dure spullen goeie visser ?


Rene de vries

12-10-2005 10:01

Ik denk dat de mannen die heel veel geld steken in hun uitrusting ook heel veel tijd steken in het aas, de stekken, het voeren...... om zo het maximale uit hun hobbie te halen...

Kortom Passie daar gaat het om.

Je vangt met een hele dure hengel niet meer dan met een goedkopere.
Je drilt met een topmolen (met een topslip) wel makkelijker dan met een goedkoop molentje.
Boillienaald maakt natuurlijk niet het onderscheid.
Met een heel dure bivvy vang je niet meer dan met een goedkopere ... je hebt alleen kans dat je met de goedkopere eerder nat wordt.
Wat wel invloed heeft is of je lijn van het AH huismerk is of dat je een goede lijn hebt ...(breuk).
Er zijn m.i. bepaalde onderdelen die een beetje verschil kunnen maken tussen succes en vangen.

Het gaat om tijd inversteren, lerend vermogen, de juiste tips eruit weten te halen en vertrouwen hebben in jou aanpak.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-10-2005 13:28

@ faber

kijk nu ben ik eindelijk een goeie jankert.
eerst zeg je nee niet mee eens en nu zit je zo erover te praten.. je geeft 2 antwoorden in je uitleg voor een tegen.. eerst: Helemaal mee eens! :lol: daarna vind en blijft het onzin vinden :lol:
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

12-10-2005 13:48

de grootste mongool die nog nooit een karper gevangen heeft kan met dure spullen aan de waterkant zitten
dus NEE
met goeie spullen ben je dus niet per definitie een goeie visser

de rest van de antwoorden zijn vooral zo van ja maar, als dit of dat .........
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-10-2005 14:42

Waarom zou de grootste mongool die nog nooit een karper heeft gevangen een dure uitrusting gaan kopen. Hij kan altijd roepen dat het niks uit maakt. :D
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-10-2005 14:46

Als jij niets over vissen weet dan denk je niet van oooh doe die century's maar en doe maar die infinity's en die en die. Zo stom is een mongool nog niet eens.. Vaak schaf je spullen ben als je wat meer ervaren ben en toe bent aan nieuwe spul. Maar het heeft 2 kanten he dit verhaaltje.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

12-10-2005 14:56

goedkoop is duurkoop
Ich sage so: Besser ein schwanze in die hole dan die luft von zehn
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-10-2005 14:57

Boudewijn Stolk schreef:goedkoop is duurkoop


uiteraard :P
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
koos kalkman
Berichten: 585
Lid geworden op: 24-05-2004 11:38

12-10-2005 15:30

een goeie karpervisser zal altijd proberen zo optimaal als mogelijk zijn doelstelling proberen te halen,binnen zijn grenzen.
de nieuwste spullen zijn daarbij niet een garantie op succes,en dat is maar goed ook.

koos.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

12-10-2005 18:43

Lexus,
om eerlijk te zijn heb ik er nog nooit een van fox gehad en jawel ik heb er totaal een stuk of 3 van ultimate gekocht en niet omdat ze kapot waren maar ik raak die klote dingen iedere keer kwijt 8),maar ik begrijp wat je bedoeld :wink:
Ik denk dat iedereen wel met goedkoper materiaal aan hem/haar viscarriere is begonnen maar vingen ze toen geen vis?

Bij het lezen van de naam van de topic was onzin het eerste wat in me opkwam en ik vind dan ook veel te overdreven om te zeggen"hoe duurder het materiaal hoe beter de visser" ik zeg er wel bij hoe dieper je er over na gaat denken het er wel iets mee te maken zal hebben :oops:
Maar er komt veel en veel meer bij kijken om nog niet te beginnen over bv de wetenschap van het water,(maar als je dus duur materiaal hebt weet je al hoe,wanneer en waar) en iemand die al meer als 40 jaar ervaring heeft en nog steeds met goedkoop materiaal vist kan dus geen goede visser zijn en een miljonair van een party-visser die maar eens in de 2 jaar een sessie maakt is dus een goede visser :-?
En er zijn er natuurlijk ook nog die het alleen maar doen om er andermans ogen mee uit te kunnen steken en die geen mallemoer om het vissen geeft.
Maar ieder zijn eigen mening toch...

