Daiwa Infinity IFR5500BR vs Shimano - Big Baitrunner LC


Plaats reactie
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

02-04-2006 00:24

Oke ik heb een beetje zitten snuffelen in deze forums echter ben niet véél wijzer geworden vandaar een nieuw topic.
Ik heb momenteel 4 x 4500 usa modellen en deze zijn voor mij niet goed genoeg meer.
Nu zag ik de Shimano - Big Baitrunner Long Cast en vondt dit een super molen voor mij maar zag helaas ook de Daiwa Infinity IFR5500BR.
Dus wat zijn de voor en nadelen van deze molens behalve het prijs verschil.
En graag met onder bouwing.
En heb eigenlijk nog een molen op het oog en dat is de Daiwa Infinity X 5500.
Dus hopelijk ga ik nu wat wijzer worden zodat ik mijn nieuwe aanwinst kan gaan vertroetelen

:oops:

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

02-04-2006 02:25

Roberto Kluijtmans 1 schreef:Oke ik heb een beetje zitten snuffelen in deze forums echter ben niet véél wijzer geworden vandaar een nieuw topic.
Ik heb momenteel 4 x 4500 usa modellen en deze zijn voor mij niet goed genoeg meer.
Nu zag ik de Shimano - Big Baitrunner Long Cast en vondt dit een super molen voor mij maar zag helaas ook de Daiwa Infinity IFR5500BR.
Dus wat zijn de voor en nadelen van deze molens behalve het prijs verschil.
En graag met onder bouwing.
En heb eigenlijk nog een molen op het oog en dat is de Daiwa Infinity X 5500.
Dus hopelijk ga ik nu wat wijzer worden zodat ik mijn nieuwe aanwinst kan gaan vertroetelen

:oops:

Alvast bedankt


Waarom zijn de usa's niet goed genoeg?
Wat voor een eisen stel je nu aan je molens?

Mvg Gerrit 8)
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

02-04-2006 02:29

Ze moeten nu véél meer lijn kunnen hebben ivm groter wateren.
Gewoon nylon ipv gevlochten.
En ik heb nieuwe hengels dus nu ook nieuwe molens.
Voor NL zijn deze molens genoeg maar buitenland helaas niet vandaar.
Ze moeten zowiezo slip boven hebben zitten ivm nauwkeurige slip.
Baitrunner moet gewoon lekker afstelbaar zijn.
Soepel lijn op spoelen ( netjes ), grote inhaal snelheid, degelijkheid.
En het oog wilt ook wat zodoende.
Harry Striper
Berichten: 80
Lid geworden op: 04-11-2004 08:47
Locatie: bovensmilde

02-04-2006 10:44

Hallo roberto,

Heb zelf in de begin jaren ook veel met de usa baitrunners gevist maar net zoals jij ook zegt, op echt groot water kom je dan te kort,heb regelmatig gevist met nog een meter of 10 lijn op de spoelen,riskant en je bent verplicht om haast boven op de hengels te zitten,heb toen niet lang meer getwijfelt en mijn keuze is toen ook op de daiwa 5000 br gevallen,op deze uitvoering kan iets minder lijn dan op de 5500 maar voor mijn visserij zat voldoende.
Vind zelf kwalitatief de daiwa wat beter dan de shimano LC ,en de slip is naar mijn mening wat fijner,maar dat is natuurlijk ieder zijn eigen meug.
Ik persoonlijk zou niet meer anders willen dan de daiwa,behoorlijk prijzig maar daar heb je dan wel kwalitatief een zeer goede molen voor.
Zijn (goedkoop) te krijgen bij WS in belgie 250 euro per stuk bij afname van 2 stuks.
De LC is ook kwalitatief ook een zeer goede molen met veel lijn capaciteit en qua prijs een stuk voordeliger.
Deze is bij db hengelsport in helmond op dit moment in de aanbieding voor slechts 155 euro,scheelt je toch bijna 100 euro per molen.
Succes met het maken van je keuze.

