dure spullen goeie visser ?


Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

13-10-2005 18:17

peter andrae schreef:Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.


Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat het een kruising tussen dombo, een veldmuis en een varken is. De oren van dombo, de grote van een veldmuis en het knorrende/snurkende vermogen van een varken.

Dus..tja....een hond is het niet te noemen :cry:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
peter andrae

13-10-2005 20:10

snurken ook nog o jee :wink:.
Remco Caris
Berichten: 206
Lid geworden op: 24-08-2003 02:00
Locatie: spaubeek
Contacteer:

14-10-2005 00:39

Het hebben van hele dure spulle heeft bij sommige karpervissers ook wat met uiterlijk vertoon te maken , zo van kijk mij eens met mijn spulle...
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

14-10-2005 00:41

kort samen gevat : hoe meer geld je hebt(en in je hobby stopt) des te beter kan je vissen! :-? NOT
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

14-10-2005 08:06

"Duur" materiaal kan hooguit een indicatie zijn van wat de bezitter voor zijn hobby overheeft.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
marc van den brink
Berichten: 204
Lid geworden op: 21-12-2004 22:11
Locatie: dordrecht

14-10-2005 09:10

en het is inderdaad zo dat als iemand berijd is er veel geld in te stoppen,hij er waarschijnlijk ook veel tijd en moeite in zal stoppen (lees studie, observatie, moeite, oefening)
erik de brabander
Berichten: 49
Lid geworden op: 20-09-2005 20:33
Locatie: Den Haag(ypenburg)

14-10-2005 09:59

Alles heeft een prijs-kwaliteit verhouding. Het is vooral belangrijk te weten wat ongeveer je budjet is voor de komende jaren. Daar moet je alles op afstemmen. Ik wil volgend jaar ook een compleet nieuwe uitrusting kopen, maar ik zal nooit een hengel van 800 euro per stuk gaan halen. Dat kan ik gewoon niet betalen en bovendien ben ik geen professional visser.

Ik ga een beetje af op wat de ervaringen zijn van de mensen op dit board en ik ga as zondag naar Belgie voor megacarp 2006. Ik februari ga ik naar Zwolle en in maart naar de Visma. Misschien dat ik daar wel 2005 modellen voor een zacht prijsje kan kopen, wie weet.

Toch hoor je ook veel dat je voor het merk betaald, bijv Fox ed.
Gebruikersavatar
Andre Jacobs
Berichten: 1974
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Finsterwolde

14-10-2005 10:12

Remko Oude Elferink schreef:zinnige modus:
DIKKE ONZIN dat de kwaliteiten van een visser aan de materialen te zien is. een goede visser kan ook met een karperehngel van 20 euro veel vis vangen.. terwijl een slechte visser dit niet kan met een hengel van 700 euro..


uiteraard is dat zo...maar....die goede visser met zn hengel van 20 euro zal als snel overgaan op een hengel van 700 euro, bij wijze van spreken...als beginner (en dus iemand die er misschien niet zo veel van bakt) koop je niet meteen dergelijke spullen... Als de goede visser veel vangt gaat zn hengel van 20 euro misschien wel niet eens zo lang mee :roll: ik denk ook dat je niet echt over een prijs moet praten maar gewoon over kwalitatief goede spullen. uiteraard is hier misschien echter ook een verband in te vinden.
Toine van de Meulenhof
Berichten: 376
Lid geworden op: 06-05-2003 02:00
Locatie: Melick
Contacteer:

14-10-2005 12:12

Ik vis al jaren met Shimano hengels, begon met de powerloop, heb nu de beastmaster 13 - 300 en jawel daar hangen shimano molens onder. Waarom ??? Gewoon om dat ik weet dat dat merk zeer goede hengels aflevert.

Ik heb altijd een fox rodpod gehad, deze was na 10 jaar aan vervanging toe en heb nu, jawel een Ultimate Hi-pod en ben er zeer tevreden over.

Ik ben het eens met de meeste boarders dat zich ook in de karperisserij een soort van kijk mij eens met mijn merkmateriaal mentaliteit is, net zoals op de scholen met merk-kleding, heb je dit niet hor je er niet bij.

Ik vang mijn vissen, en ik ving ze op dagen ook niet, ik discussieer wel eens met wil jeurninck over materiaal en toch komen we steeds op het zelfde uit : als JIJ als visser er tevreden over bent, en met dat materiaal met plezier aan de waterkant zit, maakt het geen sodemieter uit of je Fox of een ander merk hebt.

Kan je omdat je hele uitrusting van Fox en Shimano is beter vissen ??? nee, je hebt wel een dikkere portomonnee als de rest of je werkt je eigen gewoon de pleuris voor dat materiaal waardoor je wel weer MOET gaan vissen om een beetje aan je rust te komen. :roll:

groetend,

Toine
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-10-2005 12:14

Rob van Halteren schreef:
peter andrae schreef:Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.


Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat het een kruising tussen dombo, een veldmuis en een varken is. De oren van dombo, de grote van een veldmuis en het knorrende/snurkende vermogen van een varken.

Dus..tja....een hond is het niet te noemen :cry:

haha peter ik vind die hond eigenlijk wel wat van je weg hebben :lol:
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-10-2005 15:36

Ruud Visser schreef:
Rob van Halteren schreef:
peter andrae schreef:Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.


Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat het een kruising tussen dombo, een veldmuis en een varken is. De oren van dombo, de grote van een veldmuis en het knorrende/snurkende vermogen van een varken.

