Welke merken?


Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

23-03-2007 18:45

Ow jawel Danny, je hebt duidelijk van dat rvs Ultimate kwaliteit en Solar kwaliteit...

Dat is het verschil tussen licht en zwaar rvs.

zeg maar echt en nep.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
wubs wljan
Berichten: 251
Lid geworden op: 24-11-2006 21:13
Locatie: luttel city

24-03-2007 13:22

ik vis met ook heel wat verschillende merken
hengels albacore binnenkort komen er andere
molens ultimate
verder starbaits pb products jrc
maar geen x2 dat is echt bende :evil: die mensen moesten zich schamen om die dingen te verkopen voor beginnnde karpervissrers is het wel leuk
maar op den duur is het klote spul
TIGHT LINES blankmeester
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

24-03-2007 16:46

EEEUUH ......... veel verschillende maar vooral fox, shimano en jrc krijg je teminste waar voor je geld. onderlijn materiaal van pb en korda. geen x2 rommel. sommige dingen van ulitmate en spro gaan nog wel maar koop je iets van molens of piepers kies dan fox of shimano.
groet`n ramon
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

24-03-2007 20:38

Nou Ramon dan zal je die foto's van op et beton wel hebben verwijderdwel hebben verwijderd van je space, die hebben er anders geheid opgestaan! Er is zelfs eens een topic over geweest. Miss dan andere boaders dit ook gezien hebben en op hebben gereageerd destijds, dit issem http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... hlight=heb en dan heb ik dr hier nog 1 http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... ehandeling

Maar goed als jij je leven daarna heb verbeterd dan is et goed naar mijn inziens, maar je moet er niet over gaan liegen daar hou ik niet zo van snappie? Evengoede vrienden verder.

Mja nu ik dit van me heb afgepraat net als Kenny zal ik ook maar zegge waar ik mee vis, Shimano , Fox , Ultimate, Jrc , X2 (kleinspul)jaja!!. Ik heb trouwens nog met hengels gevist van X2 toen nog gewoon handbuilt vlemmix mare ik vond ze wel aardig hor.

Gegroet
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

24-03-2007 21:03

arjan daar had ik nog een roofvis hengeltje van die was top boog zo mooi. maar toen kwam x2 en kreeg je voor dat geld een zware glasvezel hengel zo lomp als de pest
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Laurens de Waard
Berichten: 208
Lid geworden op: 14-05-2006 22:07
Locatie: Sliedrecht
Contacteer:

24-03-2007 21:43

ik ga voor alles wat naar mijn mening goed werkt,
(voor mij absoluut geen ultimate)
haken altijd van korda, wartels van fox, onderlijn materiaal van PB, onthaakmat en weger X2, hengels van DAM, molens zijn nog ff van "merk onbekend" maar dit gaat als t schip met geld komt, of anders met enkele maanden, waarschijnlijk naar de 4500b veranderen,
piepers Micron M, swingers een of ander imitatiespul, rodpodje Fox Warrior, Nubrolli paraplu van EFT, stretcher shakespeare en slaapzak van TNT...
Gebruikersavatar
Rene Boeting
Berichten: 336
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Goes

25-03-2007 00:10

Boeiend...

Je budget bepaalt je materiaal.

Bullshit opmerkingen van kwaliteit betaald zich terug raken kant nog wal.
Als je 100,- per jaar kunt veroorloven aan materiaal geef je dat uit.
Kosten betere spullen dan dus 200,- dan koop je die niet of je moet bereid zijn een jaartje niet te vissen...
Denk na.

Ben zelf werkzaam als verkoper en mij is al jaren duidelijk dat een 2x zo goeie kwaliteit 4x zoveel kost.
Kies zelf ook voor kwaliteit omdat dit een betere feeling heeft maar in de praktijk gaat goedkoop per euro per jaar veel langer mee als kwaliteit.
Dit op de allergoedkoopste ellende na dan...

