vond ik dus de klijne eos jes mooier
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-07-2007 21:11

Ik ben absoluut een tegenstander van Delkims! (gaat over de eerste versie)

Het zijn net machinegeweren! En het heeft me in frankrijk bijna een paar dikken vissen gekost!

Is dat ik regelmatig naar m'n hengels kijk... Maar zonder een piep te krijgen stond ie zo krom als een hoepel!
Misschien moet je ook niet 250 meter ver in een gat in een wierveld gaan vissen? Maar met fox kreeg ik (een jaar later) wel gewoon geluid...

conclusie geef mij maar een wieltje! ipv zo'n tril dinges...

Daarnaast krijg ik de tram op me ontvanger hier in de stad? kanalen anders ingesteld, hielp niet... Ja ik zat er vlak naast maar goed dat hoort toch niet?!

En wat betreft die EOS dingen... ik hoor er alleen maar slechte dingen over...

Helemaal in m'n sas met 4 x RX blue!

EDIT:
- ik heb me laatste oog altijd voor m'n pieper dus dat probleem ken ik niet... zie foto: http://img89.imageshack.us/img89/6673/dsc00215jm8.jpg
- En overdag kijk ik echt niet naar m'n lampje... Maar ik spoor niet helemaal hoor 8) Bij RX zitten lampjes boven je hengels... over een goed idee gesproken...
Gebruikersavatar
patrick nes
Berichten: 18
Lid geworden op: 04-07-2007 16:43
Locatie: koekange
Contacteer:

16-07-2007 21:39

ik vis nu bijna twee jaar met mijn eos vis best vaak maar heb geen klachten ben ook erg zuinig op mijn spullen wil ook wel is helpen maar een ieder zijn eigen toch
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

16-07-2007 21:40

Lode,

De nieuwe ontvanger voor de txi's heeft geen + en - instelling meer maar local en distance... local voor zeg maar tot 50 meter, en distance voor alles erboven... daar zit dus wel een verbetering in mbt het bereik en de ontvangst.
Bovendien blijft de 433mhz waar ze allemaal op werken een vrije frequentie en zijn dus storingen ten allen tijden mogelijk...

Maar we zullen maar niet teveel offtopic gaan over Delkims... ging eigenlijk over de eos ( mijn schuld overigens ).

Groet,

Edward
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-07-2007 00:48

Edward ik mag idd wel hopen dat ze het e.e.a. verbeterd hebben ja :D

Ik wou alleen m'n persoonlijke ervaringen met je delen...
keuze is aan jou... Voor mij is het heel duidelijk geworden door schade en schande...
Jeffrey Bijkerk
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00

17-07-2007 08:24

Ofwel er is nog steeds niet bekend wat nu de beste piepers zijn. Ik weet dat veel persoonlijke smaak is. Maar vind het erg belangrijk dat ik geen piep wil missen. Het verhaal van Lode maakt me erg angstig.
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

17-07-2007 09:20

Is dat ik regelmatig naar m'n hengels kijk... Maar zonder een piep te krijgen stond ie zo krom als een hoepel!
Misschien moet je ook niet 250 meter ver in een gat in een wierveld gaan vissen? Maar met fox kreeg ik (een jaar later) wel gewoon geluid...

conclusie geef mij maar een wieltje! ipv zo'n tril dinges...


Doe je toch iets fout wat betreft het afstellen, 99 van de 100 mensen stappen af van Delkim omdat deze TE gevoelig zijn.... Zodra mijn maat 1 a 2 piepen uit zijn fox krijgt, kan ik er al goed 15 op mijn delkim gehad hebben (op gevoelige stand)...

Maar ja het is gewoon een persoonlijke keuze, aangezien beide merken goede spullen maken, echter zie ik liever een LXR of RX dan die dingetjes met druktoetsen die fox de laatste tijd maakt...

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Lode Michels
Berichten: 39
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-07-2007 10:35

van Gorp Sjors schreef:
Is dat ik regelmatig naar m'n hengels kijk... Maar zonder een piep te krijgen stond ie zo krom als een hoepel!
Misschien moet je ook niet 250 meter ver in een gat in een wierveld gaan vissen? Maar met fox kreeg ik (een jaar later) wel gewoon geluid...

conclusie geef mij maar een wieltje! ipv zo'n tril dinges...


Doe je toch iets fout wat betreft het afstellen, 99 van de 100 mensen stappen af van Delkim omdat deze TE gevoelig zijn.... Zodra mijn maat 1 a 2 piepen uit zijn fox krijgt, kan ik er al goed 15 op mijn delkim gehad hebben (op gevoelige stand)...

Maar ja het is gewoon een persoonlijke keuze, aangezien beide merken goede spullen maken, echter zie ik liever een LXR of RX dan die dingetjes met druktoetsen die fox de laatste tijd maakt...

Gr. v. Gorp.


zoals ik al schreef het zijn net machine geweren!

De logica klopt in mijn ogen gewoon niet. Het gaat erom of lijn naar voren of naar achteren gaat toch? Waarom zou je dat met vibratie willen meten? Bij fox gaat ie dan knipperen bij terug en branden bij naar voren.

Op de RX zit ook een vibratie gevoeligheid trouwens... Maar je raad het al die gebruik ik nooit...

Delkims werken natuurlijk prima onder de meeste omstandigheden, maar ik heb er een paar slechte ervaringen mee gehad...

Daarnaast zit op de printplaat van de Fox piepers een laag siliconen. Delkim had destijds alleen een waterdichte behuizing van BOVEN af... Van onder kon er makkelijk water in komen. Weet niet hoe dat nu is met de nieuwe variant....
Heb ik verder geen problemen meer gehad. Maar siliconen is natuurlijk wel super netjes!

Ik kan nog wel even doorgaan... Voor mij is het duidelijk... I rest my case..
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

17-07-2007 11:00

Delkim heeft er voor gekozen om geen bewegende delen te gebruiken, zo kan er ook onder extreme vorst doorgevist worden zonder dat het wieltje vast vriest... (heb het met mijn mx piepers meegmaakt, smorgens zaten beide wieltjes kei vast gevroren...) Doordat delkim geen gebruik maakt van een wieltje is het moeilijk om een terugzakker herkenning te maken, de vibratie weet niet of het vooruit of achteruit is...

Wat betreft waterdicht maak ik mij helemaal geen zorgen, ze hebben echt al van alles meegemaakt, en ze blijven het altijd doen, echter mocht er een keer wat mis mee zijn laat een merk als delkim zich niet kennen en lost het netjes op (dit zijn de woorden van de mensen in de hengelsportzaak), en wat betreft de service van fox (meerdere malen meegemaakt met oa. lekkende tent, defecte pieper, kapotte stretcher) is het ALTIJD lang wachten..

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl