Toe aan nieuwe visspullen


Plaats reactie
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

25-06-2002 18:32

Omdat ik tegenwoordig weer aan het vissen ben geslagen heb ik eigenlijk nieuwe hengels nodig. Ik heb al een molen gekocht: http://www.fishingmegastore.com/acatalo ... ongbow.jpg

Werkt perfect, nix over te klagen.
Alleen een tijdje terug is mijn karperhengel kapot gegaan :sad: Ik ben nu van plan om te gaan beginnen met alleen het vissen van karper. Wat kan ik het beste allemaal aanschaffen? Meteen 3 hegels, rod pot, elektronische verklikkers en nog 2 van die molens? Ik hoef natuurlijk niet het beste van het beste te hebben. Als je er maar fatsoenlijk mee kunt karpervissen. Ik hoef echt niet meteen shimano molens en dure karperhengels van €200/300 ofzo.
Wat is nu slim om als beginnend karpervisser te kopen?
Ik zag hier: http://www.raven.nl/start.html een viszaak met vrij veel spullen. Misschien kunnen jullie hier wat dingen uithalen? Want ik ken al die bekende merken nog niet, en ik weet zo ook niet 1-2-3 wat wel of niet goed is.
Ik zag hier wel een leuke aktie staan: http://www.raven.nl/html/winkel/Raven/n ... m4973.html
Ff een omschrijving voor degene die niet willen klikken :wink:

Omschrijving:
Luxe Karperset incl. 3x 12 ft karperhengel 3x molen kogegelagerd met slip achterop 3 x electronische beetmelder 1 x rodpod kompleet met buzzerbars 1 x karperfoudraal voor 3 hengels. Normaal # 200,- nu # 135.- !! (let op # 10.- verzendkosten)

Zou dit iets fatsoenlijks zijn of echt waardeloos spul? Gaarne wat goede tips voor een beginnend karpervisser :smile:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc van Hoof op 2002-06-25 18:33 ]</font>
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-06-2002 22:49

Marc,

Drie hengels is lang niet overal standaard, dus zou ik daar slechts aan beginnen als dat een reële optie is. Met een goede set van twee hengels, twee molens en banksticks, al of niet met buzzerbars, kun je de kosten goed in de hand houden. Op de piepers zou ik niet te veel bezuinigen. Nogal wat narigheid mee gehad. Knoppen breken af en dergelijke, maar vooral slecht waterbestendig. Koop iets bewezen betrouwbaars met op zijn minst service mogelijkheden. Molens ook iets dergelijks, al hoef je dan niet direct aan Shimano of Daiwai te denken. Er zijn wel wat goedkopere alternatieven. Als serieuze beginner zou ik dus iets hoger inzetten dan genoemde aanbieding.

Groeten Kees
Arnold Haandrik

25-06-2002 23:21

Marc, aangezien je uit Someren komt zou ik ff langs Dave Butler gaan in Helmond die heeft goed spul en niet duur!vooral met Fox artikelen is ie spotgoedkoop.

groeten
Harald
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

26-06-2002 02:54

Vind jij Meulendijks in Mierlo een goeie viswinkel? Of nooit geweest? Ik heb daar naar wat hengels gekeken, zoiets allemaal rond de €100.
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

26-06-2002 10:26

Marc,
stel je van die set maar niet te veel voor.
De rodpod is niet bepaald kwaliteit en de molens zijn niet veel soeps. De foudraal heb ik ook in handen gehad: die geeft echt geen goede bescherming aan je spullen.
Als beginner zou ik wat molens betreft inzetten op Spro Freeliners o.i.d.
Qua beetverklikkers hoeft het echt niet fox te wezen, knucklehead en Striker van Ultimate Team zijn ook prima.
Wat hengels betreft zou ik denken aan bv Spro of The Beast.

GR Bob
Rik Schaap

26-06-2002 10:31

Wat ik me eigenlijk afvraag is waarom al die winkels karpersets aanbieden die bijna altijd uit 3 hengels etc bestaan?? I nde het overgrote deel mag je niet met 3 hengels vissen.
serge warbout
Berichten: 61
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: purmerend

26-06-2002 11:24

erik,
Deze sets kun je vaak ook voor twee hengels kopen alleen de kwaliteit van het materiaal is niet echt geweldig te noemen, maar dat kan ook niet voor die prijs.

mvg, serge
herman derkx
Berichten: 116
Lid geworden op: 03-04-2002 02:00
Locatie: eindhoven

26-06-2002 13:47

he marc je kwam uit mierlo zei je?
aangezien ik naar frankrijk ga heb ik net wat nieuwe spullen gekocht. nu heb ik nog wel wat in de schuur liggen. als je me mailt zal ik je vertellen wat ik nog heb en wat ik ervoor moet hebben is echt niet veel.
ik kom uit eindhoven dus dat moet wel te regelen zijn.

gegroet,
herman
Marc van Hoof
Berichten: 28
Lid geworden op: 24-06-2002 02:00

26-06-2002 14:38

Op 2002-06-26 13:47, schreef herman derkx:
he marc je kwam uit mierlo zei je?
aangezien ik naar frankrijk ga heb ik net wat nieuwe spullen gekocht. nu heb ik nog wel wat in de schuur liggen. als je me mailt zal ik je vertellen wat ik nog heb en wat ik ervoor moet hebben is echt niet veel.
ik kom uit eindhoven dus dat moet wel te regelen zijn.

gegroet,
herman

Nee ik kom uit Someren, maar das niet echt verder, dus is geen probleem :smile: Ik zal je ff mailen.
Eh.. zou wel handig zijn als je je e-mail adres ergens neerzette :smile: Want het staat nergens.
Mail mij maar anders, ik heb gewoon aanstaan dat iedereen m'n e-mail adres kan zien in mijn profile. Dus ff op profile drukken en je ziet het.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Marc van Hoof op 2002-06-26 14:42 ]</font>
Arnold Haandrik

26-06-2002 16:11

Marc,
meulendijks in mierlo-HOUT is wel een goede winkel heeft ook veel enzo alleen die prijzen...nee geef mij Dave maar.
en idd het hoeft niet perse fox te zijn,hij heeft ook alle andere merken en die zijn bij hem ook goedkoop.
groeten,
Harald
Arnold Haandrik

30-06-2002 15:53

okay,
je wilt een voorbeeld mn beste?
ik heb bij Dave de Fox Frontier besteld,kosten 410€, wrap kosten,200€..
ik bellen naar Theo Meulendijks..VASTE prijs Frontier 470€ wrap 240€ dus wie is er nu goedkoper?¿
Nog een voorbeeld,ik had bij Meulendijks een Fox Super recliner voor 189€ gekocht.
staat ie bij Dave voor 149€


Groeten en vang ze
Harald
Arnold Haandrik

01-07-2002 16:59

Liessenaren hebben altijd mazzel.
:lol:
wat hoorde ik van bij de brug in bij da durpke van oew?stuur ff priveberiggie of mailtje als je er ook iets van gehoord hebt.
Plaats reactie