Ik heb overigens een heel aardige uitrusting maar kan me heel goed voorstellen dat mensen een "mindere" uitrusting hebben en daarin zullen moeten berusten omdat een (ook al is dat "eenmalig") duurdere uitrusting niet te betalen is.
Ik heb steeds mazzel gehad met aanschaf en dan steeds dat vervangen wat ik op dat moment het belangrijkst vondt.
Op dit moment zou ik bv een nieuw onderkomen kunnen gebruiken.
Een Aqua klinkt dan wel heel plezierig.
Gaat weet ik veel hoe lang mee...Ja, what ever.
Zal toch in 1keer betaald moeten worden en dat gaat niet gaan, dus dan maar de komende 10jaar 3x iets anders halen.
Ben ik per saldo nog steeds droog en nog steeds minder geld kwijt en dat dan zonder schulden maar met evenveel plezier.

De "kwaliteit" van een visser mag/kan gewoon niet afgewogen worden aan de hand van zijn/haar materiaal maar uitsluitend aan handelen en instelling ed.
Derhalve:
Boeiend...

Durf rustig te stellen dat ik al meer peppies ben tegen gekomen die uitsluitend met (noen maar wat) Fox-materialen viste dan die uitsluitend met (noem weer maar wat) X2 viste..
Vooral peppies houden namelijk van sier en een goeie naam...


Groeten,

René
Size doesn't always matter
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

25-03-2007 09:24

Davey vd liefvoort schreef:ik ben gelukkig niet merkbewust, ik koop gewoon wat en mooi en goede kwaliteit is. Dus is het x2, geen probleem. Is het Fox, betaal je toch alleen maar voor het merk.


Ja, en fox is ook een merk dat garant staat voor kwaliteit. En dat van 99,9% van alle producten die zij op de markt brengen. Dit kan ik niet zeggen van x2, x2 heeft super hengels. Hier kan fox zelfs nog wat van leren! Maar de rest van de producten van x2 zuigen gewoon!
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
jeanmichel de buck
Berichten: 41
Lid geworden op: 26-08-2003 02:00
Locatie: sas van gent

25-03-2007 10:21

hengels van elite molens dan okuma piepers van fox grote tent van prologic weegzak ,onthaakmat;bewaarzak van x2
de oval van x2 is trouwens het zelfde van ultimate haha
sommige dingen zijn nou eenmaal duur maar gaan ook erg lang mee
Gebruikersavatar
rebec schippers
Berichten: 125
Lid geworden op: 11-09-2005 23:49
Locatie: grootebroek

25-03-2007 11:46

hengels van cjw.
molens van daiwa.
shimano lijn.
piepers van delkim
landingsnet van amiaud
rodpod van fox (helaas) wat een bagger voor dat geld
foudraal van prologic
stretcher van prologic.
slaapzak van trakker
oval van ultimate
tent van jrc
onthaakmat van !!!!!!!!! x2 (prima spul voor dat geld. koop gewoon elke 2 jaar een nieuwe!!!)
heel veel klein spul van diverse merken
Gebruikersavatar
Ruud Engelbarts
Berichten: 229
Lid geworden op: 17-09-2005 20:03
Locatie: Lichtenvoorde

25-03-2007 13:49

Pb, Shimano, Delkim, Nash, Cobra, Cipro, Fox, JRC, Ultimate, Korda een kleine greep uit de collectie :lol:

Ik ga niet voor 1 merk, ik ga voor dat ene merk die voor dat product de beste kwaliteit leverd.
Improvisatie...
Gebruikersavatar
klaas Sipma
Berichten: 156
Lid geworden op: 25-12-2005 15:51

28-03-2007 21:42

zelf vis ik inderdaad met shimano hengels en molens (molens zijn echte top kwaliteit)
Ook vind ik Prologic steeds beter worden en een zeer veel hele mooie producten op de markt zetten.
Verder koop ik ook nog wel eens wat van fox, prima merk maar zeker niet op eenzame hoogte ofzo.
Gebruikersavatar
Jelle Willeboer
Berichten: 121
Lid geworden op: 28-03-2007 23:14
Locatie: Lichtenvoorde
Contacteer:

