grrrrrrrrrrr, welke tent


Gebruikersavatar
Roel Verhaegh
Berichten: 28
Lid geworden op: 20-02-2006 21:51
Locatie: Veghel
Contacteer:

21-11-2006 21:33

fox easy dome :D


mijn favoriet heb hem zelf
goed te doen als het koud is
alleen een nadeel is dat hij zo groot is om te vervoeren


groeten succes met zoeken
Laat mijn delkims maar loeien......
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

22-11-2006 08:47

Maik,

Zodra deze helemaal vast staan laat ik het je weten.....!

Ik zal je dan ook de namen en types van de tenten laten weten om eventueel bij je winkelier te gaan bekijken.

Groeten,

Marcel :lol:
==--- catch your dream ---==
mitchell van baarle
Berichten: 28
Lid geworden op: 15-11-2006 17:06
Locatie: delft
Contacteer:

26-11-2006 14:29

Marcel Brauer schreef:Als ik de maten van de STi 1 man bekijk, is deze toch groot genoeg voor 2 stretchers?!


nouw ik heb deze tent ook maar 2 strechers past niet
ja of je wil met je voeten buiten leggen dan kan het wel

gr
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

27-11-2006 21:18

De Fox Evolution Bivy is ook een fijne tent!
Laatst gewijzigd door Wilco van Leest op 16-03-2008 16:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

29-11-2006 10:31

Vreemd......met dit doek zou dat nooit kunnen gebeuren of er moet iets van ontvettingsmiddel op terecht zijn gekomen (bijv zeep).
Misschien iets fout gegaan met de productie....who knows!

Ultimate kennende zullen ze ervoor zorgen dat ze je een goede service verlenen (kan ook niet anders zou ik zeggen, producten moeten het hebben van de combinatie kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en service)

Komt goed....zo niet dan hoor ik het wel.

Kan ik altijd mijn best nog even voor je doen....!

Groeten,

Marcel :lol:
==--- catch your dream ---==
Jeroen Selhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-05-2006 08:06
Locatie: Utreg

29-11-2006 11:08

Wilco van Leest schreef:Marcel,

Het was geen condens. Het doek was verzadigd met water, was na 2 dagen drogen nog niet droog. Is vandaag terug gegaan naar Ultimate, ik hoor er morgen meer van.

Wilco



Ik heb afgelopen weekend voor het eerst mijn dreamcatcher gebruikt.
Ook veel regen gehad in twee nachten. Maar geen lekkage. Het doek bleef op sommigge plaatsen wel nat, maar liet geen water door.

Moest ook echt het ventilatierooster achter openzetten tegen condens.

Het duurde lang voordat de tent droog was de volgende dag, heb m in de tuin thuis nog maar even opgezet.

Dit weekend gaan we weer een nacht en het zal me benieuwen of ik dezelfde klachten als jij hebt Wilco (hoop het natuurlijk niet).

Mvg,

Jeroen

P.S. de ruimte in de tent is trouwens erg prettig en het opzetten/afbreken ook erg makkelijk. As ie nou nog droog blijft ben ik een happy camper ( :roll: euh karpervisser :lol: :lol: )
luuk houtgraaf
Berichten: 616
Lid geworden op: 15-10-2005 18:11
Locatie: zaanstad
Contacteer:

29-11-2006 17:05

er zijn ook nieuwe tenten van star baits gekomen zeer mooie model staan in de nieuwe cataloges, weet niet zeker of het starbaits is maar het hoort bij elkaar :wink:
plassen zijn perfeckte viswateren,
Jeroen Selhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-05-2006 08:06
Locatie: Utreg

04-12-2006 17:12

Nou afgelopen weekend dus weer een sessie met de dreamcatcher, nacht van vrijdag op zaterdag. Wat een baggerweer zeg. Midden in de nacht begon het doek verzadigd te raken, tenminste zo leek het want er zat ontzettend veel water aan de binnenkant van het doek.

Vanwege het baggerweer had ik de hele boel potdicht.