Pffff Lesley,jij bent een wereld visser met je Fox zakdoek oke :wink: !


Mvg...
Fred Schuurhannes
Berichten: 174
Lid geworden op: 01-02-2005 10:38
Locatie: Nieuwerkerk ad Ijssel

12-10-2005 19:05

echt complete bullshit dat als je duur spul hebt staan gelijk een goede visser bent....dan plunder ik me spaar rekening ook maar eventjes en
ga vanvond maar een 30 ponder vangen :P

goed op elkaar afgestemd materiaal brengt wel meer vis op de kant en je verspeeld dan minder, daar ben ik het wel mee eens, maar goed hoeft niet perse mega duur te zijn het hoeft niet perse fox, nash etc te zijn.

je betaald voor die merken meer voor de stickers die erop zitten
dan voor het materiaal naar mijn mening.
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

12-10-2005 19:38

Ik ken mensen die hebben voor vele honderen euro`s aan materiaal en kunnen helemaal niet vissen. :wink:

en als er iets stuk is papa betaal tog...... :roll:

dat is ook weer een soort mens :-?

Jeroen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

12-10-2005 19:59

Ik ken ze ook die totale "baggerzooi" nuja, staat geen duur merkje op, en volgens velen is het "bagger"vandaar die term.

En in mijn ogen echt een "goede" visser zijn. Dus m.i. is de vraag meer humor.

Groet,
Frank
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-10-2005 22:11

[quote="Robbie Faber"] Vang je met een FOX boillienaald meer als met eentje van Ultimate!
Nou ik zou echt me een tijdje beroerd voelen als ik mijn rvs solar GELUKS naald breek!!! Ik wil er niet aan denken :roll:

Maar een goede vissers is toch gewoon iemand die vis veilig vist 'onthakingsmatje' heeft klaar liggen en een groot genoeg netje heeft liggen. Niet de buurd bij elkaar schreeuwt en rekening houd met zijn mede vissers? Maar over het algemeen iemand die idd duurdere spullen heeft koopt is meestal wel serieus met zijn/haar hobby bezig. Dus meestal houden dat soort mensen zich wel bezig met wat ik hier boven zei. Neemt niet weg dat er genoeg mensen zijn die met hun penhengel van 75euro en hun abu molentje menig geen weg vangt met hun CJW hengels en dikke shimano molens.
Maar wat is goed???

Groetjes
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-10-2005 22:19

Nog een voorbeeld!

Soms ben ik idd vervelend..

Mijn Kevin Nash schepnet die na 3 jaar trouwe dienst het begaf (spandraad voor de zoveelste keer kapot, arm gebroken en meerdere grote gaten erin..), had ik vervangen door de "nagemaakte Ultimate versie". 2 druppels water! Alleen de prijs was de helft, echt ongelofelijk wat een afzetter die Nash!

En jahoor de eerste nacht vissen breekt bij de 2e run m'n spreiderblok van de steel af, compleet door midden! Nou kan ik gelukkig aardig met de hand scheppen, maar je ziet maar..

Met materialistische groet,

Flex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-10-2005 22:22

we want Spinboven wie want foks wie want nesj wie want zolar wie want dikke visse op ons siepro matje :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

12-10-2005 23:04

Nou :

FF off topic :

Ikkus dus voor 800€ n kat gekocht ( joepie n ras kat )

Na 8 maanden nog steeds geen haar te zien, en luisterd om de gvd#### niet :o

Dus ook duurkoop kan n kat in de zak zijn.

Oplossing : met stift n gezicht op zn gat getekend en nu mag hij achteruit lopen.


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

12-10-2005 23:07

haha moet je wel een kat kopen die haargroei heeft he en niet een kat die op de kop van pim fortuyn lijkt:D ej ze zijn er genoeg hoor katten met haar! Maar jij zoekt er weer 1 uit die geen haar heeft :lol:
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

12-10-2005 23:07

Haha, mijn rashondje luisterd wel het zit gewoon tussen de oren :lol:
Ras of geen ras
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Gebruikersavatar
Chris Noorlander
Berichten: 502
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht
Contacteer:

12-10-2005 23:33

Hallo Lexus

Ervaring met spullen zoals jij het stelt, zegt nog steeds niet of je een goede visser bent. Als je het helemaal voor mekaar hebt met onbreekbare boilienaalden, een perfect schepnet, door veel schade en schande gevonden, enzovoort, dan zegt dat heel veel over je materialenkennis, maar nog steeds niet over je "goede-visser-eigenschappen". En dat was toch de vraag.