30-03-2007 10:47

ik heb F4E Exelence en volgende week shimano molens
piepers fox m rodpod ultimate stormpod,
fox, ik vind het een goed merk kwa hengels enzo maar stoelen en spul. het lijkt wel alsof ze het duur maken door dat er fox op staat die stoelen. ik heb men stoel van ultimate prima stoel hij zit niet fijner als die fox stoel van 120 euro ofzo de kwalitijt zal mischien wat minder zijn maar wat doe ik er nog meer op als zitten? kan 2 stoelen van ultimate halen en om de 2 jaar een neiuwe of 4 jaar met 1tje van fox..
Ajoow
Waneer Geven W-ij De Strijd Op?
Arjan van Dijk
Berichten: 133
Lid geworden op: 27-06-2006 16:06

31-03-2007 19:23

He Ramon! Je ben wel benieuwd waar andere mensen mee vissen maar je zegt zelf niet met welke merken jij eigenlijk vist! Leg is uit!

Groeten
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

31-03-2007 20:37

arjen misschien wil die gewoon meningen horen van mensen over bepaalde merken.....
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Sander Raaijmakers
Berichten: 311
Lid geworden op: 07-10-2006 20:01
Locatie: Mierlo

31-03-2007 21:05

eerst altijd x2 enzo maar veel tramalant mee gehad dus nu kijk ik meer naar fox, shimano, jrc enzo.. behalve voor dingen zoals tassen enzo kies ik gewoon f4e of ultimate (pro^tect)

p.s. spro strategy hebben ook goede betaalbare producten

gr sander
Te mogen leven is een gunst. Te weten hoe is een kunst.
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

31-03-2007 21:58

Fox Hengels
Kevin nash/daiwa hengels
Shimano molens
Fox Piepers
Shimano Lijn
Fox Swingers
x2 Tas
x2 stretcher
x2 foudraal
Korda/ultimate/Gamakatsu/Drennan klein spul
Gebruikersavatar
Dylan Smits
Berichten: 391
Lid geworden op: 17-06-2006 22:09
Locatie: Sliedrecht

31-03-2007 22:11

Ultimate : Hengels, foudraal, carryall, molen + penhengel.
Fox: Rod-pod, piepers.
JRC: Rod-rests , weegzak
Elite : Schepnet, schepnet floater.
Shimano: Hengel + pen molen
Okuma: molen
Allerlei vage merken : onthaakmat , weegschaal enz.

Zou heus we lwat vergeten zijn, maar iig een idee van wat ik heb.

Gr,
Dylan
Afbeelding
Gebruikersavatar
Luc belterman
Berichten: 310
Lid geworden op: 26-02-2007 22:57

01-04-2007 19:51

Hengels: D-A-M
Molens: Daiwa Emcast 5000
Piepers: Fox Micron M
Swingers: Fox Mk2
Steunen: Ultimate(wil nog RVS)
Schepnet: Ultimate Bionic 46 inch
Onthaakmat: Ultimate A-Life

mvg luc!
matthijs den Dunnen
Berichten: 996
Lid geworden op: 16-08-2006 15:37
Locatie: Hoog-blokland

05-04-2007 15:50

hengels: X2
Molens: Shimano
Rodpot: ultimate
Onthaakmat: ron thompson
Schepnet: X2
Piepers: X2
Swingers: dezelfde als Fox maar dan merkloos ik dacht MK2
Onderlijn materiaal: PB en nieuw onbekent merk
Haken: Korda en Gamakatsu
Oval: Ultimate
Stoel: Xenos
Tas: daniel ray
Rigwallet: PB
lijn: shimano technium
penhengel: DAM
Penhengel molen: merkloos maar wel een heel mooie slip

en nog veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer :wink:
Laatst gewijzigd door matthijs den Dunnen op 05-04-2007 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
tino beunk
Berichten: 2626
Lid geworden op: 29-03-2005 18:42
Locatie: Duiven

05-04-2007 16:02

Hengels: Shimano
Optonics: Fox
Tent: Trakker
Tas: JRC
Molens: Daiwa
klein spul: Sufix, Pb, Fox, Korda, Ashima, Gamakatsu
Hangers: Solar
rodpod: Ultimate
Stoel: Fox
Stretcher: F4E
Lijn: Shimano
Onthaakmat: Proline
Net: Fox
Penhengel: Taselaar
weegschaal: Ruben Heaton

Dat was het zowel denk ik..