Is dit normaal dat een single skin op een gegeven moment toch gaat lekken of heeft dat toch met condens te maken?

Denk dat ik maar contact opneem met de winkel.

Mvg,

Jeroen
jacco noordermeer

04-12-2006 21:20

jeroen, dit zal condens geweest zijn
een single skin word in deze periode nu eenmaal zijknat van binnen
vandaar dat er wrappies zijn :wink:
Jeroen Selhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-05-2006 08:06
Locatie: Utreg

05-12-2006 08:02

Bedankt.

Ja toch maar die wrap erbij halen dan, de druppels liepen zo langs het doek. Ik dacht echt; "dit kan niet goed zijn". Met die wrap kan je als het regent tenminste alle ventilatie roosters open zetten (tenminste daar ga ik even vanuit).

Met die wrap is het denk ik toch wat donkerder binnen, lijkt me ook wel prettig.


Jeroen
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

05-12-2006 09:00

Slaap zelf in de Euro Easydome, is n hele fijne tent... Maar, afgelopen oktober
in frankrijk zaten er twee duitsers naast ons te vissen, zij hadden een Aqua
tent. Moet toegeven dat ik die toch wel een stukke mooier vond! zeker voor
de winter...

Grs
jacco noordermeer

05-12-2006 13:33

maar jij bent sneller met op en aftuigen van de tent :wink:
natuurlijk zijn er altijd mooiere tenten dan wat jij zelf hebt
althans ,na een poosje wel iig :wink:
Jan Peter Teerling

05-12-2006 13:38

jacco noordermeer schreef:maar jij bent sneller met op en aftuigen van de tent :wink:
natuurlijk zijn er altijd mooiere tenten dan wat jij zelf hebt
althans ,na een poosje wel iig :wink:


Denk het niet Jacco,ben met de Aqua 2 pers met wrap in +- 4 min klaar zit hij netjes in de bijbehorende foudralen opgeborgen..Opbouwen ook zo iets.En kwaliteit Aqua/Fox is ook net ff anders.Zit liever met windkracht 8/9 in een Armadillo dan zo'n Easydome.. :roll: Komt bij dat een tent met los gronzeil voor mij makkelijker uit te hangen is na een natte sessie,en heb het gevoel dat het gebruikte doek van Aqua stuk sneller droog is.
Mvgr,
JP
jacco noordermeer

05-12-2006 14:33

je moet ook geen appels met peren vergelijken hé :wink:

aqua is bijzonder mooi ,en zal zeker beter zijn dan een fox tentje
maar in gebruikers gemak vind ik hem persoonlijk iets minder handig
de easy dome staat werkelijk binnen een minuut in elkaar
natuurlijk moet je nog wel het een ander doen aan de haringen ed
maar je kan zeer snel droog zitten met deze tent

mvg
Jan Peter Teerling

05-12-2006 14:40

Hallo Jacco,
Die 4/5 min. opbouwen/afbreken is incl. haringen de grond in en het frame support system bevestigen.Dit vind ik ook een groot voordeel van deze tent je kan hem ook als een oval/brolly vissen door dit buizen systeem.Het enige "probleem" van deze tent,sleep altijd veeeeeeeeels te veel visspullen mee.. :lol: En dan wordt mobiel vissen net ff minder mobiel.. :wink:
Greetz,
Jan Peter
Wilco van Leest
Berichten: 262
Lid geworden op: 02-01-2002 01:00
Locatie: Aan de Maas...

23-12-2006 18:55

Jan Peter,

Heb je met de Aqua zonder winterskin geen last van condens, of is deze bij regen of in winter toch nodig ?

Wilco
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

23-12-2006 21:37

Wilco,
Ik heb zelf de aqua ultralight en ja ook hier heb je condens, nu is de ultralight ook niet zeer groot te noemen. De condens is wel in mindere mate aanwezig als de rest van de de door mij gebruikt tenten.

