Fox of Ultimate??


Welke vd 2??

Fox Horizon
33
72%
Ultimate Dessertstorm
13
28%
 
Totaal aantal stemmen: 46
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-04-2004 10:27

wat weer een wijs antwoord ja....
ik zelf gebruik nooit meer een pod, puur om het feit dat je je pod opset op harde ondergrond. dat betekend dus dat er geen mogelijkheid tot veschuilen is. ik ga op die plekken dus niet meer vissen.
ik zit het liefst zo verscholenm mogelijk.

ik heb wel net als heer peter, goalposts...die niet echt bevallen daar ik fox sxv's heb die allemaal afgaan als er een afgaat... :-?

dus ik ben lekker back to basic. losse steuntjes...alleen jammer dat ik er zo laat 8er gekomen ben dat dit tog wel de manier is voor mij... :evil:

mit grunningse groet'n
Tim :D
Groet'n,
Tim
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-04-2004 10:49

[quote="peter postema"]

Dus Robert K er zijn mensen die deze zaken gebruiken zonder rekeing te houden of een ander dit wel / niet leuk vindt. Het boeit mij namelijk voor geen drol wat een ander van mij cq mijn visserij denkt, net zo min als het mij boeit waar iemand anders mee vist of wat zij als prettig ervaren in hun visserij. Mensen in hun waarde laten noem ik dat.


U zijt gegroet,
Del Pierro[/quote]

Peter,

Precies!
Dat bedoelde ik ook te zeggen in mijn posting. Alleen wist ik niet zo gauw
hoe ik het moest verwoorden.
Iedereen moet voorzich zelf maar uitmaken met welke producten ie vist!
Alleen heb ik ook een mening over bepaalde dingen; daar is opzich niets
mis mee, als je ook maar open staat voor andere argumenten! :wink:

groetjes Benny
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

24-04-2004 12:00

Op je teentjes getrapt..........................
Nee joh Fox is best goed merk alleen sommige hier lullen egt gaar bv. JA ja ultikut is egt k*t merk Slaat egt nergens op.... :-?
Ultimate is dan wel goedkoper maar zker niet slegt....
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

24-04-2004 12:45

Robert,

Er word niet gezegd, dat Fox alles is!
Lezen blijkt steeds weer een kunst......! :)
Ik heb het ook niet op de rod-pods van Fox, dus.......! :wink:

groetjes Benny
erwin snaaijer

24-04-2004 15:21

laten we het zo zeggen alles naar zijn waarde :wink:
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

24-04-2004 18:16

heren,
deze opmerking was idd ongegrond.
bij deze ingetrokken.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Laatst gewijzigd door tim vd veen op 25-04-2004 11:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

24-04-2004 23:03

Robert,
Niet op m`n teentjes getrapt dat allerminst, zeker niet door een forum :)
Ik Probeerde je alleen duidelijk te maken dat niet een ieder over kam kan owrden geschoren die een bepaalde voorkeur heeft voor zaken.

Tim,
wil je me dit eens uitleggen met die svx`s van je, die vat ik niet geheel.
ik heb zelf de digital sx gecombineerd met het txr systeem en heb nooit geen problemen dat m`n piepers tegelijk afgaan zonder een daadwerkelijke op deze piepers.

als je niet goalpost vist maar alleen met een buzzerbar op een enkele steun dan kan ik met door het kromtrekken er nog iets bij voorstellen.

Ten 2e Tim er zijn voldoende plekken zowel hier in nl als in la france waar je prima verscholen kunt zitten maar door de harde ondergrond ( lees basaltblokken of rotsen) er niet onderuit komt een rodpod te gebruiken.

Benny,
Graag gedaan :)

mvg,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-04-2004 00:09

Ik weet niet waar sommigen vissen, maar mag ik melden dat de oevers van de meeste grote kanalen en meren in Nederland door Rijkswaterstaat verstevigd zijn met puin en basaltblokken. Door kom ik, hoe graag ik ook wil, niet met banksticks in. Ook al zit ik achter een rietkraag. Voor de rest is er geen rod pod in de handel die echt uitblinkt in alles. De keuze is dus afgestemd op de omstandigheden en, niet geheel onbelangrijk, het budget. En met de tekortkomingen moet je leren omgaan. Doorgaans gebruik ik een hele simpele makkelijk vervoerbare in Nederland. En geen Ultimate of Fox van genoemd type.

Groet, Kees
jan van kranenburg

25-04-2004 01:49

Tim,

Zal dan wel weer een "slotje" opleveren, als je gelijk krijgt. :cry:

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-04-2004 09:18

Hoe komen jullie daar nou weer bij?

