SHIMANO 4500 B nieuw voor € 92,50!!!!!!!!!


Plaats reactie
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

08-07-2006 19:16

Hier in de hengelsport zaak ook 92,50

Maar als ze ineens nu goedkoper worden, komt er niet een net iets beter opgewaardeerde op de markt?
bedoel te zeggen dat de oudere weg moeten?

Zal wel niet maar het lijkt er bijna op
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

18-07-2006 23:10

inderdaad bij Raven/Vlemmix hebben ze een mooie actie!
ik had nog twee oude molens uit het jaar nul!
deze ingeruild! en twee shimano baitrunner 4500b voor 75 eurie p/s! :D
Jeroen Selhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-05-2006 08:06
Locatie: Utreg

21-07-2006 10:12

Ik was ook erg blij met dit topic!

Twee keer 6500B voor 180 euri (na inruil van twee molens die 15 jaar geleden misschien 50 gulden samen kosten :P ). Zo kan je nog eens wat kopen :lol:

Nog bedankt voor de vermelding :wink:

Jeroen
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

22-07-2006 14:03

Mike van Zwam schreef:Hier in de hengelsport zaak ook 92,50

Maar als ze ineens nu goedkoper worden, komt er niet een net iets beter opgewaardeerde op de markt?
bedoel te zeggen dat de oudere weg moeten?

Zal wel niet maar het lijkt er bijna op


Ze komen inderdaad met nieuwe molens uit. Weet alleen de naam niet meer. Heb ze wel op een afbeelding gezien bij me in de locale hengelsportzaak
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

22-07-2006 17:34

Mike,

Mijn oudste Shimano molen, de sea spin beatrunner 3500, is net zo oud als jij nu bent, en funtioneert nog de volle 100%. Niet ieder nieuw snufje is een verbetering, en ik vang, met dit ouwetje, geen vis minder dan met de 3500b. Dus wat ik er mee wil zeggen is, dat als je nu een nieuwe Shimano b serie kan aanschaffen, voor de prijs die Raven er voor vraagt, je een top molen koopt voor een hele mooie prijs.

Theo
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

22-07-2006 19:40

Dat is dan wel zo, Voor een net bedrag heb je een hele goede molen.
Maar het zou alleen verklaren waarom de prijs opeens zoveel zakt.
Heb zelf ook een setje 4500A versteten in 5 jaar.
Waren zeer goede molens, de eerste 4 jaar.

En je weet wat ze zeggen he:
Hoe nieuwer en duurder, des te beter. :wink:
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

23-07-2006 10:18

Mike,

het ligt er ook aan hoe je vist en hoe je met je materiaal om gaat..
sommigen vissen maar 2-3x per maand en anderen vissen 4-5x per week.. dan zul je wel verschil zien in slijtage...

sommige mensen kijken niet eens wat ze met hun materiaal doen. ik zie vaak genoeg molens in het zand liggen.. ik zelf zorg altijd dan me molen op iets ligt of van de grond af is..

ook onderhoud van een molen kan de levensduur flink verlengen. ik heb sinds dit voorjaar de 4500b's en komend winter ben ik wel van plan om ze een onderhouds beurtje te geven..

nu wil ik niet zeggen dat jij slecht met je materiaal om gaat omdat jij er maar 4-5 jaar mee doet.. maar om er maar vanuit te gaan dat de opvolger beter is vind ik een verkeerde gedachte.. misschien hebben ze wel nieuwe features maar gaan die binnen de kortste keren kapot ofzo? wie zal het zeggen.

zoals ik jou nu begrijp kan ik je de volgende tip mee geven.. wacht gewoon tot het nieuwe model er is en vergelijk dan nog eens. en als dan het nieuwe model beter is dan moet je er gewoon voor gaan..

maar op dit moment is in de prijsklasse van rond de 100 euro bijna geen betere molen te vinden dan de 4500b.

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

23-07-2006 10:57

Remco,

Een molen die gebruikt word voor het statisch vissen op karper, dus meestal maar een paar keer per sessie gebruikt word om de lijn in te draaien, heeft aanzienlijk minder te leiden dan bij voorbeeld een spinmolen, die mischien op een enkele visdag wel meer dan honderd keer wordt ingedraaid. Ik denk dat een Shimano beetrunner, bij goed onderhoud, wel een karpervissersleven lang meegaat.
Mijn Abu 44 die ik gebruikte voor het pen/korstvissen is sinds vorig jaar, na dertig jaar trouwe dienst, met pensioen en dat is alleen maar vanwege de slechte slipwerking. Buiten wat lakschade door het in de auto smijten, op stenen leggen enz. werkt hij nog steeds perfect!

Theo

PS
Zand is natuurlijk moordend :o
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

23-07-2006 10:58

ik ben ook zeer tevreden over die 4500b
de molens lopen echt als een zonnetje.
nu nog maar afwachten, hoe ze zich houden, wanneer er een karper aan zit! :lol:
kep wel eens gelezen, dat er karpervissers hadden gezegd, een 'boner' te krijgen van de slip! :lol:
vooral de ratel erin schijnt een kik te geven. :D
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

23-07-2006 19:41

Remko Oude Elferink schreef:Mike,

het ligt er ook aan hoe je vist en hoe je met je materiaal om gaat..
sommigen vissen maar 2-3x per maand en anderen vissen 4-5x per week.. dan zul je wel verschil zien in slijtage...

sommige mensen kijken niet eens wat ze met hun materiaal doen. ik zie vaak genoeg molens in het zand liggen.. ik zelf zorg altijd dan me molen op iets ligt of van de grond af is..

ook onderhoud van een molen kan de levensduur flink verlengen. ik heb sinds dit voorjaar de 4500b's en komend winter ben ik wel van plan om ze een onderhouds beurtje te geven..

nu wil ik niet zeggen dat jij slecht met je materiaal om gaat omdat jij er maar 4-5 jaar mee doet.. maar om er maar vanuit te gaan dat de opvolger beter is vind ik een verkeerde gedachte.. misschien hebben ze wel nieuwe features maar gaan die binnen de kortste keren kapot ofzo? wie zal het zeggen.

zoals ik jou nu begrijp kan ik je de volgende tip mee geven.. wacht gewoon tot het nieuwe model er is en vergelijk dan nog eens. en als dan het nieuwe model beter is dan moet je er gewoon voor gaan..

maar op dit moment is in de prijsklasse van rond de 100 euro bijna geen betere molen te vinden dan de 4500b.

Gr. Remko



Nou ik heb laatst naar mijn idee goede molens gekocht dus zal niet snel op zoek zijn naar nieuwe.

En wat je aangeeft dat ik misschien slecht met mijn spullen om ga klopt wel een beetje hoor.
Ben niet echt zuinig op mijn molens of andere spullen (behalve de tent, die droog ik altijd netjes)
Ik heb die molens 4,5/5 jaar gehad en hebben nul,nul aan onderhoud gehad.
Heb ze onderwater gehad, beetje zand schuw ik ook niet, en tegen een stootje kunnen ze ook. Ik vind 5 jaar met een molen doen al best een redelijke tijd. Zeker voor zo en prijs.
Ben de eerst2 sessies zuinig en dan........ :wink:

Wil gewoon regelmatig wat nieuws
Laatst gewijzigd door Mike van Zwam op 23-07-2006 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

23-07-2006 19:42

......
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Plaats reactie