Ik ken iemand bij wie bij iedere inworp de hele zooi al zo goed als afbreekt, maar vissen dat ie ken, en een inzichten dattie heeft wat betreft karpers vangen!

Sterker nog, de ervaring (let op, mijn ervaring...kan ik niets aan doen!) heeft mij geleerd dat ik voor een goed gesprek over karpervissen steevast NIET bij de mensen aan de waterkant moet zijn waarbij de fox-hengels zeer gelikt op de superglimmende dure fox-rodpod liggen, met het duurste schepnet van jvc, en waarbij de kwaliteit en geliktheid eraf straalt. Gemiddeld genomen dan.

m.v.g. ChrisN
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

12-10-2005 23:51

Ook ik dan maar ff offtopic :P

zat er maar wat tussen de oren van mijn hond...ik heb zo'n franse bulldog, (jawel....een mislukte gremlin)al na 3 dagen kwam ik erachter dat het zinloos was om het beestje een naam te geven, ze kwam immers toch niet als ik haar riep...en een oren dat dat kreng heeft :o


Afbeelding
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

12-10-2005 23:52

Hhaha dat moet zo'n hondje toch eerst leren.
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

12-10-2005 23:54

het is toch een zooi gelul in de ruimte mensen
dat iemand een betere lijn kies
een betere hengel
een betere molen
een betere tent
een betere stretcher
betere boilies kiest

een goeie visser kiest zijn spul niet om de prijs maar koopt spullen die zullen voldoen aan zijn eisen die hij stelt

de prijs is daarbij dus maar een bijzaak
dus zo simpel als de vraag was van de topicstarter
maken dure spullen iemand een betere vissen NEE
dat iemand dure spullen koopt en denkt daarmee beter te gaan presteren dat kan ik hoogstens wanhoop noemen
Gebruikersavatar
robin de graaf
Berichten: 432
Lid geworden op: 27-06-2004 20:50
Locatie: heemskerk
Contacteer:

13-10-2005 09:16

Duur hoeft niet altijd goed te zijn, En eht zegt zeker niets over hoe je vist.
Ik heb ook redelijk goedkope spullen en vang er prima mee. Sommige vissers denken natuurlijk emteen hey fo hengels hey fox piepers hey fox rodpod kijk nou, fox swingers :-? Misschien drilt een fox warrior wel ontzettend klote(weet niet of het zo is hoor maar bijvoorbeeld)..
Die vissertjes denken dan meteen Die kan goed vissen. Misschien is z'n onderlijn wel van vliegertouw :-? En ik heb het gezien hoor, De duurste spullen maar wat ze eraan hadden hangen oei oei, Wat een rommel.
Uiteindelijk is het toch alleen maar belangrijk wat je aanbied? Het, netje en de onthaakmat?
Een goede onthaakmat vind ik wil belangrijk. Fox heeft leuke onthaakmatjes, Ultimate heeft leuke onthaakmatjes, Maar is die van x2 niet precies hetzelfde :-? ?
Duurkoop hoeft niet altijd goed te zijn!!
peter andrae

13-10-2005 12:08

Als je haar maar goed zit 8).


Was dat dan voor een ding Rob straks ga je nog zeggen dat het een hond is :lol: bijt ie.


mvg peter.
lou van houten
Berichten: 73
Lid geworden op: 12-09-2005 16:34
Locatie: Giekerk-Friesland

13-10-2005 16:37

Duur materiaal heeft inderdaad niets te maken met de kwaliteiten van een visser, het is tegenwoordig vaak het haantjesgedrag onderling, men wil niet voor elkaar onder doen, schijnt steeds vaker voor te komen in deze maatschappij dat men mensen beoordeelt naar materiële maatstaven.
Eigenlijk jammer, want door de onderlinge afgunst gunt men elkaar niet meer het plezier en vooral de ruimte om met volle teugen van je hobby te genieten, en beloert men elkaar meer als concurrenten dan als medebroeders! :(
Lou