Gr Harry
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

02-04-2006 21:50

Nou Harry bedankt voor je toelichting.
Zal dit zeker mee nemen in mijn keuze voor de nieuwe molens.
Ik ga ff een weekje naar het buitenland voor defensie ( zooi halen en brengen ) dus ik zal pas aan het einde van de week pas kunnen reageren.
Maarja nu kan ik ze sneller kopen :wink: door het extra geld 8)

Roberto
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

03-04-2006 11:03

Waarom niet kijken naar de nieuwe Ultegra's? die nu ook uitgerust zijn met baitrunner voorop, en die hebben zich al lang en breed bewezen en nu dus nog beter.
als ik nu opnieuw een keuze moest maken dan ging ik voor de ultegra's scheelt namelijk best een bak met geld tov de LC en de Inf. X en Shimano heeft een perfecte slip en het is gewoon een goede molen met veel lijncapaciteit.

Ik heb zelf wel de Infinity X 5500 versie, en vind het een prima molen maar Daiwa vs. Shimano is hetzelfde als FOX vs. Delkim, en iemand is voor of tegen dit zal altijd een discussie blijven.
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

06-04-2006 22:07

Edward zei ..... Daiwa vs. Shimano is hetzelfde als FOX vs. Delkim, en iemand is voor of tegen dit zal altijd een discussie blijven.

Ik bedoel het niet zo maar wat de voordelen en de nadelen zijn betrefd deze molens zodat ik de beste keuzen kan maken.

Maar die ULTEGRA XTA baitrunner kun je die ook in stellen of niet want dat moet ie zeker kunnen.
Verder zijn het idd lekkere molens.
Het geld maakt mij niet zo veel uit omdat ik ze aanschaf en dan voorlopig ga gebruiken ( jaren ).
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

07-04-2006 12:08

Roberto,

Die Longcasten heb ik 2x een set van gehad en doen werkelijk onder voor de Infinity! In dat verband is de meerprijs van een Infinity echt wel gerechtvaardigd!
Met name de speling op de as/slinger van de Longcast is een zwak punt van de Shimano en ik kan je uit ervaring melden dat die speling niet minder wordt na veelvuldig/zwaar gebruik!! Integendeel.........

Mocht je ze toch willen dan heeft DBhengelsport een mooie aanbieding door ze voor 155 euro p/stuk te verkopen, splinternieuw en met garantie!!

Moest je de Infinity willen check dan je prive mail want dan heb ik nog wel wat voor je waar je jaren mee vooruit kan:)

MVG John
henk jansen112
Berichten: 6
Lid geworden op: 24-12-2005 01:26

26-05-2006 01:41

Lc`s heb ik gehad maar naar een niet al te ruime tijd veel speling.Slip is goed maar instelbereik is klein.De usa 4500 (Heb ik nog steeds)vind ik beter en zeker de slip cq afstelling(lijnopspoeling is wat minder fraai).Vis zelf voor de grotere afstanden met
daiwa infinity.Lc kunnen hier never nooit aan tippen.Daiwa`s kosten iets meer maar dan heb je wel veel meer molen.Koop nou maar gewoon de daiwa`s krijg je geen spijt van.

Groeten Henk
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

26-05-2006 20:52

Ook ik heb de twee molens vergeleken en zoals hiervoor reeds gezegd, de LC 's kunnen niet aan de Infinity 's tippen. Het binnenwerk van de laatste is veel sterker (ja, ik heb de Daiwa's reeds opengemaakt. niet dat er iets aan was, maar ik ben nogal nieuwsgierig van natuur) gemaakt en bestaat uit de beste materialen (prijs!!!)
Ook de prijs valt nog redelijk mee, daar er een extra spoel bij is(waarde 75€)
De slip is zeer goed en is vergelijkbaar met deze van de USA en dus zeer goed te noemen.
Ik vis nu al een paar jaar met de Infinity's en zou ze voor geen geld meer willen missen.

Greetz
En soms...... is er karper
Plaats reactie