pennen met de picker


Plaats reactie
jeffrey vergeer
Berichten: 178
Lid geworden op: 05-08-2005 23:40
Locatie: beuningen

03-04-2006 23:12

hallo

het onderwerp is duidelijk, wie van jullie doet er ook pennen met de picker.
ik heb daar afgelopen zomer veel mee op witvis gezeten en af en toe heb ik daar ook wel eens een kleine karper mee op de kant gehaald, deze karpers wogen tussen de 10 en 15 pond, ik ving ze dan met de korf en een stukje mais op de haak.
nu vraag ik me af of ik hier mee ook gewoon kan pennen,mijn picker is 2,70m en kan een gewicht van 20 t/m 30 gr wegzetten.
ik zou graag jullie meningen willen horen.

mvg jeffrey vergeer :wink:
Cast away your problems,and net your dreams
Gebruikersavatar
WoutuH StegginK
Berichten: 11
Lid geworden op: 17-03-2006 21:57

03-04-2006 23:28

Hoi,

ik heb "vroeger" ooit eens in een grijs verleden, eens een karpertje van ca 60cm gevangen met een picker. Dit was zo'n goedkopie-instapmodelletje van 2,4m lang, ergens voor ca f20,- gekocht.

Daar heb ik diverse vissen mee gevangen, van klein grut tot grote brasems.

Ook een keer dat karpertje van ca60cm dus. Ik weet nog goed dat het hengeltje (met 16/100 nylon) dubbel klapte. Dwz. de vis zat er aan, de hengel stond krom, de enigste mogelijkheid tot enige speling was de rek in de lijn, en de slip van de molen. De hengel stond op het maximale krom, en kon gewoon niet verder.
Normaal gesproken staat een 2 ponds hengel mooi krom, en kan de vis, als die zijn best doet, de hengel nog wat krommer trekken. Maar bij dat pickertje kon dat niet. Ik kon op dat moment net zo goed met een bezemsteel als hengel gaan vissen, het had niks uitgemaakt.

Mijn mening is, en daar vraag je om;

een pickertje is "te licht" om voor het fatsoenlijke karper(pen)vissen te gebruiken.


Mijn tip (daar vroeg je niet om, maar krijg je ongevraagd dus toch), koop zo'n "penhengel" da's ideaal! je hebt gewoon meer kracht/ruggegraat in de stok.

Zo'n penhengel is ook nog in te zetten als ultra-lange winkle-picker (of dat echt wel kan weet ik niet, maar mijn penhengel wordt daar binnenkort wel voor gebruikt namelijk....).

MVrGr;

WoutuH StegginK
Wegens een defect in mijn andere carpboard account (Wouter Steggink) is dit een (tijdelijk) backup-account dat ik nu even gebruik
Jordi Schoffelen
Berichten: 294
Lid geworden op: 27-06-2004 17:00
Locatie: Hulsberg

04-04-2006 19:16

Ik denk inderdaad dat je een gehaakte vis erg weinig je wil op kunt leggen met een dergelijk licht hengeltje. Ik zou je aanraden om toch te sparen voor een penhengel. Ik heb er jaren geleden eentje gekocht en heb er nooit spijt van gehad: het zal altijd een hengel zijn die een speciaal plekje heeft.

Dus gewoon voor een penhengel gaan...

Ik zou hem niet meer willen missen
Plaats reactie