Dieptemeters/fishfinders aanschaffen


Plaats reactie
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

08-06-2002 15:59

Ik vroeg me af of er iemand is die me wat kan vertellen over dieptemeters(visvinders). Ik ga nl samem met een maat er 1 kopen en we hebben er in totaal 500 euro voor over. We zaten te denken aan de EAGLE accura, de LOWRANCE x71 of de HUMMINBIRD 350tx. Op het water dat we bevissen vist eigenlijk iedereen op een afstand die kleiner is dan 80 meter, dus willen wij wat goeie stekken vinden op grotere afstand. De diepte varieert van .5 meter tot 25 meter. We gaan ook 25 juni naar frankrijk dus dan zal het ook van pas komen. Ik hoop dat iemand me kan helpen b.v.d marcel
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-06-2002 20:30

Marcel,

veel weet ik niet over dieptemeters. Wat ik wel weet is dat als je er een wil aanschaffen enkel voor het localiseren van dieptes/hotspots en voor het onderscheid te kunnen maken tussen hardere en zachtere bodem, je echt geen 500 euro hoeft uit te geven. Je kan dan beter een goedkoper model kopen, en de rest van het geld aan andere zaken besteden.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-06-2002 02:03

Hallo ,

Ik gebruik de eagle fish-easy portable.Perfect apparaat.Geen onnodige poespas waar je niets aan hebt.Als op zoek gaat neem er dan wel 1 met grayline.Hiermee kun je de bodemgesteldheid bekijken.Iets wat altijd wel van pas komt.Hij werkt nu al bijna een jaar op 8 engelse staafbatterijen , dus het stroomverbruik is erg zuinig te noemen.Ik moet zeggen dat het een behoorlijke uitgave was , maar wel 1 die me veel vis heeft opgeleverd.
Pieroni Levi
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-05-2002 02:00

09-06-2002 11:47

hallo,Marcel ik gebruik de x71 van lowrance ik ben er zeer tevreden over hij regelt bijna alles zelf en hij heeft een geheugen voor al je andere instellingen.En heeft grayline(bodemhardheid) een ingebouwde termometer(oppervlakte temp),en battery voltagemeter ik sluit hem gewoon aan op de battery van de elektromotor ,snelheidsmeter(optie)en nog vele opties meer en is volledig in het nederlands het grote verschil met de goedkopere modelen is(zo hebben ze mij verteld)dat je daar eerst alles moet instellen voor een goed beeld te krijgen.verder denk ik dat de modellen die je op noemt allemaal ongeveer het zelfde zijn van hummingbird weet ik niets maar van eagle en lowrance weet ik dat de lowrance meestal wat meer opties heeft dit met een klein prijs verschil ik raad je de x71 zeker aan groetjes levi
marcel vahlkamp
Berichten: 89
Lid geworden op: 08-06-2002 02:00

09-06-2002 21:34

Het is toch niet nodig om een motor te hebben of wel ? Kan het ook gewoon met een rubberboot?
Pieroni Levi
Berichten: 17
Lid geworden op: 20-05-2002 02:00

10-06-2002 10:25

hallo,Marcel Nee je hebt geen motor nodig je kunt het ook op een kleine accu lengte15cm,breedte6cm,hoogte9.5cm aansluiten dit is in jou geval dan de goedkoopste oplossing. Of je koopt bij de dieptemeter een portablecase dit is een kastje voor staafbatterijen is wel iets duurder groetjes Levi
Arend Termorshuizen
Berichten: 260
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: Nieuwerkerk a/d IJssel

12-06-2002 09:28

Ik heb onlangs de Fish Easy gekocht op de Visma. Accu erbij en zelf een kistje gemaakt in plaats van een portable set, wat veel geld kost voor een stukkie plastic. Werkt perfect. Het enige wat je nodig hebt is de weergave van het bodemverloop en de grayline. Toch adviseer ik nog even in de boden te prikken als de diepte het toelaat.
Succes ermee!

Arend
Plaats reactie