Skarp S60 accus's


Plaats reactie
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

03-01-2013 18:57

Heren, dames,

Even een vraag aan de Skarp eigenaren.

Hoe laden jullie je accu's op? Ik ben namelijk tot de conclusie gekomen dat dat bij niet zo goed gaat met de bijgeleverde laders.

Afgelopen nacht heb ik de accu's opgeladen en toen ik vanmorgen in de garage kwam leker het wel broden. Ze stonden helemaal bol en waren warm. Dat verbaasde mij erg omdat ik het opladen doe met de bijgeleverde accu's EN laders.

Na vanmiddag nieuwe accu's gehaald te hebben ben ik ze gelijk gaan laden en hoorde ik na goed luisteren gesis uit de accu's. Na wat onderzoek bleek dat de accu's rond de 7volt geven maar de laden ruim 15volt. Het dubbele dus! Dat heeft waarschijnlijk dus ook de schade aan de accu's veroorzaakt.

Nou mijn vraag, welke lader en accu's genruiken jullie en hoe dient men deze op te laden? Het gesis is bij los laden van de accu's en bij het laden via de boot.

Alvast dank,

Bjorn
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

04-01-2013 09:37

Ik heb dezelfde boot maar heb geen problemen hiermee ervaren.
Ik laad de boot altijd op via de boot zelf. En heb de originele accu's er nog steeds in.

Hij is nu 2 jaar oud en de accu's blijven het nog steeds goed doen (en de boot ook).

Dus geen idee waar het probleem hem zit. Misschien dat je de leverancier even kan bellen Yaris sports in Cuijk even telefoonnummer zoeken via Hotfrog (anders is het niet te vinden). Hopelijk hebben zij hier ervaring mee en kunnen ze je verder informeren.

Succes
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

04-01-2013 10:33

Alle accu's sissen wat als je ze laad. Maar het mag niet overstemmen. Ik las dat je ze in de garage heb liggen. Dat raad ik af. Wanneer een accu niet gebruikt word moet je m op kamer temperatuur bewaren. Dit om de levensduur te bewaren.


Dit kan oorzaak hebben (let op)

-Het kan zijn dat de omvormer (lader) Defect is, dat die de laad stroom te hoog maakt.
-Als jij een stelschroef er op heb zal je de stroom of spanning lager moeten zet.
-De contact punten waar je hem op de accu zet kunnen wat zwart zijn geworden dat het contact op de polen kleiner word. Dan zal ik het makkelijk houden. Want als dit gebeurd word de geleiding punten kleiner, en dan zal de stroom hoger worden. Wanneer dit gebeurd zal jou accu tegen gaan polen. + word - of net anders om. Let op dit is gevaarlijk zoals je aan gaf dat ze bol waren. En klinkt stom dan heb je explosie gevaar. Nu zal de schade mee vallen. Maar je zou er zelf niet bij willen staan.
-En als jij 15V afgegeven spanning heb kan je rustig laden (mits alles goed werkt) Dan moet je 2 accu's in serie zetten, hoe doe je dit. De + van de lader zet je op + van de eerste accu, dan verbind je de - van de eerste accu op de + van de 2e accu. En de - van 2e accu sluit je aan op de - van je lader.

Ik hoop dat je hier wat aan heb. En of pm me voor meer hulp.

Mvg Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

04-01-2013 10:53

Bas,
Dat laatste kan wel. Als beide accus wel in even goede staat zijn!!
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

04-01-2013 10:58

Bas Timmermans schreef:-En als jij 15V afgegeven spanning heb kan je rustig laden (mits alles goed werkt) Dan moet je 2 accu's in serie zetten, hoe doe je dit. De + van de lader zet je op + van de eerste accu, dan verbind je de - van de eerste accu op de + van de 2e accu. En de - van 2e accu sluit je aan op de - van je lader.



Erm dat staat er ook ff goed lezen he :roll: :lol:
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

04-01-2013 13:20

Accu's in serie laden, mits alles goed werkt...net hoe je het leest.. :wink:
Persoonlijk zou ik dat niet (meer) doen. Mocht je een slechtere accu ertussen hebben zitten zonder dat je het weet, bestaat de kans dat je de andere ook "kapot" maakt.. ik zou eerder een goede 6 volt lader adviseren..
Heb zelf verscheidene laders, goed en goedkoop gevonden in duitsland. Merk: fehnman of zo iets dergelijks..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Ruben van Berkel
Berichten: 85
Lid geworden op: 24-03-2010 14:30

04-01-2013 16:29

Die lader is i.e.g niet goed de std lader is niet top maar dit is gewoon fout, ruil deze maar om
Plaats reactie