voor- nadelen 3 meter paraplu + overwrap ??


Plaats reactie
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-07-2002 12:37

karpervissers, ik ben het nu na zoveel jaar zat na een flinke regenbui (of dagen in de regen te vissen) dat de me strechter en me slaapkant nat wordt door het doorlaten van me 2.5 m paraplu + overwrap!

er zullen vast meer mensen zijn, die dit probleem hebben, dan hun strechter ook tegen het tentdoek aan staat, en na 2 dagen regen..., kan ik alles op zolder te drogen hangen!

daarom een vraag, wie heeft er ervaring met een paraplu van 3 meter met overwrap.
heb in de winkel nagevraagt naar de prijs, plu kost zo'n 120 euro en de overwrap 200 euro.
het is bovendien goedkoper dan een fox of een nash tent, die kosten al snel 500 euro!

alvast bedankt!
Cor Blokhof

06-07-2002 13:48

Chris,

Fox Classic Euro Dome kost rond de € 250,--

En heb je een binnen- en een buitentent dus geen condens meer binnen en een voorluifel dus ook geen water om je voorkant

En vastgrondzeil dus geen beesten meer in je tent

Hoop voordelen tegenover een overwrap en prijs valt dus ook wel mee

Groeten,

Cor
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

06-07-2002 16:19

alvast bedankt voor de reacties mannen,
persoonlijk vind ik zo'n dome (fox ed. )niet zo stevig staan, bij windkracht 5 - 7 zit je natuurlijk niet echt fijn. Ik heb ook een rod hutch. 1 man tent, best een goed tentje en geen condens, vast grondzeil enz. maar met een beetje wind, vergeet het dan maar.
dan kom je toch weer uit op een overwrap, staat natuurlijk als een huis!

staan die WS tenten dan een beetje stevig?

daarom, toch die mogelijke overstap naar een 3 meter plu + overwrap. niet 100% waterdicht oke, maar wel oersterk.

groeten, chris
Cor Blokhof

06-07-2002 19:27

Windkracht 7 heeft die van mij zo vaak overleefd

Stokken zijn hartstikke flexibal het beweegt allemaal alleen een beetje :)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

06-07-2002 20:07

Chris,

Een 3 meter staat minder stabiel dan een 2.5 meter. Wellicht is een oval wat?

Overigens weinig last met mijn 2.5 meter met overwrap. Past alles precies onder. Maar eerlijk gezegd, bij langere sessies of slecht weer, gebruik ik een Titan met canopy. Dat is dan wel zo comfortabel.

Groeten Kees
de Vries Roy
Berichten: 13
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: venray
Contacteer:

06-07-2002 20:40

ik heb ook een rod hutch, en deze staat zelfs bij wk 10 nog recht overeind, hij staat dan ook nog zonder scheerlijnen. Dus een tent staat heus wel stevig,

Ik heb zelf ook een nash overwarp gehad, alleen deze vonden wind niet zo leuk, want bij kw 8 brak al een verbindingstuk af van mij stormstick, niet echt toppie dus, zo zijn ze wel super fijn

Greettzzzz
Plaats reactie