Yoooo:wink:
~~Dreams can be true.~~
Ramon Schoemaker
Berichten: 77
Lid geworden op: 25-11-2006 17:55
Locatie: Barneveld

05-04-2007 17:19

Arjan van Dijk schreef:He Ramon! Je ben wel benieuwd waar andere mensen mee vissen maar je zegt zelf niet met welke merken jij eigenlijk vist! Leg is uit!

Groeten


Nou ik gebruik op dit moment voor het karperen maar 2 hengels waarvan ik 1 dit jaar nog een x wil vervangen, maar de 2 stokken zijn samen bijna 200 euro van merken die ik hier niet eerder gezien heb... 1x Mitchell en 1 die iets goedkoper is, een carp focus! Molens met baitrunner van; Sanger - Pro-T40 en een Ultimate Outrunner 3500 en gevlochten lijn.. 2 beetverklikkers, een werploodje en als ik drijvend vis zo'n rood-witte bal haha

volgens mij vis ik wat anders als anderen daarom was ik weleens benieuwd

en om nog even terug te komen op 'rene boeting':
dat budget verhaal zal mischien wel kloppen, klinkt leuk maar het gaat me niet om me budget, ik werk ook gewoon voor me geld en heb een hobby waarvan ik weet dat deze geld kost, en bereid ben het ervoor neer te leggen, alleen wil ik weten 'waarom' de dure merken?
ik weet niet beter als dat ik gewoon netjes met mijn mitchell en carp focus omga dat deze ook jaren meekunnen of levenslang.. ik weet het niet... volgens mij zijn mijn molens ook gewoon goed, wat zou het voor een verschil maken.... ik weet niet beter
Peter Broers
Berichten: 470
Lid geworden op: 31-05-2006 12:43

06-04-2007 09:44

Rene Boeting schreef:Boeiend...

Je budget bepaalt je materiaal.

.......

Ben zelf werkzaam als verkoper en mij is al jaren duidelijk dat een 2x zo goeie kwaliteit 4x zoveel kost.

.......

De "kwaliteit" van een visser mag/kan gewoon niet afgewogen worden aan de hand van zijn/haar materiaal maar uitsluitend aan handelen en instelling ed.

.......

Durf rustig te stellen dat ik al meer peppies ben tegen gekomen die uitsluitend met (noen maar wat) Fox-materialen viste dan die uitsluitend met (noem weer maar wat) X2 viste..
Vooral peppies houden namelijk van sier en een goeie naam...


Groeten,

René



Spijker op z'n kop!!! Eindelijk een nuchtere reactie in deze doorgeslagen merken-geile karperwereld. Koop lekker spulletjes waar je zelf een goed gevoel bij hebt en die bij je budget passen. En laat je vooral niet gek maken door gasten met een schijnbaar onbeperkt budget die vaak meer tijd besteden aan het oppoetsen van hun o zo mooi blinkende stokkies dan dat ze daadwerkelijk aan de waterkant te vinden zijn.
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

07-04-2007 00:20

ik vis met materiaal
van voornamelijk
ultimate en pro-logic
me hengels van ultimate
en molens van pro-logic
puur omdak het mooi spul
vindt ben niet zo
merk geil :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

07-04-2007 02:24

Luke Peters schreef:
Ja, en fox is ook een merk dat garant staat voor kwaliteit. En dat van 99,9% van alle producten die zij op de markt brengen. Dit kan ik niet zeggen van x2, x2 heeft super hengels.


Ja lol dat ik dit lees, heb eens met x2 stokken moeten gooien, maar ummm slape tering stokken zwaberen een uur na, en verkomen ze niet.

En ja heb met alle prijs klasses van fox gegooit en perfect niks swaberen.

Dus kom nui niet aan dat fox er wat van kan leren, jij bent pas 14 dus hebt nog heel wat teleren kwa gooien en vissen.

Ps: heb geen fox stokken.
Ps2: voor en goedkope stok is x2 wel goed.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!