Dus..tja....een hond is het niet te noemen :cry:

haha peter ik vind die hond eigenlijk wel wat van je weg hebben :lol:


HAHAHA :lol: :lol: :lol: :P :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-10-2005 17:13

Dave Martens schreef:hallo

ik wil wel eens weten wat jullie hier van vinden.

vaak hoor ik het gerugt dat een goeie karpervisser dure en de allernieuwste spullen heeft, al ga ik er meestal niet op in spookt het wle een beetje door me hoofd.
wat is jullie mening hiertoe ?

gr.dave


Ja, en nee..

Ja, de beste karpervissers worden vaak gesponserd door bedrijven. Die sponsoren dan de nieuwste van de nieuwste gadgets en materialen aan de karpervisser..

Nee, beter spul maakt van iemand niet een beter visser. Bij lange na niet! Het vergemakkelijkt het vissen wel.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-10-2005 17:57

Rob van Halteren schreef:
Ruud Visser schreef:
Rob van Halteren schreef:
peter andrae schreef:Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.


Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat het een kruising tussen dombo, een veldmuis en een varken is. De oren van dombo, de grote van een veldmuis en het knorrende/snurkende vermogen van een varken.

Dus..tja....een hond is het niet te noemen :cry:

haha peter ik vind die hond eigenlijk wel wat van je weg hebben :lol:


Lach jij nou niet te hard! :D want ze zeggen altijd dat het baasje op ze hondje lijkt :lol: :wink:

HAHAHA :lol: :lol: :lol: :P :wink:


Lach jij nou niet te hard! :D want je weet wat ze altijd zeggen he, dat het baasje op ze hondje lijkt :lol: :wink:
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

14-10-2005 18:17

Ruud Visser schreef:
Rob van Halteren schreef:
Ruud Visser schreef:
Rob van Halteren schreef:
peter andrae schreef:Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.


Na veel speurwerk ben ik erachter gekomen dat het een kruising tussen dombo, een veldmuis en een varken is. De oren van dombo, de grote van een veldmuis en het knorrende/snurkende vermogen van een varken.

Dus..tja....een hond is het niet te noemen :cry:

haha peter ik vind die hond eigenlijk wel wat van je weg hebben :lol:


Lach jij nou niet te hard! :D want ze zeggen altijd dat het baasje op ze hondje lijkt :lol: :wink:

HAHAHA :lol: :lol: :lol: :P :wink:


Lach jij nou niet te hard! :D want je weet wat ze altijd zeggen he, dat het baasje op ze hondje lijkt :lol: :wink:


Volgens de belasting is mijn vrouw dat, waarom denk je dat ik zoveel ga vissen????? :wink: :wink:
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

14-10-2005 18:18

hahahaha laat het er maar niet lezen haha dan moet je denk ik voorgoed langs de waterkant wonen :D
peter andrae

15-10-2005 13:59

8) idd Ruud ik heb net even in de spiegel gekeken maar lijk er echt op :lol:,vanmiddag ff met het baasje een honderiem kopen ik loop namenlijk steeds weg richting het water :wink:.
jacco noordermeer

18-10-2005 16:28

Lexus Cuyten schreef:
Robbie Faber schreef:
Douwe Bijlsma schreef:Het is onzin dat je een goede visser bent als je maar duur spul hebt staan.
Het is wel waar dat de meeste vissers wel in de tijd kwaliteitsmateriaal aanschaffen.


Helemaal mee eens!

Het is eigenlijk helemaal niet nodig dure spullen te hebben om een visje te kunnen vangen.
Had met m'n X2 uitrusting net zoveel plezier in het vissen als nu met m'n duurdere materiaal.
Wat je zelf mooi vind zal er ook mee te maken hebben en het is maar waar je zelf tevreden mee bent :wink:
Vang je met een FOX boillienaald meer als met eentje van Ultimate :P ???
Dus als je maar met 1 hengel vist ben je een slechtere visser dan wanneer je met 3 hengels (dezelfde als die eene)vist??
Omdat je simpelweg meer voor 3 hengels betaalt als voor 1 hengel
Blijf het kant en klare onzin vinden.

Lesley, er komt een Fox zakdoek jouw kant op zal je nu minder janken omdat er fox opstaat ???

MVG...




Even een boilienaald voorbeeld.. Je koopt dan wel een FOX omdat je na al die ervaring hebt gemerkt dat die FOX heel blijft en de Ultimate precies toen je een goede sessie aan het draaien was afbrak! Of niet?

Je mag het ontkennen hoor...

MVG


ik ontken het lexus!!
ook ik kocht ooit een fuks naald ,breekt gelijk het haakje eraf :lol:

nee geef mij die oude vertrouwde imitatie gardner maar van 15 jaar oud
een hele goedkope wel in rvs uitgevoerde naald uit india,en peroonlijk overhandigd door meneer indonees himself :wink:

nog iets over dat fuck(s) ding,veuls te dik man

met niet kennende vissen groeten uut gorintië :wink:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

18-10-2005 21:07

Vraag word fout gesteld eigenlijk,de definitie duur is namelijk nogal vaag.
Wat voor de een duur is is voor de ander niet duur,tevens word er vanuit gegaan dat bv Fox bij voorbaat duurder is dan een merkloos product.

Als je de vraag enigzins anders steld word het wat makkelijker.

Vevang duur door goed en je komt al een stuk verder.

Maar dan komt het volgende weer om de hoek kijken,wat is goed?
Wat voor de een goed genoeg is vind de ander rommel.

Dus lekker vissen en niet meer zeiken dat die een dure tent heeft en die een goedkoop landingsnet.
Gaat toch om het vissen.dacht ik tenminste.

En zoals met alles heeft de een als hobby in de hobby mooie foto's maken,de ander rommelt graag met aas,en de een vind mooi materiaal leuk.

Heeft dus geen zak te maken met karper vissen op zich.

Kies goede materialen uit die voor jouw visserij passen,zul je zien vang je ook meer vis.