Als het regent en het doek verzadigd is dan kan deze niet meer ademen, een wrap erbij en je hebt geen probleem meer. Dit ook nog beproken met Henk Martens van Aqua. Kan je vertellen dat ik ook tenten ken die gewoon met wrap in de winter fors condenseren aan de binnenzijde.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jan Peter Teerling

23-12-2006 21:43

@Wilco,
Zonder wrap heb ik de zomer matige condensvorming en in de herfst/winter stevige condensatie.Met wrap nergens last van.Heb vorige week in mn pioneer zonder wrap een nachtje gedaan s'ochtends alles zeiknat van de condens.Wrap is zeker aan te raden met een Armadillo/Pioneer.
Groeten,
Jan Peter
Gebruikersavatar
Maarten Wilmink
Berichten: 172
Lid geworden op: 12-01-2004 18:59
Locatie: Weesp

24-12-2006 10:38

stefan schoonen schreef:Ik heb sinds een maand of 4 de CHUB CYFISH 2 man dome. Hele lekkere tent ik heb de winterskin en de extreem wrap erbij met de extreme wrap is hij echt extreem groot en met de winterskin is hij mooi voor de korte sessies. De tent is ook vrij hoog dus lekker veel plek binnenin en hij is ook snel op te zetten! check de site van chub voor foto's! greetz stefan!


Ik heb ook een hele tijd zitten dubben over een nieuwe tent. Als ik een nieuwe ging kopen dan moest die wel voldoen aan al mijn eisen: licht, snel opzetten, ruim en geen gedoe met losse stokken. Uiteindelijk heb ik een half jaar geleden de knoop doorgehakt en gekozen voor de Chub Cyfish 2 en heb daar net als Stefan nog geen 1x spijt van gehad. Via internet gekocht, inclusief winterskin, voor nog geen 400 euro (ik meen 388, inclusief bezorgen). Ook gedurende 8 dagen in la douce france met 2 personen prima uit te houden, maar dan neem ik nog wel een overwrappie mee voor de overige spullen.

Mvg,
Maarten
Peter Baan
Berichten: 457
Lid geworden op: 03-01-2006 19:20

25-12-2006 13:39

Kijk ook eens naar powerplus tenten. Super dik niet lek te krijgen. Alleen in NL niet zo bekend als in UK. Ze zijn wel wat aan de prijs, maar met zo'n tent doe je ook gewoon 10 jaar als je er normaal mee omgaat.
Gebruikersavatar
Viktor van Ophuizen
Berichten: 1424
Lid geworden op: 16-10-2002 02:00
Locatie: omgeving nijmegen

25-12-2006 14:00

dus gewoon voor een aqua gaan

mvg

viktor
Gebruikersavatar
Dirk Maatman
Berichten: 788
Lid geworden op: 29-11-2005 19:08
Locatie: thuis
Contacteer:

25-12-2006 15:28

hahahaha ja! 8)
.
Gebruikersavatar
Marcel Ulje
Berichten: 143
Lid geworden op: 08-02-2006 16:19

26-12-2006 12:21

Heb een paar dagen geleden de nieuwe SOUL tenten bekeken....

Zien er qua doek zeer goed uit...(niet meer dat dunne doek)
Het doek is veel dikker in kwaliteit als de vele andere tenten die tegenwoordig worden gefabriceerd. Je voelt het gelijk.
Op de Carp Zwolle zal SOUL zijn nieuwe tenten presenteren, misschien de moeite waard om even te bekijken....??!!

Suc6..

Groeten,

Marcel :lol:
==--- catch your dream ---==
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

27-12-2006 19:24

Hee Marcel,
kleine vormvan sluikreclame? :D
ben in ieder geval benieuwd. zal ze daadwerkelijk kritisch bekijken.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

27-12-2006 21:18

ik heb ook de jrc sti one skin

en heb ook een grondzeil van rijstpapier en geen hangertjes van jrc aan de ritsen.

Ik heb me toevallig vandaag een heavy duty grondzeil erbij bestelt.