Rond 1% slotjes in 2 forums in een half jaar. En dat had allemaal een andere reden. Zolang de huisregels niet overtreden worden is er niets aan de hand.

Tim, je praat heel erg vanuit je eigen visserij. Dan kun je wat weerwoord verwachten.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-04-2004 10:23

Kees,
daarom verbaasde me de reply van Tim ook, hij woont zelf in groningen waar ook ik mijn tijd verbreng.

En ze zijn dus ook hier druk bezig met het verstevigen van de oeverwallen met basaltblokken en keien, dit houdt zoals ik al vermelde in mijn reply dat je hier prima uit zicht kunt zitten alleen je wel een pod nodig hebt op een aantal van deze locaties.

Blijkbaar vist tim niet op deze locaties daar je hier met losse steunen niet uit de voeten kunt, tevens heb ik het in frankrijk meerdere malen meegemaakt dat je steunen door de rotsbodem niet de grond in kreeg.

Welk merk pod je hier dan voor kiest is voor mij irrelevant in deze discussie in ieder geval, ik heb mijn keuze gemaakt op zaken die voor mij het handigste waren op dat moment.
Mijn inziens maakt een ieder deze keuze in zijn / haar visserij, hierin zal ook het budget een bepalende factor zijn.

Het maakt mij dus ook weinig uit met welke middelen je vist of hoe je vist zolang men er maar plezier aan beleeft.
Ik lees steeds meer op dit bord dat men zich aan de regels moet houden en dat men dit en dat moet.
helaas weiger ik mee te lopen met de massa en zal ten alle tijde rebelleren tegen dit soort zaken :) aard van het beesie.

Als men tegewoordig dingen vraagt dan zie ik veel dat men direct wordt afgeschoten als het niet comform opgestelde richtlijnen gaat.
Blijkbaar is een open discussie over zaken verwant of aanverwant zo af en toe niet meer mogelijk of worden doodgezwegen.


groet,
Peter
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

25-04-2004 11:14

peter, even ter toelichting.
de fox SXV is een pieper met trillings gevoeligheid.
aangezien ik vrij gevoelig vis gaan er wel eens meer dan 1 af.
en nee peter ik ben geen kanaal visser.
ik houd van die grote gaten in de grn gevuld met water :wink:
wat ik daarmee wilde zeggen is dat ik niet op kademuurtjes ga zitten omdat ik lieven niet in de belangstelling sta.
vandaar mijn losse steunen. je kunt ze in elke bodem drukken en als je dan tog aan een kanaal vist kun je de steuntjes ook best een metertje naar 8er plaatsen...tog? je zit daar meestal tog int open.(v.S kanaal)
volgens mij zijn we nu echt behoorlijk offtopic...mijn excuses hiervoor.

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

25-04-2004 11:37

Beste Tim,
Er zijn locaties waar je met losse steunen niet uit de voeten kunt, dit geld ook voor Groningen.

Tevens vis op locaties waar vis zit, dus zowel op meren, rivieren en kanalen. Dit is voor een groot gedeelte afhankelijk van de jaargetijde en loactie waar ik op dat moment verblijf.

Alleen vissen op meren etc kan me niet bekoren daar er voor mij meer is uit te halen en de lerende factor qua vis zoeken zeker wordt vergroot.

Als dan toevalligerwijs de vis wordt gespot op een open locatie dan ga ik hier gewoon zitten Tim, zolang het mij de vis oplevert.

By the way heb zelf de digital sx met gevoeligheid en heb hier toch weinig problemen mee, er wil wel eens een even piepen als ik de hengel uit de rodrest haal maar das dan alles.

MVG,
Peter
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

25-04-2004 17:51

peter,
de SXV'S zijn iets primitiever dan dr RXen dus ik denk dat het daar aan ligt.

btw. wat kees zegt is klopt wel, ik praat veelal uit mijn eigen ervaring.
misschien goed om dat er volgende xen bij te zeggen :oops:

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

26-04-2004 00:41

Tim,
dit zou best kunnen, de sx`en die ik nu heb is eigenlijk de RX zonder de transmitter erin verwerkt.

Met deze digitals heb je dus ook weinig problemen op dit vlak vandaar mijn belangstelling.

mvg,
Peter
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

26-04-2004 08:36

Geef mij die ultimate maar.. goedkoper en ze staan stevig.. ik heb gehoord dat die foxpodjes soms nog de neiging hebben om om te flikkeren? :-?
Gebruikersavatar
Carlo Knipschild
Berichten: 157
Lid geworden op: 01-03-2004 10:22
Locatie: zuid Limburg

26-04-2004 21:47

Jongens, bedankt voor de reacties, heb een goede 2de hands Warrior kunnen kopen vd Fox 8) !!
Mvg Chris..